דף הבית / חדשות / מכירות 2021: דו-גלגלי לעומת מכוניות פרטיות
3-Wheels-Comp-Test-044

מכירות 2021: דו-גלגלי לעומת מכוניות פרטיות

בשלושת החודשים הראשונים של 2021 נמכרו יותר מ-5,000 אופנועים וקטנועים, אבל הם מהווים כ-5% בלבד מכמות כלי הרכב הבלתי נתפסת שעלו על הכבישים באותה התקופה

לא כוחות: בעוד אנו מתלהבים מנתון של 5,293 קטנועים ואופנועים שנמסרו ברבעון הראשון של שנת 2021, גם בקרב מסירות כלי הרכב יש מגמת שיפור ועלייה, אשר מעמידה את הנתונים על לא פחות מ-100,477 כלי רכב שנמסרו עד כה, ועוד כ-2,000 בייבוא אישי ומקביל. 

הרבעון הראשון של שנת 2021 בשוק הדו-גלגלי הוא מהחזקים ביותר אי-פעם למכירות לרבעון בודד: בחודשים ינואר – מרץ 2021 נמסרו בישראל 5,293 אופנועים וקטנועים, כשבפעם השנייה נחצה רף 5,000 הכלים לרבעון. בהחלט סיבה למסיבה ולאופטימיות בענף שלנו. כולנו חשים את העומסים בכבישים, שחזרו ביתר שאת אחרי הסגרים והחגים, ואת מקומות החניה שירדו משמעותית בערים הגדולות לאור פיתוחים ושיפוצים. אז עלייה בכמות הדו והתלת-גלגליים הנמכרים בישראל היא בהחלט מבורכת.

זאת עד שנחשפים למספר כלי הרכב שנמסרו באותו הרבעון. בהשוואה ל-5,293 קטנועים ואופנועים שנמסרו, עומדים 100,477 מכוניות שנמסרו ברבעון הראשון של 2021 – מספר אשר לא כולל ייבוא אישי ומקביל (כ-2,000 מכוניות), מוניות, אוטובוסים ומשאיות שגם עלו על הכבישים. עם כל ההרגשה הטובה בשוק הדו-גלגלי, הוא עומד על 5.2% מכלל כלי הרכב שעלו על הכבישים עד כה השנה.

כפי שאביעד כתב: "למרות כל הבעיות כמו מחירי ביטוח השערורייתיים או מספרי הנפגעים על אופנועים וקטנועים – אזרחים רבים מבינים כי בכאוס התחבורתי השורר בכבישי ישראל, דו-גלגלי הוא הפתרון המהיר, הזמין והמיידי ביותר לשליטה בזמן ובמרחב". אך עם כל זה, העומסים על הכבישים ימשיכו להחמיר עוד ועוד אם המגמה הזאת תמשיך לקבל את העידוד מצד הרגלוטורים, שמקשים על רוכבי האופנועים, והיחס בין מסירות של מכוניות ואופנועים ימשיך להיות משמעותי מאוד – כמעט בלתי פרופורציונלי – לטובת הרכבים.

בסיכום שנת 2020 עלו על כבישי ישראל 214,544 רכבים חדשים, לעומת כ-18,500 אופנועים וקטנועים, כאשר כאן אלו יחסי כוחות של 8.6%. לטובת רווחת התנועה והחניה בישראל, והשוק הדו-גלגלי יחד עם העסקים שעוטפים אותו, אנו מקווים שהפערים המשמעותיים שנחשפו ברבעון הראשון יצטמצמו, ולכל הפחות יישרו קו עם יחסי הכוחות משנה שעברה.

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

2024 KTM RC8C

ק.ט.מ: הזמנה מוקדמת ל-RC 8C של 2024

ה-RC 8C הייחודי של ק.ט.מ, עם המנוע של ה-890 דיוק R ועם מכלולי קצה למסלול, חוזר גם לשנת 2024 ב-100 יחידות בלבד; בשבוע הבא ניתן יהיה לבצע הזמנה מוקדמת

4 תגובות

  1. Avatar

    ולכן לאחר הסגרים שכולם שואפים להיות בחוץ, בנוסף לצמצום משמעותי ביותר בטיסות לחו"ל והרקקקבת הקלה, בקושי על אופנוע כבר אפשר להתנייד,במיוחד באזור המרכז ואיילון נטול השוליים .

  2. Avatar

    המדינה צריכה להוריד את המס המיותר על כלים עד 125 סמ"ק
    סך הכל 20 מיליון שקל..

  3. Avatar

    פשוט מכה. חזרתי עכשיו מסיעה של אולי 5 ק"מ הלוך חזור בעיר. לא היה פשוט 10 מטר שלא היה בהם פקק.
    כל העיר, מהרחוב הראשון, ממש מהיציאה מהבית עד הרחוב האחרון. מטורף.

  4. Avatar

    מה יחס המכירות בין הדו גלגלי לרכבים באירופה ומה עלות הביטוח הדו גלגלים באירופה.
    האם יחס ההרוגים פצועים לכמות האופנועים בארץ גבוהה משמעותית מבאירופה?
    מפליא ועצוב איך במדינה קטנה כמו שלנו הדו גלגלי לא מככב..

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן