דף הבית / ספורט / סיקורים / פירלי קאפ: סבב 1, פצאל
Pirelli-Cup-rd1-064

פירלי קאפ: סבב 1, פצאל

בחום של 45 מעלות בבקעת הירדן התחרו 58 מתחרים בסבב הראשון של פירלי קאפ שהוכתר בהצלחה גדולה

צילום: אלכס גילנסון וירון רון

45 מעלות נמדדו בבקעת הירדן בצהרי יום שישי האחרון – הטמפרטורה הגבוהה ביותר בחודש אוגוסט. ביום הזה נערך הסבב הראשון של אליפות פירלי קאפ – אליפות הסופרבייק החדשה והפרטית בהפקת עמותת אייפקס ובתמיכה ומימון כבדים של תמיג, יבואני פירלי לישראל, עם תמיכה של פירלי העולמית. אין להם מזל עם מזג האוויר, שכן גם ביום מדידת הזמנים לכניסה לאליפות, שנערך ביולי, הייתה הטמפרטורה הגבוהה בחודש. בשל מזג האוויר הקיצוני קוצרו מקצי המרוץ לכל הקטגוריות בכ-20%.

למרות החום הכבד, 58 רוכבים הגיעו לסבב הראשון, והם התחרו ב-6 קטגוריות שונות: סופרבייק 1,000 סמ"ק, סופרספורט 600 סמ"ק, סופרספורט 300, סופרמוטו (בלי שטח), פתוחה עד 500 סמ"ק ופתוחה מעל 500 סמ"ק.

פאדוק צבעוני
פאדוק צבעוני

כאמור, אליפות פירלי היא אליפות פרטית העובדת ישירות מול הרשות לנהיגה ספורטיבית, ללא תיווך של התאחדות הכידונאים. בימים שלפני המרוץ היה מתח גדול, שכן לא היה ברור אם פירלי קאפ תקבל את אישור הרשות לקיום מרוץ חוקי, אולם לבסוף, לאחר דיונים ארוכים, פגישות וחילופי מיילים אינסופיים, האישור התקבל – יממה בלבד לפני הזינוק למקצה הראשון, והיסטוריה קטנה נרשמה בספורט המוטורי הדו-גלגלי הישראלי.

ההפקה הייתה מרשימה ביותר, והפאדוק הצפוף היה צבעוני ויפה. ההפקה דאגה לסככות צל לטובת המתחרים, בעלי התפקידים ידעו היטב את עבודתם, ולמעט עיכובים בלוח הזמנים שנבעו ממערכת מדידת הזמנים שדרשה העברת משדרים מאופנוע לאופנוע – האירוע עבר בצורה חלקה ויעילה, למרות החום הכבד ולמרות הלחץ הרב של אירוע ראשון.

בקטגוריה הפתוחה עד 500, ניצחון לחן אביוב על ההוסקוורנה סווארטפילן 401. הקטגוריה הזו הייתה דלת משתתפים, ולמעט אביוב התחרו בה מולי לוי על גבי אופנוע ספורט שנבנה על בסיס אפריליה SXV450 סופרמוטו (סיים שני), דוד שמאילוב על גבי קוואסאקי Z300 (שלישי), ועוד 4 ילדים על אופנועי OHVALE קטנים – עידו מנגד, יונתן מאירי, יויו חדד ואסלן אשמוץ. אריאל אלסיבוני על גבי הונדה CBR500R מקורי נאלץ לפרוש אחרי מספר הקפות.

בקטגוריה הפתוחה מעל 500 סמ"ק ניצחון מוחץ לעמית פוקס על גבי הק.ט.מ 790 דיוק. אחריו גלעד סבן על גבי ב.מ.וו S1000R, ושלישי אוהד ארנשטיין על גבי קוואסאקי ER6n, אחרי קרבות מרשימים עם אלעד איסוביץ' שסיים רביעי.

בסופרמוטו גם כן ניצחון מוחץ ללי ברדה על גבי TM SMR450, ששלט באופן מוחלט במסלול עם זמנים נמוכים משמעותית משאר השדה. שני סיים גיא יצחק לריאה על גבי ק.ט.מ 350SX-F, ושלישי אילן ברוורמן על גבי ק.ט.מ 125EXC דו-פעימתי. בסך הכל השתתפו בקטגוריית הסופרמוטו 10 משתתפים, שבאו לכבד את האליפות, למרות שלמחרת, בשבת, היה להם מרוץ נוסף במסלול ערד, כחלק מאליפות ישראל בסופרמוטו.

אילן ברוורמן - מקום 3 בסופרמוטו
אילן ברוורמן – מקום 3 בסופרמוטו

קטגוריית הסופרספורט 300 הייתה הגדולה ביותר, והאקשן בה היה הרב ביותר. לא פחות מ-15 מתחרים נרשמו לקטגוריה – שהולכת וצומחת במהירות. 3 הקפות לאחר הזינוק התרסק אלי כרמל, אלוף ישראל בסופרספורט 300 עונת 2017 במסגרת אליפות ישראל בסופרבייק. כתוצאה מההתרסקות שופט המרוץ נאלץ לעצור את המקצה, ולאחר הפינוי המרוץ הוזנק מחדש ל-17 הקפות נוספות. בר לוי (הונדה CBR500R) פתח חזק ותפס את ההובלה, כשצמוד אליו אלמוג מנגד (ימאהה YZF-R3) שמתחרה גם בסופרבייק. לאחר מספר הקפות הצליח מנגד לעקוף, אולם בהמשך פספס את הבלימה בכניסה להיירפין, המשיך ישר אל שטח ההחלקה וחזר למסלול כשהוא ממוקם שני אחרי לוי. מכאן והלאה לוי שמר על ההובלה, למרות שמנגד קובע שיא מסלול חדש ל-300 סמ"ק – 43.788 ש', שהם יותר מחצי שנייה מהר יותר מלוי. שלישי בפער קטן סיים יוגב הרוש (ימאהה YZF-R3) שמתחרה גם בסופרספורט 600 סמ"ק, ורביעי ששי אליאס (ימאהה YZF-R3).

בקטגוריית סופרספורט 600 סמ"ק ניצחון לנביל שפסו (ימאהה YZF-R6), כשאחריו יוגב הרוש (ימאהה YZF-R6). שלישי סיים נג'ואן אבו-חלא, גם הוא על ימאהה YZF-R6.

בסופרבייק 1,000 סמ"ק ניצחון מוחץ לאלמוג מנגד (בתמונה בראש הכתבה), ששלט בשדה באופן מוחלט והוביל מדגל אל דגל תוך שהוא קובע שיא מסלול חדש לסופרבייק בפצאל (תוואי פתוח) – 38.442 ש'. שני סיים הרון אשמוץ ושלישי גלעד סבן, שגם הוא התחרה ב-2 קטגוריות. לא ברור מאליו בחום כבד שכזה.

הסבב הבא של אליפות פירלי קאפ יתקיים בחול המועד סוכות, יום רביעי 26.9.18, במסלול מוטורסיטי שדה תימן.

*טבלאות מיקום וניקוד מלאות – בגלריה.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

stage-12-ricky-brabec (1)

דקאר 2024: הונדה מנצחים, גדי נחמני מסיים

המסע הארוך והמפרך של דקאר 2024 הסתיים עם ניצחון נוסף לריקי בראבק והונדה; גדי נחמני מסיים את הראלי, כאשר יעל קדשאי נאלצת לפרוש בגלל פציעה

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן