דף הבית / ציוד / מבחני ציוד / ציוד במבחן: קסדת שוברט E1 אדוונצ'ר
SAMSUNG CSC

ציוד במבחן: קסדת שוברט E1 אדוונצ'ר

קסדת האדוונצ'ר החדשה של שוברט מנסה להיכנס לתחום קסדות האדוונצ'ר, בדרכה ובסגנון הייחודי שלה

  • יתרונות: נוחות, גימור, שדה ראייה, מודולריות
  • חסרונות: האוורור לא מרשים כמו שאר הקסדה
  • מחיר: החל מ-4,195 ועד 4,700 ש"ח – בהתאם לסכמת הצביעה
  • יבואן: אמביל
שוברט E1 - קסדת אדוונצ'ר חדשה
שוברט E1 – קסדת אדוונצ'ר חדשה

שוברט היא חברה גרמנית המייצרת קסדות בטיחות לתחומים רבים, ביניהם שימושים צבאיים, כיבוי אש והצלה, בניין, וכמובן נהיגת רכבי ספורט ורכיבת אופנועים. החברה הוקמה לפני כתשעים שנה, ולמרות התקדמות הזמנים ומעבר מרבית החברות לייצור בארצות זולות יותר, שוברט עדיין מייצרת בגרמניה, מעסיקה כ-300 עובדים ומייצרת מיליון וחצי קסדות בשנה.

קסדות האופנועים של שוברט ידועות בביצועים האווירודינמיים שלהם, והחברה גם מספקת את הקסדות המקוריות של ב.מ.וו. חברת שוברט מחזיקה במנהרת רוח, שם היא מבצעת ניסויים ומייעלת את הביצועים האווירודינמיים של כל הקסדות שלה.

הדגם שקיבלנו לסקירה – E1 – הוא הניסיון הראשון של שוברט בעולם קסדות האדוונצ'ר.

לוקחת את המאפיינים של שוברט אל תוך קסדת אדוונצ'ר
לוקחת את המאפיינים של שוברט אל תוך קסדת אדוונצ'ר

מפרט ותפעול

בשוברט לא לקחו סיכונים – הם לקחו את כל מה שמוצלח ועובד בקסדת הכביש שלהם, והתאימו אותו לקסדת האדוונצ'ר. אם מסתכלים מקרוב רואים שכל החלק האחורי של הקסדה זהה לחלוטין לדגם ה-PRO 3C. הריפוד, משקף השמש המובנה ומנגון ההרמה נלקחו מהדגם הוותיק והמוצלח, כשעיקר ההבדלים הם בחלק הקדמי.

מאפיינים עיקריים:

  • ריפוד פנימי מנדף זיעה ופריק לכביסה של COOLMAX
  • אנטנה מובנית עם הכנה למערכת התקשורת המיועדת לקסדות שוברט (מבית קארדו)
  • רצועת ראצ'ט
  • מחזירי אור על ריפוד התחתית של הקסדה; בנוסף, הריפוד עצמו קשיח במיוחד (קסדת אדוונצ'ר צריכה להיות קשוחה יותר, למשל לסיטואציה שתרצו להניח את הקסדה על סלע)
  • משקף שמש מובנה
  • פינלוק

מבחינת שימושיות אווירודינמית מבטיחה שוברט עבור הקסדה:

  • אפס כוח מעלה
  • שימושיות גבוהה במהירויות גבוהות
  • יציבות כיוונית קדימה
  • מתוכננת למנוע אוסילציות ורעידות במהירויות גבוהות

כדי  להבין חלק מהמושגים צריך תואר באווירונאוטיקה, ולכן השאלה החשובה היא – למה זה מתרגם? ובכן, ראשית זוהי הקסדה השקטה ביותר שיצא לי לחבוש. למרות מגן השמש, משקף השמש ומנגנון ההרמה, שבדרך כלל פוגעים ברמת הבידוד של הקסדה, לא הורגשה פגיעה באיכות ההשתקה, וגם במהירויות תלת-ספרתיות היה קל להסיט מבט. למרות שהקסדה הייתה חדשה מהקופסה, מהר מאוד הפסקתי לשים לב אליה ולשכוח מקיומה והייתי צריך באופן מודע לחשוב עליה למטרות המבחן.

ריפודים איכותיים, אוורור טוב
ריפודים איכותיים, אוורור טוב

חוויית שימוש

כבר מהרגע הראשון שחבשתי את ה-E1 הבנתי שאני שם על הראש קסדה ברמה אחרת ממה שחוויתי עד כה, ולא יכולתי להפסיק להתפעל ממנה. הנוחות של החבישה, השימושים במנגונון הסגירה, הרכיסה, המשקף. השקט. הערכתי מאוד את האווירודינמיות והשקט, ואפילו לא התקנתי את הדיבורית הפרטית שלי על הקסדה כדי לא לפגום בשקט.

המון מחשבה הושקעה בכל פרט קטן ב-E1. מגן השמש, למשל, ניתן לכיול לשלושה מצבים – כתלות באופי ותנוחת הרכיבה שלכם. אם כי בכל פעם שרוצים לחבוש או להוריד את הקסדה צריך להרים את החלק העליון, יחד עם מגן השמש, ולכן נראה היה שצריך לכייל את הגובה שלו שוב בכל פעם מחדש. בפועל הוא יודע להתרומם כשפותחים את הקסדה, ולחזור למקומו המיועד כשסוגרים אותה.

שדה הראייה עצום, פתוח מאוד, ואפילו הפינלוק המסופק יחד עם הקסדה גדול במיוחד. משקף השמש המובנה איכותי מאוד, ולא יצר השתקפויות או החזרות אור כשהשתמשתי בו. נושא האוורור רגיש במיוחד עבורי, ובשיא הקיץ לא הורגש זרם חזק של אוויר דרך הקסדה גם כשכל הפתחים היו פתוחים. שלא תבינו לא נכון – יש אוורור, והוא נעים ומספק לכל תקופה, מלבד צהרי היום בחום יולי-אוגוסט הישראלי. בנושא הספציפי הזה אני רגיש, ואם היו שואלים אותי האם יש מה לשפר הייתי רוצה לראות שיפור אך ורק בנושא הזה.

מלבד זאת הריפודים נעימים מאוד ועוזרים לנדף את הזיעה הנצברת בראש החוצה מהקסדה. ניתן במידת הצורך להוריד את המשקף לחלוטין ולהשתמש במשקפי אבק נפרדים, אבל שימו לב שאין מגרעת בחלק האחורי של הקסדה שתקבע את המשקף, ומכיוון שהקסדה הזאת היא קסדה נפתחת, תצטרכו להוריד את משקפי האבק לחלוטין לפני שתסירו את הקסדה.

קסדת אדוונצ'ר סופר-איכותית, אבל המחיר בהתאם
קסדת אדוונצ'ר סופר-איכותית, אבל המחיר בהתאם

עלויות וסיכום

קשה מאוד להעלות על הדעת קסדה יותר מתוכננת ומושקעת מ-E1. זוהי קסדה איכותית ביותר, המשלבת תכנון הנדסי מוקפד מבחינת שדה ראייה, אוורור, איכות חומרים ותפעול שוטף, היא בנויה מחומרים איכותיים – כמו למשל הריפודים, והיא משלבת קסדת אדוונצ'ר עם מגן שמש, יחד עם קסדה נפתחת, וכן פיצ'רים כמו משקף שמש איכותי ופינלוק.

ה-E1 אינה קסדה זולה. המחיר מתחיל ב-4,195 ש"ח לצביעות החלקות ועד 4,700 ש"ח לסכמות צביעה מעוטרות יותר. יחד עם זאת, ברור לחלוטין לאן הולך הכסף, שכן זוהי קסדה סופר-איכותית, מאובזרת, נוחה, ולא פחות חשוב – בטיחותית, ויש לה ערך מוסף של עיצוב שובר שגרה. אנחנו מאוד אוהבים.

אודות מיכאל סמטנוב

Avatar
פריק של ציוד רכיבה, נשוי לאופנוענית מגניבה, ואומרים שגם מבשל לא רע...

עשוי לעניין אותך

Quad-Lock-18

ציוד במבחן: Quad Lock – תושבת לטלפון הנייד

מנשא הטלפון של Quad Lock מציע פטנט ייחודי לחיבור ולנעילת הטלפון לכידון, כולל בולם זעזועים, ויש גם מגוון אביזרים נלווים; מוצר איכותי ביותר, והמחיר בהתאם

תגובה אחת

  1. Avatar

    שוברט = רק מחו"ל.

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן