דף הבית / ציוד / מבחני ציוד / צמיגים במבחן: ברידג'סטון S21
Bridgestone-S21-test-002

צמיגים במבחן: ברידג'סטון S21

ה-S21 של ברידג'סטון הוא שדרוג ל-S20 EVO המצוין, והוא מציע יותר אחיזה ויותר אורך חיים; אופציה טובה לרוכבי ספורט, וגם לכאלו שמבקרים במסלול

צילום מהמסלול: לנה טאובס

  • יתרונות: אחיזה, היגוי, יציבות, התאמה מיוחדת למספר דגמים
  • חסרונות: ספיגה, פידבק, לא מגיע לארץ בכל המידות, מחיר
  • שורה תחתונה: צמיג ספורטיבי-לייט שמספק אחיזה טובה בטווח תנאים רחב
  • מחירים: פירוט לפי מידות בסוף הכתבה
  • יבואן: ארנב אנרגיה
ברידג'סטון S21 - צמיגי ספורט
S21 – צמיגי הספורט מהדור האחרון של ברדיג'סטון

את ברידג'סטון, יצרנית הצמיגים הגדולה בעולם (נכון לשנת 2017) ומהגדולות בתחום הדו-גלגלי בפרט, אין ממש צורך להציג. בשונה ממכוניות, שם החלפת צמיגים מתבצעת בתדירות נמוכה בהרבה מאשר באופנועים – פעם בכמה עשרות אלפי קילומטרים, והמבחר בין הסוגים והיצרנים השונים הוא עצום ומגוון, הרי שבאופנועים צמיגים מוחלפים בתדירות גבוהה הרבה יותר והבחירה מלכתחילה נעשית מתוך מבחר קטן הרבה יותר.

מכאן אנו מניחים שאם אתם רוכבים על אופנוע כביש בעל נטייה ספורטיבית בנפח בינוני ומעלה וחיפשתם בעבר צמיגים איכותיים, תוך התמקדות בביצועים טובים (ולא רק במחיר נמוך) כקריטריון להחלטה – הרי שללא שום צל של ספק, השם 'ברידג'סטון' נזרק לחלל החדר במהלך השיחה בהקשר הזה. מי שהייתה ספקית הצמיגים הבלעדית של אליפות ה-MotoGP בין השנים 2015-2009, מוכרת כאמור כמעט לכל רוכב אופנוע.

כידוע, הצמיגים הם מה שמחבר את כלי הרכב שלנו לקרקע. הם הנעליים שלו, ולבחירה שלהם יש משמעות רבה, לא ממש בקטע אופנתי כמו החשיבות הבטיחותית שלהם. באופנוע המשמעות הזו מקבלת משנה תוקף, ללא קשר לסוג האופנוע וסגנון הרכיבה שלכם – שהרי מספיק שאחד הצמיגים לא יאחוז את הקרקע כראוי במהלך הרכיבה כדי שהרוכב והאופנוע ימצאו את עצמם במצב לא נעים בכלל.

הצמיגים שבמבחן הם ברידג'סטון S21, המוגדרים על-ידי היצרנית היפנית כצמיגי היפרספורט – דגם שהוצג כבר לפני שנתיים, אז החליפו את הדגם הקודם, ה-S20 Evo, שהציג חידושים משמעותיים יחסית, כמו המעבר ל-3 תרכובות במקום 2 בצמיג האחורי. כך גם בדגם החדש, שבו טוענים בברידג'סטון לאורך חיים גבוה יותר ב-36% ולאחיזה טובה יותר, בדגש על אספלט רטוב. בדגמים הצרים יותר (150 ו-160 מ"מ רוחב) אגב, הצמיג עשוי מ-2 תרכובות ולא מ-3, בדומה לצמיגים הקדמיים מאותו הסט. את העלייה ארצה עשה הדגם לקראת סוף 2017, אחרי שכבר צבר ניסיון וקילומטרז' במקומות אחרים בעולם והוכיח את עצמו.

מעבר למבחר המידות הקיימות (לא כולן מגיעות לארץ), שמתאימות לכל אופנוע בעל חישוק בגודל המתאים, בברידג'סטון פיתחו 3 תתי-דגמים עבור דגמי אופנועים ספציפיים של 3 חברות יפניות: דגם E עבור הונדה CBR1000RR, דגם G עבור סוזוקי GSX-S750, ודגם J עבור ימאהה YZF-R6, כולם לפי הדגם של שנת 2017.

הרכבנו סט של ברידג'סטון S21 במידות 120/70ZR17 ו-180/55ZR17 על קוואסאקי Z900, ולקחנו אותם להתרשמות של כמה ימים ומאות ק"מ שבהם רכבנו בטווח תנאים וסגנונות רחב למדי, כך שלשמחתנו (אך גם לצערנו בהקשר הזה) – למעט כביש רטוב הם נבדקו כמעט בכל מצב.

צמיג אחורי 3 תרכובות; קדמי 2 תרכובות
צמיג אחורי 3 תרכובות; קדמי 2 תרכובות

ביצועים

הדבר שאולי בלט יותר מכל בצמיגים הללו היה האחיזה הטובה ותחושת הביטחון שהם מספקים מהשנייה שמתחילים ברכיבה, גם אם מדובר בבוקר קריר למדי והצמיגים עודם קרים גם כן. בוקר הוא ממש לא הזמן לנסות להתגרות במזל, אז לא השכבנו את האופנוע עד לרגליות בכניסה לכיכר הראשונה כדי לראות איך הם מגיבים, אך מההיכרות ארוכה עם אותם הרחובות עם מגוון אופנועים וצמיגים, מיד חשנו בהבדל באחיזה שהייתה טובה בצורה משכנעת, גם בפתיחת מצערת החלטית.

ההיגוי בכל טווח המהירויות שבו רכבנו עם אופנוע המבחן היה זריז ומדויק, וה'נפילה' של האופנוע אל תוך הפנייה הרגישה בטוחה ויציבה, למרות המהירות שבה בוצעה פקודת ההיגוי. יחד עם זאת, היה חסר לנו קצת פידבק מהצמיגים, בעיקר מהקדמי, בעיקר בשל התחושה המעט נוקשה של הצמיגים תחת הסט-אפ שאיתו קיבלנו את האופנוע. תחילה חשבנו שאולי לחץ האוויר היה גבוה מדי, אך בדיקה קצרה הראתה שהלחץ בצמיגים תקין ובדיוק לפני הוראות היצרן.

אחרי שהתיידדנו מעט עם אופנוע המבחן ועם הצמיגים, נסענו למסלול שבפצאל כדי לראות אם יש לצמיגים הללו מה להציע לחובבי ימי המסלול. התחלנו בזהירות כדי לנסות ולקבל מושג לגבי ההתנהגות שלהם תחת בלימות חריפות יותר ופתיחת גז חזקה על הצד, ולאט לאט הגברנו. תחושת הנוקשות והפידבק החסר לא נעלמו, אך הורדה קלה של לחצי האוויר (הלכנו עם התחושה) בין המקצים שיפרה את ספיגת הצמיגים.

ככל שהגברנו את הקצב במסלול התחברנו יותר אל הצמיגים ולמדנו לסמוך עליהם בצורה עיוורת לחלוטין; תחת בלימה הקדמי עבד נפלא וסירב להיכנע לכוחות שהפעלנו עליו, ובפתיחת גז על הצד האחורי פשוט נותר דבוק לאספלט בצורה החלטית ושיגר את האופנוע קדימה. יחד עם זאת, כשירדנו לנוח ובחנו את הצמיגים, הם היו חלקים יחסית וללא 'כדורי גומי' בצידי הצמיג.

פה המקום להזכיר שה-Z900 הוא בעל הספק מקסימלי של 125 כוחות סוס, כלומר בערך באותו סדר גודל של אופנוע ספורספורט בנפח 600 סמ"ק. יחד עם זאת, הוא איננו אופנוע ספורט קיצוני והתנהגות המנוע שלו גם היא איננה כזו. לא מן הנמנע שאם היינו מרכיבים אותו על אופנוע ספורט, בטח על אחד עם 180 כוחות סוס וצפונה, היינו חוזרים עם תובנות מעט שונות.

ברידג'סטון מצהירים שה-S21 מיועדים לרוכבים בעלי סגנון רכיבה ספורטיבי או כאלו שחושבים להיכנס לעולם של רכיבת מסלול, אך לא מוכנים להתפשר על אורך חיים וביצועים מחוץ למסלול – בדגש על אחיזה בתנאים רטובים. אך כאמור, מאחר ולא יצא לנו לרכוב עם הצמיגים הללו בתנאים רטובים ולא עשינו איתם מספיק קילומטרים בשביל לבחון את אורך החיים שלהם – לא נוכל להעיד על שני אלו.

אחיזה מעולה - גם על המסלול (צילום: לנה טאובס)
אחיזה מעולה – גם על המסלול (צילום: לנה טאובס)

סיכום ועליות

אז הפתעה גדולה לא הייתה פה, וכנראה משום שידענו מראש למה לצפות – צמיגי כביש איכותיים עם אחיזה טובה כמעט בכל מצב, גם כשקר בחוץ, וזה אולי היתרון היחסי שלהם, או בכל אופן עד כמה שאנחנו הספקנו להתרשם שכן לא רכבנו איתם בגשם. אבל הנאה דווקא הייתה בהחלט, שכן הם מתנהגים לא פחות טוב משהם אוחזים.

המתחרים העיקרים של הברידג'סטון S21 הם הפירלי דיאבלו רוסו 3, מצלר M7RR, מישלין פיילוט פאוור 3, קונטיננטל ספורט אטאק 3 ודאנלופ ספורט סמראט 2. בהתחשב בכך שמחירי השוק, אחרי הנחות, נמוכים לרוב בכ-10% עד 20% מהמחיר המלא, נראה כי סט של הברידג'סטון יעלה בערך כמו המתחרים ברוב המקומות. בכל מקרה אנחנו ממליצים לבדוק ולהשוות מחירים.

אם אתם רוכבים בעיקר רכיבות מנהלתיות באמצע השבוע ורכיבות ספורטיביות בסופי השבוע, עם גיחות מזדמנות לימי מסלול, הברידג'סטון S21 בהחלט עשויים להיות מה שאתם מחפשים. אמנם הם לא זולים, אך כאמור לא מאוד שונים בעניין הזה מהמתחרים הישירים, ואם תצליחו למצוא אותם במחיר טוב – הם יכולים להוות עסקה מצוינת.

את צמיגי ברידג'סטון S21 ניתן להשיג ברשת חנויות ארנב אנרגיה ואצל המוסכים והמפיצים המורשים.

המידות המיובאות ארצה ומחירן:

המידהמחיר כולל מע"מ
120/70ZR171,379 ש"ח
160/60ZR17יגיע בקרוב ואז ייקבע מחיר
180/55ZR171,808 ש"ח
190/50ZR171,826 ש"ח
190/55ZR17יגיע בקרוב ואז ייקבע מחיר

אודות נמרוד ארמן

מכור לריח של צמיגים חרוכים ואספלט טרי, מחייך בקסדה למראה השלט "זהירות סיבובים מסוכנים לפניך!". אם היה יכול היה גר במסלול מרוצים ומקבל לחשבון הבנק צמיגי סליקס כמשכורת.

עשוי לעניין אותך

Quad-Lock-18

ציוד במבחן: Quad Lock – תושבת לטלפון הנייד

מנשא הטלפון של Quad Lock מציע פטנט ייחודי לחיבור ולנעילת הטלפון לכידון, כולל בולם זעזועים, ויש גם מגוון אביזרים נלווים; מוצר איכותי ביותר, והמחיר בהתאם

תגובה אחת

  1. Avatar

    תודה על הסקירה.
    צובט בלב לראות את המחירים בארץ. לא מצליח להבין למה מחירי צמיגים לאופנועים בארץ הם בין פי 2 לפי 3 ביחס למערב אירופה. (לא מדבר אפילו מול ארה"ב שם זה בכלל בדיחה, בעיקר בגלל שער הדולר). 1800 ש"ח על צמיג, איפה נשמע כדבר הזה. זה צמיד שעולה סביב ה- 600 ש"ח באירופה, לפני מבצע. ולפני שזורקים לכם בפרצוץ בלבולי שכל על מיסוי – אעצור את זה כאן. על צמיגים פתור ממכס ואין מיסוי מיוחד, יש רק מע"מ. גם אישורי משרד התחבורה לא כזה סיפור מסובך כאשר היבוא מסודר מול היצרן ויש את כל התקינות ביד (ובטח לא יקר ביחס לכמות הצמיגים באצווה אחת במכולה). בקיצור, מצאו עם פראייר שנאלץ ומוכן לשלם כי יודע שיבוא אישי פרטני של צמיגים זה עניין שלא ממש כדאי.

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן