דף הבית / ציוד / מבחני ציוד / ציוד במבחן: מעיל Rev'it Redhook
image011

ציוד במבחן: מעיל Rev'it Redhook

מעיל רכיבה אופנתי מעור, שיכול לשמש גם כמעיל יומיומי אופנתי

צילום: עמרי זומר

  • יתרונות: נראה מעולה גם כקז'ואל, נוחות עדיפה ביחס למעילים בגזרה ספורטיבית
  • חסרונות: לא מאוורר לשימוש קייצי ולא מספיק מחמם לשימוש חורפי
  • מחיר בחו"ל: כ-380 יורו באירופה, 469$ בארה"ב
  • מחיר בארץ: 2,317 ש"ח
  • יבואן: א.ד מוטוספורט
Rev'it! Redhook
Rev'it! Redhook

מה זה?

ה-Revit! Redhook הוא מעיל עור מקולקציית ה-Urban של רוויט, כלומר מעילים המיועדים יותר לשימוש יומיומי בניגוד למעילים ספורטיביים או תיוריים. ל-Redhook גזרה מחמיאה של מעיל עור שבקלות ניתן לבלבל עם מעיל שקונים בחנות אופנה ולא בחנות לציוד אופנועים, במיוחד בצבע החום הבהיר שכאן (קיים גם בשחור).

ה-Redhook הוא מעיל שיתאים בעיקר לעונות מעבר בישראל, שזה פחות או יותר מחצית מחודשי השנה. הוא אינו מאוורר (באזור שתחת בתי השחי יש חרירים אסתטיים אך הם אינם מובילים אוויר לשום מקום), ומנגד מדובר במעיל עור בגזרה צמודה, כך שאינו מתאים ללבישה על שכבות עבות של ביגוד חורפי ואינו עמיד בגשם. הוא מגיע עם בטנה פריקה דקה ללא שרוולים, אולם אנחנו דווקא העדפנו להסיר אותה כדי שיהיה נוח להסתובב עם סוודר מתחת בטרמינל הקפוא של מינכן. כמובן שתלוי בשימושי הרוכב וסבילותו כלפי חום או קור ניתן יהיה למשוך את השימוש בו יותר או פחות לאורך השנה.

לוגו קטן מאחור - וזהו
לוגו קטן מאחור – וזהו

מה אהבנו

ראשית – את ה'לוק'. מעילי עור ספורטיביים זה נחמד לטיולי סוף שבוע עם החברים בבר בהר, אבל בעינינו תמיד נראים קצת פחות מתאים לכל שימוש יומיומי אחר. לאלה מאיתנו שלא אוהבים את מראה הרובוטריק ומעדיפים מעיל רכיבה ממוגן שנראה טוב גם אחרי שירדנו מהאופנוע, ה- Redhook הוא כמעט כל מה שניתן לבקש. בתקופה שהיה אצלי טסתי לחו"ל להשקה של הימאהה XSR900, וכדי לחסוך מקום, ומאחר ובאותו זמן היה חורפי וגשום בישראל ובגרמניה (שם היה הקונקשן) השתמשתי בו כמעיל רגיל ולרגע לא הרגשתי מוזר. אם כבר אז להפך – זה המעיל האופנתי ביותר שהיה לי באותו זמן בארון.

שנית – את המיגון. המעיל כולו עשוי מעור בקר איכותי, כך שמבחינת מיגון כנגד החלקה הוא צפוי להגן יותר טוב ממרבית מעילי הקורדורה. הוא מצויד במיגונים רכים 'חצי גמישים' של Knox, כלומר לא קשיחים מפלסטיק אך גם לא D30 או Sas-Tec שהם מיגונים גמישים לחלוטין, והם עומדים בתקן CE1. המיגונים יושבים היטב והם בעלי שטח כיסוי טוב. כמו מרבית המעילים בשוק הוא מגיע ללא מיגון גב אשר יש לרכוש בנפרד, נקודה אשר יש לקחת בחשבון בעת הרכישה שכן מיגון הגב הוא המיגון החשוב ביותר במעיל והוא זה ששומר על עמוד השדרה שלנו.

נוסף על המראה והמיגון, ה-Redhook מרגיש איכותי. הוא אמנם פשוט יחסית ואין לו אינסוף פיצ'רים, אבל מה שיש מרגיש איכותי במידה, בהחלט ביחס למחירו. הרוכסנים מרגישים איכותיים, וכל אחד מהם מצויד ברצועת עור קטנה שמקלה על השימוש גם עם כפפות רכיבה. הגימור של העור מיוחד ומשווה לו מראה איכותי.

הבטנה הפנימית בסך הכל נעימה לגוף, גם אם לא מדובר ברשת תלת-ממדית, והיא בעלת שני כיסים גדולים. בנוסף קיים כיס נוסף בדש המעיל. בחלקו החיצוני של המעיל שני כיסים רגילים וכיס נוסף בחזה, אבל אלה דווקא יותר מתאימים לחלק שפחות אהבנו.

נקודה שבאופן אישי הייתה מאוד חשובה עבורי – למעט סמל קטן של רוויט בחלקו האחורי והנמוך של המעיל אין עוד סמלים, לוגואים או כיתובים שמרוחים על כל המעיל. בשמחה הייתי מסתדר גם בלי הסמל הקטן, אבל מהיכרות טובה עם היצע המעילים השונים של מרבית היצרנים – ה-Redhook נמצא בצד הטוב של הסקאלה.

שרוולים קצת ארוכים, מקשים על הכנסת כפפות
שרוולים קצת ארוכים, מקשים על הכנסת כפפות

מה פחות אהבנו

הכיסים החיצוניים יושבים מעט גבוה ואחורה, מה שמצריך מעט מאמץ להשחיל לתוכם יד או כל דבר אחר, במיוחד כשהמעיל עוד חדש וקשיח. לזכותם ייאמר שהם בגודל סביר פלוס. הכיס בחזה הוא יותר עניין אסתטי מכיס פרקטי.

הסגירה על הכפפות נעשית באמצעות רוכסן, שזה דבר חיובי מבחינתנו, אולם השרוולים של ה-Redhook מעט ארוכים, מה שגורר התעסקות מעט מתסכלת עם השחלת הכפפה מתחת לשרוול גם כשמדובר בכפפה קצרה ולא עבה במיוחד. עם זאת, כשהרוכסן סגור השרוול צמוד ויושב היטב על הכפפה. כפפות ארוכות או שלושת רבעי לא ייכנסו מתחת לשרוול.

כאמור המעיל מגיע ללא מגן גב, אך מה שבעיקר הפריע לנו הוא הצורה של הכיס הייעודי למגן הגב שמתאים פחות או יותר רק למגן מסוג SeeSoft של רוויט, שהוא אמנם מגן מצוין מבחינת נוחות ועמידה בתקני ספיגה, אך הוא בעל שטח כיסוי לא גדול. אם יש לכם מספר מעילים שאתם מעבירים ביניהם את מיגון הגב, לא סביר שיהיה לכם מעיל נוסף עם מיגון שיתאים, אלא אם הוא של רוויט ומכיל את אותו מגן בדיוק.

המעיל האופנתי ביותר בארון של זומר
המעיל האופנתי ביותר בארון של זומר

נוחות והתאמה

בדרך כלל ציוד רכיבה חדש מעור יהיה קשה ויתרכך עם הזמן והשימוש, וכך גם המקרה פה – המעיל היה מעט קשיח בהתחלה, אך אחרי שימוש של יומיים התרכך באופן מורגש. סביר שאחרי תקופה ארוכה יותר המצב ישתפר עוד יותר.

כמו במרבית מעילי העור, נקודות ההתאמה היחידות הן במותן והשרוולים הרגישו מעט צמודים, כך שמומלץ למדוד את המעיל בתנוחת הרכיבה שלכם, במיוחד אם אתם בעלי זרועות רחבות, כדי לוודא שאין נקודות לחץ בעת כיפוף המרפק. הצווארון הנמוך מאוד נוח ואינו מפריע גם בתנוחה ספורטיבית, אך כמובן שבחורף ישאיר יותר בשר חשוף לרוח.

וכך הוא נראה ברכיבה על הימאהה XSR900 (צילום: ימאהה)
וכך הוא נראה ברכיבה על הימאהה XSR900 (צילום: ימאהה)

סיכום

ה-Redhook הוא מעיל עור איכותי, ממוגן ברמה טובה, יפהפה ועם המון סטייל, אך עם דרגת פרקטיות מוגבלת מעצם היותו מעיל עור לא מאוורר. בשל כך הוא פחות יתאים למי שרוכב בתנאים שונים לאורך כל השנה כמעיל עיקרי, אך אם אתם מחפשים תוספת למעיל הרב-עונתי שלכם בצורה של מעיל עור שנראה מצוין ובמחיר סביר בהחלט (2,317 ש"ח כאן בארץ) – הרוויט Redhook הוא בחירה מצוינת.

אודות אסף זומר

נכנס לעשור הרביעי של חייו, אבל עדיין הילד של המערכת; רוכב שטח וכביש מצטיין ואוהב לכתוב על זה.

עשוי לעניין אותך

Quad-Lock-18

ציוד במבחן: Quad Lock – תושבת לטלפון הנייד

מנשא הטלפון של Quad Lock מציע פטנט ייחודי לחיבור ולנעילת הטלפון לכידון, כולל בולם זעזועים, ויש גם מגוון אביזרים נלווים; מוצר איכותי ביותר, והמחיר בהתאם

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן