אחרי עליות רצופות של 5 שנים, מכירות האופנועים והקטנועים בשוק הדו-גלגלי הישראלי נמצאות בירידה – כך עולה מנתוני איגוד לשכות המסחר לסיכום שלושת החודשים הראשונים של שנת 2019. בתקופה זו נמכרו בישראל 4,067 אופנועים וקטנועים, אשר מהווים קצב של קצת יותר מ-16 אלף כלים בשנה, זאת לעומת יותר מ-18,000 כלים שנמכרו ב-2017 ו-2018. נציין כי נתוני המכירות של חודש מרץ 2019 צפויים להתעדכן בכ-100 כלים נוספים.
לשם השוואה, ברבעון הראשון של 2018 נמכרו בישראל כמעט 5,500 כלים, וברבעון הראשון של 2017 נמכרו כ-4,950 כלים. יחד עם זאת, הרבעון הראשון של 2018 התחיל חזק מאוד, אך בהמשך השנה המגמה התמתנה ואף ירדה. תחילת 2019 מהווה אפוא המשך ישיר למחצית השנייה של 2018, שכאמור הציגה גרף יורד. כלומר, הירידה ברבעון הראשון עומדת על ממוצע של יותר מ-20%
גורמים בענף האופנועים עמם שוחחנו מאשרים כי מורגשת פחות תנועה בסוכנויות המכירה, וכי אחרי 5 שנים נהדרות שבהן השוק גדל ופרח, כולם מרגישים שמתחילה תקופה של אי-ודאות ופועלים בזהירות.
מבחינת מותגים, סאן-יאנג מובילה את הטבלה עם גידול משמעותי ביחס לשנה שעברה – 1,092 כלים. מיד אחריה ימאהה, שהובילה ברבעון הראשון של 2018 ומוכרת ברבעון הראשון של 2019 כ-750 כלים. שלישית קימקו עם 572 כלים – ירידה משמעותית ביחס לתחילת 2018, בין היתר בשל הפסקת מכירתו של הקימקו מובי 125 (דגם חדש הגיע לאחרונה ארצה), ורביעית הונדה עם 373 כלים – גידול קל ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.
נתון מעניין הוא שמטרו-מוטור, שהחזיקה בכ-45% מהשוק הדו-גלגלי באופן מסורתי, עולה ברבע הראשון של 2019 לנתון של 54% מהשוק עם המותגים סאן-יאנג, ימאהה, קוואסאקי, בטא, גאס גאס וקוואדרו.
דיאלים, אם תהיתם, נעלמה לחלוטין מהדו"ח ולא העלתה אף כלי לכביש בתחילת 2019, זאת בהמשך ישיר ל-2018 – אז רשמה החברה כ-500 כלים ברבעון הראשון, כשסביר להניח שרובם נרשמו על שם היבואן בגלל שעברה שנה מיום הייבוא ארצה – ומאז לא העלתה אל הכבישים כלים כלל וכלל. הסוף של המותג הקוריאני בישראל? נמשיך לעדכן.
המותגים הנמכרים ביותר ברבעון הראשון של 2019
- סאן-יאנג – 1,092 כלים
- ימאהה – 749 כלים
- קימקו – 572 כלים
- הונדה – 373 כלים
- קוואסאקי – 270 כלים
- ק.ט.מ – 199 כלים
- ב.מ.וו – 136 כלים
- סוזוקי – 117 כלים
- הוסקוורנה – 77 כלים
- בטא – 76 כלים
- פיאג'ו – 74 כלים
המס של המדינה יהרוג אותנו
בגלל זה קונים יד שנייה ולא חדש
מאמין שאופנועים חשמליים יפתרו חלק מהבעיות – טיפולים זולים לעיתים רחוקות, ביטוח זול, טעינה זולה.
כולם עוברים לכלים חשמליים שלא מצריכים ביטוח או הוצאות החזקה (אופניים וקורקינטים) היחידים שנשארים אלו שצריכים לנוסע מרחקים או אלמנט של מהירות (שליחים וכאלו)
כל תל אביב מלאה אופניים חשמליים / קורקינטים אתה צודק ב100%.
אבל עדיין מי שיוצא מחוץ לעיר חייב קטנוע / אופנוע
כולם קונים יד שנייה, השוק מוצף ביד שנייה אין למה לקנות חדש.
לכן אין תזוזה בכלים חדשים.
אם היבואנים היו חכמים
הם היו לוקחים לוביסטים חזקים
ומורידים את מחיר הביטוח לבני 40+
אלה יכולים להרשות לעצמם
דו גלגלי ליד הרכב
במחירי ביטוח של 1200 שח בשנה