דף הבית / גריד / מדריך: רכישת קסדה ברשת
001-shoei

מדריך: רכישת קסדה ברשת

המדריך המלא להזמנת קסדה מחו"ל לארץ ותהליך שחרורה מהמכס

כתב: Red Ross

רכישת ציוד רכיבה באינטרנט זה כבר עניין כמעט שגרתי אצל רוכבים רבים. יחד עם זאת, כשמדובר בקסדות ישנם הליכים ביורוקרטיים שצריך לעבור על מנת לשחרר את הקסדה. במדריך זה נתאר את שלבי ההזמנה ושחרור הקסדה, שלב אחר שלב. חשוב לציין שהזמנת קסדה מחו"ל – כמו כל מוצר אחר – טומנת בחובה לא רק יתרונות (מחיר) אלא גם חסרונות – אין אפשרות למדוד ולהרגיש את הקסדה, בעיות אחריות כאן בארץ, יש סיכון שהמשלוח לא יגיע, וכו'. אנחנו, אגב, קצת יותר שמרנים ומעדיפים לרכוש את הציוד שלנו בחנויות בארץ. בכל אופן, המדריך המלא לפניכם:

1. בחירה והתאמת הקסדה לראש

מלבד מידת הקסדה, המהווה מדד לגודל הראש, חשוב גם לבדוק שמבנה הקסדה מתאים לצורת הראש. כל חברה מייצרת קסדות המתאימות לצורת ראש שונה (מעוגל, ארוך, פחוס וכו'). יש לשים לב, שכן מבנה הקסדה לא תמיד יהיה זהה גם בין דגמים שונים של אותה חברה. מכיוון שכיום אין חוק או תקן שמחייב את היצרנים לסמן באופן ברור על כל קסדה לאיזו צורת ראש היא מתאימה, עדיף לוודא זאת, ואם יש לכם אפשרות למדוד את הקסדה טרם הזמנתה מחו"ל – עשו זאת.

האזור היחיד שעליו מותר לקסדה חדשה להפעיל לחץ הוא באזור הלחיים. רק באזור הזה יש מילוי ספוג, ולכן זהו המקום היחיד שיכול להתאים את עצמו לצורת הפנים לאחר תקופת שימוש מסוימת. ריפוד הספוג הדק שנמצא בקסדה בשאר אזורי הראש אינו מספיק עבה בכדי להשתנות ולאמץ את צורת ראשכם. למשל אם תרגישו לחץ באזור הרקות, סביר להניח שהוא ילווה אתכם לאורך כל תקופת השימוש בקסדה.

002-arai

2. תקנים

נתייחס לשלושה תקנים עיקריים

DOT – תקן אמריקאי. כל הקסדות הנמכרות בארה"ב חייבות לעמוד בתקן זה. קסדות אלה לא יורשו על ידי המכס להיכנס לארץ, ולכן אין להזמין בדואר קסדות עם תקן DOT!

DOT FMVSS 218 – תקן אמריקאי חדש. ניתן להזמין, וקסדות אלה יוכלו להיכנס לארץ.

ECE 22 – תקן אירופאי. קסדות אשר נושאות תקן זה נמכרות בישראל, אוסטרליה*, וכמובן במדינות אירופה. קסדות אלה יוכלו להיכנס לארץ ללא כל בעיה.

ישנן קסדות הנושאות את שני התקנים יחדיו, ולכן גם קסדות אלו יוכלו להיכנס לישראל.

חברות הקסדות מייצרות לעתים את אותו דגם של קסדה בשמות שונים, וזאת בכדי לבדל בין השווקים והתקנים. שם אחד לשוק האמריקאי עם תקן DOT ושם אחר לשוק האירופאי עם תקן ECE, כאשר בפועל ההבדל ביניהן יתבטא בתוספת משקל של כ-20% לדגם בעל תקן DOT.

קסדות חצי לא יורשו להיכנס לארץ ולכן אין להזמין קסדות אלה.

* לאחרונה נחקק חוק באוסטרליה המכיר (החל משנת 2015) גם בתקן ECE. מי שיבחר להזמין מאוסטרליה, חשוב לוודא עם המוכר לפני הרכישה שעל הקסדה קיים סימון של התקן הנ"ל.

003-hjc

3. תהליך ההזמנה

א. חלק מאתרי האינטרנט בחו"ל מעניקים הנחה קבועה של 5% עד 10% בכל ימות השנה.  בחגים בינלאומיים, רוב אתרי האינטרנט מעניקים הנחות של 20% עד 30%. במקרים מסוימים, כמו למשל סוף שנה, הכרזת דגם חדש או מידות מיוחדות, חלק מהאתרים יעניקו הנחות של 35% עד 45% מהמחיר המומלץ. את מימוש ההנחות ניתן  לקבל על ידי הזנת מספר קופון או קישור במייל שהחנות שולחת ללקוח. על מנת למצוא את הקופונים יש לבצע חיפוש בגוגל עם שם החנות בצירוף מילים רלוונטיות כמו: Promotional, Coupon, Newsletter, Code, Discount

למזמינים ב-ebay – חשוב לשים לב באיזו מדינה נמצא המוכר ומהיכן הקסדה תישלח. אם לא ברור, יש לפנות למוכר ולשאול מהו התקן המסומן על הקסדה.

ב. לקבלת כיסוי אבטחה והגנה מהונאות ולשמירת הפרטיות שלכם מרגע התשלום ועד קבלת הקסדה, מומלץ מאוד לשלם אך ורק דרך PayPal. בכל בעיה שתתעורר, דעו שקיים גם כיסוי ביטוחי להחזר התשלום על ידי חברת PayPal.

ג. קסדות (כמו גם צמיגים) מוגדרות כמוצר בטיחות וחל עליהן פטור מתשלום מכס, פטור מתשלום מס קנייה, וגם פטור מתוספת תמ"א. כך שלמעשה על קסדות משלמים רק מע"מ, ולכן בעת הרכישה אין צורך להתחשב בסכומים של מדרגות מס הייבוא (75$ ו-325$).

ד. משלוח – בכדי להימנע מתשלום עמלות טיפול ושחרור מיותרות (עמילות מכס), אין להזמין דרך חברות שילוח או אקספרס כמו UPS, FEDEX, EMS, DHL. את הקסדה יש להזמין בדואר רשום עם מספר מעקב. אמנם השירות הזה פחות מהיר ממשלוח אקספרס, אך הוא זול יותר, בטוח, אמין ובעל כיסוי ביטוחי על ידי חברת הדואר. ישנו סיכוי נמוך בדומה למשלוח אקספרס שהחבילה תאבד בדרך, אך במידה וזה יקרה, תקבלו החזר מכיוון שגם במשלוח מסוג זה החבילה כאמור מבוטחת.

שימו לב: DHL הוא שמה של חברת הדואר הלאומית הגרמנית (בדומה לדואר ישראל), אבל החברה מאפשרת גם שילוח אקספרס ועמילות, לכן יש לוודא עם המוכר שהקסדה לא תישלח בדואר DHL אקספרס אלא ב-DHL רשום עם מספר מעקב.

004-shoei-vfx-w

4. אישור שחרור מהמכס

בדומה לחבילות אחרות שאתם מזמינים מחו"ל, גם קסדות לא תמיד נעצרות במכס. היה ובכל זאת הקסדה שהזמנתם נעצרה – לא נורא. התהליך הוא קצר ומצריך בסך הכל השקעה  של מספר דקות בודדות לשליחת הודעות מייל.

בדיקות ואישורים לשחרור קסדות מהמכס מונפקים כיום על ידי שני גורמים בלבד – הטכניון ומכון התקנים הישראלי (מת"י). מכון התקנים עובד רק עם בעלי עסקים (ייבוא מסחרי) ולא עם אנשים פרטים (ייבוא אישי), זאת אומרת שרק יבואני האביזרים יכולים להשתמש בשירותי מכון התקנים, שם מחיר הבדיקה והנפקת האישור נמוכים מאלו של הטכניון, הוא אחיד, וגם מתחלק על פני כל הקסדות באותו משלוח של בעל עסק. לצערנו, אנו כ'יבואן אישי' יכולים לקבל את השירות הזה רק מהטכניון.

שימו לב – עצמאים המזמינים קסדה לשימוש אישי, מומלץ לעשות זאת על שמכם באופן פרטי, ובשום פנים ואופן לא להזמין על שם העסק.

במקרה של ייבוא אישי, התהליך שמתנהל מול הטכניון הוא פשוט למדי, אדיב והשירות מהיר. על מנת לקבל את אישור השחרור יש לבצע את הסעיפים הבאים:

א. להוריד מהקישור ולמלא את הטופס (אין צורך להדפיס. אפשר בתוכנת Adobe Reader תחת לשונית 'תפריט' לבחור View -> Fill & Sign).

ב. לעשות צילום מסך של אתר דואר ישראל בו מופיע מספר החבילה ומצבה (הפריט מעוכב מכס, עם תאריך שליחת ההודעה). לא לחכות שהפתקית תגיע לתא הדואר שלכם.

ג. קובץ של חשבונית הרכישה – עדיף במטבע שקלי בכדי שחישוב המע"מ יהיה בהתאם לשער הנכון בעת הרכישה.

ד. רישיון רכב – לצלם בסלולר.

ה. תעודת זהות / רישיון נהיגה – לצלם בסלולר.

יש לצרף את כל הקבצים הנ"ל למייל ולשלוח לטכניון:  car@trdf.technion.ac.il

לאחר זמן קצר תקבלו תשובה במייל עם פרטי חשבון בנק להפקדת תשלום עבור הבדיקה. ניתן לבצע העברה בנקאית באתר הבנק שלכם ולשלוח את אישור ההפקדה במייל חוזר.

עדכון: המחיר לשחרור הקסדה מהמכס על ידי מהנדס מטעם הטכניון עודכן. הפרטים המלאים בקישור.

005-scorpion

5. שחרור הקסדה מהמכס

לאחר שהטכניון ישלח לכם את האישור לשחרור הקסדה, הדפיסו אותו, הדפיסו את חשבונית הרכישה ואת ההזמנה לשחרור מהדואר, וגשו לבית המכס. שם תקבלו את הקסדה החדשה שלכם לאחר שתשלמו מע"מ וכ-18 שקלים אגרת מחשב.

תתחדשו על הקסדה!

עדכון: המחיר לשחרור הקסדה מהמכס על ידי מהנדס מטעם הטכניון עודכן. הפרטים המלאים בקישור.

אודות כתב אורח

Avatar

עשוי לעניין אותך

Triumph-Tiger-Sport-660-Test-013

רכיבה ראשונה: טריומף טייגר ספורט 660

הטייגר ספורט 660 נכנס לקטגוריה חשובה של האדוונצ'ר-ספורט בנפח בינוני לכביש, והוא מביא איתו יתרונות חשובים כמו מנוע טריפל חזק ומהנה ובקרות אלקטרוניות מתקדמות; מבחן דרכים

10 תגובות

  1. לאלקס זלוטניקוב, בגלל זה (בד"כ) רכישה מחו"ל עדיפה רק במוצרים יקרים, כשהחסכון יכול להגיע ל-2,000 ש"ח.
    אחרת, אגרת הטכניון והטרטור לא שווים את זה.
    לגבי המע"מ – בכל מקרה צריך להכנס לחישוב לפני קניה, כיוון שתמיד תידרש לשלם אותו (מע"מ על מחיר המוצר ומע"מ על מחיר המשלוח)

  2. Avatar

    תודה למערכת על ההסבר.
    אני מצטרף בחום למחאה על תעריפי הטכניון. הם לא אמיתיים.
    הטכניון גבה ממני בהעברה בנקאית 500 שקלים על נציג שיוודא עמידה בתקן והנפקת אישור.
    האשם במצב – משרד התחבורה.
    לא ייתכן שלא ינהלו רשימה של קסדות ויצרנים מאושרים במכס.
    מדובר בנהלים מיושנים וטיפשיים.
    ממליץ בחום לכל מי שנפגע מהמצב להציף את משרד התחבורה בתלונות. כמוני!!!

  3. Ofek Levy – אני מניח שלא ראית את הקובץ המצורף. כיום מחיר הבדיקה (גם בירושלים) הוא 276 ש"ח
    ועוד 137 ש"ח + מע"מ על הפקת האישור .

    Alex Zlotnikov – אין צורך בתמונות לקבלת האישור. החל מחודש נובמבר 2014, הטכניון ביטל את
    הדרישה לצילום הקסדה ולא צריך להגיע פעמיים לבית המכס. הולכים רק פעם אחת בכדי לקחת את
    הקסדה. התנהלות צרכנית נבונה, יכולה ברוב המקרים לחסוך כסף ולפעמים גם זמן.

  4. Avatar

    אני ממתין בימים אלו לקבלת סטטוס מהדואר לקסדת HJC RPHA שרכשתי בחו"ל.לא שינו כלום וממשיכים לעשוק אותנו כאילו שאנחנו יבואנים מסחריים ,פשוט מחפיר.ולגבי התהליך הוא לא כזה פשוט,צריך למלא את הטופס הרלוונטי במלואו,כלומר בכל השדות המסומנים בכוכבית.מעבר לכך צריך להמתין להגעת בודק של הטכניון לירושלים(שכחתי לציין שאני מירושלים)"כל אחד זועק מהיכן שכואב לו" ורק אז אם הכל בסדר-יונפק האישור המיוחל.למיטב הבנתי זה לא מסתיים כאן,עדיין צריך לשלם מע"מ ואגרת מחשב.לסיכום,כנראה שזו בירוקרטיה ישנה שממשיכה להתנהל בלי שכלום ישתנה או שזה אינטרס של המדינה להגן על היבואנים הרשמיים בארץ ולדכא יבוא אישי מחו"ל,ולנו האזרח הקטן לא נותר אלא לשלם בגדול.

  5. Avatar

    לאחרונה רכשתי קסדה בחו"לץ העלויות להנפקת האישור:
    1) בדיקת הקסגה – 322 שח
    2) הנפקת האישור 160 שח

    לדעתי זה באמת שערוריה, שאלתי למה בכלל צריך לשלם על בדיקב של קסדה שנמכרת פה בחנויות ומאושרת בתקנים – אין תשובה ראויה לכך, למעט אולי לשפר את מצס היבואנים ולאפשר להם לשווק במחיר כפול
    לפי העלויות הללו רק קסדות יקרות כדאי לרכוש כדי שפער המחירים עדיין יצדיק, או להביא בצזוודה

  6. Avatar

    ערימה של נצלנים עלובים! מגנים על הגנבים בחנויות כאן בארץ! אלו אשר קונים קסדה ב25$ ומוכרים אותה ב-500ש"ח….והם לא האשמים היחידים! גם המכס! מע"מ! ומכוני התקנים למיניהם! אשמים לא פחות! בהיותם עוד תחנה בדרך…העושקת את כספינו בעליל! הזמנתי קסדה בעלות של 83 ש"ח! {23$} על מנת לרכוב על אופניים כשאני מוגן יותר מקסדת אופניים סטאנדרטית עלובה!…. מחיר השיחרור עמד על כמעט 500ש"ח!!!!!!!!!!!!!!! ולא הזכרתי את הבירוקרטיה המטורפת הכרוכה בשיחרור! ועל האינפורמציה המוטעית והמסובכת הכרוכה בכך! החזרתי את הקסדה לשולח! גם אם הייתי צריך לוותר על 23$…..

  7. Avatar

    מדינה של גנבים!!!
    450 בדיקה וזה לא כולל אגרה ומע״מ!!! עבור קסדה שנמכרת בארץ בעלת תקן,ועלותה 250 שקלים!!
    מדעני גרעין מהטכניון בודקים אותה??? פשוט מביש!!!

  8. Avatar

    לאחרונה גם אני הופתעתי מהדרישה של המכס לאישור תקינות הקסדה . קחו בחשבון שבנוסף לתשלום אם אין הקסדה תווית תקן תפורה בתוך הקסדה . אלא רק מדבקת תקן בגב הקסדה כמו שיש ברוב הקסדות לא מאשרים את תקינות הקסדה .

  9. Avatar

    הכתבה הזו מצויינת אבל כבר לא רלוונטית…
    אין בעיה להזמין קסדה מחו״ל כמו שמזמינים כל דבר אחר באינטרנט. משלמים מע״מ וזהו, הקסדה אצלכם.
    יש הרבה מדריכים טובים, כמו זה של 2wheelsdeals.com שמסבירים בדיוק איך להזמין ציוד לארץ, סוקרים מוצרים מומלצים וגם מפנים לאתרים שכדאי להזמין מהם

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן