דף הבית / חדשות / הארלי דיווידסון חושפת את החשמלי הסדרתי
harley-davidson-livewire

הארלי דיווידסון חושפת את החשמלי הסדרתי

הארלי דיווידסון משחררת פרטים על ה-LiveWire החשמלי הסדרתי, שיירד לייצור כבר בסוף 2019 כדגם 2020

את ה-LiveWire החשמלי חשפה הארלי דיווידסון כבר לפני כמה חודשים, אולם כעת החברה חושפת פרטים נוספים על הגרסה הסדרתית, שתרד לייצור כבר בסוף 2019.

ראשית הפרטים החשובים – על יחידת ההינע והסוללה. בהארלי מציינים שיחידת ההינע היא מהדור האחרון של הכלים החשמליים, עם ביצועים טובים, טווח סוללה גדול וזמן טעינה קצר. כך למשל, טווח הרכיבה – על-פי הארלי – יספיק לכ-175 ק"מ, וטעינת הסוללה הריקה לכ-80% תיקח 40 דקות בלבד עם מטען מהיר. לא רע. המנוע עצמו יהיה חזק מאוד, כשתאוצה ל-100 קמ"ש תיקח פחות מ-3.5 שניות. כמו שכבר כתבנו, יחידת ההינע של ה-LiveWire תהיה ללא קלאץ' וללא תיבת הילוכים, כלומר עם הילוך יחיד שיכסה את כל טווח המהירויות של האופנוע, כשהמהירות המרבית תעמוד על כ-180 קמ"ש.

ה-LiveWire מצויד בחבילת אלקטרוניקה מכובדת מאוד. ראשית יש יחידת IMU למדידת אינרציה, ובהמשך ישיר יש בקרת אחיזה מתקדמת ומערכת ABS לפניות. אבל בנוסף, האופנוע החשמלי של הארלי דיווידסון מציע אפשרויות חיבור ושליטה מתקדמות מאוד דרך מסך ה-TFT והאפליקציה הייעודית לסמארטפון. מעבר לשיחות, סמס, שמיעת מוזיקה והוראות ניווט, האפליקציה גם תעדכן את הרוכב בנתוני הסוללה – כמו טווח רכיבה, אחוז קיבול נותר בסוללה, זמן טעינה וכו'. יחידת ה-GPS הפנימית של האופנוע גם תאפשר לרוכב לעקוב אחרי האופנוע במקרה שנגנב, וכן לתת לרוכב התראות כאלה ואחרות על נגיעה באופנוע.

מחירו של ה-LiveWire נקבע על 29,799$ בארה"ב (לפני מע"מ), מה שמציב אותו ברף העליון של מחירי האופנועים החשמליים הטכנולוגיים. הייצור מתוכנן כבר לסתיו הקרוב, כלומר לקראת סוף 2019, כשהוא יימכר כדגם 2020.

תקופה חדשה מתחילה בהארלי דיווידסון.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

Ducati 851 Strada 89 1

נוסטלגיה: דוקאטי 851 ו-888

ה-851 היה אופנוע הקצה של דוקאטי בשנות ה-80, והוא הוחלף בהצלחה על ידי ה-888; מנוע וי-טווין מתקדם, הרבה אדום, והצלחה גדולה במסלולים

5 תגובות

  1. Avatar

    סוף סוף שחררו מחיר ₪130,000~₪150,000
    אז זה רק לעשירון העליון
    ולמפונקים
    שימושי מאוד
    לבית עבודה וסידורים
    יעני ת'א רבתי

  2. Avatar

    אחת המסכות המכוערות בתבל

  3. Avatar

    ומה עם הרעידות?
    הם הוסיפו מנוע במיוחד שיטלטל את האופנוע?
    בל זה זה לא הארלי

  4. Avatar

    פשוט להיתקע איתו כל החיים כמו שאנחנו תקועים עים אהרלי שלנו ומפסידים הרבה כסף

  5. Avatar

    זה כבר לא הרלי,והוא גם נראה וגם נשמע כמו שואב אבק

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן