דף הבית / ציוד / מבחני ציוד / מערכת ההתראות של Ride Vision הישראלית
Ride-Vision-001

מערכת ההתראות של Ride Vision הישראלית

המערכת של רייד ויז'ן הישראלית מתחילה להימכר בקרוב, והיא מספקת לרוכב הדו-גלגלי התראות מפני תאונות וסכנות על הכביש; יצאנו לרכיבת מבחן קצרה עם המערכת

חברת Ride Vision הישראלית מתחילה לשווק את המוצר שלה בימים אלו, אחרי כשלוש שנות פיתוח. מדובר במערכת התראות מפני תאונות לרוכבי אופנועים וקטנועים, העושה שימוש במצלמה קדמית ואחורית ובאלגוריתם מתוחכם לזיהוי אי-שמירת מרחק, תאונה עם עצם מלפנים, וכן עצמים בשטחים מתים ועקיפות מסוכנות מאחור.

צפו במערכת של רייד ויז'ן בפעולה:

צילום ועריכה: אביעד אברהמי

על המערכת של רייד ויז'ן כתבנו כבר בשלבים המוקדמים של הפיתוח, לפני כשנתיים וחצי. מאז הספיקה החברה לפתח את הטכנולוגיה למוצר מוגמר, ואף לחתום חוזים עם חברות גדולות בחו"ל – כמו למשל חברת הביטוח האיטלקית Sara Assicurazioni, אשר תיתן הנחה בפוליסת הביטוח לרוכבי אופנועים וקטנועים אשר יתקינו את המערכת של רייד ויז'ן.

המערכת של רייד ויז'ן כוללת כאמור מצלמות דרך קדמית ואחורית, יחידת בקרה מרכזית הכוללת את האלגוריתם בפיתוח של החברה, וכן צמד חיוויי אורות המותקנים על מראות האופנוע או הקטנוע, כשהמערכת כולה אטומה למים ועומדת בזעזועים.

המערכת משמשת כמצלמת דרך קדמית ואחורית ברזולוציית HD, והרכיבה כולה מוקלטת לכרטיס זיכרון שנמצא ביחידת הבקרה המרכזית. בנוסף, המערכת יודעת לתת התראות וחיוויי אורות על ארבעה מצבים בעיתיים בכביש, מהם שניים קדמיים ושניים אחוריים. התראה של אור אדום קבוע תתקבל כאשר הרוכב אינו שומר מרחק מהרכב שלפניו, והאור האדום יהבהב כאשר ישנה סכנה להתנגשות בחזית. ההתראות האחוריות, בתאורה הכתומה, יתקבלו כאשר ישנו רכב או עצם שנכנס לשטח מת של הרוכב, או כאשר רכב מאחור מתקרב בעקיפה מסוכנת. את רכיבת ההתרשמות שלנו תוכלו לראות בווידאו המצורף.

השליטה במערכת מתבצעת כולה על-ידי אפליקציה ייעודית, ודרכה ניתן לכוון את הפרמטרים השונים, לעדכן תוכנה ולשדרג את המערכת, וכן להקליט את נתוני הרכיבה כמו מסלול, מהירויות, תאוצות, זוויות הטיה וכן מידע על ההתראות שהתקבלו במהלך הרכיבה, ולשתף ברשתות החברתיות.

המערכת והאפליקציה ממשיכות בפיתוח מתמיד, ובעתיד צפויות גם אפשרויות נוספות כמו התראות להתנגשות מאחור ומהצד, התראות על מקומות וכבישים מסוכנים, דו"ח תקופתי על נתוני הרכיבה, דו"ח רכיבה בטוחה לחברות הביטוח, קליפ וידאו עם מסלולי ונתוני הרכיבה לשיתוף, תקציר וידאו עם רגעי השיא של הרכיבה, וכן התממשקות של המערכת למערכת התקשורת של הרוכב או למסך ה-TFT, ומתן התראות קוליות לרמקולים שבקסדת הרוכב – בנוסף לחיווי התאורה באדום ובכתום. חלק מהפונקציות תהיינה פתוחות לכל הרוכשים, וחלק רק לרוכבים שיבחרו לרכוש מנוי חודשי לשירותים.

המערכת של רייד ויז'ן תתחיל להימכר בישראל ובעולם בחודש ינואר 2021, כשהמחיר צפוי לעמוד על 1,600 ש"ח, בנוסף לכמה עשרות ש"ח בחודש דמי מנוי לרוכבים שירצו את החבילה המלאה. 

מצלמת דרך קדמית
מצלמת דרך קדמית
מצלמת דרך אחורית
מצלמת דרך אחורית

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

Quad-Lock-18

ציוד במבחן: Quad Lock – תושבת לטלפון הנייד

מנשא הטלפון של Quad Lock מציע פטנט ייחודי לחיבור ולנעילת הטלפון לכידון, כולל בולם זעזועים, ויש גם מגוון אביזרים נלווים; מוצר איכותי ביותר, והמחיר בהתאם

7 תגובות

  1. Avatar

    מעניין אבל לא מספיק מבושל לטעמי.
    צריך להבין על מה לוקחים 80 ש"ח לחודש?
    האם זה גם מצפצף בנוסף לחווי האורות?

    בשלב מוקדם זה בו אין עדיין מספיק ביקורות על המוצר קשה להשקיע סכומים כאלה על משהו שרק פותח..

  2. Avatar

    מוכן לשלם 1600 ש"ח בשביל מצלמה דו-כיוונית והתראות, אבל להכריח לשלם לפי מסלול אחד בלבד 80 ש"ח כל חודש זאת החלטה מכשילה את הכניסה לשוק. חבל.

    • Avatar

      היי ולאד, אנחנו לא מכריחים אף אחד לשלם מנוי חודשי, יש אפשרות לשלם גם על המערכת ללא מנוי, אבל אז המחיר גבוה יותר והמערכת תגיע ללא עדכוני התרעות עתידיים, כך שבשקלול הסופי כבר עדיף לקבל מוצר איכותי יותר במחיר טיפה יותר גבוה.

  3. Avatar

    מערכת מצלמות איכותית עולה היום למעלה מ-1500 ש"ח, כך שבמערכת של ריידויז'ן אתה מקבל בנוסף גם בטיחות. המערכת תגיע עם סט התרעות ויכולות בסיסיות ועל מנת ליהנות מכל הפיתוחים העתידיים והמתקדמים שיגיעו החל מינואר, יש לשלם מנוי חודשי. המנוי יכלול אלמנטים מצילי חיים כמו שיחת חירום, התרעות התנגשות שונות מכיוונים חדשים וגם יכולות מתקדמות כמו עריכת קליפים יפים מרכיבות ארוכות, דו"ח בטיחות תקופתי לרוכב, חיבור לדיבורית בקסדה ועוד רבים וטובים.
    המערכת אינה מצפצפת, יש רק חיווי ויזואלי.

  4. Avatar

    המערכת עובדת גם בתנאי חושך?
    המערכת עובדת גם בתנאי גשם?

  5. Avatar

    אני קניתי אחלה מצלמות FULL HD גם קדימה וגם אחורה, חיבור לטלפון ו-GPS ב-130$.

  6. Avatar

    חבל שמנצלים מוצרים חיוניים לגזירת קופונים.
    בתוספת המנוי החודשי המחיר גבוה מאוד, גם בייחס למובילאיי שכבר הוכחה כמערכת סופר אפקטיבית.

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן