דף הבית / ציוד / מבחני ציוד / ציוד במבחן: קסדת אלפינסטארס סופרטק M10
SM10

ציוד במבחן: קסדת אלפינסטארס סופרטק M10

אלפינסטארס נכנסת לראשונה לתחום הקסדות ומשיקה קסדת שטח חדשה - S-M10; ג'ונתן בנטמן רכב איתה במיילסטון ובמוהאבי

כתב: ג'ונתן בנטמן; תרגום: ROG

  • יתרונות: עיצוב, נוחות, אוורור, שדה ראייה, טכנולוגיה, בטיחות
  • חסרונות: מצחייה לא מתכווננת, מחיר
  • שורה תחתונה: אלפינסטארס נכנסת ישירות לרמה הגבוהה של קסדות השטח עם מוצר טכנולוגי ואיכותי
  • מחיר: 2,950 ש"ח
  • יבואן: אבזריון
קסדת אלפינסטארס סופרטק M10 החדשה
קסדת אלפינסטארס סופרטק M10 החדשה

אלפינסטארס נכנסת לשוק הקסדות. הסנונית הראשונה היא קסדת שטח המוצבת בקצה העליון של הסקאלה. נאמנים לחזונם להיות חדשניים בכל הקשור להגנת הרוכב, הקסדה מצוידת במיטב הפיצ'רים והטכנולוגיות של מיגון הראש, ועוד כמה פטנטים חדשים. התייצבנו להשקה בפארק המוטוקרוס במיילסטון קליפורניה כדי ללמוד עוד.

S-M10 – הטכנולוגיה

מעטפת חיצונית תלת-שכבתית

השכבה החיצונית עשויה קרבון צפוף, אחריה שכבת סיבי קרבון חד כיווניים (האמורים להעניק יחס חוזק/משקל מיטבי), והשכבה הפנימית עשויה סיבי אראמיד (Aramid), שהם סיבים חזקים ועמידים לחום שבהם עושים שימוש בווסטים של שריון גוף. כל אלה מעניקים לקסדה עמידות גבוהה מהתקן ב-41% לפגיעה ישירה וגבוהה ב-48% לפגיעות אלכסוניות. הקסדה מוצעת בארבע מידות: S, M, L, XL, והמשקל המוצהר לקסדה הבינונית הוא 1,260 גר'.

ארבעה אזורי מיגון בשכבת הספיגה – ה'קלקר'

שכמובן אינו קלקר אלא חומר הנקרא EPS, ראשי תיבות של Expanded Polystyrene – השכבה החשובה מבחינת מיגון הראש, זו שסופגת את אנרגיית הפגיעה ומהווה סוג של בולם זעזועים. אלפינסטארס התאימה ארבע דרגות צפיפות שונות לפי אזורים במעטפת הקסדה.

SM10
SM10

MIPS – Multi directional Impact Protection System

זוהי טכנולוגיה שכבר קיימת בחלק מהקסדות – זו למעשה שכבה מחליקה בין ה-EPS לבין הריפוד שנועדה לאפשר כמה מעלות סבסוב שמקטינות את התאוצה בעת פגיעה ובכך מקטינות את הכוחות האופייניים הגורמים לזעזועי מוח.

A-Head

זו כבר מערכת ייחודית לאלפינסטארס. מדובר במערכת שמאפשרת כיוונים זעירים לגובה וזווית הקסדה על ראש הרוכב באמצעות פד מתכוונן בחלק הפנימי של מעטפת הקסדה לטובת נוחות מרבית.

מנגנון שחרור מצחייה

המצחייה משולבת כחלק כמו-אינטגראלי של הקסדה, עם נקודות עגינה שמאפשרות שחרור מעבר לעומס מסוים. התכונה הזאת נועדה למנוע פציעות של סיבוב קיצוני במישורים האנכי והאופקי.

SM10

הגנה על עצם הבריח

האזור שמעל עצם הבריח במעטפת מוגבה כדי להקטין את סיכויי ההיפגעות על-ידי הקסדה. ריפוד מגומי מעל אזור החפיפה עם עצם הבריח מוסיף עוד שכבת הגנה. שכבת הגנה מגומי מורכבת גם בחלק הפנימי של מגן הלסת, כדי להקטין את נזקי פגיעות צדיות.

בטיחות לאחר תאונה

קסדת ה S-M10 מצוידת במערכת ERS (ר"ת Emergency Release System). זו מערכת שמאפשרת את הוצאת ריפודי הלחיים לפני הסרת הקסדה (על-ידי צוותי הצלה וחירום). כמו כן הקסדה מותאמת למערכות Eject, שהן מערכות מתנפחות שניתן להכניס לתוך קסדה כדי להקל על הסרתה לאחר תאונה. כמו קודמתה, גם זו מערכת שנועדה לתפעול על-ידי אנשי שירותי הצלה שהוכשרו לכך.

נוחות מרבית

ה-S-M10 עברה שורה של בדיקות מיפוי חום כדי להגיע לתכנון מיטבי של פתחי האוורור ופיזור החום. הריפוד עשוי Coolmax (אריג פוליאסטר הרשום כפטנט של חברת דופונט). בנוסף, 'נחצבו' תעלות לטובת מערכת מים למעבר צינור השתייה וכהכנה למערכת תקשורת. הרצועה ברוחב 26 מ"מ – מעט יותר מהרגיל – והיא נועדה גם היא לשפר את נוחות החבישה.

SM10

S-M10 רשמים ראשונים

רכיבת המבחן ארכה ארבע שעות במדבר מוהאבי (Mojave), כשהטמפרטורה סביב 38 מעלות צלזיוס. החום הגבוה שימש להוכחת יכולת של מערכות האוורור. זרימת האוויר מנותבת דרך הפתח הקדמי ופתחי אוורור באזור חיבור המצחייה אל מעל הקרקפת, כך שהקסדה הייתה מאוד נוחה לכל אורך הרכיבה. אמנם לא השתמשתי בתעלות הייעודיות למערכת המים, אבל אני מעריך שרוכבים רבים ישתמשו ביכולת הזו.

בניגוד למקובל, לא ניתן לכוון את מיקום וזווית המצחייה שנעולה במיקום יחיד, אלא שתכנונה יתאים לדעתי לרוב המכריע של הרוכבים. הפתח הגדול באזור הפנים יכיל בקלות גם את המשקפים הגדולים ביותר וישאיר עדיין מקום לאוויר לזרום ולאוורר את הפנים. למרות הפתח הגדול, מיגון האף מספק הודות לגשר גבוה יחסית המורכב בחלקו העליון של המיגון הקדמי. הריפוד הפנימי רך ונעים, ולחובבי מערכות השמע יש אפילו גומחה פנימית שמותירה מספיק מקום לרמקולים ולמיקרופון.

בתום ארבע שעות רכיבה ושתי נפילות (במהירות נמוכה) הקסדה בהחלט הרשימה. הן מבחינת נוחות והן מבחינת בטיחות. אלוף העבר (ארבע פעמים אלוף הסופרקרוס) ראיין וילופוטו חבש קסדה כזו במסלול מיילסטון ונראה מרוצה, כמו גם אחד מכוכבי הסדרה הנוכחיים, ברוק טיקל.

SM10

מהראש ועד לקצות האצבעות

זה-S-M10 של אלפינסטארס היא קסדת שטח מאוד איכותית. היא גם ממוקמת בקצה העליון של סקאלת המחירים – 650-580$ בארה"ב (2,950 ש"ח כולל מע"מ בישראל). עם השקתה של קסדת הסופרטק S-M10 חברת אלפינסטארס משלימה מהלך של מיגון 'מהמסד עד לטפחות' לציבור רוכבי השטח. החברה התחילה את דרכה כיצרנית מגפיים לפני 55 שנים, ואפשר לטעון שהודות לאסטרטגיית גיוון מאוד מצליחה הם מביאים את חזונם של מיגון ברמה הגבוהה ביותר לכל היבטי רכיבת השטח.

מצד שני, כפי שמתברר מהריאיון עם גבריאל מזורולו, הנשיא והבעלים של אלפינסטארס, זוהי תוצאה כמעט אגבית לתשוקה שעומדת במרכז הווייתה של החברה – חדשנות פורצת דרך בבטיחות על שני גלגלים.

SM10

חמש דקות עם גבריאל מזורולו

ש: סוף סוף ייצרה אלפינסטאר קסדת אופנועים. האם זהו רגע משמעותי?
ת: זו אמנם התחלה חדשה, אבל השיטה בת שנים וזו דרכנו. ב-1965 התחלנו עם מגפי מוטוקרוס. ב-2002 נכנסנו למרוצי אספלט, וכמובן לעוד קטגוריות לאורך השנים. בכל פעם עם מרכז פיתוח מוצר ייעודי. את הפרויקט הזה אני מלווה כבר חמש שנים כך שעבורי זה כבר עניין שבשגרה.

ש: האם המטרה המוצהרת הייתה להגיע לכיסוי מהראש ועד לקצות האצבעות בתחום רכיבת השטח?
ת: לא. אנחנו מפתחים אך ורק מוצרים שיכולים לקדם את הקטגוריות עבורן הם מפותחים. מסיבה זו, פיתוח הקסדה היה צעד טבעי עבורנו. מוצרים שלנו מפותחים רק אחרי שלהבנתנו, הקמנו את הצוות הנכון עם המשאבים המתאימים כדי להציע לציבור מוצר שמביא קידום משמעותי לקטגוריה, לא רק עוד מוצר.

ש: האם יהיה נכון לומר שאינכם מונעים דווקא מהצורך לעבות את היצע המוצרים שלכם?
ת: בדיוק כך. אנחנו מונעים מהרצון לייצר משהו שבאמת עובד. פיתוחי המוצר שלנו הם תוצאה של עבודה משותפת עם בכירי המתחרים. לדוגמה, מזה זמן רב אנחנו עובדים על פיתוח מארגים גמישים לליין לבוש המוטוקרוס שלנו, אבל לא השקנו אותם לפני שקיבלנו את ברכתם של רוכבים כמו ג'פרי הרלינגס (אלוף העולם הנוכחי ב-MXGP).

ש: האם הטקסטילים החדשים שלכם, שמהווים שינוי משמעותי מביגוד הניילון המקובל, הם תוצאה של ניסיונכם עם רוכבי האופניים?
ת: הניסיון בתחומים שונים עוזר, אבל תהליך פיתוח מוצר הוא תהליך מאוד ייחודי וממוקד. המבנה של החברה מבוזר ולכל קבוצה יש הרבה עצמאות. אפילו תחום האופנועים מבוזר עם קבוצות נפרדות למוטוקרוס, מרוצי אספלט ועוד. עם זאת, מובן שיש השפעה וקשר בין קבוצות. אין ספק שמיגון הצוואר שלנו נעזר בניסיון שצברנו עם כריות האוויר שהחלו את חיי המוצר שלהם ב-1999. מאז ביצענו הרבה מחקרים על סוגי פציעה וסיבות לפציעות, והמחקרים הללו שירתו אותנו בפיתוח מיגון הצוואר, מיגון הגוף וכריות האוויר.

ש: לפי השמועות, אתם עובדים על כריות אוויר לתחום השטח. אפילו למוטוקרוס. זה נכון?
א: המטרה המוצהרת בפיתוח ציוד לאופנועים הייתה לגרום לרכיבה על אופנועים להיות נוחה ובטוחה כמו נהיגה במכוניות. אז כן, אנחנו נספק בסופו של דבר כריות אוויר לרוכבי שטח, אבל רק כשהמוצר יהיה מוכן. מבחינתנו, פיתוח מוצר הוא קודם כל פונקציונליות וביצועים. כשאנחנו 100% שבעי רצון מהיכולות נתפנה לעיצוב, סטיילינג וגרפיקה. אלה הדברים האחרונים בסדר הפעולות של פיתוח המוצר.

ש: ומה לגבי גבריאל מזורולו? מה אתה מפיק מאלפינסטארס?
ת: הייתי ילד כשאבי ייצר את מגף המוטוקרוס הראשון. הוא לא היה חסיד גדול של מוטוקרוס, אבל הוא ראה הזדמנות לייצר מגף יותר טוב. המגף הפך למאוד פופולרי בקרב הרוכבים של התקופה. גדלתי בסביבה הזו ונדבקתי בתשוקה לאופנועים ומכוניות. בגרתי בתוך החברה, וב-1993 נטלתי את המושכות. אני חולק את התשוקה הזו שנמצאת ב-DNA של אלפינסטארס, כך שיש התאמה מושלמת.

אודות כתב אורח

Avatar

עשוי לעניין אותך

Quad-Lock-18

ציוד במבחן: Quad Lock – תושבת לטלפון הנייד

מנשא הטלפון של Quad Lock מציע פטנט ייחודי לחיבור ולנעילת הטלפון לכידון, כולל בולם זעזועים, ויש גם מגוון אביזרים נלווים; מוצר איכותי ביותר, והמחיר בהתאם

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן