דף הבית / חדשות / סטרט-אפ ישראלי למניעת תאונות דרכים לדו"ג יוצא לדרך
Ride Vision

סטרט-אפ ישראלי למניעת תאונות דרכים לדו"ג יוצא לדרך

סטרט-אפ ישראלי חדש גייס 2.5 מיליון דולר לפיתוח מערכת התראות ומצלמות לדו-גלגלי, למניעת תאונות דרכים ולהגברת הבטיחות

סטרט-אפ ישראלי חדש בשם רייד ויז'ן (Ride Vision), בבעלות היזמים אורי לביא וליאור כהן, הציג השבוע את הטכנולוגיה הראשונה מסוגה בעולם למניעת תאונות אשר תספק לדו-גלגלי הגנה וחיזוי באמצעות ראייה של 360 מעלות. את ההשקעה בחברה, בגובה של 2.5 מיליון דולרים, הובילה קרן ההון סיכון YL Ventures.

טכנולוגיות הבטיחות ומערכות העזר הבטיחותיות בכלי רכב פרטיים חווים בעשור האחרון פריחה חסרת תקדים, אולם למרבה הצער תחום הדו-גלגלי נותר הרחק מאחור, וזאת על אף פגיעותם הגדולה משמעותית של רוכבי דו-גלגלי.

חברת רייד ויז'ן הצליחה להתגבר על מגבלות של טכנולוגיה, עלות וגודל, אשר עד כה מנעו פיתוח של מערכות ADAS לאופנועים (ר"ת Advanced Driver Assistance Systems). טכנולוגיית CAT™ – Collision Aversion Technology שפיתחה רייד ויז'ן משלבת פלטפורמת למידה עמוקה ויכולות ראייה ממוחשבת, אשר מספקות פתרון מציל חיים, מדויק וזול עבור כל כלי רכב דו-גלגלי, ללא צורך בחומרה מורכבת או במצלמות יקרות. החיישנים של המערכת החדשה מזהים איומים מעבר לטווח הראייה של הרוכב, חוזים סיכון, ומתריעים בפני הרוכב על איומים, והכל בזמן של עשירית שנייה. טכנולוגיה מצילת חיים זו מספקת הגנה מפני תאונות בטווח של 360 מעלות, מבלי להסיט את תשומת הלב של הרוכב מהדרך.

אורי לביא וליאור כהן - היזמים של רייד ויז'ן
אורי לביא וליאור כהן – היזמים של רייד ויז'ן

"רוכבי אופנוע מטבעם ערניים מאד ונמצאים בתיאום עם הכביש. יש לנו מערכת יחסים מיוחדת עם הכביש, אך למרבה הצער יש משתנים רבים שהם מעבר לשליטת הרוכב ומגבירים את הסיכון להתנגשות. המהירות הגבוהה, המשקל היחסי הנמוך של כלי הרכב והחשיפה הפיזית של הרוכב, גורמים לכך שהסיכון הכרוך בהתנגשות גבוה הרבה יותר", מסביר אורי לביא, מנכ"ל ומייסד רייד ויז'ן. "בתור רוכבים בעצמנו, החלטנו ליישם את היכולות שלנו בתחום הראייה הממוחשבת וה-Deep Learning כדי להתגבר על האתגרים של טכנולוגיה ועלות הנדרשים על מנת לאפשר לכל רוכב לראות, לחזות ולמנוע התנגשויות. זאת באמצעות טכנולוגיה שמנצלת חומרה פשוטה ומצלמות סטנדרטיות, ומספקת התרעות בתוך עשירית השנייה, מבלי להסיט את תשומת הלב של הרוכב".

"הטכנולוגיה של רייד ויז'ן תפתח עידן חדש עבור כלי רכב דו-גלגליים, תגביר את הבטיחות ותספק חוויית נהיגה משופרת. אנו נרגשים להצטרף למסע של רייד ויז'ן בדרכה להפוך למובילת שוק באמצעות הטכנולוגיה פורצת הדרך שלה", אמר יואב לייטרסדורף, שותף מנהל ב-YL Ventures.

על התקדמות פיתוח המערכת החדשה ועל מועד ההגעה לשווקים נמשיך לעדכן כאן בפול גז.

צפו בסרטון ההדמיה של מערכת הבטיחות החדשה:

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

KTM-790-ADV-2024-Test-029

ק.ט.מ מודיעה על הרחבת תקופת האחריות מ-2024

בד.ל.ב מוטוספורט מודיעים על הרחבת תקופת האחריות לדגמי ק.ט.מ הגדולים החל מ-2024, ובמקרים מסוימים אף להכפלתה ל-4 שנים

תגובה אחת

  1. Avatar

    מאיפה רוכשים מערכת כזו

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן