דף הבית / חדשות / סופית: מתחילה אכיפת משטרה על השוליים
Downtown-upgrade-0041

סופית: מתחילה אכיפת משטרה על השוליים

התקבלה ההחלטה - משטרת ישראל תחל באכיפה כנגד רוכבי אופנועים וקטנועים שירכבו על השול - גם בזמן עומס תנועה

כעת זה סופי: אחרי 11 שנים של הסכמה שבהן אפשרה משטרת ישראל לרוכבי אופנועים וקטנועים לרכוב על השול הימני בעת עומסי תנועה, וזאת על-מנת שלא לרכוב בין המכוניות – ממחר (ו') ההסכמה הסתיימה ומשטרת ישראל תחל אכיפה כנגד רוכבי דו-גלגלי שירכבו על השוליים. זאת בהמשך לידיעה שפרסמנו הבוקר.

בישיבה שהתקיימה היום (ה') באגף התנועה, הוחלט להגביר את האכיפה כנגד רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים, וכן כנגד רוכבי דו-גלגלי.

כחלק מנספחי המסמך, מופיעה אכיפה כנגד רוכבי דו-גלגלי שאינם רוכבים על הכביש, כשבמשטרה מדגישים שמדובר גם על רכיבה על השול. המשמעות היא שמעתה רוכב אופנוע או קטנוע שיבחר לרכוב על השול בעת עומס תנועה – מסתכן בדו"ח תנועה לפי סמל עבירה 6680 – נהיגה שלא בכביש (250 ש"ח, ללא נקודות חובה).

החלטה זו של אגף התנועה מגיעה לאחר סדרת תאונות קטלניות שבהן היו מעורבים רוכבי דו-גלגלי בתקופה האחרונה, כששנת 2019 תהיה שנת שיא שלילי במספר ההרוגים בתאונות אופנועים וקטנועים. יחד עם זאת, לפי הנתונים שבידינו, אין עלייה בכמות ההרוגים בזמן רכיבה על השול, בטח שלא ביחס לשאר התאונות הקטלניות.

גורמים בענף האופנועים אמרו לפול גז בעקבות ההחלטה כי טרם נאמרה המילה האחרונה, וכי ישנם מגעים מול אגף התנועה במשטרה לבטל את רוע הגזירה ולהחזיר את המצב לקדמותו. לטענת הגורמים הבכירים, אין סיבה להחיל עונש קולקטיבי על רכיבה בשול, וכי המשטרה צריכה לבצע אכיפה רק כנגד רוכבים המשתוללים על השול ומנצלים את השול על-מנת לרכוב מהר ושלא בזהירות.

אנחנו במערכת פול גז לחלוטין בעד רכיבה על השול הימני בעת עומס, ולדעתנו רכיבה בתוך תנועת המכוניות מסוכנת שבעתיים לרוכב. זוהי הלכה למעשה הכרזת מלחמה של אגף התנועה כנגד רוכבי הדו-גלגלי, ועונש קולקטיבי בלתי מידתי ובלתי בטיחותי שיזרוק את רוכבי הדו-גלגלי אל תוך התנועה הצפופה והעצבנית ויסכן את חייהם משמעותית. נמשיך כמובן לעדכן בפרשה.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

2024 KTM RC8C

ק.ט.מ: הזמנה מוקדמת ל-RC 8C של 2024

ה-RC 8C הייחודי של ק.ט.מ, עם המנוע של ה-890 דיוק R ועם מכלולי קצה למסלול, חוזר גם לשנת 2024 ב-100 יחידות בלבד; בשבוע הבא ניתן יהיה לבצע הזמנה מוקדמת

27 תגובות

  1. Avatar

    חכו לפקקי הענק שנעשה כולנו ביחד. הפגנת האתיופים? חה! משחק ילדים, הם לא יודעים עם מי יש להם עסק, נסתום את המדינה לשבועות ארוכים.
    עם קטנועיסטים מדרובים הם מתעסקים?

  2. Avatar

    קשקוש במיץ סדרת תאונות קטלניות ???הדבר היחיד המעניין אותם זה כסף, כי האלטרנטיבה זה עוד יותר תאונות בתרבות הנהיגה והרכיבה בישרעעהללל !

    • Avatar

      אורן.אם לא טוב לך בארץ למה אתה גר כאן?

      • Avatar

        ברבדול הגאון תגובות כשלך מגעילות אותי ! הייתי שולח מכאן אנשים כמוך! במקום לעזור לשנות תרבות אתה שולח אותי מכאן ???? כך נראית המדינה

  3. Avatar

    רק הפגנות וכוח מבינים במדינה המטורללת הזו. אז קדימה , נצא להפגין כל הרוכבים ביחד בתיאום מראש . לא יקרה כלום אם נצא יום או יומיים מאזור הנוחות והשיגרה.

  4. Avatar

    דוגמא קלאסית נוספת לתתי רמה שיושבים במשטרת ישראל שמלחמה בתאונות הדרכים מהם והלאה רק להוציא כסף מהציבור מול העיניים שלהם!

  5. Avatar

    צריך פשוט במשך שבוע לנסוע כמו רכב רגיל, גם לא בין מכוניות, ואז נראה מה קורה לפקקים

  6. Avatar

    שולפים החלטות מהמותן, ללא צידוק, ללא הגיון וללא עבודת מטה ובחינה מעמיקה. ההחלטה הזאת מייתרת למעשה את היתרון הגדול שיש לרוכבי הדו גלגלי ותסכן אותם. עצוב מאוד…

  7. Avatar

    צריך להוריד את המספר האחורי ולהמשיך ליסוע

  8. Avatar

    אני אומר בואו נתחיל להעיף מראות של מכוניות באויר ונראה לאן תגיע המדינה בקצב הזה

  9. Avatar

    הגיע הרגע… מי שרוצה להתעשר, זו ההזדמנות… לפתוח עסק ליבוא והתקנת מראות לרכבים. לא יישארו הרבה מראות שלמות.
    כמות התאונות תגדל פי כמה…
    זה יהיה אסון

  10. Avatar

    לפי התגובות פה, גם על הכביש אסור לכם לסוע. מדינת בבונים

    • Avatar

      אדון a! תחזור בבקשה לחור ממנו הגחת! אתם נהגי ישרעהל הכושלים שאדום עבורם המלצה ומראות על מנת להסתרק המצאתם את הברבריות רק עושים זאת עם כלי שמשקלו בערך פי שבעה .

  11. Avatar

    באמת חבל, אבל לרוכבים עצמם ובייחוד למגיבים האגרסיביים פה יש חלק בזה – הם הפכו את השוליים לכביש ורוכבים במהירות ובלי התחשבות!

  12. Avatar

    צדיקים גדולים כולכם.
    אין כאן אחד אפילו שאומר את האמת.והיא שעל השול נוסעים כמו במירוץ דייטונה, פורעי חוק מטורפים.צדיקים צדיקים אתם.

    • Avatar

      ברבדול ! אתה צודק אז מה ??? אז מענישים קולקטיבית את כולם ,במקום לטפל בפורעי החוק ? זה הסיפור של מדינת ישרעהלל. האלטרנטיבה הרבה יותר תאונות דוג ונפגעים!!!!

  13. Avatar

    המממ…בואו נגביר את החיכוך בין מכוניות אופנועים..זה בטוח יוריד את כמות התאונות ובטוח ייקל על הפקקים – חבורה של מטומטמים כאלה –

  14. Avatar

    היי הייתי אומר שאתם כגוף חדשותי שרוכבים קוראים, הייתם צריכים לקרוא להפגנה

  15. Avatar

    לינק לקבוצת המחאה בטלגרם https://t.me/joinchat/JzFynFfNqr2sdUqprIVd6A

  16. Avatar

    הבעיה העיקרית היא החום. בכל ההגנה והקסדה אנשים יתייבשו.

  17. Avatar

    לכל המתלהמים – כדאי שתקראו את תגובת המשטרה: "האכיפה לא תהיה מחמירה כלפי כולם אלא כלפי אלו שהפכו את השוליים למסלול פתוח לרכב דו גלגלי" ..

    • מערכת פול גז

      חנן, תבדיל בין התגובה הרשמית של המשטרה, שהיא מס שפתיים בלבד על-מנת לנסות להרגיע את הרוחות, לבין ההחלטה בפועל, שאומרת לתת דו"ח בכל מי שרוכב בשול הימני.

  18. Avatar
    עוד דב קיבלוביץ

    הפתרון שאולי ישכנע את המשטרה הוא להתיר את הנסיעה בשול בנהיגה בטוחה .
    כגון כזו המוגבלת במהירות. תלוי גם ברוחב השול ושאר תנאי הדרך ( טווח הראיה קדימה) .

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן