דף הבית / חדשות / המעיל המתנפח Tech-Air של אלפינסטארס הושק בישראל
Alpinestars-Tech-Air-006

המעיל המתנפח Tech-Air של אלפינסטארס הושק בישראל

רשת האביזרים 'אבזריון' השיקה בישראל את טכנולוגיית ה-Tech-Air - המעילים המתנפחים של אלפינסטארס; המוצר סופר-איכותי, אולם המחירים עדיין גבוהים

צילום: נועם עופרן

תחום הבטיחות הפסיבית והמיגון לרוכבי דו-גלגלי תפס תאוצה בשני העשורים האחרון, עם פיתוחים טכנולוגיים רבים בתחום ההגנה לרוכבים. אחד המוצרים המעניינים בתחום הזה הוא מעילים המכילים כריות אוויר ומתנפחים בשעת תאונה כדי להגן על פלג הגוף העליון של הרוכב.

עד היום ראינו מוצרים שונים הכוללים כבל המחבר בין המעיל לאופנוע, ובעת ניתוק של הרוכב מהאופנוע – למשל בזמן תאונה – מפעיל את כרית האוויר. כעת נחת בישראל ה-Tech-Air של אלפינסטארס האמריקאית / איטלקית. זהו מעיל מתנפח מהדור האחרון, שאינו עושה שימוש בכבל מכאני אלא במערכת אלקטרונית מתוחכמת בעלת חיישנים, שמזהה אימפקט של תאונה ומפעילה את כרית האוויר שמסביב לפלג הגוף העליון של הרוכב. בנוסף, המערכת מספקת הגנה היקפית לפלג הגוף העליון, כולל לכתפיים ולצלעות, וכמובן לטורסו ולגב.

אנשי אלפינסטארס העולמית מציגים את טכנולוגיית ה-Tech-Air
אנשי אלפינסטארס העולמית מציגים את טכנולוגיית ה-Tech-Air

אלפינסטארס החלה בתהליך הפיתוח כבר ב-2001, ובין היתר המערכת עברה מבחנים במרוצי MotoGP, עם נתונים רבים שנאספו ועם למעלה מ-600 התרסקויות שבהן נפתחה כרית האוויר.

העיקרון פשוט בתאוריה, אולם מסובך ליישום: מעיל הרכיבה בנוי משני חלקים – וסט פנימי המכיל בתוכו את המערכת האלקטרונית, את כרית האוויר ההיקפית ואת מיכל הארגון לניפוח הכרית, ומעיל רכיבה כזה או אחר שלתוכו מחברים את הווסט.

המערכת האלקטרונית שבתוך הווסט כוללת בתוכה 3 חיישני תאוצה תלת-ממדיים (בכתפיים ובמערכת האלקטרונית שנמצאת בגב הווסט), וכן חיישן ג'יירו. כאשר המערכת מזהה אימפקט של תאונה, היא מפעילה את כרית האוויר ומנפחת אותה בתוך 25 אלפיות השנייה. התהליך כולו, כולל זמן הזיהוי שמדובר בתאונה, לוקח 55 עד 85 אלפיות השנייה – הרבה פחות מהזמן שלוקח לעין אנושית למצמץ. חשוב לציין כי מדובר במערכת עצמאית לחלוטין, כלומר שייכת למעיל, מה שאומר שניתן ללבוש את המעיל ולעבור מאופנוע לאופנוע – כאמור ללא הצורך בחיבור כבלים כאלה ואחרים.

צילום ועריכה: אסף רחמים

מה שמעניין הוא שניתן לרכוש וסט אחד, שכאמור כולל את מערכת כרית האוויר, ולהרכיב אותו על מספר מעילים שונים, בהתאם למזג האוויר או לסוג הרכיבה. נכון למועד השקת המערכת בישראל ישנם 2 מעילים לבחירה – קיץ מאוורר וחורף סגור ובעל בטנות גשם וחום, אולם בזמן הקרוב אמורים להגיע ארצה מעילים נוספים המתאימים לווסט, כמו למשל מעילי אדוונצ'ר ומעילים רב-עונתיים בגזרות שונות, כולל גזרות נשים.

טעינת המערכת מתבצעת על-ידי כבל מיקרו USB של טלפון נייד, ו-6 שעות טעינה יספיקו ל-24 שעות רכיבה רצופות, כשהדגש הוא שמדובר על 24 שעות רכיבה ולא המתנה.

אביעד מדגמן את פתיחת כרית האוויר ב-Tech-Air
אביעד מדגמן את פתיחת כרית האוויר ב-Tech-Air

עוד חשוב לדעת שה-Tech-Air עומד בתקנים אירופאים ובינלאומיים רבים, כולל תקני רפואה, תקנים למיכל הגז, תקני פירוטכניקה, וכן תקנים לתעופה אזרחית – כך שניתן להטיס את המערכת ללא חשש בבטן המטוס כשנוסעים לחו"ל, וניתן אפילו להדפיס אישור לתקן מאתר אלפינסטארס המיועד ספציפית למערכת. לכל וסט ישנו מספר סידורי, ורוכש הווסט אמור להיכנס לאתר עם שם וסיסמה, לרשום את הבעלות על הווסט וליהנות מעדכונים ומיומן פעילות על המוצר. היי-טק זה כאן, במעילי רכיבה.

לווסט אחריות מלאה של 10 שנים, אולם בכדי ליהנות מהאחריות יש צורך להגיע אחת לשנתיים למרכז שירות של אלפינסטארס (בישראל – היבואן 'אבזריון', שאנשיו מוסמכים מאלפינסטארס-איטליה לטפל במערכת), לטיפול תקופתי הכולל בדיקה מקיפה של המערכת, עדכון תוכנה במידת הצורך, וכן ניקוי. מחיר הטיפול – 482 ש"ח.

במידה והרוכב עבר תאונה וכרית האוויר נפתחה, יש צורך להגיע למרכז השירות על מנת להחזיר את המערכת לכשירות. במקרה כזה מחליפים את כרית האוויר בווסט, וכן מחליפים מיכל גז ארגון. העלות – 1,446 ש"ח.

מוצר בטיחות פרימיום - ויקר
מוצר בטיחות פרימיום – ויקר

כמוצר פרימיום יוקרתי העשוי מחומרים איכותיים ובטכנולוגיה הגבוהה ביותר שיש, המחיר אינו זול כלל. מחירו של הווסט נקבע בישראל על 5,357 ש"ח כולל מע"מ. אליו תצטרכו להוסיף מעיל ייעודי, כשמעיל הקיץ המאוורר יעלה 1,899 ש"ח נוספים, ואילו מעיל החורף המסיבי יעלה 3,362 ש"ח.

זהו סכום רציני למוצר בטיחות, גם בשל העובדה שלמרות שמדובר במוצר בטיחות משולם עליו מכס של 12% (המדינה עדיין לא מכירה במעיל המתנפח או במעילי רכיבה בכלל כמוצר בטיחות). אולם יחד עם זאת, עם התקדמות הטכנולוגיה סביר להניח שבעתיד הקרוב או הרחוק מחיריהם של המעילים המתנפחים ירד, ואנחנו מקווים שבעוד עשור נסתכל אחורנית ולא נבין כיצד רכבנו עם מעיל ללא כרית אוויר – בדומה לתהליך שקרה במכוניות.

בהחלט מוצר חשוב לבטיחות הרוכבים על דו-גלגלי ממונע.

נציג אלפינסטארס העולמית ושמוליק שעיה, מנכ"ל אבזריון
נציג אלפינסטארס העולמית ושמוליק שעיה, מנכ"ל אבזריון
רגע לפני הפיצוץ
רגע לפני הפיצוץ
3, 2, 1... Fire
3, 2, 1… Fire
מנסים ונהנים
מנסים ונהנים
משמאל - הווסט הפנימי עם המערכת האלקטרונית
משמאל – הווסט הפנימי עם המערכת האלקטרונית

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

2024 KTM RC8C

ק.ט.מ: הזמנה מוקדמת ל-RC 8C של 2024

ה-RC 8C הייחודי של ק.ט.מ, עם המנוע של ה-890 דיוק R ועם מכלולי קצה למסלול, חוזר גם לשנת 2024 ב-100 יחידות בלבד; בשבוע הבא ניתן יהיה לבצע הזמנה מוקדמת

תגובה אחת

  1. Avatar

    אחרי HELITE גם הם נכנסים לשוק הישראלי, מבורך בהחלט שכן ייתן תחרות על מוצרים נוספים שבטח יכנסו לארץ וישווקו כאן.

    אך נראה שהמעיל / כרית אויר , לא מתנפחים באיזור בכתפיים/צוואר.. מה שעדין נותן לראש תנועה חופשית בעת תאונה חס וחלילה ופגיעה באיזור.

    בעוד HELITE היחידי שראיתי שמתנפח באיזור ועם קסדה לא ניתן בכלל להזיז את הראש והאיזור לא פגיע כמעט.

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן