דף הבית / חדשות / דקאר 2020: הונדה מובילה בחצי המרוץ
Dakar-2020-Rest-Day-003

דקאר 2020: הונדה מובילה בחצי המרוץ

ראלי דקאר 2020 הגיע לנקודת החצי לאחר שישה ימים מאתגרים; רוכב הונדה ריקי בארבק מוביל; האם ק.ט.מ יאבדו את המלכות לאחר 18 שנים רצופות?

דאקר 2020 יצא לדרך ביום ראשון האחרון עם 158 רוכבים, והגיע לנקודת החצי לאחר שישה ימים עם 107 רוכבים – ובראשם עומד בודד רוכב הונדה ריקי בארבק.

מהדורת 2020 של ראלי דקאר המפורסם התחילה השנה לראשונה בערב הסעודית. הפרק השלישי בתולדות התחרות, שנקרא ממלכת החולות (The Kingdom Of Sand) הוזנק ב-5 בינואר מהעיר ג'דה הנושקת לחוף הים האדום, ויסתיים ב-17 בינואר באל קידיה (Qiddiya), דרומית לעיר הבירה ריאד. ב-11 ימי המרוץ יכסו המתחרים כ-7,900 ק"מ, מתוכם מעל 5,000 ק"מ של קטעי ספיישל מדודים.

היום (שבת) קיבלו המתחרים את יום המנוחה לאחר שישה ימים מתישים, מאתגרים ומלאים בחול. אחד החידושים במהדורת 2020 הוא קבלת ספר הדרך וציר הניווט לאותו היום רק 25 דקות לפני הסטייג', כלומר הרוכבים צריכים לעבור עליו, לסמן כל אחד לפי שיטתו ולהכניס את המפה לקופסת הניווט – וכל זה ב-25 דקות בלבד.

הונדה - מובילים בחצי המרוץ
הונדה – מובילים בחצי המרוץ

בראש רשימת מובילי קטגוריית האופנועים עומד רוכב מונסטר הונדה, ריקי בארבק. האמריקאי, שמנסה להיות גם הראשון מארה"ב שינצח בראלי, תפס את ההובלה ביום השלישי ומאז פתח בצורה הדרגתית פער של כ-21 דקות מרוכב הוסקוורנה פבלו קווינטנילה ו-25 דקות ממנצח מהדורת 2019 ורוכב ק.ט.מ טובי פרייס. בארבק, שלא סיים את שלושת הראלים האחרונים, יודע טוב מאוד שאסור לחגוג בינתיים – הכל יכול לקרות בתנאים הקשים האלה. יעידו על כך רוכב הונדה קווין בנבידאס שהיה בין מובילי הראלי עד שכשל במנוע ביום החמישי הוציא אותו מהמרוץ.

גם טובי פרייס, שרכב בקצב ניצחון, נכנע למוס אחורי שהתחמם יתר על המידה והתפורר לגמרי. אנדרו שורט, רוכב הוסקוורנה, עצר לידו ותרם לו את המוס והצמיג שלו – וכך זכינו למחזה לא שגרתי שלו רוכב את הרבע האחרון של הסטייג' השישי על חישוק בלבד (ראו בסרטון המצורף). סאם סאנדרלנד, רוכב ק.ט.מ ומנצח עבר, שהיה גם הוא מועמד לניצחון, התרסק בכבדות ביום החמישי ונאלץ לפרוש מהראלי. גם קבוצת ימאהה לא רווה נחת מהמרוץ עם שני רוכביה המובילים שפרשו בגלל התרסקויות ופציעות.

נציין גם את רוכבת גאס גאס, לאיה סאנז, שנותנת ראלי מצוין וממוקמת כרגע במקום ה-18 בדירוג הכללי. לסאנז ניסיון ראלי ודקאר רב, היא מתקדמת בתחום עקב בצד אגודל, ונמצאת בתוך הרוכבים המובילים והמנוסים של הראלי-רייד העולמי.

לפני הרוכבים עוד שישה ימי רכיבה ואלפי קילומטרים מתישים עד לנקודת הסיום באל-קידיה. צפו בסיכום היום השישי בסרטון:

טובי פרייס
טובי פרייס
אנדרו שורט
אנדרו שורט
לאיה סאנז
לאיה סאנז

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

2024 KTM RC8C

ק.ט.מ: הזמנה מוקדמת ל-RC 8C של 2024

ה-RC 8C הייחודי של ק.ט.מ, עם המנוע של ה-890 דיוק R ועם מכלולי קצה למסלול, חוזר גם לשנת 2024 ב-100 יחידות בלבד; בשבוע הבא ניתן יהיה לבצע הזמנה מוקדמת

תגובה אחת

  1. Avatar

    מתאים לבראבק שינצח את הראלי הסעודי בראב-ראבק שלו!

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן