דף הבית / מכונות / מבחני דרכים / מבחן השוואתי: ימאהה טימקס 530 מול קימקו AK550 (וידאו)
TMAX-AK550-Compare-074

מבחן השוואתי: ימאהה טימקס 530 מול קימקו AK550 (וידאו)

המבחן ההשוואתי של השנה - המלך הבלתי מעורער של קטנועי-העל, ימאהה טימקס, מול הטוען החדש לכתר שמגיע מטייוואן, קימקו AK550; ויש מסקנות נחרצות

בוחנים: נמרוד ארמן ואביעד אברהמי; צילום: בני דויטש

אנחנו לא זוכרים תופעה כזו בתחום הדו-גלגלי ואפילו בכלל בתחום הרכב: כבר 17 שנים שהימאהה טימקס – הכלי שהמציא את קטגוריית קטנועי-העל הספורטיביים ב-2001 – שולט בה ביד רמה וללא מתחרים אמיתיים. במהלך השנים היו ניסיונות של יצרניות כמו ג'ילרה, אפריליה וב.מ.וו לייצר קטנוע-על ספורטיבי שיתחרה בטימקס, אבל כולם נחלו כישלון במכירות, אף על פי שהם קטנועים מצוינים אבסולוטית.

יותר מזה, הטימקס הפך למותג בפני עצמו, לסמל סטטוס. אפשר להגיד 'טימקס' בלי שם המשפחה 'ימאהה', וכולם ידעו על מה מדובר. אנשים רבים – רוכבים ותיקים, רוכבים צעירים או כאלה שמעולם לא עלו על דו-גלגלי – יודעים מה זה טימקס גם אם לא רכבו עליו מעולם, והכלי הזה הפך למושא חלומות של לא מעט רוכבים, ושוב – גם כאלה שאינם.

זה לא מפליא שהטימקס הפך למותג כל כך חזק. במהלך השנים הוא עבר 4 דורות ו-6 גלגולים, כשבכל דור הוא הופך לטוב יותר, איכותי יותר, מגומר יותר וביצועיסט יותר, ועם השנים גם נוספו לו מערכות אלקטרוניות רבות – לבטיחות ולפינוק. כל מי שרכב על טימקס של השנים האחרונות יודע להעריך את איכות המכונה והשלמות שלה, וכפועל יוצא את התנהגות הכביש המשובחת. קטנוע עם התנהגות של אופנוע, אמרו יותר מפעם אחת, ואנחנו מסכימים עם כל מילה.

צילום ועריכה: בני דויטש

עד שבאה קימקו

החברה הטייוואנית הגדולה מבין 4 חברות קטנועים במדינה הצמודה לסין החלה השנה לשווק בעולם את ה-AK550 – הטימקס של קימקו. למה הטימקס של קימקו? ובכן, אם יצרניות אחרות בנו את הגרסה שלהן לקטנוע-על ספורטיבי, הרי שבקימקו פשוט יצרו טימקס – כמעט אחד לאחד. אם אצל יצרניות אחרות צוות הפיתוח בנה קטנוע מאפס, על פי אמות המידה המקובלות של היצרנית, הרי שבמקרה של קימקו, מעל שולחן השרטוט של ה-AK550 עמדה תמונה ענקית של ימאהה טימקס, ולא נתפלא אם באולם הפיתוח עמדו גם כמה טימקסים ברמות כאלה ואחרות של פירוק. העניין פשוט – בקימקו יצרו טימקס. קופי-פייסט אם תרצו.

המבנה של השניים דומה עד זהה: שלדת קורות אלומיניום בשרנית שבתוכה מנוע טווין מקבילי בנפח דומה מאוד (530 סמ"ק בטימקס, 550 סמ"ק בקימקו), עם קלאץ' רב-דיסקי רטוב ומערכת וריאטור שהיא חלק מהמנוע ויושבת גם היא בתוך השלדה. מאחור יש זרוע אלומיניום קלה, והעברת הכוח לגלגל האחורי מתבצעת על-ידי רצועת הינע. המבנה הזה, אגב, של מנוע הממוקם כולו במרכז השלדה, מאפשר חלוקת משקל של סביב 50/50 בין שני הגלגלים, והוא חלק מרכזי בהתנהגות הדינמית של הטימקס, וכפי שנוכחנו לדעת – גם של הקימקו.

נמשיך. מלפנים יש מזלג הפוך בשרני המחובר לשלדה עם צמד משולשי היגוי – נתון שמגביר את תחושת הקשיחות של הכלי ומאפשר גם הוא את הביצועים הספורטיביים של השניים. הבלמים – קליפרים רדיאליים על צמד דיסקים קדמיים – כמו באופנועים.

מימין - ימאהה טימקס 530; משמאל - קימקו AK550
מימין – ימאהה טימקס 530; משמאל – קימקו AK550

שני הכלים גם מאובזרים היטב. לשניהם מצערות חשמליות עם שני מצבי רכיבה (בטימקס – בגרסאות SX ו-DX היוקרתיות בלבד), מפתח קרבה (בקימקו מקבלים שניים, בטימקס אחד), פנסי LED היקפיים, מערכת ABS מתקדמת, ולוח שעונים צבעוני ומשוכלל. בטימקס זהו מסך TFT מודרני, ואילו הקימקו מציע בנוסף גם אפליקציה ייעודית לטלפון הנייד שאיתה ניתן לשלוט על המסך. הטימקס מציע בקרת אחיזה אלקטרונית כסטנדרט, מה שחסר כרגע בקימקו, אולם זה האחרון מציע כסטנדרט ידיות מחוממות וחיישני ניטור לחץ אוויר בגלגלים, מה שבטימקס אין (ידיות מחוממות – רק בגרסת ה-DX).

גם העיצוב של ה-AK550 יותר ממזכיר את הטימקס. חלק מהקווים העיצוביים נלקחו ישירות מהטימקס, אולם נוספו אליהם מאפיינים שלקוחים מהשפה העיצובית של קימקו – כמו למשל מסכת החזית וצמד הפנסים. כך או כך, שני הכלים נראים מצוין ובעלי נוכחות משמעותית על הכביש.

כאן נשאלת השאלה – למה לא לקחנו למבחן ההשוואתי גם כלים נוספים בקטגוריית המקסי-סקוטרים כמו הב.מ.וו C650 ספורט או ההונדה X-ADV או אינטגרה. ובכן, הסיבה היא שכל אחד מאלו אמנם מקסי-סקוטר משובח, אבל אף אחד מהם לא מכוון ישירות לטימקס כמו ה-AK550. זה האחרון, כאמור, בנוי כמו טימקס, נראה כמו טימקס, מאובזר כמו טימקס, וכמו שכבר כתבנו לא פעם – מכוון ישירות לפנסי ה-LED הלבנים של הטימקס.

17 שנים שהטימקס שולט, עד שבא הקימקו
17 שנים שהטימקס שולט, עד שבא הקימקו

זהים בתאוצות ובמהירות הסופית

כשבוחנים את צמד קטנועי-העל מסביב, מבינים מדוע יש ביניהם הפרש מחיר. הטימקס מושקע יותר ואיכותי יותר, וזה בא לידי ביטוי בעיקר באיכות הפלסטיקה. כך למשל כל סביבת הרוכב נראית מושקעת יותר בטימקס, והתחושה המתקבלת היא יפנית למהדרין, ובאיכות הגבוהה ביותר שיש. הכפתורים והמתגים למשל, באיכות גבוהה מאוד בטימקס ובאיכות נמוכה מדי בקימקו. גם דלתות תאי הכפפות של הקימקו זכו מאיתנו לביקורת צוננת, שכן הם באיכות נמוכה מדי שלא הולמת את האיכות הכללית של הכלי. הטימקס גם עולה על הקימקו באיכות הצביעה. אפילו מכסי המנוע העגולים של הקימקו, שנראים בגוון מגנזיום יוקרתי עם הכיתוב '550' עליהם, הם בסך הכל מכסי פלסטיק וחלק מפלסטיקת הצד.

יוצאים לדרך. לשני הכלים כאמור מנועי טווין מקביליים במבנה דומה מאוד. בעוד לטימקס הספק של 46 כ"ס, הקימקו חזק יותר ובמקור הוא מגיע עם הספק של 53.5 כ"ס, אם כי למבחן קיבלנו את הגרסה המוגבלת לרישיון A1 שמפיקה את ההספק המקסימלי המותר לקטגוריה – 47.6 כ"ס.

התאוצות של שני הכלים זהות, ובכל ניסיונות התאוצה שביצענו הכלים זינקו יחד והאיצו יחד עד למהירות הסופית הזהה גם היא – כ-180 קמ"ש. בהקשר הזה חשוב לציין שהטימקס הגיע למבחן עם מערכת פליטה חלופית – משוחררת ופתוחה (מגיעה כחלק ממבצע הטבה על גרסת SX), בעוד הקימקו הגיע עם מערכת פליטה מקורית. לטימקס סאונד מיוחד מאוד, אופייני לדגם, והקימקו לא שונה ממנו בהרבה. גם בסעיף החשוב הזה מהנדסי קימקו עשו עבודה טובה.

התאוצות זהות, וכך גם המהירות הסופית
התאוצות זהות, וכך גם המהירות הסופית

יחד עם זאת, על אף החספוס הנעים של צמד המנועים, המנוע של הטימקס וגם תמסורת הווריאטור חלקים יותר. התחושה שמתקבלת ממנועו של הקימקו עם כמעט כמו של טימקס, עם פזילה קלה לכיוון מנועו של הב.מ.וו C650 ספורט.

תנוחת הרכיבה דומה מאוד. המושבים רחבים ונוחים, והכידון ממוקם כמעט באותו מקום – אם כי בטימקס הוא מעט גבוה יותר. כך או כך, שני הכלים נוחים מאוד לאורך זמן, גם לרוכב וגם לנוסע מאחור.

הטימקס רחב וגדול יותר באזור הקוקפיט וסביבת הרוכב, אולי אפילו באופן מוגזם. מאידך, בקימקו שמרו על סביבת רוכב מינימליסטית יותר שמייצרת תחושה ספורטיבית יותר, והוא משמעותית פחות רחב באזור לוח השעונים והקוקפיט.

כפועל יוצא, גם מיגון הרוח של הקימקו צר יותר משל הטימקס, ולכן גם מערבולות הרוח מורגשות יותר. מיגון הרוח בטימקס טוב למדי, אם כי גם הוא לא חף ממערבולות בגרסה הרגילה ובגרסת ה-SX. גרסת ה-DX היוקרתית, שמגיעה עם משקף מתכוונן חשמלית, היא זו המציעה את מיגון הרוח הטוב ביותר.

נפח תא האחסון שמתחת למושב מוגבל בשני הכלים בשל מבנה השלדה והמנוע, ובשניהם הוא מכיל קסדה מלאה ועוד מקום לתיק גב קטן. לשני הכלים גם צמד תאי כפפות קטנים, כשבשניהם שקע טעינה לטלפון הנייד.

קימקו AK550 - התנהגות דינמית חדה ומדויקת
קימקו AK550 – התנהגות דינמית חדה ומדויקת

מגדיר מחדש את ההתנהגות הדינמית של קטנועי-על

ההפתעה של המבחן הייתה בהתנהגות הדינמית. אם עד עכשיו הטימקס היווה אמת מידה בכל הקשור לביצועי כביש של קטנועי-על, בא הקימקו הטייוואני ומראה שאפשר אפילו יותר. על אף שהמשקל המוצהר של הטימקס נמוך יותר, התחושה בפועל היא שדווקא הקימקו קל יותר – בעיקר בחלק הקדמי.

מערכת המתלים של הקימקו – ובעיקר מלפנים – טובה וקשיחה יותר משל הטימקס, ועומדת בעומסים גבוהים יותר. זה בא לידי ביטוי בחדות הכניסה לפנייה, ביציבות גבוהה יותר תוך כדי פנייה, ובעיקר בתאוצה ביציאה מהפנייה. בעוד הטימקס מרחיב את הקו כשלוחצים אותו חזק, הקימקו שתול ונטוע באספלט, מספק יותר ביטחון, ומאפשר הרבה יותר גז ביציאה מהפנייה בלי להרחיב את הקו, ויותר מזה – מאפשר לבצע תיקונים וחידודי פנייה בלי למצמץ.

כל זה נכון על הכביש הציבורי, אבל מקבל משנה תוקף ברכיבה על המסלול. שם גילינו שלא רק שההתנהגות הדינמית של הקימקו טובה יותר, אלא גם שמרווח ההטיה שלו גדול יותר, ויותר חשוב – שמערכת הבלמים הקדמיים שלו – קליפרים רדיאליים מונובלוק של ברמבו שמגיעים ישירות מאופנועי ספורט מתקדמים – משמעותית טובה יותר משל הטימקס ושותלת את הטייוואני בלי מאמץ בלחיצה ועם שפע של רגש בידית המתכווננת. אגב, השימוש בבלמים הסופר-איכותיים הללו של מותג מוכר מתחום אופנועי הספורט, מעיד על ההשקעה העצומה של קימקו בבניית ה-AK550.  כך או כך, הקימקו מבחינתנו מגדיר מחדש את ההתנהגות הדינמית של קטנועי-על ספורטיביים, וזו כאמור ההפתעה הגדולה ביותר של המבחן.

במהלך מאות הקילומטרים שכיסינו במהלך המבחן – בכבישים הציבוריים ועל מסלול פצאל – גילינו שתצרוכת הדלק כמעט זהה, ובשני הכלים היא עמדה על קצת פחות מ-18 קילומטרים לליטר של דלק, וגם זה לא ממש מפתיע.

ימאהה טימקס 530 - כלי משובח באיכות גבוהה
ימאהה טימקס 530 – כלי משובח באיכות גבוהה

על מי היינו שמים את הכסף?

אז מי מנצח את המבחן? ובכן, תלוי מה השאלה ששואלים. ראשית, אנחנו בטוחים שהטימקס ימשיך להיות סמל סטטוס ומושא הערצה, בלי קשר לקטנוע כזה או אחר. המותג הזה פשוט חזק מדי מכדי שכלי כזה או אחר – טייוואני, יפני או אירופאי – יערער את מעמדו כמלך של קטנועי העל וכאמת מידה בקטנועי-על ספורטיביים. שוב, תופעה כזו לא זכורה לנו, לא רק בדו-גלגלי אלא בתחום הרכב בכלל.

הטימקס קטנוע מושקע יותר מה-AK550, וברור לנו מהיכן נובע הפרש המחירים ביניהם. הוא מושקע יותר בפלסטיקה, במתגים ובאיכות הכללית, וזה בולט לעין. רוכבים שמחפשים את האיכות הגבוהה יותר יקבלו אותה בטימקס, ואבסולוטית הוא טוב יותר ואיכותי יותר מהקימקו.

הקימקו, מאידך, מציע ביצועים דינמיים טובים יותר, ובמהלך המבחן היה לנו קשה להאמין שביצועים כאלה מגיעים מיצרנית טייוואנית, ועוד בניסיון הראשון שלה. בהחלט מכובד. לכן רוכבים בעלי אוריינטציה ספורטיבית יותר יעדיפו את הקימקו. חשוב לזכור שעל אף שההתנהגות הדינמית של הקימקו טובה יותר משל הטימקס כשמדברים על רכיבה ספורטיבית, זהו לא אופי הרכיבה של חלק ניכר מהרוכבים, ואחרי הכל גם הטימקס מתנהג טוב מאוד ויותר.

אבל כאן נכנס עניין המחיר. הטימקס עולה 76,309 ש"ח לגרסה הבסיסית ו-81,309 ש"ח לגרסת ה-SX, וגם זה אחרי הורדה של כ-6,000 ש"ח במחירו בשבועות האחרונים. לעומתם, הקימקו מתומחר ב-59,900 ש"ח. נכון, בהחלט יש הבדל באיכויות הכלים, כפי שנוכחנו לדעת, אבל הפרש האיכויות קטן משמעותית מהפרשי המחירים. הפרש המחיר הזה – של 16 ו-21 אלף ש"ח בהתאמה – גדול מדי לטעמנו, ולכן את הכסף שלנו היינו שמים על הקימקו AK550.

הטימקס טוב יותר בנקודות, אבל את הכסף שלנו היינו שמים על הקימקו AK550
הטימקס טוב יותר בנקודות, אבל את הכסף שלנו היינו שמים על הקימקו AK550

תודה למיקי יוחאי וחברת 'קרוס קאנטרי על השימוש במסלול פצאל; תודה  מיוחדת לסער ועוז שרייבום על העזרה בהפקת המבחן.

מפרטים טכניים

 ימאהה טימקס 530קימקו AK550
מנועטווין מקבילי, 530 סמ"ק, 46 כ"ס, 5.4 קג"מ, הזרקת דלק עם מצערות חשמליות, בקרת אחיזהטווין מקבילי, 550.4 סמ"ק, 53.5 כ"ס (47 כ"ס לגרסת ה-A1), מומנט 5.67 קג"מ, הזרקת דלק עם 2 מצבי רכיבה
תמסורתוריאטור CVT, הינע סופי רצועהוריאטור CVT, הינע סופי רצועה
שלדהקורות אלומיניוםקורות אלומיניום
מתלה קדמימזלג הפוך, מהלך 120 מ"ממזלג הפוך בקוטר 41 מ"מ
מתלה אחוריזרוע אלומיניום עם בולם יחיד (ב-DX - כיוון עומס קפיץ ושיכוך החזרה)זרוע אלומיניום עם בולם יחיד
בלמיםקדמי: צמד דיסקים בקוטר 267 מ"מ עם קליפרים רדיאליים; אחורי: דיסק בקוטר 282 מ"מ; מערכת ABSקדמי: צמד דיסקים בקוטר 270 מ"מ עם קליפרים רדיאליים ברמבו מונובלוק; אחורי: דיסק בקוטר 260 מ"מ; מערכת ABS
צמיגים120/70R15, 160/60R15120/70R15, 160/60R15
אורך2,200 מ"מ2,165 מ"מ
בסיס גלגלים1,570 מ"מ1,580 מ"מ
גובה מושב800 מ"מ785 מ"מ
מיכל דלק15 ל'15 ל'
משקל213 ק"ג226 ק"ג
תצרוכת דלק מדודה במבחן17.8 ק"מ/לק18.1 ק"מ/ל'
מחיר76,309 ש"ח
81,309 ש"ח ל-SX
89,309 ש"ח ל-DX
59,900 ש"ח

עלויות תחזוקה

ק"מימאהה TMAX 530קימקו AK550
1,000 ק"מ526 ש"ח559 ש"ח
5,000 ק"מ341 ש"ח119 ש"ח
10,000 ק"מ341 ש"ח796 ש"ח
15,000 ק"מ341 ש"ח119 ש"ח
20,000 ק"מ3,172 ש"ח2,702 ש"ח
25,000 ק"מ341 ש"ח119 ש"ח
30,000 ק"מ428 ש"ח796 ש"ח
35,000 ק"מ341 ש"ח119 ש"ח
40,000 ק"מ3,329 ד"ח2,940 ש"ח
סה"כ ל-40,000 ק"מ9,160 ש"ח8,269 ש"ח

* המחירים כוללים חלפים, עבודה ומע"מ, והם נכונים ליום פרסום המבחן בלבד.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

2024 KTM RC8C

ק.ט.מ: הזמנה מוקדמת ל-RC 8C של 2024

ה-RC 8C הייחודי של ק.ט.מ, עם המנוע של ה-890 דיוק R ועם מכלולי קצה למסלול, חוזר גם לשנת 2024 ב-100 יחידות בלבד; בשבוע הבא ניתן יהיה לבצע הזמנה מוקדמת

18 תגובות

  1. Avatar

    כל הכבוד אביעד! אהבתי!

    שתי הערות קריטיות!
    1. זה לא בסדר שבחנו את הגרסה המוגבלת של הקימקו! היה עליכם להשוות את הגרסה החזקה, שעולה אותו המחיר, ואז…. יכול להיות שהיו עוד 10 בונוסים לקימקו! תאוצההה! חזירי גז!! זה ממש לא בסדר! ותירוצים כאלו ואחרים לא מספקים.
    2. עלות הטיפולים ל40,000 ק"מ של הקימקו היא 8,000 ש"ח, ושל הטימקס 8,000$ דולר, היה עליכם לציין זאת לטובת הקימקו!

    אוהב אותכם.

  2. Avatar

    חכו לירידת ערך של הקימקו. חכו לאמינות המוטלת בספק של הקימקו. חכו לביקוש שלו כמשומש בתור קימקו. וחכו לאותו "פלסטיקת קימקו" בעוד כמה שנים.

    בשיקלול הכולל הוא מנצח כי הוא דינמי יותר (נו באמת, כאילו מישהו רוכב איתם בפצאל) וכי הוא זול יותר (ויש סיבה)
    אני לא זוכר שמאזדה 6 ניצחה מרצדס בגלל ששניהם בהגדרה רכב מנהלים והמאזדה זולה יותר בכסף.

    אבל אז נכנסתי לפורום, וקפצה לי מודעה של אפריליה, של "חזקימקו" והופיע לי מבחן של גיקסס, שיבר, ואגיליטי. עשיתי אחד ועוד אחד והגעתי למסקנה למה הקימקו ניצח.
    העיקר להטות את דעת הקהל לפח הטייוואני שלא יעמוד במבחן הזמן כמו הטימקס.

    ולא, אני לא עובד במטרו.

    • Avatar

      מסכים עם ההפנייה לפירסומות ולחשדות שלך, אבל תן מקום לשחקן החדש, תחרות טובה לכולם, במיוחד למחירים המוגזמים של ימאהה, עם כל הכבוד לשם, זאת לא סיבה לקרוע את הכיס שלנו, כמו לכל דבר יש יתרונות ויש חסרונות, השיקול הכלכלי מכריע הרבה מאזניים במדינה כמו שלנו..

  3. Avatar

    מסכים עם הצורך בתחרות, הקימקו אכן מתחרה לטימקס, אבל כן גם הבמוו (שלא נבחן בגלגולו החדש מול הטימקס למיטב זכרוני) וכמו הxadv שנותן יותר תמורה לכסף (ונושא תג של הונדה ולא קימקו)
    מסכים שהמחיר של הטימקס מוגזם, אבל בכמויות שהוא נמכר, אני לא חושב שהקימקו מאיים עליו בכלל, הוא ישמור על מעמדו לעד.
    הרוכשים הפוטנציאליים של הטימקס לא רוכשים גדלנוע, הם רוכשים סמל סטטוס.
    מי שרוצה גדנלנוע יבחר בסילברווינג, מספיק אמין איכותי וזול לתחזוקה ביחס לטימקס. מי שרוצה טימקס קונה טימקס. וגם המבחן הזה לא יזיז אותו מעמדתו.

    מה שכן צורם מעט, זה היחס המועדף המאוד מורגש כלפי אבניר. בטח כאשר הוא המממן הגדול ביותר של האתר (וכמות הפרסומות שהם שותלים פה לראייה)
    לראייה כמות מבחני הדרכים שהם מקבלים ברצף יום אחרי יום.
    לראייה, רכבי הת"ש של המערכת (ארוכי טווח) הם מבית אבניר (דאונטאון 350 וsv650) ולא אתפלא אם הבא יהיה מבית אבניר וממש לא אתפלא אם זה יהיה הקימקו (שיפליא מאוד בעמידותו בחצי שנה הראשונה וה3000 ק"מ… lame)
    אז אני למבחן הזה אתייחס כאילו מעולם לא אתקיים, ומעולם לא ראיתי שקימקו מנצח ימאהה, כי בעולם לא משוחד, זה לא היה קורה.

    ולא, אני לא עובד במטרו.

  4. Avatar

    כמי שערך נסיעת מבחן על הקימקו אני מסכים עם תוצאותיו
    בשום מקום לא נרשם שהקימקו טוב יותר, אלא שביצועיו הדינמיים עדיפים
    ובשל ההפרש הכספי האדיר ביניהם הבוחנים היו בוחרים בו.
    למה אנשים תמיד מחפשים בין השורות, או להדביק העדפות מוטות ליבואן
    המבחן הזה הצביע בדיוק על החולשות והחוזקות של כל כלי.
    כלום לא טוייח אפילו לא התדהמה מתאי האיחסון של הקימקו.
    קצת בגרות ופחות התלהמות אנשים.
    ככל שידוע לי יש מספר כלים למבחן ברחבי הארץ
    צאו התרשמו ואולי תופתעו

  5. Avatar

    איך לא מוטות? אם כל מה שהצגתי כאן למעלה שמטה פה את הכף לטובת הכלי של אבניר, לא הספיק לך, ספר לי בבקשה עם איזה ציוד רוכב עורך המגזין בסרטון (קסדה, מעיל רכיבה, חליפת רכיבה, מגפיים)
    עזוב, חוסך לך, הכל מאביזריון. את הקשר בינה לאבניר אני לא צריך להכיר לציבור הרוכבים.

    ההפרש הכספי, נכון לעכשיו קיים רק במחיר הקנייה.
    איפה בודקים כמה יימכר הקימקו כמשומש? האם יהיה לחמנייה חמה כמו הטימקס? האם אנשים יריבו עליו כמשומש?
    האם תקלות עתידיות יופיעו ושלל מחלות שיקרעו את הכיס?

    אז הכל מסתכם במחיר הקנייה? זהו? ככה קונים את ציבור הרוכבים הישראלי? אני לא צופה לטימקס קילר, אולי טימקס טיקל (מהמילה דגדוג, כי זה הדבר היחיד שקטנוע טיוואני יכול לעשות לטימקס)

    • Avatar

      זוכר את הימים שאמרו שאף מכונית קוראנית לא תדיח את מאזדה מראש טבלת המכירות?
      אנשי מטרו ואף ימהה יאלצו להוריד מחירים . ההפרשים בין שניהם מוצדקים רק לחולי TMAX, המחיר שלו רחוק מלהיות ריאלי למרות שהוא מעולה.
      רוב הרוכבים (מסיבות תקציביות ) יאלצו להסתפק בקימקו , וכך יווצר לו שוק.
      עוד לא הוכח שכלי יפני אמין ב 30 אחוז (מחיר) מכלי קוראני .

    • Avatar

      שמיר תשמע, כל מה שאתה אומר אכן מראה שייתכן האתר מקבל "תקצוב" יפה מיבואני קימקו. וזה בסדר בעיני, זה התחום ואלו האפשרויות. אני
      חייב להגיד שאני קורא את פול גז הרבה מאוד זמן, והחברים הכותבים תמיד נשמעים לי אמינים, מעבירים מידע נכון ומקצועי ביותר. אני לא מרגיש
      שיש צורך לבדוק בציציות.

    • Avatar

      שמיר, התאוריה שלך לא מחזיקה מים, ויותר מזה – אומרים שחצי אמת גרועה משקר: נכון שיש באתר פרסום של עופר אבניר, אבל יש גם פרסום של מטרו (ושל הונדה ושל KTM ושל שרקו). שנית, נכון שאחד הבוחנים עם ציוד של אביזריון, אבל הבוחן השני עם ציוד של… מטרו (קסדת NOLAN, חליפת DAINESE). כמו שאמרתי- חצי אמת גרועה משקר.
      התאוריה שלך לא מחזיקה מים גם כי לפני כמה חודשים ימאהה XMAX 300 ניצח במבחן השוואתי את הקימקו דאון טאון 350 ואת הפיאג'יו בברלי 350. הכי קל להתעלם מכל הנתונים ולהתייחס רק לנתונים שנוח לך. קוראים לזה דמגוגיה, ונראה שיש לך אינטרס מאחורי הדברים.

      המבחן עצמו מבחן מעולה ואינפורמטיבי, נוגע בדיוק במקומות שצריך, והוידאו מדהים ברמה של חו"ל. כל הכבוד!

  6. Avatar

    שמיר, נראה שאתה זה שנעול וזה שמשוחד
    מניח שבבעלותך או בזיקתך לטי מקס.
    לי אין לא את זה ולא את זה, אבל רכבתי על שניהם.
    נו… ואם הכל של אביזריון אז מה הוכחת?
    הכל על גבול"אני מניח אני חושד".
    דחילק, לא מזמן היה מבחן שבו בברלי הפסיד לימאהה x max
    זה לא קצת סותר את התיאוריה, או שהקסדות היו של מותג אחר…

  7. Avatar

    מי שקונה קטנוע במחיר של אופנוע עם 85 עד 130 כוחות סוס הוא אדיוט ולא משנה אם זה קקה או פיפי
    במחיר של הTMAX אני מביא Z900 או MT09 שמשפילים לו את הצורה. מדובר על פי 3 כוחות סוס יותר.

    • Avatar

      כן רק אל תשכח לקשור את השקית לחמניות שקנית לכידון, ואת השישיית בירות תקשור עם רשת למושב..
      אני אפתח תמושב ופשוט אדחוף הכל לבפנים ואסע בכיף.. קטנועים יותר נוחים.
      אופנועים יותר כיפיים

  8. Avatar

    אוואו כל הכבוד פול גז איזה סרטון מדהים הרגשתי בהוליווד – חייב לפרגן! (בני עריכה מדהימה לא נופל מסרטון ליצרן כמו מרצדס)

    מתלבט כל הזמן לאיזה מהכלים לעבור הכתבה עזרה לי להחליט תודה רבה!

  9. Avatar

    יפה להשוות ונכון…..
    אבל זה לא אותה ליגה באיכות.אני על הטימקס השלישי שלי. אחד מהם היה אצלי 7 שנים
    ונסע כמו חדש עם טיפולים בלבד.
    אין קטנוע של קימקו שיסע ככה לאורך זמן. זה יפה לשנתיים אולי שלוש….
    אבל יפה על הניסיון.אם הקימקו היה עולה 40000 שח זה היה יותר נכון
    לפחות המחיר של הטימקס ירד ….אני שילמתי לגנבים 86000 שח בסוף 2016 היום זה 74000 שח
    יאלה העיקר הבריאות !!!!!!!!!ונסיעה בטוחה.

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן