דף הבית / ציוד / מבחני ציוד / ציוד במבחן: קסדת שוברט SR1
image002

ציוד במבחן: קסדת שוברט SR1

ה-S1, קסדת הדגל של היצרנית הגרמנית שוברט, מציעה איכויות מסלול בקסדות ייצור סדרתי

צילום: לורה זיידנר

  • יתרונות: אווירודינמיות, שקט (יחסית לקסדה מותאמת מסלול), שדה ראייה רחב, ריפודים, אוורור
  • חסרונות: מחיר, צביעת מט בעייתית, ללא הכנה לדיבורית
  • מחיר: 4,130 ש"ח. באירופה סביב 650 יורו, בארה"ב 720$
  • יבואן: אמביל בע"מ
שןברט SR1
שוברט SR1

החברה הגרמנית שוברט (Schuberth) החלה את דרכה ב-1940 כיצרנית קסדות לענפי עבודה שונים כמו כבאות ובניין. ב-1954 החלה החברה בפיתוח קסדות לרוכבים ולנהגי מרוץ, ועם השנים גם רוכבים ונהגים מפורסמים – למשל מיכאל שומכר, השתמשו בתוצרת החברה. המפעל נמצא בעיר מגדבורג – עיר הבירה של מדינת סקסוניה-אנהלט שבגרמניה.

ה-SR1 (ר"ת Schubert Racing 1) היא קסדת הדגל הספורטיבית של היצרנית הגרמנית. קסדת ספורט שמיועדת לרכיבת מסלול, וגם בנויה לפי כל התקנים לכך. לקסדה גרסה אחת בלבד, בסכמות צביעה שונות. ב-2016 הציגה החברה את ה-SR2 שכוללת כמה שינויים ושיפורים, אך טרם הנחנו יד עליה.

קסדת מרוץ גרמנית
קסדת מרוץ גרמנית

מפרט ותפעול

ה-SR1 מציעה מפרט יוקרתי ואבזור שמגיע כסטנדרט: פינלוק כולל מדבקה למניעת אדים, סנטרון, ריפודים פריקים הניתנים לכביסה, כשבחלקם התחתון יש פיסת עור מחוספסת שמונעת החלקה של הקסדה כשמניחים אותה על מיכל הדלק למשל. יש 6 פתחי אוורור – 2 בסנטר העליון עם מצב פתוח וסגור, פתח תחתון עם שלושה מצבים – פתוח, חצי פתוח וסגור, ו-2 פתחי אוורור נוספים בחלק העליון שממוקמים בתוך תעלות הנמצאות ב-45 מעלות ותפקידן לתעל את זרימת האוויר עד החלק האחורי של ראש הרוכב. ישנם 2 פתחים נוספים בצידי הקסדה הנקראים NRS (ר"ת Noise reducing system) שתפקידם להפחית את רעשי הרוח ולהגביר את קולות הסביבה, כשהלוגיקה שעומדת מאחוריהם היא שחשוב לרוכב מרוצים לדעת מה קורה סביבו. המשקף נשלף בלחיצה משני צידי הקסדה, כשהפירוק וההרכבה פשוטים ומהירים.

בחלק האחורי של הקסדה מותקן ספוילר שנפתח ונסגר ידנית, ותפקידו לעצים את האווירודינמיות במהירויות גבוהות והוא גורם לקסדה להיצמד לראש הרוכב. הספוילר תוכנן כך שגם במהירות גבוהה הוא לא ייסגר מעצמו בזכות המבנה השטוח שלו, שכן כוח העילוי הנוצר בגללו מושקע להורדת הקסדה כלפי מטה.

החיסרון הבולט בקסדה הוא שאין הכנה לדיבורית, אם כי בכל הקסדות הספורטיביות המיועדות לרכיבת מסלול אין הכנה למערכת כזו, בדומה ל-Xlite X802R שבחנו בעבר.

על אף היותה של ה-SR1 קסדה ספורטיבית, היא מתאימה לסגנונות רכיבה רבים כמו נייקדים ודו"ש.

ריפודים איכותיים
ריפודים איכותיים

חוויית שימוש

רכבנו עם הקסדה כמעט שנה, והשימוש העיקרי היה טיולים ארוכים של שעות רבות על האוכף.

העניין המרכזי בקסדה הוא הריפודים והנוחות. עם הזמן הריפודים הנעימים מקבלים את צורת הראש של הרוכב ומותאמים לראש באופן מושלם. הקסדה יושבת צמוד, לא לוחצת מחד ולא משוחררת מאידך, האוורור מצוין וכך גם שדה הראייה – גם על אופנוע ספורט וגם על דו"שים וקטנועים. בעניין הריפודים נוסיף שבמהלך שנת השימוש הם כובסו במכונת כביסה כמה פעמים, והם לא איבדו מהמגע הרך והנעים שלהם או מנפחם. הפירוק וההרכבה פשוטים ומהירים.

תפעול המשקף נוח, והוא מתבצע מחלקה השמאלי של הקסדה. ניתן להכניס לתוך הקסדה משקפי שמש, או לחילופין לרכוש משקף כהה במקום השקוף המקורי שמגיע עם הקסדה.

הצביעה של הקסדה שברשותנו היא בשחור מט, ויש לה נטייה 'להיפצע' בקלות – מספיק גרגר אבן שעף מהכביש, ויש סימן נצחי על הצבע.

איכות חיים בקסדה, אבל המחיר בהתאם
איכות חיים בקסדה, אבל המחיר בהתאם

עלויות וסיכום

השוברט SR1 היא קסדה ברמה הגבוהה ביותר, והיא מציעה יתרונות חשובים כמו נוחות, אוורור, שדה ראייה וגימור כללי. מחירה בישראל עומד על 4,130 ש"ח – מחיר לא זול לחלוטין, אבל חשוב לזכור שמדובר בקסדה ברמה הגבוהה ביותר – קסדת מרוץ שמיועדת למסלול.

המתחרות הישירות שלה הן אראי RX7GP (מחיר 4,490 ש"ח לצביעה חלקה), שואי Xspirit 2 (מחיר 4,400 ש"ח, עכשיו במבצע חיסול בפחות מ-2,000 ש"ח בגלל החלפת דגם ל-3), ו-Xlite X802R (מחיר 3,568 ש"ח לגרסת האולטרה קרבון שנבחנה כאן). בחו"ל ניתן למצוא אותה בכמה עשרות אחוזים פחות לפני החזר מס לתיירים, אולם עם כל הסיכון של רכישה בחו"ל או דרך הרשת.

למי שיש את התקציב לקסדה כל כך יקרה – אנחנו בהחלט ממליצים.

אודות בר אברהם

עשוי לעניין אותך

Quad-Lock-18

ציוד במבחן: Quad Lock – תושבת לטלפון הנייד

מנשא הטלפון של Quad Lock מציע פטנט ייחודי לחיבור ולנעילת הטלפון לכידון, כולל בולם זעזועים, ויש גם מגוון אביזרים נלווים; מוצר איכותי ביותר, והמחיר בהתאם

תגובה אחת

  1. Avatar

    היי,
    סקירה מצוינת. האם המשמעות היא שאין דיבורית שיכולה להתאים? כלומר מי שקנה את הקסדה לא יכול להתקין בה דיבורית ? יש דרך כן להתקין?

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן