דף הבית / ציוד / מבחני ציוד / ציוד במבחן: קארדו Freecom 4+ עם רמקולים JBL
20190418_011200_HDR

ציוד במבחן: קארדו Freecom 4+ עם רמקולים JBL

קארדו משדרגת את דגם ה-FREECOM 4 עם עיצוב חדש וקובעת סטנדרט חדש באיכות שמע לדיבורית

  • יתרונות: איכות שמע, עיצוב, נוחות שימוש, משך חיי סוללה, נקודת שירות מקומית
  • חסרונות: מיקום גלגלת הלחיצה, קליטת רדיו, אין DMC
  • שורה תחתונה: סטדנרט חדש באיכות שמע לדיבוריות קסדה
  • מחירים: 1,390 ש"ח לסט יחיד / 2,490 ש"ח לסט זוגי
  • יבואן: ברקום תקשורת

 

קארדו פריקום 4+ - עיצוב חדש, גלגלת ורמקולים של JBL
קארדו פריקום 4+ – עיצוב חדש, גלגלת ורמקולים של JBL

מה זה?

הקארדו Freecom 4+ היא גרסה חדשה ומשופרת לדגם ה-Freecom 4 הרגיל שהוצג לפני כשנתיים יחד עם כל סדרת הדגמים החדשה של קארדו, כשהשינוי הבולט יותר ויזואלית בדגם ה'פלוס' הוא העיצוב המעודכן שמקבל גלגלת לחיצה, כלומר בעלת תפקיד כפול – גם בוררת (מצבים או עצמת שמע) וגם משמשת ככפתור בחירה – בדומה לגלגלת בדגמים אחרים. אולם כאן היא מונחת על גבי ציר שונה ממה שהכרנו עד היום ממערכות התקשורת של קארדו.

את השינוי השני לא ניתן לראות כל כך בקלות, אך קל לשמוע אותו – הרמקולים המגיעים עם הדגם הזה הם מתוצרת JBL, חברת הרמקולים המוכרת בזכות איכויות השמע הגבוהות של מוצריה, בדומה לדגמים חדשים אחרים של קארדו – כפי שסיפרנו לכם לא מזמן.

רמקולים של JBL - איכות שמע ברמה גבוהה מאוד
רמקולים של JBL – איכות שמע ברמה גבוהה מאוד

מפרט טכני

  • חיבור בלוטות' אינטרקום של עד 4 דיבוריות (עוד 3 רוכבים) במקביל, עד 1.2 ק"מ
  • 2 ערוצי בלוטות', לחיבור אביזרים נוספים (טלפון, GPS)
  • רמקולים סטריאו מוגדלים (40 מ"מ) מתוצרת JBL
  • רדיו FM עם RDS וזיכרון 6 תחנות
  • שיתוף מוזיקה (רדיו / בלוטות') עם רוכב נוסף
  • ויסות אוטומטי של עוצמת השמע ביחס לרעש מהסביבה
  • שליטה בטלפון באמצעות פקודות קוליות
  • אטימות למים ואבק
אריזה יוקרתית
אריזה יוקרתית

מה באריזה?

בקארדו ממשיכים להשקיע במראה האריזה ובתכולה שלה, לרבות חוויית פתיחה המארז, ובדומה לדגמים האחרונים שאותם בחנו גם פה האריזה מזמינה ומושכת למראית עין ו'משדרת' תחושה של מוצר טכנולוגי מתקדם, הייטקי ויוקרתי.

באריזה מגיעים:

  • הדיבורית עצמה
  • מתקן חיבור לקסדה דרך תפס
  • מתקן חיבור לקסדה דרך הדבקה
  • רמקולים 40 מ"מ של JBL (ניתן להחליף או לשדרג)
  • כבל USB (ללא מטען)
  • מיקרופון היברידי
  • מיקרופון חוטי
  • ספרי הדרכה
  • מדריך התקנה מהיר
  • פדים לניקוי הקסדה, חלפים ורפידות נוספות
האריזה פתוחה
האריזה פתוחה

תפעול וחוויית שימוש

תהליך ההתקנה על הקסדה פשוט למדי ולא מצריך שימוש בכלים או אמצעים מיוחדים מעבר למה שמגיע באריזה עצמה, והחיבור לטלפון גם הוא אינטואיטיבי ומיידי. אחרי שמתקינים את האפליקציה (החדשה) של קארדו על הטלפון, אפשר להתחיל לבצע שינוים והתאמות בהגדרות הדיבורית דרך הסמארטפון בקלות רבה, אם כי גם למי שנתקע בלי סוללה בנייד – כמעט את הכל ניתן לשנות גם דרך הדיבורית עצמה, בסיוע המדריך למשתמש.

דגם הפלוס לא סתם עוצב מחדש, הוא מביא איתו עיצוב פונקציונאלי טוב יותר ביחס לדגם הרגיל – שלושת הכפתורים שמסביב לגלגלת מובלטים על-ידי זיז מורגש שלא ניתן לפספס גם עם כפפה עבה, כשהגלגלת בעצמה מהווה נקודת ייחוס מעולה להתמצאות ואין סיבה לטעות בין הכפתורים. אחרי עיון קצר במדריך (המקוצר כמובן) קל כבר לזכור את הפונקציות הבסיסיות ולתפעל אותן בקלות בצורה 'עיוורת'.

שינוי עוצמת השמע על-ידי הגלגלת עצמה הוא מתבקש, אינטואיטיבי וקל לתפעול, וטוב עשו בקארדו שהוסיפו אותה. יחד עם זאת, המיקום שלה בתחתית הדיבורית איננו אידאלי, שכן לעתים קרובות היא נלחצה לנו כנגד צווארון המעיל או הכתף כשסובבנו את הראש שמאלה או הטינו אותו מעט לאותו הצד.

ניכר שהושקעה מחשבה במבנה הדיבורית, שכן היא דקה יחסית, מקומרת קלות, ובעלת קווים שמרמזים על ניסיון לתת לה יותר אווירודינמיות. בנוסף על כך, המשקל של ה-4+ הוא זעום למדי – כ-35 גרם. לשם השוואה, דגם ה-Packtalk שוקל 59 גרם. הבדל משמעותי. יחד עם זאת, איכות החומרים נותרה גבוהה והמוצר הסופי נותן תחושה איכותית מאוד.

התקנה קלה ופשוטה
התקנה קלה ופשוטה

אז האם באמת יש הבדל בין הרמקולים הרגילים שהגיעו עם שאר הדגמים עד היום, לבין אלו שמגיעים עם הלוגו של JBL? נתחיל מהתשובה הקצרה: בהחלט כן!

מדובר על איכות שמע ב-2 רמות מעל מה שהתרגלנו עד היום כשמהירות הרכיבה היא נמוכה (עד 80 קמ"ש) – אז עוד ניתן לחוש בהבדל ולשמוע את הפרדת הצלילים בצורה טובה וליהנות מהמוזיקה כמעט כמו עם אוזניות איכותית ששמים בבית או במשרד. במהירות גבוהה יותר האיכות כבר פחות באה לידי ביטוי, אך עדיין תורמת לחוויית השימוש בכך שהצליל הבוקע נשמע ברור למדי, על אף רעשי הרקע של הרוח והסביבה, ולא נבלע כמו שקרה לנו לא אחת בדגמים אחרים.

לצערנו, גם בדגם הזה אין תמיכה בטכנולוגית ה-DMC, שהיא נוחה ושימושית מאוד כשרוכבים בקבוצה של מעל 4 משתתפים. נקווה שאולי בקארדו יוציאו דגם פלוס-פלוס שכן יתמוך בכך.

לא מצאנו בשום מקום כמה זמן בדיוק אמורה להחזיק הסוללה חוץ מאשר ההתייחסות לשימוש בשיחה (13 שעות דיבור בטלפון), אך אנחנו מוכרחים לציין לטובה את אורך חיי הסוללה, שלפחות כחדשה החזיקה לנו במשך שעות ארוכות של שמיעת מוזיקה מהנייד, פלוס כמה שיחות קצרות, ועד לרגע כתיבת שורות אלו ממש עדיין לא היינו צריכים להטעין אותה. בהחלט יתרון משמעותי.

תוספת קטנה במחיר - תוספת גדולה באיכות
תוספת קטנה במחיר – תוספת גדולה באיכות

סיכום ועלויות

דגם ה-Freecom 4+ לא הביא עמו הרבה חידושים ביחס לזה שאותו הוא נועד לשדרג, אך על זה נאמר: 'זו לא הכמות שקובעת – אלא האיכות'. ואכן, השינויים הם מעטים, אך מביאים איתם ערך מוסף שכולו מתמקד בשיפור איכויות המוצר, התפעול שלו והשמע שהוא מפיק.

אם בעבר היינו עשויים להמליץ על דגם ה-4 בעיקר למי שרוצה תמיכה בחיבור ליותר מרוכב אחד נוסף, מבלי להוציא יותר כסף על הדגמים היקרים יותר, הרי שכעת ההמלצה הזו כבר איננה נכונה עבור הדגם החדש, משום שאיכות השמע של הרמקולים של JBL בהחלט מהווה סיבה טובה לבחור בדגם הזה כשלעצמו.

אמנם ניתן לרכוש את הרמקולים האלו (ואף גדולים יותר בקוטר 45 מ"מ) בנפרד, אך אז ההפרש הוא כבר לא גדול ולא בטוח שבעבורו לא כדאי כבר להשתדרג עם כל מה שמקבלים עם ה-4+. בנוסף, איכות השמע היא לא רק בגלל הרמקולים עצמם, שכן אלו מהווים כמחצית מהאיכות, אלא גם בזכות התוכנה הנלווית, שלה חלק חשוב בהתאמה לרמקולים ובאיכות הגבוהה.

מחירו של ה-Freecom 4+ בישראל הוא 1,390 ש"ח לערכה של דיבורית יחידה ו-2,490 ש"ח עבור ערכה זוגית של 2 דיבוריות. הפרש של 140 ש"ח לסט יחיד לעומת ה-4 הרגיל, שקל לנו לראות לאן הוא הולך במקרה הזה. סטנדרט חדש באיכות השמע של דיבוריות קסדה.

אודות נמרוד ארמן

מכור לריח של צמיגים חרוכים ואספלט טרי, מחייך בקסדה למראה השלט "זהירות סיבובים מסוכנים לפניך!". אם היה יכול היה גר במסלול מרוצים ומקבל לחשבון הבנק צמיגי סליקס כמשכורת.

עשוי לעניין אותך

INNOVV H5 (5)

ציוד במבחן: מצלמת דרך ואקסטרים INNOVV H5 לקסדה

ה-H5 החדשה של INNOVV היא מצלמת דרך ואקסטרים באיכות גבוהה, עם מייצב איכותי ובממדים קומפקטיים ומשקל נמוך; הגרסה הישראלית עם 2 סוללות; ציוד במבחן

2 תגובות

  1. Avatar

    נסו לרכב בלי טלפון ובלי מוזיקה. רק אתם והאופנוע. אתם עשויים לגלות שזה הרבה יותר מהנה, והרבה יותר בטוח.

  2. Avatar

    הזוי שחברה ישראלית צריכה יבואן ומוכרת בחו'ל ביותר זול מבארץ שלה.

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן