דף הבית / ציוד / מבחני ציוד / ציוד במבחן: INNOVV C5 – מצלמת דרך לאופנוע
INNOCC-C5-012

ציוד במבחן: INNOVV C5 – מצלמת דרך לאופנוע

בימים שבהם תיעוד הנסיעה הופך להיות כמעט הכרח, מצלמת דרך כמו ה-INNOVV C5 מספקת פתרון איכותי ונוח

  • יתרונות: איכות צילום, איכות מוצר, אפליקציה לסלולרי, מצלמת באופן רצוף – ללא צורך בתפעול
  • חסרונות: לצערנו זה מוצר כמעט חובה על כבישי ישראל
  • שורה תחתונה: ה-INNOVV C5 נותנת פתרון איכותי ונוח לתיעוד רצוף של הרכיבה
  • אחריות: שנה
  • מחיר: 990 ש"ח
  • יבואן: Motocam Israel

צילום ועריכה: אביעד אברהמי

המצב על כבישי ישראל הוא לא טוב, בלשון המעטה. עם כ-300 אלף מכוניות פרטיות שנמכרות פה בשנה ועם תשתיות שלא מסוגלות להכיל את כמות כלי הרכב הבלתי הגיונית הזו, הכבישים בישראל כבר לא עמוסים – הם פשוט סתומים. לפי הפרסומים, העומס על כבישי ישראל גדול פי 2.5 מהממוצע במדינות ה-OECD, וכל מי שנוהג במכונית פרטית מרגיש את זה היטב בכל נסיעה.

אל העומס הבלתי הגיוני הזה תוסיפו את חוסר התרבות של הנהג הישראלי ואת הטמפרמנט החם של הישראלים באופן כללי, ותקבלו את מה שכולנו יודעים – שכל רכיבה על כבישי ישראל הופכת למסע הישרדות מסוכן שבו הרוכב צריך לנהל את הרכיבה מול אינסוף הפתעות ואירועים לא-צפויים.

מצלמות דרך לרכבים הפכו למוצר חשוב ויעיל בשנים האחרונות. מספיקה הצצה באתר Comroads (גם בפייסבוק) כדי להבין כמה אירועים, כמה עבירות תנועה וכמה בלגן יש לנו על הכבישים. עד עכשיו רוכבי דו-גלגלי השתמשו במצלמות קסדה כדי לתעד את הרכיבה, אולם בתקופה האחרונה, עם המזעור של טכנולוגיות הצילום, צצו גם מצלמות דרך לדו-גלגלי, המצלמות באופן רצוף את הרכיבה ושומרות את הצילום על כרטיס זיכרון. היתרון במצלמות אלו על-פני מצלמות קסדה הוא שאין צורך לתפעל אותן – הן מצלמות באופן רצוף מתחילת הרכיבה ועד לסופה.

לקחנו להתרשמות את ה-INNOVV C5 – מצלמת דרך לאופנוע, מהיותר איכותיות שיש כיום בשוק, שהגיע לאחרונה ארצה בייבוא סדרתי. נציין שלאחר השימוש הבנו טוב יותר את החשיבות של מצלמת דרך ותיעוד הרכיבה על האופנוע.

תכולת האריזה
תכולת האריזה

מאפיינים עיקריים

  • עדשה קדמית קומפקטית גוף אלומיניום, איכות HD, זווית צילום 120 מעלות
  • מקלט DVR מאלומיניום שיושב מתחת למושב
  • אפליקציה לסמארטפון לתפעול מלא
  • כרטיס מיקרו SD עד 128 GB
  • חיבור WiFi לתקשורת עם הסמארטפון
  • חיבור מיקרופון חיצוני בנוסף לפנימי
  • כבל 3 מטרים בין העדשה ל-DVR
  • צילום רציף מרגע פתיחת סוויץ' ועד לכיבוי
  • צילום 'לופ' ודריסת החומרים הישנים

ה-INNOVV C5 מגיעה בקופסה מושקעת, כיאה למוצר איכותי, שבתוכה העדשה עם אביזרי התקנה, ה-DVR עם תושבת, ספק כוח, כבל 3 מטרים, מתאם מיקרו SD ל-USB לחיבור למחשב והורדת קבצים, הוראות הפעלה בעברית, תעודת אחריות, וכן את כל האביזרים הדרושים להתקנה בסיסית.

ההתקנה פשוטה - כאן על האפריליה דורסודורו 900 שלנו
ההתקנה פשוטה – כאן על האפריליה דורסודורו 900 שלנו

התקנה

ההתקנה הפיזית פשוטה למדי. את העדשה מתקינים בחלקו הקדמי של האופנוע על-ידי תושבת ישרה או תושבת 90 מעלות שמסופקות עם הערכה וכוללות טבעות גומי לבידוד רעידות. אנחנו התקנו את המצלמה על האפריליה דורסודורו 900 שנמצא אצלנו במבחן ארוך טווח, והשתמשנו בתושבת המאותת השמאלי – המקום הטוב ביותר שיכולנו למצוא.

ה-DVR יושב מתחת למושב, כשבין העדשה לבין ה-DVR מחבר כבל באורך 3 מטרים עם חיבור USB C מודרני ונעילה של 2 ברגים. את ה-DVR מחברים לספק כול קומפקטי שמצורף לערכה ומספק 5V, וזהו.

החיבור החשמלי פשוט למדי וכולל (+) ו-(-) למצבר (הכבל האדום של ה-(+) כולל גם נתיך הגנה), וכן כבל נוסף, צהוב, אשר מתחבר למתח אחרי סוויץ'. חלק מיצרני האופנועים מספקים שקע אביזרים אחרי סוויץ' שממנו ניתן לקחת (+) אחרי סוויץ'. אצלנו בדורסודורו לקחנו את המתח אחרי סוויץ' מהפנס האחורי. בכל אופן, במידה ואין בידיכם את הידע החשמלי הדרוש כדי למצוא מתח אחרי סוויץ', עדיף לתת למוסך לבצע את ההתקנה – לפחות את זו החשמלית.

ה-DVR (מימין) ומעליו ספק הכוח
ה-DVR (מימין) ומעליו ספק הכוח

תפעול וחוויית שימוש

היתרון הגדול של מצלמת דרך מסוגה של ה-INNOVV C5 הוא שאין צורך לבצע שום פעולת תפעול. שגר ושכח. המצלמה מתחילה לצלם ולהקליט 10 שניות לאחר פתיחת הסוויץ', ומפסיקה את ההקלטה 10 שניות לאחר סגירת הסוויץ'.

התפעול כולו – כמו צפייה בסרטונים – מתבצע כולו דרך אפליקציה ייעודית לסמארטפון (לאנדרואיד ול-iOS). דרך האפליקציה ניתן לקבוע פרמטרים שונים של הצילום כמו איכות, זמן הקלטה של סרטון וכו', לצפות בסרטונים, וכן להעביר אותם לזיכרון של הטלפון הנייד.

אנחנו קבענו זמן הקלטה של 5 דקות לסרטון, וכן ביטלנו את הסאונד הפנימי של המצלמה. סרטון של 5 דקות באיכות HD שוקל כ-550 מגה בייט, כך שעל כרטיס זיכרון בנפח 32 GB ניתן לאגור כמעט 300 דקות של רכיבה. כאשר כרטיס הזיכרון יתמלא, המצלמה 'תדרוס' את הקבצים הישנים ביותר על הכרטיס ותמשיך להקליט.

כשרצינו לשמור סרטון כזה או אחר, הורדנו אותו לזיכרון של הטלפון הסלולרי על-ידי האפליקציה, וכדי לערוך את הווידאו המצורף הורדנו את הקבצים למחשב האישי.

איכות הצילום טובה מאוד – בעיקר באור יום אבל גם בתנאי תאורה ירודים – כמו שניתן לראות בסרטון. הבעיה היחידה שבה נתקלנו הייתה רעידות קלות של הצילום בתחומי סל"ד מסוימים. לחלוטין לא מפריע ולא פוגע בייעוד המצלמה.

צילום ב-HD ואיכות טובה למדי
צילום ב-HD ואיכות טובה למדי

סיכום ועלויות

הכאוס על כבישי ישראל מגביר את הצורך בתיעוד הרכיבה והאירועים שקורים בה, ומצלמת הדרך של INNOVV מדגם C5 מהווה פתרון מצוין עבור תיעוד שכזה, בעיקר בשל איכות הצילום ופשטות התפעול על-ידי האפליקציה.

מחירה של ה-INNOVV C5 עומד בישראל על 990 ש"ח. בחו"ל המצלמה הזו נמכרת ב-250-220 דולרים אמריקאים, כך שהמחיר בישראל הוגן מאוד, וכאמור כולל אחריות יבואן של שנה על המוצר וחלקיו.

ניתן למצוא ברשת מצלמות דרך זולות יותר, שאותן טרם ניסינו, אולם אנחנו מאמינים שהמחיר מהווה מדד ישיר לאיכות, והמצלמה של INNOVV היא איכותית – גם בצילום וגם במוצר עצמו.

נסכם ונגיד שרוכבים אשר מבלים זמן רב על הכבישים הציבוריים, טוב יעשו אם ישקלו התקנת מצלמת דרך שתתעד את הרכיבה, שכן מצלמה שכזו עשויה למנוע אי-נעימויות במקרים של תאונות שלא באשמת הרוכב, ולחסוך לרוכב כסף רב בבית משפט.

האפליקציה הייעודית
האפליקציה הייעודית

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

Quad-Lock-18

ציוד במבחן: Quad Lock – תושבת לטלפון הנייד

מנשא הטלפון של Quad Lock מציע פטנט ייחודי לחיבור ולנעילת הטלפון לכידון, כולל בולם זעזועים, ויש גם מגוון אביזרים נלווים; מוצר איכותי ביותר, והמחיר בהתאם

4 תגובות

  1. Avatar

    ב 1100 שח כבר עדיף לקנות גופרו.
    מי מוציא סכום כזה על מצלמת דרך ועוד יותר חשוב, מי בכלל משאיר מצלמה על אופנוע חונה ועוד אחת שעולה 1100 ש"ח???

    • Avatar

      המצלמה נשארת קבועה. להוריד אותה לא ייתן כלום למי שייקח אותה ללא הDVR עצמו.
      כמובן רצוי להסתיר אותה מפני הוונדליסט המשוטט.

      לגבי gopro, אין קשר מכיוון שלשניהם ייעודים שונים מאוד ובלי שום קשר gopro דורש התעסקות (הדלקה, התחלת צילום, כיבוי וכו') שאין לך צורך בהם במוצר הנ"ל.

      1100ש"ח זה אמנם לא זול בכלל אך השקט הנפשי שזה נותן לך מפני דו"חות וכדומה שווה את זה.

  2. Avatar

    להבא יהיה טוב אם תעלו ליוטוב קטע וידיאו לא ערוך.

  3. Avatar

    שלום רב , אני מעוניין בהצעת מחיר !!!

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן