האפריליה RS660 החדש, שהוצג כקונספט בתערוכת מילאנו האחרונה, כבר כמעט מוכן לייצור וככל הנראה יוצג בגרסת הייצור כבר בסוף 2019 כדגם 2020 (העומד בתקנות יורו 5).
תמונות 'ריגול' שהתפרסמו בימים האחרונים בפייסבוק, מראות את ה-RS660 בסדרת מבחנים על מסלול באיטליה, כשאנשי אפריליה בוחנים גם גרסת כביש מלאה של ה-RS660 וגם גרסת מרוץ נטולת אביזרי רישוי. מהתמונות, כמו גם בתערוכת מילאנו, ניתן ללמוד שהאופנוע החדש נמצא בישורת הסופית של תהליך הפיתוח, ושהוא כמעט מוכן לייצור סדרתי.
ה-RS660 מעניין מאוד, משום שהוא עשוי למלא ואקום גדול מאוד בליין הכלים של אפריליה. פלטפורמה בנפח בינוני של כ-650-600 סמ"ק, שעליה ניתן לבנות לפחות 3 אופנועים שונים (אופנוע ספורט, אופנוע נייקד ואופנוע אדוונצ'ר-כביש), עשויה להיות קרש הקפיצה של אפריליה בחזרה לכמות מכירות נאה והזרמת מזומנים – מה שכל-כך חסר למותג הספורט של קונצרן פיאג'ו.
על-פי ההערכות, מנועו של ה-RS660 מבוסס על בלוק הצילינדרים הקדמי של ה-RSV4, כלומר טווין מקבילי. הנפח צפוי לעמוד על פחות מ-650 סמ"ק, וההספק צפוי להיות סביב 100 כ"ס או קצת יותר, אם כי ייתכן שההספק יעמוד על 95.2 כ"ס (70 קילוואט) על-מנת שניתן יהיה להגביל אותו לרישיון A1 ו-35 קילוואט (47.6 כ"ס).
הערכות נוספות מדברות על כך שה-RS660 יקבל את חבילת האלקטרוניקה של אפריליה – ה-aPRC – ברמה כזו או אחרת. זה אומר מצערות חשמליות עם לפחות 3 מצבי ניהול מנוע, מערכת ABS מתקדמת, מערכת בקרת אחיזה בכמה מצבי התערבות, וסביר להניח שגם קוויקשיפטר. לא בטוח שבקרת ווילי או בקרת זינוק נדרשים כאן, אבל מסך TFT צבעוני מודרני בוודאות יהיה כאן.
אנחנו כבר מחכים לחשיפה הרשמית של ה-RS660, ואולי גם של דגמים נוספים על הפלטפורמה. זאת כאמור תגיע לקראת סוף 2019.
אין יותר תצלומי ריגול, יש הדלפה מכוונת של יצרן.