דף הבית / חדשות / משרד האוצר נגד הדו-גלגלי
300-350cc-Scooters-Comp-123

משרד האוצר נגד הדו-גלגלי

רשות המסים ביצעה שינוי מקיף בהטבות המס על מערכות בטיחות לאופנועים וקטנועים וביטלה את ההטבה על ABS; מעתה דו-גלגלי יעלה יותר

שר האוצר משה כחלון חתם השבוע על צו שייכנס לתוקף ב-1.9.18 ושבמסגרתו רשות המסים מבצעת רפורמה בהטבות המס הניתנות למערכות בטיחות לאופנועים וקטנועים. שינוי הטבות המס פוגע באופן מקיף בדו-גלגלי, כשבאופן אבסורדי דווקא הכלים הקטנים והזולים נפגעים יותר, ואילו כלים גדולים ויקרים בעלי מערכות כאלו ואחרות נפגעים פחות.

לפי הצו החדש, בוטלה לחלוטין הטבת המס למערכת ABS לכלים שנפחם גבוה מ-125 סמ"ק והספקם עולה על 11 קילוואט (כ-14.9 כ"ס). בנוסף, הצטמצמה משמעותית הטבת המס לכלים תלת-גלגליים. זו הפעם השנייה, אגב, שהטבת המס לתלת-גלגליים מצטמצמת, כשהפעם הראשונה הייתה בשנה שעברה. פרט לצמצום משמעותי של הטבות המס, ברשות המסים הוסיפו הטבות מס למערכות בטיחות כמו משכך היגוי, מערכת בלימה משולבת, בקרת יציבות ובקרת אחיזה.

המשמעות היא שדווקא על כלים קטנים וזולים – בעיקר מקטגוריית הרישוי A1 – יוטל כעת שיעור מס גבוה יותר, מה שיוביל באופן ישיר לעליית מחיריהם. לעומת זאת, כלים גדולים ויקרים הכוללים למשל בקרת יציבות ומשכך היגוי, ייפגעו פחות מביטול ההטבה של מערכת ABS. גם אלו צפויים להתייקר, אולם באחוז נמוך יותר מאשר כלים קטנים. מצב זה הפוך לחלוטין מהכיוון אליו דוחפים בכנסת ועדת הכספים ומשרד התחבורה – הוזלת הכלים הקטנים והבינוניים ודחיפת הפתרון הדו-גלגלי לתחבורה אורבנית במטרופולינים.

הצעד הזה של רשות המסים, שעליו כאמור חתם שר האוצר משה כחלון, הוא תמוה מאוד בעינינו, מכמה סיבות: ראשית, הצו הגיע בהפתעה גמורה, וככל הנראה ללא התייעצות עם גורמי מקצוע או עם משרד התחבורה. שנית, וזה העניין העיקרי, הצו מגיע דווקא בתקופה שבה הרשויות – כמו משרד התחבורה וועדת הכספים של הכנסת – מעודדים שימוש בתחבורה דו-גלגלית זולה ובסיסית ומקדמים רפורמות שיוזילו את הכלים הקטנים והבינוניים. כך למשל דיווחנו בחודש אפריל על הטבות מס שצפויות להיכנס לתוקף בקרוב, ונראה שעם הצו החדש הן תבוטלנה. עוד דיווחנו על חקיקה הצפויה בוועדת הכספים במידה ורשות המסים ומשרד האוצר לא יסכימו למתווה להוזלת שיעורי המס על כלים קטנים ובינוניים.

המהלך החד-צדדי של רשות המסים, של משרד האוצר ושל שר האוצר – שמייקר באופן גורף את האופנועים והקטנועים – מעורר הדים רבים, ולהערכתנו הוא לא יעבור בשקט. הצו אמור להיכנס לתוקף כאמור ב-1.9, ואנחנו נוטים להאמין שעד אז יהיו התפתחויות ויצוצו חסמים שונים שימנעו כניסה לתוקף של הצו.

את הצו המפרט את שיעורי הטבות המס – תוכלו לקרוא כאן.

נמשיך לעדכן.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

2024 KTM RC8C

ק.ט.מ: הזמנה מוקדמת ל-RC 8C של 2024

ה-RC 8C הייחודי של ק.ט.מ, עם המנוע של ה-890 דיוק R ועם מכלולי קצה למסלול, חוזר גם לשנת 2024 ב-100 יחידות בלבד; בשבוע הבא ניתן יהיה לבצע הזמנה מוקדמת

18 תגובות

  1. Avatar

    נכון שזה לא כיף לראות עליות מחירים אבל הצעד מתבקש. הטבת המס לכלים המצוידים בABS נוצרה כאשר רוב הכלים הגיעו לארץ ללא המערכת. כיום הדבר הפך לסטנדרטי כמעט בכל כלי אז "משדרגים" את הקלות המס למערכות בטיחות נוספות.
    לטעמי מדובר בצעד נכון, אך הטבת המס צריכה להיות יותר גדולה כדי שליבואנים יהי אינטרס גדול יותר להביא כלים מאובזרים.

  2. Avatar

    בושה. אני לא מבין מה ההיגיון בצעד הזה חוץ מאשר להמשיך ולהתעלל בציבור בכלל ובציבור רוכבי הדו"ג בפרט ולהעשיר את קופת המדינה. העיקר שהשר הטיפש יוכל להתרברב בהישגיו בהורדת יוקר המחיה. אין מקצוע בזוי יותר מפוליטיקאי ובפרט במדינה הזו!

  3. Avatar

    אני לא מבין למה לא עושים בלגן. שבוע-שבועיים נחסום את אילון והם יורידו את המחירים כמו גדולים.

    • Avatar

      תגיד, אתה חדש פה? גם אם יורידו מחירים זה יהיה זמני ואז יעלו שוב. במדינה הזאת אנשי הממשל והמוסדות לא דואגים לאזרחים, דואגים רק לכיס שלהם.

  4. Avatar

    הפגנה? כחלון צודק, הוא רק תיקן עוול שגרם לקרטל האופנועים לגנוב לקוחות מהיבואנים הקטנים(עוול שפגע בתחרות). כחלון גם תיקן עוול נוסף, כי כאשר המדינה נותנת הנחות לאביזרי "בטיחות" מסוכנים שאין מאחוריהם כל תוספת בטיחות לאופנועים, באופן זה המדינה מטעה את הציבור לחשוב שכן יש תוספת בטיחות(אבל אין!!!). בתכל'ס, "נציגי האופנועים" זאת כנופיה של פושעים התומכת באג'נדה של חברות הביטוח(לייקר כל מה שקשור לאופנועים, כדי שלא נקנה אופנועים, וכדי שחברות הביטוח לא יצטרכו "להפסיד" על ביטוח החובה שהם חייבות למכור לאותם אופנועים). 50 ערסים שעושים רעש כאילו היו אלפים, הבאים עם התקשרות השמאלנית שלהם שרוצה להפיל את הממשלה, ומשחקים אותה הפגנה כאילו הם נציגי הציבור, אבל הם לא, העם בחר ביבי. כחלון לא פגע בנפחים העממיים עד 125 סמ"ק, ובקרוב תיכנס רפורמה שתועיל לסקטור העממי(הנפחים הקטנים) גם בביטוח החובה. למקרה שתחליטו להפגין, טוב ויפה, אם תצהירו את הצהרות השקר הרגילות שלכם שאתם מייצגים גם אותי ושכמותי, טוב תעשו עם תגיעו בקיץ עם מטריות. כי אני יארגן קבוצה של רוכבי אופניים-חשמליים, וזועמים, שתזרוק עליכם ביצים. רק תודיעו לנו מראש שנדע להתארגן, תודה!

    • Avatar

      אתם לא חושבים שמישהו צריך לענות לטרול העילג הזה, שסותר את עצמו על ימין ועל שמאל ולא מבין שאהוב ליבו הוא זה שתומך בכל כנופית הפושעים, שזה הדבר היחיד שהוא צודק בו ,אבל לא מבין מדוע??? לשם כך ישנה מערכת תגובות, לא לשם מחיקתם ,במיוחד כשהן נכתבות בשפה נאותה. מעניין שאת משנתו המבריקה והעילגת אשר לרוב נכתבת בשפה בוטה אתם מפרסמים???

      • Avatar
        אם טמטום הייתה מחלה, הייתה בגבס

        גולם. מי סותר את עצמו? יה מסטול, לך כך שאכטה ונסה לכתוב שתי מילים שמתחברות לך ביחד.

        • Avatar

          כרגיל בוטה וגס רוח ,תחביר של כיתה א וקפיצה מנושא לנושא ,אתה לא מסוגל לקבל שמישהו חושב שונה ממך ומתחיל לנבל את פיך, תביט במראה תראה מי הגולם???? משנתך המטופשת ידועה היטב בכל המדיות הנוגעות לענף האופנועים . תחזור למורה לאה שתלמד אותך לכתוב שתי מילים שמתחברות יחד. בזה סיימתי איתך את הדיון.

          • Avatar
            שמח ומאושר מלידה

            כבר הפסקתי לספור את כמות הפעמים ש"סיימת איתי את הדיון", ג-ו-ל-ם!

  5. Avatar
    דוקטור לפיזיקה גרעינית

    אם אני מבין נכון – מדובר בכמה מאות שקלים בודדות

  6. Avatar

    מדינת פח זבל מושחתת ורקובה עד לשד עצמותיה !!! היה ברורת הכתובת הייתה על הקיר, שום דבר לא יורד ולא ירד כאן ,זה לא בלכסיקון של המושחתים המנהלים את ספינת השוטים הזאת, אך ורק לטובתם העצמית ושלוחיהם בעלי ההון המנהלים כאן קפיטליזם סופר חזירי בדמות ריכוזיות הון שאין לה אח ורע באף מדינה נאורה.

    • Avatar
      אחד שיודע

      יובל הממורמר מה-BDS? יה ממורמר, מה עם גילוי נאות, הרי אתה לא גר כאן. זה נכון שבנושא אופנועים ישראל מפגרת, אבל קיומם של קרטלים זה נוהג נפוץ בכל העולם. בכל העולם בעל המאה הוא בעל הדעה. אנחנו בוחרים שליט באופן דמוקרטי, ואחרי שבחרנו השליט הוא מלך(מלך מודרני, ועדיין מלך), ככה זה בכל המקומות שמתהדרים "במשטר נאור" של דמוקרטיה. אה מה מה, האמת הכואבת לשמאלנים היא שביבי מצליח והעם אוהב אותו. ועוד אמת, בסך הכל אופנועים זה מסוכן, מתים מזה, אז בייננו, זה לא הדבר הכי חשוב בסדרי העדיפויות כאן. יש לנו ארץ זבת חלב ודבש. יש מה לתקן, תמיד, ולא רק בישראל. מי שרוצה לתקן את ענף האופנועים בישראל נשאר בארץ ומתקן, ולא בורח לחו"ל כדי ללכלך ולטנף את המדינה שבה הוא נולד. קפיש?.

      • Avatar
        אחד שיודע יותר טוב

        אם הוא לא גר כאן מדוע שיהיה ממורמר נראה שדוקא אתה הממורמר עם הבבל"ט שאתה רושם .

        • Avatar
          שמח ומאושר מלידה

          מי שיודע לא כותב "כנראה". קל וחומר לא "אחד שיודע יותר טוב". אז מי כאן הבבל"ט? רמז: זה לא אני. בעוד אני גר ב "ארץ זבת חלב ודבש", המר' ממורמרי בחר לרדת מהארץ מרוב מרמור. קיצר, תגובתך מוכיחה בורות מלאה.

          • Avatar
            אחד שיודע הרבה יותר טוב

            לעולם לא ניתן לנצח את רמת הטיפשות שלך,אתה אלוף בלתי מעורער לזכותך יאמר וכמובן איש נעים הליכות, פשוט תענוג צרוף.והדבר הכי מדהים בך ,שאתה בטוח שאתה חכם להתמוגג.
            "יהללוך אחרים ולא פיך"!!! נראה לי גם שברוב גאוניותך אתה בטוח שאתה מתדיין עם אותו אדם, כי אתה כמובן נוסף על כל חכמתך ושנינותך המדהימים גם מתימר להיות נביא .אני דווקא מוכן להמשיך את הדיון אבל האמת שאתה מתחיל לשעמם מוות. תהנה לך בארץ ישרא-הל ותחשוב שכולם ממורמרים חוץ ממך והעיקר שאתה שמח ומאושר מלידה, רק שאנשים שמחים ומאושרים לעולם לא יתבטאו כמוך.

  7. Avatar

    איזה תענוג של אקשן בתגובות. דבש מקלדות

  8. Avatar

    מדינת ישראל הפכה מזמן למדינת מאכרים בשיטת גנוב כפי יכולתך. ממשלת ישראל ממשיכה להתנהל באופן הזוי ובוטה כלפי אזרחיה. המטרה העיקרית היא כספי משלמי המיסים ולא משנה מה טוב או מה נכון ומה לא נכון, היא רוצה לגרוף לקופתה כמה שיותר כספים כדי שאלו יממנו את הוצאותיה ההזויות.
    מזמן הפכנו לרפובליקת בננות והאזרחים כהרגלם לא עושים כלום.
    יחי מדינת היהודים..

  9. Avatar
    הצנזור הראשי בתגובה לאריק

    ותאר לך שכל היופי הזה זה אחרי צנזורה. לא שלי! אני לא הייתי מצנזר.

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן