דף הבית / ציוד / מבחני ציוד / ציוד במבחן: רמקולים JBL בקוטר 45 מ"מ לקארדו
Cardo-JBL-006

ציוד במבחן: רמקולים JBL בקוטר 45 מ"מ לקארדו

הרמקולים החדשים של JBL בקוטר 45 מ"מ, יחד עם תוכנת האקולייזר, הופכים את חוויית הסאונד בתוך הקסדה לאיכותית במיוחד

  • יתרונות: איכות סאונד שטרם פגשנו, התאמה למגוון מערכות תקשורת, מחיר
  • חסרונות: הרמקולים עבים ויתאימו רק לקסדות עם שקעי הכנה לרמקולים
  • שורה תחתונה: שדרוג משמעותי למערכת התקשורת בקסדה – איכות סאונד שטרם פגשנו
  • מחיר: 89$ (כ-320 ש"ח), משלוח חינם
  • רכישה: אתר Cardo
ערכת רמקולים 45 מ"מ של JBL לקארדו
ערכת רמקולים 45 מ"מ של JBL לקארדו

מה זה?

החל משנת 2019, מוצרי קארדו מגיעים עם רמקולים איכותיים של JBL בקוטר 40 מ"מ. על שיתוף הפעולה הזה בין קארדו הישראלית לבין חברת רמקולי האיכות JBL כבר כתבנו עם פרסום השת"פ, ואת הרמקולים החדשים כבר בחנו בפריקום 4+. המסקנה הייתה שאיכות השמע מעולה, וזה אחד משלושת הפרמטרים העיקריים שבהם משקיעים בקארדו, לצד ביצועים גבוהים ופשטות תפעול.

אז מה העניין של קיט הרמקולים הזה בקוטר 45 מ"מ? ובכן, הוא מיועד לרוכבים שרוצים לשפר אפילו עוד יותר את חוויית השמע בתוך הקסדה, וליהנות מסאונד ברמה הגבוהה ביותר שניתן לקבל כיום בתוך הקסדה.

סט הרמקולים בקוטר 45 מ"מ אינו מגיע עם מערכות התקשורת של קארדו (אלו מגיעים כאמור עם רמקולים בקוטר 40 מ"מ – גם הם של JBL), אלא נמכר בנפרד בערכת שדרוג. נכון לעכשיו הקיט נמכר באתר קארדו בלבד ולא דרך היבואנים והמשווקים, ומחירו באתר 89$ עם משלוח חינם.

רמקולים ענקיים בקוטר 45 מ"מ
רמקולים ענקיים בקוטר 45 מ"מ

חשוב לציין שאיכות הסאונד של הרמקולים מגיע לא רק מהרמקולים עצמם, אלא גם מהתוכנה ומעיבוד הסאונד של מערכת התקשורת עצמה (אקולייזר). בקארדו יצרו תוכנת עיבוד סאונד חדשה עבור הרמקולים של JBL, וכדי ליהנות ממנה במכשירים ישנים עם הרמקולים החדשים של JBL יש צורך לעדכן את גרסת התוכנה של הדיבורית. בנוסף, עם ערכת הרמקולים מגיע קוד אקטיבציה, שאותו יש לסרוק דרך האפליקציה הייעודית של קארדו ואז תיפתח האופציה במלואה. הקוד מתאים למכשיר אחד בלבד. עוד חשוב לציין שמכשירים חדשים מדגמי 2019 כבר מגיעים עם רמקולים של JBL, וכמובן עם התוכנה המותאמת ועיבוד הסאונד המתקדם.

בסדרות Packtalk ו-Smartpack התוכנה גם כוללת 3 פרופילי סאונד מובנים שמהם ניתן לבחור (רגיל, אקסטרה באס ו-ווקאל), בנוסף לעיבוד הסאונד המתקדם. במכשירי Freecom מכל הדגמים יש תוכנת עיבוד סאונד מתקדם, ואילו בדגמים מוקדמים יותר או בדיבוריות של חברות אחרות המאפשרות חיבור פלאג אודיו 3.5 מ"מ יש רק את האופציה לרמקולים האיכותיים – בלי עיבוד הסאונד המתקדם.

באריזה
באריזה

מה באריזה?

  • צמד רמקולים של JBL בקוטר 45 מ"מ
  • מדבקות וולקרו להצמדת הרמקולים
  • 2 בוסטרים להגבהת הרמקולים במקרה הצורך
  • 2 ספוגי רמקול נוספים להחלפה
  • חוברת אקטיבציה למערכות תקשורת של קארדו מלפני 2019

התקנה וחוויית שימוש

את הרמקולים של JBL בקוטר 45 מ"מ התקנו על קסדה שבה אנחנו משתמשים עם מערכת תקשורת Packtalk בת שנתיים – כלומר דור קודם, עם רמקולים שאינם של JBL וללא תוכנת עיבוד סאונד.

השלב הראשון היה להחליף את הרמקולים המקוריים באלו של JBL בקוטר 45 מ"מ. כאן גילינו שהרמקולים החדשים מעט עבים מהקודמים (40 מ"מ), אך בשל המדרגה במבנה שלהם הם נכנסים בדיוק לתוך שקעי ההכנה לרמקולים שיש בקסדה מודרנית. בדקנו בקסדה ישנה, ללא שקעי הכנה לרמקולים, וגילינו שהרמקולים עבים מדי ולוחצים מאוד על האוזניים. המסקנה: הרמקולים המוגדלים בקוטר 45 מ"מ מתאימים רק לקסדות שבהן יש שקעי הכנה לרמקולים, אם כי כיום הרוב המכריע של הקסדות החדשות מגיעות עם שקעים שכאלו. את הרמקולים חיברנו לערכת השמע, ושמחנו לגלות שתקע האודיו 3.5 מ"מ הוא כעת ישר ולא 90 מעלות כבעבר. שדרוג קטן אבל חשוב למי שאוהב להחביא היטב את החוטים בקסדה.

בשלב הבא הפעלנו את ה-Packtalk הישנה שלנו, התחברנו לאפליקציה, נכנסנו להגדרות, בחרנו את האופציה JBL Audio Prifiles שלידה יש סימן של מנעול, ונפתח לנו מסך סריקה. סרקנו את קוד ה-QR שמצורף לערכה, והאופציה לבחירת פרופילי אודיו נפתחה לנו – כאמור עם 3 פרופילים מובנים. זהו, כעת ה-Packtalk שלנו משודרג, וזהה לחלוטין בתכונותיו ל-Packtalk Bold JBL דגם 2019.

תהליך האקטיבציה באפליקציית קארדו 

חבשנו את הקסדה, הפעלנו את הפלייליסט שלנו בטלפון, והאיכות הגבוהה מיד באה לידי ביטוי. למרות שהרמקולים הקודמים ב-Packtalk שלנו היו המשודרגים בקוטר 40 מ"מ, דור אחד לפני ה-JBL, והם טובים מאוד, הבדלי האיכות מורגשים מיד. מנעד הצלילים רחב הרבה יותר, הבאס מורגש משמעותית, וגם הצלילים הגבוהים חדים ומורגשים יותר.

שני ניסיונות נוספים עשינו בימים הקרובים. בראשון רכבנו מהר עם אטמי אוזניים ושמענו מוזיקה, ואז גילינו שאנחנו מקבלים לאוזניים הרבה יותר צלילים, ובאיכות הרבה יותר גבוהה. זה לדעתנו ההבדל המשמעותי ביותר בין הרמקולים הרגילים, גם אם הם בקוטר 40 מ"מ, לבין הרמקולים של JBL בקוטר 45 מ"מ. הווליום נשאר זהה, אולם אל האוזן מגיעים הרבה יותר צלילים והצליל הרבה יותר איכותי וברור – גם במהירויות שהשתיקה יפה להן וגם עם אטמי אוזניים.

הניסיון השני היה לשמוע רדיו, וספציפית תכניות אקטואליה של בוקר. עשינו את זה בפרופיל ווקאל, וגם כאן גילינו צליל עמוק יוצר ומנעד רחב יותר, עם הרבה פחות איבוד צלילים במהירויות גבוהות. אראל סג"ל מעולם לא נשמע טוב יותר.

הקסדה שלנו זוכה בסט רמקולים איכותיים
הקסדה שלנו זוכה בסט רמקולים איכותיים

סיכום ועלויות

ערכת הרמקולים של של קארדו ו-JBL בקוטר 45 מ"מ היא שדרוג עצום לאיכות השמע בקסדה. נכון, המעבר לרמקולים של JBL בקוטר 40 מ"מ עשה את שלו, כפי שנוכחנו לגלות במבחן שעשינו לפריקום 4+, אולם מי שרוצה את איכות הסאונד הטובה ביותר שיש כיום במערכות תקשורת לקסדה – הערכה הזו בשבילו. זה נכון בעיקר למי שאוהב לשמוע מוזיקה בזמן הרכיבה, ורוצה אותה באיכות גבוהה ככל האפשר.

הערכה הזו מתאימה בעיקר למערכות התקשורת המודרניות של קארדו ממשפחות Packtalk ו-Freecom, שכן עם אלו ניתן לשדרג גם את תוכנת עיבוד הסאונד, אולם גם מערכות תקשורת אחרות – של קארדו או של חברות אחרות – המגיעות עם פלאג אודיו 3.5 מ"מ, יכולות לקבל את הרמקולים האלה וליהנות מיכולות של רמקולים איכותיים יותר באופן משמעותי, עם מנעד צלילים רחב ועמוק, בכל מהירות.

מחירה של הערכה עומד כעת על 89$, והיא נמכרת בשלב זה באתר קארדו העולמי בלבד. ייתכן שבעתיד הערכה תגיע גם למשווקים בעולם, ובכלל זה למשווק הישראלי. בשער הדולר נכון להיום מדובר על כ-320 ש"ח – סכום סביר ביותר לטעמנו לשדרוג העצום, במיוחד אם מגיעים מרמקולים ישנים יותר בקוטר 32 מ"מ, שכן אז המעבר שווה כל שקל. ולמי שאוהב לשמוע מוזיקה איכותית בקסדה – 320 ש"ח הם לא סכום גבוה עבור השדרוג, שממנו אנו נהנים בכל יום. אהבנו מאוד את הכיוון שאליו הולכת קארדו ואת ההשקעה במקומות הנכונים. שיתוף הפעולה עם JBL והרמקולים הסופר-איכותיים האלה – מוכיחים את זה.

* עדכון, 28.4.19: בשבועות הקרובים ניתן יהיה לרכוש את הערכה בישראל, דרך ברקום היבואן המקומי ורשת המפיצים.

האבולוציה של הרמקולים של קארדו, משמאל לימין: דור ראשון לפני עשור, 32 מ"מ, 40 מ"מ, JBL בקוטר 45 מ"מ
האבולוציה של הרמקולים של קארדו, משמאל לימין: דור ראשון לפני עשור, 32 מ"מ, 40 מ"מ, JBL בקוטר 45 מ"מ

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

INNOVV H5 (5)

ציוד במבחן: מצלמת דרך ואקסטרים INNOVV H5 לקסדה

ה-H5 החדשה של INNOVV היא מצלמת דרך ואקסטרים באיכות גבוהה, עם מייצב איכותי ובממדים קומפקטיים ומשקל נמוך; הגרסה הישראלית עם 2 סוללות; ציוד במבחן

4 תגובות

  1. Avatar

    האם מתאים גם לדגם sho-1 של קארדו?

  2. Avatar

    יש קופון הנחה של 20%, הקאצ'-אם מזמינים יחידה אחת זה מתחת למחיר של משלוח חינם.
    אם מזמינים 2 (מה שעשיתי) זה משתלם.

    הקופון הוא: Yammie

  3. Avatar

    באמזון 79$ אז ממש לא צריך לשלם עוד 10$ באתר שלהם

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן