אם בהונדה אי-פעם ירצו לייצר את גרסת הסטריטפייטר של ה-CBR1000RR-R – זה הוא צריך להיראות.
בהונדה יצאו השנה עם מפלצת ה-217 כ"ס שלהם: גרסת 2020 של ה-CBR1000RR-R. הנציג שלהם בקטגוריית הנייקד הוא ה-CB1000R, שהוא אופנוע טוב ומעוצב, אבל בטח לא בר תחרות מול הנייקדים יורקי האש מבית דוקאטי ואפריליה, וגם לא קרוב ברמתו לקוואסאקי Z H2 החדש עם מנוע הטורבו. בואו נלך צעד קדימה – מה אם מחלקת הפיתוח בהונדה הייתה מקבלת יד חופשית להתחרות בסטריטפייטרים האלה?
אילוסטרציה שהופיעה בדף האינסטגרם של Kardesign Koncepts, שאוהב לתת את הפרשנות שלו לאופנועים, לקחה את גרסת הפול-פיירינג של הפיירבלייד והפכה אותו – על מנוע הארבע צילינדרים עם 217.6 כ"ס ב-14,500 סל"ד ו-11.5 קג"מ ב-12,500 סל"ד – לסטריטפייטר ראוי לשמו. אם נמשיך את הפנטזיה אז הונדה תכלול את כל האלקטרוניקה לשירות הרוכב שיש – יחידת מדידת אינרציה של בוש IMU ב-6 צירים, שעליה הלבישו הונדה בפיירבלייד את כל המערכות האפשריות כמו בקרת זינוק, ABS להטיה – כולל מצב ספורט ומצב מרוץ, בקרת אחיזה מתקדמת הכוללת בקרת החלקה של הצמיג האחורי בהטיה (בקרת דריפט), וכמובן מצבי ניהול מנוע ואופנוע וקוויקשיפטר. בנוסף יש פנסי LED היקפיים, מסך TFT צבעוני בגודל "5 ומפתח קירבה מקורי.
מערכת המתלים המובחרת גם תהיה ברוכה כאן – מערכת של שוואה הכוללת מזלג הפוך בקוטר 43 מ"מ מסוג BPF (ר"ת Big Piston Fork) המתכוונן באופן מלא ומציע מהלך של 120 מ"מ, ומאחור בולם של שוואה עם מערכת לינקים ומהלך של 137 מ"מ, גם הוא מתכוונן באופן מלא. או המערכת ב-SP הקרבי עם מערכת המתלים האלקטרונית הסמי-אקטיבית של אוהלינס, הכוללת בולם אחורי מדגם TTX36 ופרונט מדגם NPX.
שומעים, הונדה? מה אומרים?