דף הבית / מכונות / ארוכי טווח / פיאג'ו MP3 300 במבחן ארוך טווח – דיווח ראשון
MP3-HPE-Launch-013

פיאג'ו MP3 300 במבחן ארוך טווח – דיווח ראשון

הפיאג'ו MP3 300 HPE Sport החדש אמור לשפר את החסרונות של ה-300 הקודם; לקחנו אותו למבחן ארוך טווח של חצי שנה כדי לענות על כמה שאלות

למה תלת-גלגלי?

בקיץ האחרון בחנתי את הפיאג'ו MP3 300 HPE Sport, והכלי השאיר עליי רושם חיובי ויצר המון סקרנות. אבל אני יודע שנסיעת מבחן של כמה ימים לא באמת משתווה לחיים היומיומיים. כמו שכתבתי במבחן, נראה שבפיאג'ו הצליחו לטפל בבעיות המרכזיות של הדגם הישן ולשמור את היתרונות של כלי תלת-גלגלי. המשקל הכבד שמוסיף הגלגל הנוסף והמערכת של המתלה הקדמי לא הפריעו לי בזמן המבחן, הרושם הראשוני היה מצוין, והכלי נתפס בעיניי כמספיק חזק וזריז למשימות היום-יומיות שלי בקו הרצלייה – רמת גן – הרצלייה.

ה-MP# #(( HPE SPORT שלנו בהשקה המקומית בפצאל
ה-MP3 300 HPE SPORT שלנו בהשקה המקומית בפצאל

לקחתי את הפיאג'ו MP3 300 HPE Sport למבחן ארוך טווח בן חצי שנה כדי לענות על מספר שאלות.

שאלה ראשונה: האם הוא מתאים לצליחת פקקי גוש דן? במבחן הייתה לו יכולת טובה אבל מעט מוגבלת, ואפשר לייחס לכך גם את חוסר הניסיון שלי עם כלי בגודל כזה. ברור שהוא מעט מוגבל ביחס לדו-גלגלי בנפח מקביל, אבל עד כמה זה באמת יפריע יום אחרי יום בפקקים האין-סופיים?

שאלה נוספת היא איך זה באמת לחיות איתו ולתמרן אותו בחניה הצפופה שבמקום העבודה שלי? עד כמה המשקל והגודל מקשים עליי בכל עצירה, ירידה ועלייה מהקטנוע.

נקודה נוספת היא מערכת עצירת ההטיה. אותו כפתור חשמלי הנועל את מנגנון ההטיה של הקטנוע בעת עצירה. בזמן המבחן כל התהליך נתן תחושה לא טבעית, ולעתים התקשיתי בעצירה ובתחילת נסיעה עד כדי כך שפשוט העדפתי להוריד רגל ברמזור. האם מתרגלים למערכת הזו?

ולבסוף – האם הוא "באמת" יותר בטוח? אני משאיר את המרכאות כי אין זו בדיקת מעבדה אמפירית. מה שמעניין אותי הוא התחושה הסובייקטיבית שלי וההרגשה שלי בסוף כל נסיעה.

כבר מתחילות להסתמן אצלי תשובות, אבל אני מבטיח לחזור ולענות על השאלות האלו בפירוט בסוף המבחן.

האם 2 גלגלים זה אכן יותר בטוח? נעלה על השאלה הזו במבחן
האם 2 גלגלים זה אכן יותר בטוח? נעלה על השאלה הזו במבחן

חודשיים ראשונים

תמיד אהבתי קטנועים (ובעבר גם אופנועים) קטנים וזריזים. אני לא מחפש פוזה ונוחות, ובטח לא תא מטען גדול, אלא כלי זריז וקל שאוכל להשתחל איתו בקלות בין המכוניות, שיעשה לי את החיים קלים גם בכל עצירה ביום של סידורים בעיר. בשש השנים האחרונות אני מתנייד על הקטנוע הכי קטן והכי קל בקטגוריית ה-300 סמ"ק, הונדה SH300i (קטנוע מצוין בפני עצמו), ודווקא בגלל זה עניין אותי לראות איך אסתדר עם קטנוע ה-300 הגדול והכבד ביותר שיש.

קיבלתי את הפיאג'ו MP3 300 HPE Sport בתחילת ספטמבר עם 144 ק"מ על השעון, ואת המבחן אני כותב חודשיים לאחר מכן, מיד לאחר טיפול ה-1,000 שמסיים את ההרצה. לא הספקתי לרכוב הרבה, אבל האשמים העיקריים הם חגי תשרי. ובכל זאת הספקתי לצאת לקצת מגבולות הכרך מלבד הנסיעה היומית לעבודה.

אני מתנצל מראש על הדימוי מעולם המכוניות, אבל המעבר מהקטנוע הקטן ל-MP3 הענק נתנה תחושה כמו לעבור מסופר-מיני לרכב פנאי שטח מפנק. הקטנוע גדול ומרווח, הטיפוס אל מושב הרוכב והגובה מעל לכל המכוניות מורגשים בכל עת – ובצורה חיובית. אין בו סרבול וכבדות אלא נוכחות מאסיבית ותחושת בטחון.

MP3-HPE-Launch-041

גם התגובות שקיבלתי מהחברים והמשפחה היו חיוביות. תמימות דעה לגבי כך שהוא נראה טוב, והרבה מילות עידוד – שכה הייתי זקוק להן – על הפן הבטיחותי של הגלגל הנוסף.

אמנם אי אפשר להשתחל איתו לכל מרווח, אבל לאחר הסתגלות קצרה גיליתי שלהרבה מקומות גבוליים הוא מפתיע ומצליח להשתחל. הנסיעה היומית שלי לא התארכה ביותר מדקה, אם בכלל, בגלל המעבר לשלושה גלגלים.

ל-MP3 טווח נסיעה של 240-210 ק"מ בין תדלוק לבין הידלקות נורת האהרה למילוי הדלק, ובתדלוק עצמו נכנסים פחות מ-9 ליטרים. תצרוכת הדלק עומדת בממוצע על סביב 25 ק"מ/ל' – נראה אם זה ישתנה לאחר ההרצה.

אני מתחיל להתרגל גם למעצור ההטיה, וברוב המקרים כבר לא מוריד רגל ברמזור. עצירת הקטנוע במצב אנכי דורשת מעט מיומנות ותיאום, אבל כבר מגיעה באופן יותר טבעי. גם היציאה ממצב עמידה, כשמעצור ההטיה משתחרר מעצמו בתחילת תנועה, כבר הרבה יותר קלה לביצוע – אבל פה ושם אני עוד נתקל בקושי בשתי פעולות אלו. אם הקטנוע לא נעצר במצב מאונך אפשר תמיד לבטל את מעצור ההטיה, לישר את הקטנוע עם רגל על הקרקע, ולהחזיר את הנעילה ואת הרגל למעלה. היציאה למצב תנועה לרוב יותר חלקה, וקרה לי רק פעם אחת בה ברגע שעצרתי הרמזור התחלף לירוק ולא הייתי לגמרי מיושר – מה שגרם לי לסטות מעט לכיוון ההטיה. האשמה היא רק בי, ומעט יותר ריכוז היה יכול למנוע זאת – העיקר שלא קרה כלום פרט למעט לחץ. בכל שאר הזמן זה פשוט עובד – וזה נוח ומפנק. בזמן ההמתנה לאור הירוק אני מחזיק את האופנוע בעזרת דוושת הבלם, מתופף ברגל שמאל ולפי הקצב מניף את שתי ידי החופשיות גבוה למעלה וזוקר זוג אצבעות משולשות לכל המכוניות שעומדות מאחוריי בפקק. טוב, כמובן שאת זה אני לא עושה – אני בעיקר מתעסק עם הקסדה או המעיל או סתם מתמתח. נחמד שלא צריך להשאיר יד אחת על הכידון.

במהלך ההרצה לא נהגתי בשום טקטיקה מיוחדת. נסעתי כרגיל פחות או יותר, אולי מעט יותר עדין על הגז. טיפול ההרצה נערך במוסך המרכזי של עופר-אבניר, ואני, שאיני רגיל לטפל באופנוע במוסך המרכזי, הרגשתי כמו שבעל רכב כביש שטח מפואר צריך להרגיש – פינוק. עובד אחד מקבל אותי בפתח המוסך, פותח כרטיס ושואל אם יש בעיות או דגשים מיוחדים. מכונאי אחר עורך את הטיפול עצמו הכולל החלפת שמן מנוע ושמן גיר, החלפת מסנן שמן, ושימונים וחיזוקים ברחבי האופנוע. לאחר הטיפול מכונאי אחר עובר על הכלי לביקורת, ולבסוף זה שקיבל את פניי מוציא את הכלי – מטופל ושטוף – לרכיבת מבחן. עלות הטיפול הכוללת היא 497 ש"ח, וכל הסיפור ארך פחות משעה.

ההרצה הסתיימה והחגים עברו, ואני מצפה שמערכת היחסים, ובעיקר הקילומטראז' המשותף, יתחזקו עד לכתבה הבאה. כבר יש לי מעט רשמים על שאלת הבטיחות, אבל אני שומר אותם לפעם הבאה – אני מקווה שעד אז תהיה לי הזדמנות לרכב מעט בגשם, על כביש רטוב עם רוחות ותנאים פחות מאידאליים. נתראה בקרוב.

על הליפט בטיפול הרצה
על הליפט בטיפול הרצה

סטטיסטיקה – חודשיים עם הפיאג'ו MP3 300 HPE Sport

  • 1,080 ק"מ
  • 43 ליטר דלק
  • 5 תדלוקים
  • 8.6 ל' בכל תדלוק בממוצע
  • 216 ק"מ בין תדלוקים בממוצע
  • 25 ק"מ/ל' בממוצע

כמה כסף?

  • דלק – 263 ש"ח
  • טיפול 1,000 ק"מ – 497 ש"ח
  • סה"כ הוצאות לחודשיים לפני ביטוח חובה: 760 ש"ח (כולל דלק)

מה אהבנו?

  • נוכחות על הכביש
  • מרחב בסביבת הרוכב
  • יכולת בלימה
  • תא מטען
  • מיקום תא הכפפות
  • שיכוך
  • יציבות
  • איכות בנייה וגימור

מה פחות אהבנו?

  • משקל
  • תפעול מנגנון נעילת ההטיה
  • גודל תא הכפפות

אודות אורי ארגמן

אורי ארגמן
כבר שלושים שנה רוכב בשביל לחיות וחי בשביל לאכול בורקס - זה לא קשור אבל מחפש את הפרקטיות בכל כלי ונהנה גם מהטוסטוס הכי קטן

עשוי לעניין אותך

2024 KTM RC8C

ק.ט.מ: הזמנה מוקדמת ל-RC 8C של 2024

ה-RC 8C הייחודי של ק.ט.מ, עם המנוע של ה-890 דיוק R ועם מכלולי קצה למסלול, חוזר גם לשנת 2024 ב-100 יחידות בלבד; בשבוע הבא ניתן יהיה לבצע הזמנה מוקדמת

3 תגובות

  1. Avatar

    פואד לא סטטיסטיקאי וגם לא קוסמטיקאי,
    אבל בתור בוגר כיתה ד' במגמת 'לא עושים חשבון'
    הוא יכול להצביע על כמה בעיות בסטטיסטיקת צריכת הדלק במבחן הזה

  2. Avatar

    מתי תהיה כתבת המשך?

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן