דף הבית / חדשות / טור עורך: איזו שנה!
FGZ_logo_w800x533

טור עורך: איזו שנה!

אנחנו סוגרים את שנת 2016 ונכנסים אל 2017 עם רשימת הישגים לא רעה בכלל

2016 הייתה שנה טובה לאופנוענות. אמנם לא מושלמת, אבל בהחלט עם מגמת התקדמות בכמה וכמה תחומים.

את השנה הזו אנחנו סוגרים עם עלייה של כמעט 10% במכירות דו-גלגלי. כ-17 אלף כלים נמכרו כאן השנה, והמגמה הזו צפויה להמשיך גם בשנה הבאה. ייתכן שאפילו נגיע לשיאים של 2008 ו-2009, אז התקרבו המכירות ל-20 אלף כלים.

אז נכון שכששוק הרכב שובר כל שיא אפשרי ועובר את ה-300 אלף מכוניות בשנה (!), 17 אלף כלים נראה נתון עלוב, והוא בהחלט לא מרשים בהשוואה לשוק הרכב וביחס לפוטנציאל מכירות הדו-גלגלי בשוק שלנו בהתחשב בתנאי הארץ, אבל זו התקדמות, והמגמה חיובית. אגב, כמות המכוניות הבלתי נתפסת שעולה על כבישי ישראל בכל שנה עשויה לעשות לדו-גלגלי שירות טוב, שכן הכבישים הולכים ונסתמים ואנשים מחפשים אלטרנטיבות. דו-גלגלי, כמו שכולנו יודעים, הוא האלטרנטיבה הזמינה ביותר והיעילה ביותר, על כל חסרונותיה. ביטוח החובה מהווה כיום את החסם הגדול ביותר לפריחה חסרת תקדים של התחום הדו-גלגלי, ואנחנו מקווים מאוד שהשנה דברים ישתנו ומחירי הביטוח ירדו. אנחנו יכולים לספר שעובדים על זה (אבל אל תפתחו בינתיים ציפיות).

השנה הזו הייתה השנה של האופנועים. כ-5,000 אופנועים נמכרו בישראל השנה, שהם כ-29% מסך הדו-גלגלי. זהו שיא חדש – גם בכמות האבסולוטית וגם בכמות ביחס לקטנועים. חלק גדול מאותם 5,000 כלים הם אופנועים קטנים ובינוניים, וזו מגמה מעולה שמצביעה בבירור על 'דם חדש' שנכנס לתחום. יש הרבה מאוד אופנוענים צעירים שבחרו אופנוע – כזה עם קלאץ', גיר ופאסון, על פני קטנוע יעיל, וחלק מהצמיחה הזו ניתן לזקוף לזכות הרפורמה במס הקנייה שהתבצעה באוגוסט 2015. האופנועים הקטנים והבינוניים הוזלו, והמכירות גדלות.

השנה הזו הייתה מצוינת גם לאופנועי האנדורו. כ-1,300 מהם נמכרו השנה – גם כן שיא חדש של כל הזמנים. רק לחשוב שלפני עשור נמכרו פה כ-80 כלים בשנה. תחום האנדורו הפך לתחביב של אלפי אנשים, וחלק ניכר מאותם אנשים חדשים שנכנסו לתחום הם חבר'ה בני 30-40-50, שהגיעו לאנדורו, ועכשיו הם מושכים גם את החברים שלהם לתחום. כבר כתבנו שהשטח פורח ושאנדורו זה המילואים החדש, והשנה הזו הייתה שנת שיא בלתי נשכחת לתחום. על זה, אגב, נכתוב בנפרד.

השנה קרו עוד כמה דברים טובים. כך למשל אחרי ניסוי שהתחיל בתחילת השנה, אושרה סופית רכיבת דו-גלגלי בנתיבי תחבורה ציבורית בתל-אביב. בתחילה ב-4 צירים, אבל החל ממחר (א' 1.1.17) בכל רחבי תל-אביב. אנחנו מאמינים שגם המגמה הזו תתפשט לערים נוספות בישראל.

השנה גם אושרה הורדה נוספת במס הקנייה לקטנועים קטנים. כעת מס הקנייה על קטנועי 125 סמ"ק עומד על 25% במקום 40% לפני כן. זו אמנם ירידה קטנה שמתבטאת בהוזלה לא ממש משמעותית במחיר הכלים, אבל זהו צעד נוסף קדימה, ויותר מזה – ייתכן והשנה תורחב ההוזלה גם לקטנועים גדולים יותר, עד 250 או 300 סמ"ק. בהחלט כיוון חיובי שממשיך את הרפורמה של 2015 במס הקנייה.

גם לנו בפול גז שנת 2016 הייתה טובה

בתחילת מרץ החזרנו את השם פול גז לאתר, ואתם – הגולשים – אהבתם את המהלך לפחות כמונו. גם הצבעתם ברגליים, או נכון יותר – במקלדת. קבלו נתון מדהים: בשנת 2016 כמות הכניסות לכתבות באתר הלכה וגדלה באופן עקבי, והיא יותר מהכפילה את עצמה. יותר מזה – היא גדולה יותר בכ-25% מהימים הגדולים של פול גז בשנים 2009-2007.

הנתון הזה, שהוא לא פחות ממדהים בעינינו, מוכיח מעל לכל ספק שיש מקום חשוב לעיתונות דו-גלגלית בישראל, וזאת למרות שתרבות צריכת המידע השתנתה. אם לפני עשור היינו קמים בבוקר, מדליקים את המחשב, ועוברים על האתרים והפורומים החביבים עלינו תוך כדי לגימת הקפה, הרי שהיום אנחנו פותחים את הסמארטפון ונכנסים לפייסבוק. משם אנחנו ניזונים בחלק גדול מהמידע שאנחנו צורכים.

גם הפורום שלנו, שנפתח מחדש במאי 2015, פעיל ופורח עם אלפי משתתפים ועם שפע דיונים בנושאים שונים שקשורים לדו-גלגלי על כל רבדיו. והנה ההוכחה שעם כל הפופולריות של פייסבוק ושל וואטסאפ – עדיין אין תחליף לפלטפורמה היציבה שמספק פורום. עם גסיסתו של פורום האופנועים בתפוז, פורום פול גז נשאר האופציה היחידה, והוא כאן בשביל להישאר.

אז המגרש אמנם השתנה ואיתו צריכת המידע, אבל העקרונות לא השתנו. מעבר לסרטוני חתולים, ממים וקטעי מרדפים או התהפכויות בווילי'ז, אנשים עדיין רוצים מקור אמין – ובעברית – לצרוך בו חדשות, לצרוך מבחני דרכים ומבחנים ארוכי טווח, לקרוא על השקות עולמיות לדגמים חדשים, לצרוך כתבות מגזיניות, לקרוא על צרכנות, ובאופן כללי לדעת מה קורה בעולם הדו-גלגלי – בארץ ומחוצה לה. אנחנו מאוד שמחים שגם אחרי המשבר הגדול שפקד את פול גז בתחילת 2015, את שנת 2016 אנחנו מסיימים כשאנחנו שוב מובילים את העיתונות הדו-גלגלית בישראל.

ומה עם 2017?

ובכן, על פניו נראה שהיא תהיה אפילו טובה יותר מ-2016. כמות האופנועים החדשים הבלתי נתפסת שהוצגו בתערוכות קלן ומילאנו אומרת שבקרוב מאוד אתם תראו פה כמות גדולה בהתאם של השקות עולמיות ושל מבחני דרכים. בשנה הקרובה אנחנו מתכוונים להשקיע יותר במבחנים השוואתיים. עשינו כמה כאלה ב-2016, אבל ב-2017 אנחנו נכפיל את הקצב, ויותר.

ב-2017, כאמור, השוק הדו-גלגלי צפוי לגדול עוד לפי כל התחזיות, וזה מצוין. מצוין ליבואנים, מצוין לעוסקים בענף כמו מוסכים, חנויות ציוד ונותני שירותים, מצוין לנו הרוכבים, ויודעים מה? מצוין גם לנהגי המכוניות. על התפתחות השוק אנחנו נדווח כאן בכל רבעון, כמו שעשינו עד עכשיו.

לסיכום אנחנו רוצים לאחל לכולנו ששנת 2017 תהיה שנה ממוצעת – יותר טובה מ-2016 ופחות טובה מ-2018.

אחלה של שנה אזרחית שתהיה לכולנו :)

אביעד, בשם מערכת פול גז.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

2024 KTM RC8C

ק.ט.מ: הזמנה מוקדמת ל-RC 8C של 2024

ה-RC 8C הייחודי של ק.ט.מ, עם המנוע של ה-890 דיוק R ועם מכלולי קצה למסלול, חוזר גם לשנת 2024 ב-100 יחידות בלבד; בשבוע הבא ניתן יהיה לבצע הזמנה מוקדמת

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן