דף הבית / חדשות / קוואסאקי מצטרפים לתחום מערכות ההתראה מבוססות הרדאר
Ride-Vision

קוואסאקי מצטרפים לתחום מערכות ההתראה מבוססות הרדאר

קוואסאקי מפתחים מערכות בטיחות מתקדמות לאופנועיהם ומצטרפים ליצרנים האירופאים בתחום

בקוואסאקי הגישו בקשה לרישום פטנט על מערכות התרעה מבוססות רדאר. מערכות אלו – אשר מחויבות בתחום הרכבים – מכילות חיישנים, בקדמת האופנוע, שמזהים את המרחק והפרשי מהירויות בין האופנוע לבין כלי הרכב מלפנים ומפעילים התרעה או מפעילים את מערכות הבלימה. הטכנולוגיה הנוכחית של מצערת אלקטרונית ו-ABS מנוהל מחשב תאפשר, יחד עם החיישנים, גם את האופציה לבקרת שיוט אדפטיבית, בה המחשב יאיץ או יאט את האופנוע בהתאם לתנועה מקדימה – ללא התערבות הרוכב.

הפטנט שהוגש גם מציין חיישנים אחוריים. לדעתנו מדובר על מערכת התראה גרידא, שאינה מחוברת למערכות המצערת או בלמים, ותפקידה להתריע או לתת חיווי במידה ויש כלי רכב מאחור אשר מתקרב במהירות גבוהה מדי או שיש עצם שנכנס למרחב של האופנוע.

מערכות אלו כשלעצמן אינם ידיעה מרעישה. כבר כתבנו על דוקאטי שיציעו מערכת דומה בדגמי המוטיסטרדה החל משנת 2020, אנו יודעים שק.ט.מ יציגו מערכת משל עצמם בתקופה הקרובה במטרה להתקין על דגמי הכביש לשנה הבאה, רכבנו על מערכת בסיסית שכזו על הקטנועים הגדולים של ב.מ.וו, ויש גם את Ride Vision – חברה ישראלית שמפתחת מערכת שכזו, כולל מצלמת דרך (התמונה בראש הידיעה)

הכוונה של קוואסאקי – ואנחנו בטוחים ששאר היצרניות היפניות יציעו מהר מאוד מערכות משלהן – היא להנגיש את הטכנולוגיה לאופנועים הזולים יותר בשוק ולא רק לדגמי הפירמיום של היצרניות האירופאיות. בדומה למכוניות, אנו בטוחים שתוך מספר שנים ספורות תיכנס רגולציה שתחייב את היצרנים להתקין מערכות בטיחות כאלה באופנועיהן – לפחות באירופה.

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

2024 KTM RC8C

ק.ט.מ: הזמנה מוקדמת ל-RC 8C של 2024

ה-RC 8C הייחודי של ק.ט.מ, עם המנוע של ה-890 דיוק R ועם מכלולי קצה למסלול, חוזר גם לשנת 2024 ב-100 יחידות בלבד; בשבוע הבא ניתן יהיה לבצע הזמנה מוקדמת

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן