דף הבית / טור / למה פרשנו מאליפות ישראל בסופרבייק?
רן יוחאי

למה פרשנו מאליפות ישראל בסופרבייק?

מסתבר שקטגוריית סופרספורט 300 באליפות ישראל בסופרבייק היא לא 'סופרספורט 300' אלא 'עד 500 סמ"ק' - כך לפחות החליטה העמותה האחראית

מחר, יום שישי 12.10.18, יתקיימו הסבבים החמישי והשישי באליפות ישראל בסופרבייק, אבל קבוצת פול גז – שמריצה את הימאהה YZF-R3 בקטגוריית סופרספורט 300 – לא תשתתף במרוץ. הסיבה: קטגוריית סופרספורט 300 אינה באמת קטגוריית סופרספורט 300 אלא מעין שעטנז של עד 500 סמ"ק – כך קבעה עמותת מסלול עצמה.

סופרספורט 300

קטגוריית סופרספורט 300 היא הדבר החם ביותר במרוצי הסופרבייק בשנה האחרונה – במיוחד באליפויות חובבים מקומיות כמו אליפות ישראל בסופרבייק או אליפות פירלי קאפ הישראליות ואליפויות חובבים ברחבי העולם. הסיבות לכך מגוונות, אך העיקריות שביניהן הן עלויות נמוכות משמעותית מסופרספורט 600, ובטח שמסופרבייק 1,000, וכן העובדה החשובה שהקטגוריה הזו, מעבר להיותה בית ספר לרכיבת סופרבייק, גם שוויונית למדי, בנויה על אופנועים סדרתיים מקטגוריית A1, ומביאה לידי ביטוי הרבה יותר את יכולות הרוכבים מאשר את יכולות האופנועים.

הסיבות הללו מביאות רוכבים רבים – גם בישראל – להשקיע את כספם באופנועי קטגוריית סופרספורט 300, ונכון להיום קטגוריית סופרספורט 300 באליפויות השונות בישראל הן הגדולות ביותר, הצמודות ביותר והמעניינות ביותר.

תקנות ה-FIM קובעות במפורש אילו כלים מורשים להשתתף בקטגוריה הזו, כולם אופנועים סדרתיים מסגמנט A1 הפשוט: הונדה CBR500R, ק.ט.מ RC390, קוואסאקי נינג'ה 300 ונינג'ה 400, וימאהה YZF-R3.

התקנות גם מגדירות בפירוט אילו שינויים ושיפורים מותר לבצע באופנועים, ולא פחות חשוב – אילו שינויים אסור לבצע, כשהמטרה היא ליצור שוויון ככל האפשר בין האופנועים – גם כדי להביא את יכולות הרוכב לביטוי וגם כדי לשמור אל אחידות ומחירים הגיוניים ונמוכים יחסית לאופנועי מרוץ.

כך למשל, אופנוע סופרספורט 300 של אחד היצרנים הנ"ל עולה כאן בישראל סביב 40 אלף ש"ח כחדש, והפיכתו לאופנוע ברמה של אליפות העולם בסופרספורט 300 תעלה סכום דומה. כך יוצא שבכ-80 אלף ש"ח אפשר לרכוב על אופנוע ברמה של אליפות העולם. אין שום סגמנט מרוצים בעולם שבסכום כזה ניתן להגיע לאופנוע ברמה של אליפות העולם. אם הולכים על אופנוע משומש ולא על חדש, אפשר בקלות לחתוך את העלויות ב-20-15 אלף ש"ח, ואם לא הולכים עד הסוף עם השיפורים, אפשר לקבל בכ-40 אלף ש"ח יופי של מכונת מסלול מהנה.

האמנם סופרספורט 300?

בסוף חודש מאי התקיים במסלול מוטורסיטי שבשדה-תימן סבב באליפות ישראל בסופרבייק. את המרוץ הפיקה עמותת מסלול, וזו הייתה הפעם הראשונה שבה השתתפנו במרוץ במסגרת אליפות ישראל בסופרבייק.

קטגוריית הסופרספורט 300 הייתה הקטגוריה הגדולה ביותר במרוץ, והשתתפו בה כמעט 20 רוכבים. הבעיה היא שמבין 20 האופנועים שהיו על הגריד, 2 אינם עומדים בתקנות המפורטות של הסופרספורט 300. אחד מהם הוא סופרמונו בבנייה עצמית הבנוי על בסיס ימאהה YZ450F – אופנוע מוטוקרוס מקצועי עם מנוע שמפיק כ-60 כ"ס, שלדת אלומיניום קשיחה, משקל נמוך, ומערכות מתלים ובלמים שאופנועי קטגוריית ה-300 סמ"ק יכולים רק לחלום עליהם.

למען האמת נציין שהאופנוע הזה הוא חתיכת יצירה. הבעלים של האופנוע – מכונאי ותיק, מוכשר ומוערך – השקיע בו עשרות ומאות שעות עבודה, מחשבה רבה, והתוצאה היא כלי סופר-מגניב. מכונת מסלול אמיתית. אפילו כתבנו עליו כאן בפול גז בשנת 2012, עם סיום תהליך הבנייה. אז התגאה הבעלים של האופנוע, ובצדק, ביצירה המוטורית שלו, וטען שהיא מפיקה 60 כ"ס ושוקלת 103 ק"ג.

אבל המכונה המגניבה הזו, שיושבת על פלטפורמה מקצועית, מפיקה כ-60 כ"ס ושוקלת פחות מ-110 ק"ג, לא יכולה להשתתף בקטגוריית סופרספורט 300 מול כלים שמפיקים כ-40 כ"ס ושוקלים סביב 160-150 ק"ג. זה לא כוחות. את זה לא אנחנו אומרים אלא ה-FIM בעצמו.

כך קרה שבישורות הארוכות של מוטורסיטי, ה-YZ450F עקף רוכבים רבים בשל כוח מנוע עדיף משמעותית ומשקל נמוך יותר, נעקף בחזרה ברצף הפניות, עקף שוב בישורות, וחוזר חלילה. בסופו של יום הוא סיים במקום החמישי המכובד – לפני רוכבים כמו אלוף ישראל בסופרספורט 300 בעונת 2017 ולפני הח"מ, שבמקום להילחם על המקום הרביעי נאלץ להתמודד מול אופנוע חזק יותר ובעל יתרון מובהק בהספק ובמשקל.

הימאהה YZF-R3 שבנינו לסופרספורט 300
הימאהה YZF-R3 שבנינו לסופרספורט 300

"תגיש תלונה"

בדיונים שהתקיימו בקבוצות ופורומים שונים של אליפות ישראל בסופרבייק בסוף השבוע שאחרי המרוץ, עלו טענות רבות בקשר להשתתפותו של האופנוע הנ"ל בקטגוריית הסופרספורט 300. מתחרי הקטגוריה, כמעט ללא יוצא מן הכלל, מחו על השתתפותו של אופנוע החזק בכ-50% מאופנועי הקטגוריה, וקל מהם בכ-30% לפחות. אבל בעיקר הם מחו על כך שעמותת מסלול – המפיקה את אליפות ישראל בסופרבייק – מאפשרת לאופנועים שאינם בקטגוריה, להשתתף בה. "יש כללים ברורים וצריך לעמוד בהם", הייתה הטענה.

בתגובה נתנו אנשי עמותת מסלול את התגובה המתבקשת: "הגישו תלונה רשמית למייל של העמותה, וכל טענה תטופל במקצועיות". מצוין, ככה צריך.

הח"מ לקח את היוזמה, סיכם את כל הטענות, ושלח מכתב תלונה בן 3 עמודים, כולל נספחים ונתוני הספק, לעמותת מסלול. את מכתב התלונה תוכלו למצוא כאן למטה, מפורט לפי סעיפים.

בשבועות שלאחר מכן, בטרם טופלה התלונה, יצרו איתי קשר אנשי עמותת מסלול. בפגישה שערכנו נאמר לי שלא לציטוט שהתלונה שהוגשה מוצדקת, אך הם אינם מעוניינים לטפל בה בגלל סיבות כאלה ואחרות, ולכן הם מעבירים את הטיפול בה לוועדה מקצועית חיצונית שתורכב מ-3 בעלי תפקידים בספורט המוטורי הישראלי. אחלה, מקובל לחלוטין.

התלונה שהוגשה לעמותת מסלול (לחצו להגדלה):

ועדה מקצועית

כאמור, התלונה שהוגשה לעמותת מסלול לא הופנתה כלפי אדם כזה או אחר, אלא כלפי אופנוע. הסיפא של התלונה היה שאם זוהי אכן קטגוריית סופרספורט 300, צריך לפעול לפי תקנות הסופרספורט 300 שבהן יש רשימת אופנועים המאושרים בהשתתפות, ולכל כלי אחר – לא משנה מה נפחו או הספקו – אסור להשתתף בה. אם בכל זאת יבחרו אנשי עמותת מסלול לאפשר לאופנוע הנ"ל להשתתף, הרי שזו לא קטגוריית סופרספורט 300, ויש לשנות את שמה, למשל ל'עד 500 סמ"ק. במקרה כזה, אוכל לבצע הערכת מצב ולבחון את המשך השתתפותי באליפות.

אחרי חודשיים וחצי שבהם המתנו בסבלנות (לא היו בתקופה זו מרוצים במסגרת אליפות ישראל בסופרבייק), הוועדה המקצועית החיצונית נאותה לטפל בתלונה. מדי פעם בדקתי מול אנשי עמותת מסלול היכן עומדת התלונה, ונאמר לי שהוועדה תתכנס בקרוב ונקבל תשובה רשמית. אז המשכנו להמתין.

את החלטת הוועדה המקצועית החיצונית לא קיבלתי באופן רשמי, למשל במייל מהעמותה, עד לכתיבת שורות אלה. צילום סלולרי של ההחלטה הגיע אליי דרך הוואטסאפ, בדרך לא דרך, וגם זה אחרי שביקשתי מכמה גורמים.

את מסמך ההחלטה של הוועדה המקצועית תוכלו לראות כאן. הורדנו ממנו פרטים מזהים של הבעלים של האופנוע, מפני שהוא לא העניין בתלונה אלא רק האופנוע והקטגוריה:

מסמך ההחלטה של הוועדה המקצועית
מסמך ההחלטה של הוועדה המקצועית

מעלה שאלות קשות

הסתכלו על המסמך הרשמי שהוועדה המקצועית הזו שחררה. נניח רגע בצד את הניסוח העילג והמביך, את שגיאות הכתיב, את דרך ההתבטאות ואת הפורמט של המסמך עצמו, שהם בעצמם מביכים ומבזים את המושג 'ועדה מקצועית'. בואו נדבר על המהות, על תוכן המסמך, או לפחות על מה שאפשר להבין ממנו.

– ראשית, כבר מהכותרת ניכר שהוועדה המקצועית לא ממש מבינה במה היא עוסקת, שכן בכותרת אין התייחסות לקטגוריית סופרספורט 300, אלא ל"קטגוריה 300 400 500 cc'. הוועדה המקצועית לא מבינה שמדובר בקטגוריית סופרספורט 300, ועל כן סביר להניח שלא מכירה את תקנות הקטגוריה, על אף שאלו צורפו למסמך התלונה. מבחינת הוועדה זוהי קטגוריית 'עד 500 סמ"ק'. מכאן והלאה זה רק מחמיר.

– הוועדה כותבת במסמך ההחלטה שנעשתה "בדיקה יסודית". זה יפה מאוד, אבל מהי אותה "בדיקה יסודית"? אילו בדיקות נעשו? איך? על-ידי מי? מדוע כל אלו לא מפורטים במסמך ולא מצורפים אליו? האם עלינו לסמוך על כך שאכן נעשתה "בדיקה יסודית" בלי לקבל סימוכין לכך? ועוד מוועדה שאינה יודעת באיזו קטגוריה מדובר?

– "בידינו נתוני בדיקת מעבדה מורשת משרד התחבורה והם 36.34HP משקל האופנוע 143.4 ק"ג". מאיפה להתחיל? מהי אותה "מעבדה מורשית משרד התחבורה"? היכן בוצעה הבדיקה? מתי בוצעה הבדיקה? על-ידי מי בוצעה הבדיקה? האם הבדיקה בוצעה על-ידי הוועדה עצמה, אן שהבעלים של האופנוע הגיש בדיקת דיינו שעשה לאופנוע? כי במקרה שמדובר במקרה השני, הרי שהבדיקה לא קבילה לחלוטין. אין שום בעיה להגביל הספק של אופנוע שמוזן על-ידי קרבורטור. דיזה ראשית קטנה יותר בקרבורטור וסמרטוט בתיבת האוויר סוגרים את הפינה ב-5 דקות עבודה. יותר מזה – הבדיקה חייבת להתבצע מיד בסיום מרוץ, ולא סתם כך ביום שנוח לבעלים של האופנוע. ככל שהוועדה הסתמכה על בדיקה שהוגשה לה על-ידי הבעלים של האופנוע ולא בדקה את האופנוע בעצמה, הרי שזו בדיחה, והדבר הרחוק ביותר ממקצועיות. ושוב, היכן המסמך? היכן טופס הבדיקה? מדוע הוא לא מצורף להחלטה? מדוע אין שום פרטים עליו? הרי כל רוכב שמבין מעט, ממש מעט, באופנועי מוטוקרוס, יודע שמנוע של אופנוע מוטוקרוס בנפח 450 סמ"ק מספק סביב 55 כ"ס בגלגל. נתון של כ-35 כ"ס מספקים אופנועי מוטוקרוס בנפח 250 סמ"ק. כיצד הוועדה הנכבדת, המורכבת מאנשי מקצוע המבינים בתחום, יכולה לאשר כזה דבר? הרי הנתונים הללו ידועים לכולם כבר שנים רבות.

– "לכן אנחנו לא מוצאים כול סיבה למנוע את המשך השתתפותו בליגת המרוצים 2018". הוועדה התעלמה לחלוטין מהטענה המרכזית במסמך התלונה, והיא שהאופנוע הנ"ל אינו נכלל ברשימת האופנועים המורשים על-ידי ה-FIM לקטגוריית הסופרספורט 300 ועל כן אינו רשאי להשתתף בה. כל ניסוח או התפתלות אחרת היא הכשרה של שרץ והתעלמות מוחלטת מהתלונה שהוגשה.

– ושוב נחזור לניסוח העילג, לשגיאות הכתיב ולמסמך המביש של ועדה המתיימרת להיות מקצועית. מסמך כזה, מעבר לתוכן הלא רלוונטי, מבייש את שלושת חברי ה"ועדה" החתומים עליו.

אופנועי סופרספורט 300 סמ"ק (צילום: ירון רון)
אופנועי סופרספורט 300 סמ"ק (צילום: ירון רון)

בנינו אופנוע לסופרספורט 300, לא ל'עד 500'

אופנוע המרוץ של מערכת פול גז, הימאהה YZF-R3, נבנה בהשקעה עצומה, במחשבה רבה, ובמסגרת התקנות של הסופרספורט 300 – כולל כל המגבלות. המטרה הייתה כמובן ההנאה האישית, אבל גם להעלות את הרמה. להוות השראה. ליצור פה ספורט מוטורי מקצועי יותר. להראות שאפשר להעמיד אופנוע מרוץ מקצועי, כמעט ברמה של אליפות העולם, במעט כסף יחסית, אך עם זאת בצורה המקצועית ביותר שניתן להעלות על הדעת. כמונו, אגב, יש לא מעט קבוצות שמריצות אופנועי סופרספורט 300 מושקעים ומקצועיים – כולם עומדים בתקנות הנוקשות של הסופרספורט 300. נציין את קבוצת 'מומנט אופנועים' שמריצה צמד אופנועי ק.ט.מ RC390, את קבוצת 'הפודיום' שמריצה גם היא צמד RC390, ואת קבוצת 'רייסטראק' שמריצה צמד אופנועי ימאהה YZF-R3, ויש עוד.

ההחלטה של אותה ועדה מקצועית היא יריקה בפנים של אותן קבוצות ואותם מתחרים, שמשקיעים המון זמן, המון משאבים והמון כסף. בחוסר ההבנה המוחלט ובעבודה השטחית שעשו, חברי הוועדה זרקו לפח מאות שעות עבודה של אותן קבוצות, ובעצם הכריזו קבל עם ועדה שאין בישראל קטגוריית סופרספורט 300 במסגרת אליפות ישראל בסופרבייק, אלא קטגוריית 'עד 500 סמ"ק'.

בקטגוריה כזו – עד 500 סמ"ק – אני לא רוצה להתחרות. פשוט מפני שאני ושכמותי בנינו אופנועים לסופרספורט 300. עד שהמצב ישתנה, אנחנו בחוץ. לשמחתנו, יש אלטרנטיבות מקצועיות.

*     *     *     *     *

תגובת התאחדות הספורט המוטורי: "כל הפן הטכני של אליפות ישראל בסופרבייק מנוהל על-ידי הוועדה המקצועית של ענף הסופרבייק (כמו בכל ענף בהתאחדות). באם יש חשש שהוועדה המקצועית לא פועלת במקצועיות, הנושא עולה לוועדה מקצועית של ההתאחדות (סוג של "ועדת על").

נושא זה הגיע לשולחנה של ההתאחדות והקביעה היא שאכן האופנוע אינו מתאים לקטגוריה ולא יורשה להתחרות בה יותר.

ניתן גרייס של מרוץ אחד לאפשר לאותו מתחרה לסדר לעצמו אופנוע מתאים לקטגוריה (בהתחשב בעובדה כי הוועדה המקצועית אישרה עד כה את ההשתתפות של אותו אופנוע), והחל מהמרוץ הבא ה-YZ450F המוסב לסופרמונו לא יורשה להתחרות בקטגוריית סופרספורט 300".

את תגובת עמותת מסלול נוסיף כשתתקבל.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

stage-12-ricky-brabec (1)

דקאר 2024: הונדה מנצחים, גדי נחמני מסיים

המסע הארוך והמפרך של דקאר 2024 הסתיים עם ניצחון נוסף לריקי בראבק והונדה; גדי נחמני מסיים את הראלי, כאשר יעל קדשאי נאלצת לפרוש בגלל פציעה

24 תגובות

  1. Avatar

    מה אתה מצפה מחבורה של חונטות שרואים רק את הטובה שלהם, שעוסקים סכיפוף כללים וחוקים לפי נראות שלהם, ואני יכול להרחיב.
    אמרת עמותת מסלול? אמרת הכל.
    העמודה שרוצה ספורט מוטורי רק שלה, עם בעלי תפקידים רק שלה שלא ביצעו או קבלו אף הסמכה רשמית.
    שילטון דיקטטורי לשמו.
    תודה לאל שעמותת אייפקס עמדה מולם והראתה שאפשר לעשות ספורט מוטורי טהור.
    בלי טובות הנאה, בלי כיפוף ועיקום חוקים וכללים.
    ועם מקצועיות עד הסוף.
    ימיה ספורים – שלה ושל ההתאחדות שמנוהלת על ידה.

    • Avatar

      ליאור ברעמי, כמה צפוי. מתבייש לכתוב בשמך ?
      מארגן מרוץ של "עמותת" אפקס, ומעלה על המסלול ילד בן 8 עם מיניבייק, יחד עם אופנוע 1000.
      יש לך עוד הרבה ללמוד.

      • Avatar
        ליאור בר עמי

        היי,
        ליאור בר עמי כאן.
        לא חששתי מעולם, ולא אחשוש לכתוב בשמי.
        אשמח ללמוד מכל מי שמעוניין ללמד, כולל ממך.
        הטלפון שלי לעצות שיפור:
        0546686485 – אשמח לקבל ממך שיחת עצות לשיפור.
        אגב,
        יש יוזמות לשינוי ההתאחדות כאלו שמשתפות את כל הפעילים בארץ.
        אז כרגע אני מתעסק בעשייה ולא במלחמות – שאולי יהיו דרושות בהמשך…

        בכל מקרה,
        ערב טוב חבר.

      • Avatar

        שמי קובי אטייה ואני לא מתבייש להגיד את האמת כפי שהיא ללא מריחות צבע.
        אני לא כותב או מגיב בשם ליאור – יש לו יכולת ביטוי שעולה על שלי בכמה רמות.
        אני ראיתי כיצד החונטות והעומדת בראשם מנסים לבטל את ליגת פירלי, כי לא קבלו כסף, תקרא לזה דמי חסות.
        אז שגיא – בניגוד לליאור ששומר על נוסח פוליטי כיושב ראש אני לא מחויב לכך.
        ההתאחדות תיפול – כמו כל שלטון דיקטטורי והגיע הזמן לעשות את השינוי הזה.

  2. Avatar

    אח"כ לא מבינים למה אין כאן ספורט מוטרי,בושה שאלו התשובות העילגות של אנשים שממונים על אותו הספורט שאין להם חצי מושג בו,העיקר שיש להם טייטל כסא וחותמת.

  3. Avatar

    הדבר צריך להיות פשוט: עובדים לפי ה-FIM או לא
    אפשר להוסיף קטגוריה נוספת (נראית דווקא קטגוריה מגניבה של כלים מבוססי MX) שתתחרה במקצה
    אך המיקומים יהיו לפי קטגוריות
    אביעד, כל ההתעסקות בנראות המסמך מיותרת
    ויהודים, מתי תפסיקו לריב רבאק

  4. Avatar
    כפיר אבוטבול

    אדון אביעד אברהמי תפסיק לעמוד מאחורי המקלדת ותילמד לינהוג על אופנוע כי אתה לא חזיר גזים אתה אדם קטן ולא אמיתי תרשום מי בעל האופנוע שלישמו עשית את הכתבה כי כולם כבר יודעים שזה האופנוע של מולי לוי ולא כל החוקים של המרוצים בארץ עומדים בתקנים של הF I M ןגם לא האופנוע שלך אם אתה לא רוצה להיתחרות אל תהרוס לאחרים בימקום לתרום ולעזור לספורט המוטורי אתה רק הולך ומוריד אותו תיתבייש לך

    • Avatar

      כפיר אבוטבול
      רוכב על אתה כבר לא
      גם לא מכונאי סביר אפילו לא
      אבל מקלדת היא לא עבורך כי אתה טפט פירחוני

      על אופנוע רוכבים ולא נוהגים

      זקנתך מביישת את מעירות כרוכב מעולה

      אבל שכל לא קונים בבית מרקחת

      סייג לחוכמה שתיקה

      ביחוד לטפט שכמותך

      • Avatar
        כפיר אבוטבול

        אף פעם לא הייתי רוכב על וגם לא אהיה אבל מוזמן לרכב איתי בשטח ואולי תילמד כמה דברים בקשר למכונאות מה ששכחתי לעולם לא תדע לא אתה ולא אביעד בימקום להתחבא כמו זה שאתה מגן עליו תגיד מי אתה ונדבר

  5. Avatar

    כול מה שדפוק בבערך כל ספורט ישראלי איי פעם בכתבה אחת על אופנועים. מדהים

  6. Avatar
    כפיר אבוטבול

    אביעד תתבייש לך אין לך כישרון לא ברכיבה ולא בכתיבה במקום ללכת על אנשים אחרים תתחרה ותנצח במסלול

  7. Avatar
    כפיר אבוטבול

    דרך אגב לרשום על מתחרים אחרים וילדים רגליים לספורט תתבייש לך האתר שלך זה פול ברקס לא פול גז אתה בנאדם קטן

  8. Avatar

    כל הכבוד אברהמי, המדינה עמוסה בטינופות עסקנות, מקורבים ושאר אפסים שרק יודעים ללכלך כמו כמה מהמגיבים פה. טוב שהרחקת את המלוכלך הזה שבא להתחרות עם אופנוע עדיף ועדיין הפסיד (איזה אפס)

  9. Avatar

    אביעד כל הכבוד לך , עשית מעשה חכם
    בנאדם משקיע כסף זמן יקר , ובסוף יש מי מחליט לשנות את החוקים על פי אינטרסים כאלו או אחרים .
    בהצלחה בהמשך מקווים לראות אותך על הגריד

  10. Avatar

    אני לא מעורב בכל הפרטים , אבל ממה שהבנתי מהכתבה
    אין ספק שעשיתם את הדבר הנכון , לא יתכן הבדלים כאלו באופנועים , שבכלל אין קשר לרוכב בכלל , וכל מי שהגיב פה
    לגבי הרוכב כנראה שאתם באמת לא מבינים כלום !!
    אביעד תמשיך בדרך שלך , אתה מספר 1

  11. Avatar
    הגיע הזמן של השכונה

    לקפל את הבסטה וללכת.
    אני ואני בטוח שעוד רבים מורידים את הכובע (או הקסדה) ואומרים – תודה שהלכת עם זה עד הסוף, תודה שיש לך את הביצים לבוא לקן הצרעות המושחת והשכונתי הזה שתפס באגרסיביות את הספורט המוטורי שלנו והוצאת את האמת לאור והראית איזה שכונה ואיזה צחוק הם עושים מנהלים ומהחוקים, ועוד לא דיברנו על הטימקס שהתחרה באליפות ישראל 2017 בדלתון, זה נראה למישהו נורמלי?
    לא עוד, לא נהיה חלק מזה והבסטה תתקפל ותיסגר.

  12. Avatar
    התנהלות מגעילה

    נמאס מהקומבינות המכוערות של העסקנים של פעם. זמנם עבר והם צריכים להבין שדור הרוכבים החדש לא מעוניין בקומבינות המגעילות שלהם ובדאגה למקורבים. הוועדה המקצועית הפכה פה את העולם כדי לדאוג לחבר שלה, ולעזאזל החוקים והתקנות. הזוי שהאנשים האלה עדיין מנהלים פה את הספורט.
    עוד יותר הזוי לראות שיש מגיבים שלא אכפת להם מכל הקומבינות והם תוקפים אישית את הכותב. אין להם מה להגיד בקשר להתנהלות של הוועדה אז הם תוקפים אישית את הכותב ובעצם מחזקים אותו.
    אברהמי, יופי של עבודה. אתה העיתונאי היחיד בתחום שיש לו ביצים לחשוף התנהלויות מגעילות כאלה.

  13. Avatar

    הכל קומבינות מסריחות , אביעד כל הכבוד על היושר שלך
    תלך עם מה שאתה מרגיש , אתה רוכב סופר על , אוהבים ומעריכים אותך , בתקווה שיום אחד יהיה לנו ספורט נקי מאינטרסים !

  14. Avatar

    בכללי לכל הצעירים שחושבים וצודקים גם שדינזארים שזכיות רבות להם השתלטו על האירגונים ששנים
    לקח במדינה הזו להקים ועכשיו מתנהלים כמו כל בעל כח מושחת כאן
    שבטוחים שלא רק הכבוד הורה קרה על שנים בקידום הספורט מגיע להם

    אלה גם בטוחים שמגיע להם לגנב דעה וכספים
    לשנות חוקים כדי שיתאמו להם ( ותמיד יש מעטפה או טובת הנאה מאחרי זה )

    אתם צודקים
    אבל
    או שתפעלו חוקית ותדיחו אותם (כבוד שדור. המייסד תמיד יגיע להם אבל רק כבוד ״
    תבחרו תתנו לבעלי מקצוע צעירים לנבל ובשיקול מלאה תוך כדי הגבלת כהונה בתקנון

    ובכי חשוב
    אל תתנו למלחמות האגו להרוס לכם את המטרה
    גברים דופקים את עצמם תמיד
    החל מהשנים שלוקח לספור טהמוטרי בשטח ועכשיו בכביש

    חבל

  15. Avatar

    חח תגובת הוודעה המקצועית אעלק..
    אפילו תלונות לחברת הוט מקבלות מענה פחות לקוני ופחות עילג.
    היה כבר עדיף להם להגיב במשהו כמו: "ישראל כפרה, עושים מה בז*ן שלנו נשמה. לא מתאים לך, סע הלאה."

  16. Avatar

    דעתי שונה מכולכם… ב 2017 התחריתי כל העונה על CBR500R שמשקלו ידוע כקרוב ל-200 קילוגרמים. לא משופר במנוע בכלל, שמתי אגזוז ושיפרתי את מערכת הבולמים – חשוב הרבה יותר לרוכבים שרוצים להשתפר. התחלתי בנסיעות לדלתון כל שישי, 160 ק"מ כל כיוון, על האופנוע, עם כל הציוד הנדרש בתיק על הגב. אלופי ישראל קיבלו אותי בזרועות פתוחות, התחרתי רק מול אופנועי 600 סמ"ק ונהניתי גם כשהגעתי אחרון (לא תמיד… פעמים ניצלתי טעויות של רוכבים שפספסו פניה…). גם חברי הטוב הגיע על טימקס 530 ונתן לי בראש. היה הרבה מה ללמוד ממנו. עם הזמן התארגנה הקטגוריה הקטנה, ממש מכלום, והופיעו 12 רוכבים על קו הזינוק בפצאל. בחור צעיר לפני גיוס (וחבר טוב) על נינג'ה 250 הצליח לעמוד איתי ועם חברי (שרכב על R3 וניצח) בהובלה, עד שהחליק ממש בפנייה האחרונה. בהמשך הליגה שהופיע אופנוע של מוסך מקצועי, הוא נתן לכולם בראש עם שיפורים רבים והורדת משקל משמעותית לעומת אופנועי הסטוק שלנו. לא חשבתי להתלונן: מדובר במשהו שרק התחיל, וידוע שכל המרבה הרי זה משובח. שמחתי על אופנועים שמשופרים משלי, על הטימקס, ועל האופנוע של מולי. בתחילת העונה הגעתי במקום השני מספר פעמים. במירוץ האחרון הגעתי כבר שישי או שביעי, כששורה של תותחים עוקפת אותי בקלות. בסיום העונה קיבלתי את גביע המקום השני לכל העונה, בזכות ההתמדה וההגעה לכל המירוצים וצבירת הנקודות. בסופו של יום מתחרים ותיקים ומנוסים שהתחרו על נינג'ה 300 (מהקקמייקות הכי חלשות על הגריד) נתנו לכולם בראש. המסקנה כמו תמיד, פחות דיבורים ויותר מעשים. מי שטוב משמעותית יעקוף רוכב פחות מנוסה עם כל השיפורים שהוא ישקיע. ומולי אולי לא רוכב על באספלט אבל בחור זהב – כיף לדבר איתו ולהתאמן איתו ולהתחרות איתו, והמקום שמגיעים בכלל לא משנה. השנה בנו היקר מתחרה על אופנוע שהביא הרבה כבוד לישראל כשרכב עליו באליפות העולם לנוער. כבוד גדול למתחרים וישר כוח. (פרשתי מסיבות כלכליות…)
    אלון

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן