דף הבית / חדשות / הונדה: הזרקת דלק ישירה לאפריקה טווין
image0291

הונדה: הזרקת דלק ישירה לאפריקה טווין

האם בהונדה עובדים על הזרקת דלק ישירה לדור הבא של האפריקה טווין? ובכן, ככל הנראה שכן

פטנט שנחשף מראה את הכיוון איתו הונדה צועדת עם הדור הבא של מנועיה, שנועד לשפר עוד יותר את הפחתת המזהמים. הפטנט – הזרקת דלק ישירה לתא השריפה – יוצג ככל הנראה בדגמי 2022 של האפריקה טווין.

הדור החדש של ההונדה CRF1100, או האפריקה טווין, יוצג עוד השנה ויצא כדגם 2020 חדש. אנו יודעים לספר שבהונדה בחרו להגדיל את הנפח ל-1,084 סמ"ק, תוספת של 100 סמ"ק, ולהוסיף עוד כ-10 כ"ס ו-10% קג"מ. המנוע ימשיך להיות טווין מקבילי מסוג UNICAM, כלומר עם מנגנון גל זיזים יחיד שמניע ישירות את שסתומי היניקה על ידי דחיפים ישירים, ואת שסתומי הפליטה על ידי דחיפים עקיפים (נדנדים). המבנה הזה מאפשר ראש מנוע קומפקטי במיוחד.

פטנט שנחשף מראה שבהונדה כבר חושבים על הדור הבא של מנוע האפריקה טווין (ובכלל, דגמי הכביש שלה). בהונדה עובדים על מנוע בתצורת גל זיזים עילי כפול (DOHC) עם הזרקת דלק ישירה לשני הצילינדרים. בתצורה הזאת יש לכל צילינדר מזרק נפרד משלו המותקן בראש המנוע, ולמעשה מרסס דלק ישירות אל חלל הצילינדר. היתרון המובהק של מערכת הזרקת דלק ישירה טמון בעבודה שתערובת הדלק והאוויר הינה ביחס אידיאלי ואופטימלי ולכן תצרוכת הדלק נמוכה יותר. כמו כן, שיפור שריפת הדלק יפחית את כמות הדלק הלא שרוף שמגיע למערכת הפליטה וגורם למזהמים שכולם נלחמים בהם. נציין שבניגוד למנועי דיזל, יישום מערכת הזרקה ישירה במנועי בנזין הוא מסובך, ודורש פתרונות יצירתיים להתמודד עם מספר בעיות, כמו למשל עמידות המזרק. בהונדה כנראה הצליחו להתגבר על חלקן.

הגדלת הנפח הנוכחית באה להתמודד עם תקנות היורו 5 לשנת 2020. מערכת ההזרקה הישירה, מעבר לשיפור הטכנולוגי והמכני, גם באה להיערך לתקנות יורו 6, שעליהם כבר עובדים הרגולטורים במרץ. פתרון מקביל, אגב, כבר נהוג בבוקסרים הגדולים של ב.מ.וו, דוקאטי ואף במנוע VTEC של הונדה עצמה – מערכת תזמון שסתומים משתנה. פה הונדה בוחרים לתקוף בדרך כאמור שונה.

CRF1000L-inj-1

CRF1000L-inj-2

CRF1000L-inj-3

CRF1000L-inj-4

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

KTM-790-ADV-2024-Test-029

ק.ט.מ מודיעה על הרחבת תקופת האחריות מ-2024

בד.ל.ב מוטוספורט מודיעים על הרחבת תקופת האחריות לדגמי ק.ט.מ הגדולים החל מ-2024, ובמקרים מסוימים אף להכפלתה ל-4 שנים

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן