דף הבית / ציוד / מבחני ציוד / ציוד במבחן: קארדו PACKTALK BOLD JBL
Cardo-Packtalk-Nold-JBL-020

ציוד במבחן: קארדו PACKTALK BOLD JBL

מערכת התקשורת PACKTALK BOLD של קארדו משדרגת את התכונות המוכרות של ה-PACKTALK ומהווה את חזית הטכנולוגיה למערכות תקשורת לקסדה

  • יתרונות: מבנה וארגונומיה, תפעול, פיצ'רים, תקשורת אינטרקום DMC, אפליקציה, שירות לקוחות
  • חסרונות: מחיר
  • שורה תחתונה: ה-PACKTALK BOLD JBL היא מערכת התקשורת לקסדה הטכנולוגית ביותר שיש, והיא מעולה בעיקר למי שרוכב בקבוצה
  • מחיר: 1,590 ש"ח לסט בודד, 2,990 ש"ח לסט כפול
  • יצרן: CARDO
  • יבואן: ברקום
CARDO PACKTALK BOLD JBL
CARDO PACKTALK BOLD JBL

מה זה?

ה-PACKTALK BOLD JBL הוא הדור השלישי של מערכת התקשורת PACKTALK מבית קארדו, שהיא ספינת הדגל של קארדו בכל הקשור למערכות תקשורת לקסדה. אל הדור הראשון התוודענו כבר בשנת 2015, עם צאת המערכת, ומאז ועד היום אנחנו במערכת פול גז משתמשים באופן גורף במערכת התקשורת הזו.

בדור השני – PACKTALK BOLD – השינוי המרכזי היה הפקודות הקוליות, שעברו מזיהוי של קול כלשהו לפקודה "היי קארדו" ואז הפקודה עצמה (למשל, "Hey Cardo, Radio On", וכו'). פרט לכך היו שדרוגים קטנים למערכת הקיימת. בדור השלישי, שיצא לשווקים לאחרונה, התווספו לדור השני גם רמקולים של JBL בקוטר 40 מ"מ.

דבר חשוב הוא שמאז המבחן הראשון שביצענו ל-PACKTALK – כאמור לפני 4 שנים – שחררו בקארדו מספר רב של עדכוני תוכנה ששיפרו וייצבו את המערכת, כך שהרוב המכריע של התלונות שהיו לנו על הדור הראשון – נפתר בשנים האחרונות.

Cardo-Packtalk-Nold-JBL-006

העניין המרכזי ב-PACKTALK הוא טכנולוגיית ה-DMC – טכנולוגיית אינטרקום מפיתוח עצמי של קארדו, אשר מאפשרת רשת תקשורת בין רוכבים, בתחילה עד 10 רוכבים ובשנתיים האחרונות עד 15 רוכבים. היתרון הגדול בהשוואה לאינטרקום בלוטות' הוא שאין צורך להתחבר בכל פעם אל רוכב כזה או אחר או אל הקבוצה, שכן אחרי שיוך חד-פעמי בין המכשירים – כל המכשירים משויכים ויתחברו אחד לשני כשיהיו בטווח קליטה. בנוסף, כל המכשירים יחוברו כרשת אחת, כך שטווח הקליטה בין הרוכב הראשון לבין האחרון גדל משמעותית.

לסדרת ה-PACKTALK נוספו גם שני שדרוגים משמעותיים נוספים: הראשון הוא תוכנת עדכון חדשה, קלה ופשוטה לשימוש. על-מנת להוריד אותה אל המחשב ולהפעיל בפעם הראשונה יש צורך להזין מספר סידורי של מכשיר PACKTALK כלשהו, אולם לאחר מכן עדכון התוכנה מתבצע בקלות בחיבור המכשיר אל המחשב ולחיצת כפתור. מעולה.

השדרוג השני הוא אפילקציה חדשה לטלפון הסלולרי – פשוטה ואינטואיטיבית יותר לשימוש. דרך האפליקציה ניתן לשלוט באופן מוחלט במכשיר ה-PACKTALK, כולל הרדיו, הטלפון, המוזיקה וההגדרות, וכולל שליטה מלאה על האינטרקום – בלוטות' ו-DMC. כך למשל, בכל שיוך של ה-DMC למכשיר אחר או לקבוצת מכשירים נפתחת קבוצה חדשה, ודרך האפליקציה ניתן לבחור את הקבוצה הפעילה. נוח ושימושי, ומאפשר אין-סוף קבוצות.

Cardo-Packtalk-Nold-JBL-009

מפרט טכני

  • טכנולוגיית אינטרקום DMC עד 15 רוכבים
  • אינטרקום בלוטות' – עד 4 רוכבים
  • טווח מקסימלי אינטרקום – 1.6 ק"מ
  • 2 ערוצי בלוטות' (לחיבור 2 טלפונים או טלפון ואביזר נוסף)
  • אפשרות חיבור אינטרקום למכשירים שאינם של קארדו
  • ווליום אוטומטי AGC
  • פקודות קוליות – כולל OK Google לאנדרואיד
  • רדיו FM מובנה עם 6 תחנות בזיכרון, כולל RDS
  • שיתוף מוזיקה עם הנוסע בחיבור אינטרקום בלוטות'
  • הזרמת אודיו (מוזיקה או רדיו) במקביל לאינטרקום
  • הגדר מספרים לחיוג מהיר
  • חיוג אחרון מהיר
  • רמקולים 40 מ"מ של JBL
  • מיקרופון היברידי (חוטי ובום משולב) ומיקרופון חוטי
  • עמידות מלאה במים ובלחות
  • חיבור לאפליקציית Cardo
  • עד 13 שעות עבודה
רמקולים 40 מ"מ של JBL
רמקולים 40 מ"מ של JBL

מה באריזה?

האריזה של ה-PACKTALK BOLD JBL קומפקטית ואיכותית, וניכר כי הושקעה תשומת לב רבה באריזה – שכמו בדורות קודמים של קארדו, משדרת תחושה של מוצר איכותי, טכנולוגי והייטקי.

באריזה נמצא:

  • מכשיר PACKTALK BOLD
  • ערכת שמע לחיבור לקסדה עם תופסן מתכת
  • רמקולים 40 מ"מ של JBL
  • מיקרופון חוטי
  • מיקרופון היברידי (בום וחוטי)
  • מדבקה להצמדת ערכת השמע לקסדה במקום תופסן המתכת
  • מדבקות וולקרו להצמדת הרמקולים והמיקרופון החוטי אל הקסדה
  • כריות הגבהה לרמקולים
  • כבל טעינה מיקרו USB (ללא מטען)
  • חוברות הדרכה ומדבקת Cardo

Cardo-Packtalk-Nold-JBL-019

תפעול וחוויית שימוש

תהליך ההתקנה של ערכת השמע על הקסדה קל מאוד, ואינו מצריך כלים כלשהם. הערכה נתפסת בצד שמאל של הקסדה על-ידי תופסן המתכת, חוטי הרמקולים עוברים מתחת לכריות הקסדה עד המקום הייעודי לרמקולים, והמיקרופון החוטי שבו אנו משתמשים עובר מתחת לכרית השמאלית עד לחלק הקדמי של הקסדה. ההתקנה כולה לוקחת כ-5 דקות.

את התפעול של ה-PACKTALK אנחנו מכירים, כאמור, כבר כ-4 שנים. לפני כשנה וחצי, בדור השני, המערכת עברה מהפכה של ממש, וכפתורי התפעול השתנו. כעת, אחרי פרק למידה מחדש, המערכת אינטואיטיבית יותר, אולם אנחנו עדיין לא משתמשים בכל הפונקציות הרבות שה-PACKTALK מציעה. השימושים העיקריים שלנו הם שיחות טלפון והוראות GPS מאפליקציות הניווט כמו WAZE או גוגל מפות, האזנה לרדיו, האזנה למוזיקה ושימוש באינטרקום – בלוטות' ו-DMC.

שדרוג עצום מבחינתנו נמצא במערכת הפקודות הקוליות החדשה. בכל מערכות העבר של קארדו שהיו בעלות פקודות קוליות ביטלנו את הפונקציה משום שהיא הייתה נכנסת לפעולה בכל שיחה אקראית עם אדם מבחוץ או הפעלת קול כזה או אחר. כעת המערכת נכנסת לפעולה רק כאשר קוראים לה "Hey Cardo" ומוסיפים את הפקודה עצמה (למשל להדליק או לכבות את הרדיו ואת המוזיקה, להעביר תחנה או שיר קדימה ואחורה, להגביר ולהנמיך את הווליום, לענות לשיחה או להתעלם ממנה, חיוג חוזר וחיוג מהיר, ועוד. בנוסף, המערכת תומכת ב-OK Google, כך שניתן לתת פקודות לגוגל בטלפון דרך המערכת על-ידי הפקודה OK Google ואז הפקודה. שדרוג עצום מבחינתנו, שהופך את הפקודות הקוליות לשימושיות ומאפשר להשאיר את שתי הידיים על הכידון תוך כדי תפעול מערכת התקשורת והטלפון.

Cardo-Packtalk-Nold-JBL-037

שימוש אינטנסיבי נוסף שלנו במערכת פול גז הוא האינטרקום בטכנולוגיית DMC, שהפך להיות אחד מכלי העבודה החשובים יותר במהלך מבחני דרכים. שיוך חד-פעמי של על המערכות שנמצאות במערכת פול גז ויצירת קבוצה באפליקציה, ומאותו הרגע כל הערכות מחוברות ביניהן ומאפשרות שיחת ועידה – לעתים עם יותר מ-10 רוכבים וצלם (ניתן לשייך עד 15 ערכות לקבוצה). האופציה הזו של ה-DMC, שמחברת כל ערכה משויכת לקבוצה כל עוד היא בטווח קליטה, בלי הצורך להתחבר כל פעם מחדש – היא עצומה בעינינו ונותנת יתרון אדיר ל-PACKTALK על-פני כל מערכת תקשורת אחרת בטכנולוגיית בלוטות'. בנוסף, מכיוון שזו רשת תקשורת בין כל הערכות, טווח הקליטה בין הרוכב הראשון לבין האחרון גדל משמעותית, ועשוי להגיע לקילומטרים רבים (כל עוד יש מספיק רוכבים משויכים באמצע, כמובן).

שני מקומות נוספים שבהם אנחנו משתמשים באינטרקום DMC הם אימונים ברכיבת מסלול עם הקולגות שלנו לרכיבה, וכן רכיבות אנדורו עם החברים הקבועים לרכיבה. בשני המקרים, היכולת לתקשר עם השותפים לרכיבה היא יעילה ומהנה מאוד, ובמקרים רבים – בעיקר בשטח – גם בטיחותית.

גם באינטרקום בטכנולוגיית בלוטות' אנחנו משתמשים מדי פעם, אולם רק עם מערכות תקשורת אחרות שאינן תומכות ב-DMC, שזה אומר בעיקר ברכיבות פרטיות ולא במהלך עבודה במערכת פול גז.

Yamaha-TMAX-560-Press-Launch-013

מה עוד אנחנו אוהבים? ובכן, ראשית את גלגלת הווליום, שהופכת את השימוש בעוצמת השמע לקלה מאוד לתפעול. גם שלושת הכפתורים קלים לתפעול, ולמרות שהם לא בולטים יתר על המידה, הם מורגשים היטב עם כפפות – גם עם כאלו עבות של חורף.

איכות השמע עם הרמקולים החדשים של JBL היא ברמה גבוהה מאוד, עם מנעד צלילים גדול, צליל נקי וברור, ווליום גבוה ובאס חזק. זהו אחד השדרוגים החשובים של קארדו בעינינו, והוא הופך את חוויית השמיעה לאיכותית יותר. בהחלט מהלך ראוי של קארדו. למיטיבי לכת נמליץ על הרמקולים החדשים של JBL בקוטר 45 מ"מ, שנמצאים ברמה משל עצמם. בנוסף, עם המעבר לרמקולים של JBL, ה-PACKTALK BOLD מקבל 3 פרופילי סאונד לבחירה באפליקציה. אנחנו לרוב רוכבים עם הגברה לבאס.

פרט לכך שאר המערכות פועלות היטב, ונראה שהשדרוגים ועדכוני התוכנה עשו את שלהם, וכי המערכת הגיעה לבשלות מלאה. כך למשל, אם בעבר סבלנו מבאגים כאלה ואחרים או מתפעול פחות נוח, הרי שכעת התפעול נוח ואינטואיטיבי, והמערכות השונות פועלות היטב – לפחות אלו שבהן אנחנו משתמשים באופן שוטף. המערכת יציבה, היא איכותית, והיא נוחה לשימוש ולתפעול.

גם במסלול
גם במסלול

סיכום ועלויות

ה-PACKTALK BOLD JBL היא ככל הנראה מערכת התקשורת לקסדה המתקדמת והטכנולוגית ביותר שכסף יכול לקנות כיום. היא מציעה כאמור את כל מה שמערכות תקשורת שונות מציעות, כמו חיבור ל-2 ערוצי בלוטות' (טלפון ומכשיר נוסף), רדיו FM, תמיכה במוזיקה ואינטרקום בלוטות'. המערכת גם אטומה למים באופן מוחלט, ורכבנו איתה לא מעט גם בגשם שוטף.

אולם המערכת הזו מציעה עוד כמה פיצ'רים שלא תמצאו במערכות אחרות. החשוב מכולם מבחינתנו הוא מערכת ה-DMC, שמאפשרת אינטרקום עם עד 15 רוכבים בו-זמנית. אולם גם הפקודות הקוליות המשודרגות שימושיות ביותר, ושאר הפיצ'רים כמו הגברת הווליום האוטומטית עם הגברת מהירות הנסיעה, סינון רעשי רקע, ואיכות שיחת טלפון מעולה.

הרמקולים האיכותיים של JBL משדרגים גם הם את חוויית השימוש ב-PACKTALK, עם שמע ברמה גבוהה ביותר, וסוגרת את רשימת היתרונות האפליקציה החדשה והמעודכנת, שדרכה אפשר לבצע את כל התפעול – בלי הצורך לזכור מה כל כפתור עושה, ובאינטואיטיביות ופשטות.

דם על קסדת השטח שלנו
וגם על קסדת השטח שלנו

נסכם ונגיד שה-PACKTALK BOLD JBL היא מערכת סופר-איכותית, והיא כאמור בשלה, אולם היא לא זולה: מחיר סט בודד עומד על 1,590 ש"ח, ואילו סט זוגי כפול יעלה 2,990 ש"ח. זה המקום להגיד שאמנם קארדו היא חברה ישראלית, כשהמחקר והפיתוח נמצאים ברעננה, אולם הייצור מתבצע בחו"ל, ולכן מוצרי קארדו נחשבים כמיובאים, ולכן מס הקנייה והפרש המחירים מחו"ל (340$ לערכה בודדת). מאידך, שירות הלקוחות והתיקונים שיושב ברעננה יעיל מאוד, ובמקרה תקלה – יתקנו את המערכת במקום, ובלי לשאול שאלות.

המערכת מתאימה בעיקר לרוכבים שרוכבים בקבוצות, לרוכבים שמעוניינים במערכת איכותית ומשוכללת עם איכות שמע ברמה גבוהה, וכן לרוכבים חובבי גאדג'טים שרוצים שיהיה להם את הכי טוב שיש – ולדעתנו ה-PACKTALK BOLD JBL היא אכן מערכת כזו.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

INNOVV H5 (5)

ציוד במבחן: מצלמת דרך ואקסטרים INNOVV H5 לקסדה

ה-H5 החדשה של INNOVV היא מצלמת דרך ואקסטרים באיכות גבוהה, עם מייצב איכותי ובממדים קומפקטיים ומשקל נמוך; הגרסה הישראלית עם 2 סוללות; ציוד במבחן

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן