דף הבית / מכונות / ארוכי טווח / סוזוקי SV650 – אופנוע גדול ראשון
SV650-Noa-012

סוזוקי SV650 – אופנוע גדול ראשון

נועה שפטמן לקחה את הסוזוקי SV650 שלנו ליומיים של רכיבה וחזרה עם כמה תובנות ועם הרבה התלהבות

כתבה: נועה שפטמן; צילום: אביעד אברהמי

גולשים רבים שראו שאנחנו עושים מבחן ארוך טווח לסוזוקי SV650 שאלו אותנו איך הוא למי שרוכב על אופנוע קטן ועולה לראשונה על אופנוע גדול. חלקם ביקשו שניתן לרוכב כמוהם לרכב עליו ושהוא ייתן את דעתו על האופנוע ("אנחנו רוצים לשמוע גם דעה של רוכב כמונו, לא רק רוכבים מקצועיים כמוכם…"). אז חיפשנו רוכב כזה ומצאנו את נועה שפטמן, שרוכבת על קוואסאקי Z250 ושדרגה לאחרונה לרישיון A בלתי מוגבל. נועה רכבה במשך יומיים שלמים על ה-SV650 שלנו, והיא מגישה לכם כאן את רשמיה.

*     *     *     *     *

היי, שמי נועה, עוד רגע בת 25 ומתגוררת בגליל התחתון. אני רוכבת מגיל 18, בעיקר בעבודה כשליחה על קטנוע. התחלתי לעבוד בזמן הצבא כשליחה בשפלה משם עברתי לתל-אביב, חדרה והסביבה. בגיל 21 קניתי ימאהה איקסמקס 250 חבוט שעבר איתי לא מעט, ולפני שנה עברתי לקוואסאקי Z250 החדש, מהניילונים.

נועה, ה-SV650 שלנו וה-Z250 שלה
נועה, ה-SV650 שלנו וה-Z250 שלה

האהבה לעולם הדו-גלגלי התחילה בגיל צעיר למדי. כשהייתי בת 8 היה לאחותי קטנוע 125 לתקופה קצרה, וכבר אז רציתי גם אני. כמה שנים מאוחר יותר לאחד השכנים היה אופנוע, שאז נראה בעיניי כדבר המדהים עלי אדמות, וכשהייתי בת 16 היה רוכב על קאסטום שהגיע כל בוקר באופן קבוע לתחנת הדלק שליד ביתי ושימש כשעון מעורר ללימודים. כמה שאהבתי להתעורר לרעם האגזוזים…

בהמשך הכרתי עוד אנשים ורוכבים, התאהבתי בתחושה, באדרנלין הממלא אותי, בכוח המכונה, ויחד עם זאת באלגנטיות והעדינות. פשוט התאהבתי!

בשנה שעברה רציתי לצאת לטיול אופנועים ברומניה, אבל לא היה לי לא כסף ולא רישיון אז ניחמתי את עצמי בקוואסאקי Z250 (כאילו שלזה היה לי כסף…), ולפני כמה חודשים הוצאתי רישיון A לשתי מטרות: הראשונה, האופציה לשכור אופנוע ולטייל בפנאנטיות, השנייה, בשל אופן הרכיבה שלי כנראה שהגיע הזמן לבחון כלים נוספים, גדולים יותר מ-250 או 300 סמ"ק.

עובדים על חיבור לאופנוע באמנות הרכיבה 1
עובדים על חיבור לאופנוע באמנות הרכיבה 1

הזדמנות של פעם בחיים

לפני כמה שבועות חבר שלח לי הודעה: בפול גז מחפשים רוכב ששדרג לאחרונה רישיון ל-A ורוכב על אופנוע קטן. מיד קפצתי על ההזדמנות ויצרתי קשר. הוצע לי לרכב על האופנוע החדש של סוזוקי – ה-SV650, כדי להתרשם ממנו ולכתוב על החוויה. כמובן שהסכמתי! מי המשוגע שיסרב להצעה כזו?!

קבענו תאריכים, ארזתי תיק ורכבתי למרכז להתנחל אצל אחותי. התכנון היה שביום הראשון אשתתף בקורס אמנות הרכיבה 1 של אופנוען מאומן במגרש בתל-ברוך כדי לשפר מיומנויות רכיבה ולהתחבר לאופנוע, וביום השני נצא לטיול בכבישים המפותלים של הרי ירושלים על צמד סוזוקי SV650. יותר טוב מזה לא יכולתי לבקש.

הקפות ראשונות - הילוך ראשון
הקפות ראשונות – הילוך ראשון

קורס אופנוען מאומן במגרש – החיבור הטוב ביותר לאופנוע

אל הבוקר הזה הגעתי מלאת מוטיבציה, ואפילו בהתרגשות. כבישי איילון בשעות העומס של הבוקר הם קשוחים, והם דאגו להזכיר לי למה בחרתי לרכב על אופנוע ולא לנהוג בפחית. הגעתי ראשונה למגרש בתל-ברוך ופגשתי את צוות המדריכים – אלי ניר ורוני. המסלול כבר היה מוכן והמקום היה מאורגן.

הרוכבים התחילו להגיע בטפטופים. האגזוזים והנהמות נשמעו ממרחק והמדריכים שיחקו משחק ניחושים וניסו לזהות איזה כלי מתקרב. זה ממש יפה לראות שהקורס פתוח באמת לכל כלי ולכל רוכב. היו שם חבר'ה הרוכבים מעל עשור, רוכבי מסלול ותיקים, בחור עם קטנוע שלא מזמן הוציא רישיון, וגם אני – על הסוזוקי SV650 האדום והיפה של מערכת פול גז, שאותו אביעד דאג לנקות ולשמן ביום הקודם כדי שאקבל אותו במצב הכי טוב שאפשר. איזה כיף!

אבל מהר מאוד השתחרר והתחיל לזרום
אבל מהר מאוד השתחרר והתחיל לזרום

התחלנו את הקורס בהיכרות ראשונית של המשתתפים והתכנים. משם עברנו להסברים ודוגמאות, התחלנו עם  האופנוע עצמו, שחרור הכידון ושחרור הידיים, והדגמה מגניבה המערבת 2 בקבוקי מים והרבה יצירתיות. עלינו למגרש, הכרנו את המסלול, חזרנו והתעמקנו עוד בשחרור הכידון ואופיו הטבעי, וכמובן מבטים, מבטים, מבטים – סופר-חשוב, לפני פנייה, בתוכה וביציאה ממנה. עבדנו גם על ישיבה נכונה, שליטה בגז, ופיתולים.

בהקפות הראשונות קצת חששתי אז נשארתי על הילוך ראשון. בכל זאת, פעם ראשונה על אופנוע גדול. אחרי כמה דגשים והסברים, וגם קצת זמן מסלול, תפסתי יותר ביטחון והרשיתי לעצמי לעלות להילוכים שני ושלישי, ותודה לאל שעשיתי כך, שכן המסלול היה הרבה יותר כיפי, מהנה, זורם ומלמד, וה-SV שיתף פעולה כמו חתלתול. בחצי שעה האחרונה עברנו על מה שלמדנו, קיבלנו טיפ על בלימה (נושא זה מועבר באמנות הרכיבה 2) וגם תעודת השתתפות.

ה-SV650 היה לי שותף מעולה, ולא יכולתי לבקש אופנוע טוב יותר ליום שכזה. גובה המושב, 785 מ"מ, היה לי מצוין. רגל שלמה על האספלט, נותן ביטחון ומרגיע. ההתנעה שלו קלה – לחיצת כפתור והוא מתעורר לחיים. תנוחת הרכיבה קצת שונה מהאופנוע שלי, והיא מאוד נוחה לרגליים לגב ולידיים כאחד, רגליות ההילוכים והבלם האחורי בדיוק במרחק הנכון, צורת מיכל הדלק צרה ונותנת נוחות בהצמדת הרגליים, הקלאץ' 'חמאתי', רך ועושה חיים קלים, המתלים רכים ונעימים, ומקנים אחיזה טובה גם על הקטעים היותר משובשים, והמנוע חזק אבל נעים מאוד לשימוש. התלהבתי מאוד מהאופנוע ומיום הרכיבה הזה ונהניתי מאוד מהשותף שמערכת פול גז סידרו לי.

וגם זה חלק מההדרכה...
וגם זה חלק מההדרכה…

רכיבה בהרי ירושלים – זמן לגז!

למחרת בבוקר נפגשתי עם אביעד בסוכנות עופר-אבניר בתל-אביב, שם הוא משך SV650 נוסף, ויצאנו יחד להרי ירושלים, למסלול הקלאסי. רכבנו את אזור המשולש: אשתאול – עין ערם – בר גיורא – בית שמש, ארוחת צהריים בחומוס אליהו בצומת אשתאול, ומשם בחזרה לתל-אביב.

אני חייבת להודות – זו פעם ראשונה שלי בנס הרים וזכיתי לטיול מהנה עם מדריך צמוד ואופנוע אדיר, אז קודם כל היה כיף! אמנם רכבתי מעט יותר בזהירות היות וזה כביש מפותל שאותו אני לא מכירה, אבל יואו – כמה שהיה כיף! הנוף מדהים, הפניות מסודרות והאספלט טוב ברובו. בחלק קטן של הכביש, שהיה מקורצף, היציבות הייתה טובה בזכות המתלים המאוזנים, וזה לא הרגיש כאילו זה רק היום השני שלי איתו. התחברתי אליו מאוד, ומהר למדי. כמה התחברתי ל-SV650? בואו נגיד שעכשיו אני רוצה כזה!

אני על האדום, אביעד על הכחול
אני על האדום, אביעד על הכחול

הוא מרגיש נכון וטוב והוא ידידותי מאוד, אבל יחד עם זאת הביצועים שלו טובים – הרבה מעבר למה שרוכבת כמוני, שעולה בפעם הראשונה על אופנוע גדול, יכולה להוציא. ההילוך השישי מחזיק יותר מ-180 קמ"ש בקלות ובלי מאמץ, ואפילו יכול לתת עוד (אביעד ריסן אותי…), אבל המנוע מספיק גמיש ומחזיק גם רכיבה של 70 קמ"ש ופחות ללא קושי. והוא כלי פשוט, טוב וחזק. ההתנהגות של ה-SV הייתה לי נוחה ונעימה, וכמו שאביעד אמר – האופנוע היה לי אינטואיטיבי ולא נאלצתי להשקיע אנרגיה בתפעול שלו. זה יתרון גדול עבורי, כרוכבת שעולה בפעם הראשונה על אופנוע גדול.

אני חושבת שלא יכולתי לבחור באופנוע טוב יותר מה-SV650 הזה כדי להכיר את רשת הכבישים המגניבה הזו, שעליה כולם מדברים.

לא יכולתי לבחור פרטנר יותר טוב!
לא יכולתי לבחור פרטנר יותר טוב!

מסקנות מיומיים נהדרים של חלום

קודם כל תודה למערכת פול גז על ההזדמנות הנדירה, ולאלי, רוני וניר מאופנוען מאומן על קורס הרכיבה המדהים הזה שעליו אני ממליצה לכל רוכב. אתם נהדרים, מעבירים חומר חשוב בצורה ברורה ומתודית, מדגימים נהדר, עוזרים, מסבירים ונותנים דגשים בצורה סופר-יעילה. לימדתם אותי המון ואני מחכה כבר להגיע לקורס אמנות הרכיבה השני.

בנוגע ל-SV650, ובכן, אני כבר די משוחדת. הוא פשוט כלי מגניב! יש לו מנוע חזק וגמיש, הוא זריז מאוד בהתנהגות שלו, הוא יציב, והוא מספק המון ביטחון ברכיבה עליו. יחסית לקטגוריה שלו בנפחים של סביב 650 סמ"ק הוא מעולה לרוכב המתחיל או לאלה שמעוניינים כמוני להשתדרג לרמה אחרת.

בסוף היום השני נאלצתי בצער רב להחזיר את ה-SV650 לסוכנות ולמערכת פול גז, אבל אותי הוא קנה. כבר קיבלתי הצעת טרייד-אין מפתה ואני חושבת על זה בהילוך גבוה. כזה אני רוצה! בשחור!

כזה אני רוצה! בשחור!
כזה אני רוצה! בשחור!

אודות כתב אורח

Avatar

עשוי לעניין אותך

2024 KTM RC8C

ק.ט.מ: הזמנה מוקדמת ל-RC 8C של 2024

ה-RC 8C הייחודי של ק.ט.מ, עם המנוע של ה-890 דיוק R ועם מכלולי קצה למסלול, חוזר גם לשנת 2024 ב-100 יחידות בלבד; בשבוע הבא ניתן יהיה לבצע הזמנה מוקדמת

תגובה אחת

  1. Avatar

    כל הכבוד למערכת, מבחן מצוין ומדד טוב להרבה רוכבים שמתחילים דרכם בעולם של הגדולים.

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן