דף הבית / מגזין / קורי נמט עושה לנו אנדורו ציוני
TM RACING  ENDUROTRAINING WITH KORI NEMETH

קורי נמט עושה לנו אנדורו ציוני

אנחנו מאוד אוהבים קורסי רכיבה ומאוד אוהבים אורחים מחו"ל; השילוב בין השניים תמיד מוצלח, במיוחד על מכונה כמו TM

צילום: רונן טופלברג

מרבית רוכבי השטח בארץ כבר מכירים את השם קורי (קורנל) נמט, אבל למקרה שלא – מדובר באלוף הונגריה במוטוקרוס ואנדורוקרוס כ-17 פעמים (לא כביטוי, כן?), אלוף גרמניה במוטוקרוס ומקום שני באליפות קנדה. יש לו עוד כל מיני הישגים ברזומה כמו פודיומים במוטוקרוס האומות, מקומות ראשונים באליפויות אירופה במוטוקרוס, וכאלה. יש לו ותק של 30 שנות רכיבה והוא בן 33 – תעשו אתם את המתמטיקה. בקיצור, הבחור יודע להעביר הילוכים.

רכב, נפל, צילם וערך: אסף זומר

הסיפור שלו עם ישראל התחיל לפני כמה שנים, ואין לו שום קשר לאיזו סבתא יהודייה אם ציפיתם. נוצרי שמגדיר עצמו בודהיסט בכלל. הוא ביקר פה מספר פעמים, ברובן העביר קורסים וימי רכיבה חד-פעמיים. התאהב בישראל ובישראלים, וכעת חולם לעבור לגור כאן בתקופת החורף וחשוב לו לעזור ולקדם את ענף רכיבת השטח בארץ, בין אם דרך קורסים והדרכות, השתתפות במרוצים מקומיים (למעט מרוץ אחד שמתנגש עם מרוץ בגרמניה, הוא מתכוון לרכב בכל סבבי המוטוקרוס בעונת 2016), ואף הבאת רוכבים נוספים בקליבר עולמי לשלולית המתפתחת שלנו.

גם את רועי שלומי לא ממש צריך להציג אם אתם עוקבים אחרי תחום המוטוקרוס בארץ מתקופת ויתקין של סוף שנות ה-90 – מהמתחרים הבולטים שצמחו בישראל, ניצח מרוצים רבים והיה כפסע מהתואר אלוף ישראל מספר פעמים. לפני כמה שנים עבר לארה"ב, בין היתר כדי להשתפר בתחום הרכיבה ולקחת חלק באירועים מקצועיים יותר ממה שהלבנט יכול היה להציע. רועי הכיר את קורי בביקוריו בארץ, ובשלב מסוים גם התחרה בהדרכתו באליפות גרמניה במוטוקרוס וכבר מספר שנים מעביר את שלמד לדורות הצעירים בהדרכות אישיות וקבוצתיות.

לאחרונה החליטו קורי ורועי שהם מקימים בית ספר לרכיבה בארץ שיקיים הדרכות וקורסים באופן סדיר ולא כיוזמות חד-פעמיות. בתכנון יש גם קורסי מוטוקרוס וגם אנדורו, לקבוצות, יחידים ועם תכנים דינמיים ומותאמים לחניכים ובקשותיהם, ואף קבוצות שיגיעו למתחם של נמט בגרמניה, שם כבר יש מסלול ואופנועים ממתינים.

קורי נמט, רועי שלומי ורוכבי TM
קורי נמט, רועי שלומי ורוכבי TM

מאחר ונמט עבר השנה לרכב עבור קבוצת TM באליפות המוטוקרוס הגרמנית, הוא מחויב לרכב כמובן על TM בהדרכות שהוא מעביר. לשמחתו, יבואנית TM לארץ, ליגל, שמחה לסייע ולספק לו אופנוע, וכן ליצור שיתוף פעולה ולקיים הדרכות עבור רוכבי המותג. לשמחתי הזמינו אותי להצטרף לקורס ולחוות מקרוב הדרכה עם רוכבים מהטופ העולמי והמקומי. לטובת המאורע ציידו אותי ב-EN144, אופנוע אנדורו מקצועי המבוסס על דגם ה-125 סמ"ק בתוספת נפח קטנה שנובעת מהארכת מהלך הבוכנה והגדלת קדח הצילינדר. התוצאה היא אופנוע קצת יותר חזק ביחס ל-125 הרגיל, אבל ששומר על כל המאפיינים החיוביים של ה-125 כמו משקל, זריזות ואופי רכיבה המצריך עבודה מצד הרוכב.

במהלך השבוע בו הצטרפתי לקורס רועי וקורי העבירו ארבעה קורסים – שלושה קורסי אנדורו טכני באזור יער צור נתן וקורס מוטוקרוס אחד בווינגיט. הקורס בו השתתפתי התמקד בצד הטכני יותר של אנדורו, כשעיקרו היה לשפר טכניקה של ייצור אחיזה בתנאים קשים, התמודדות עם מכשולים, שיפור החיבור לאופנוע ואף איך לצאת ממצבים לא מוצלחים שאליהם נקלעים ברכיבות הארד אנדורו תוך בזבוז מינימלי של אנרגיה.

את הבוקר התחלנו בחימום של רכיבה איטית בסינגל פשוט, ומטרתו הייתה לתרגל הישארות בעמידה גם בפניות איטיות והדוקות מאוד שחייבו תנוחת גוף נכונה, חיבור טוב לאופנוע ותפעול עדין של המכלולים. בסיומו של החימום רובנו הזענו מתחת לקסדות וסימני מצוקה נראו במבטי הרוכבים מבעד למשקפי האבק. שני המדריכים חייכו והודיעו לנו שאפשר להתחיל.

את הבוקר התחלנו רגוע...
את הבוקר התחלנו רגוע…

את המשך היום עשינו בתרגולי מעבר מדרגות סלע, בולי עץ, נסיעה איטית (מאוד) בעמידה (בלבד) בסינגל צפוף (ביותר) כדי לתרגל שימוש במנופים ותנועה על האופנוע, ורכיבה על מצע אבנים משוחררות ואדמה קשה נטולת אחיזה מבלי להוריד רגליים. באמצע הייתה גם רכיבה של כמה מאות מטרים בנחל רווי חלוקים וסלעים מהסוג שעושה עיסה משרירי הידיים והרגליים ומוציא את כל רזרבות הנשימה שהיו לנו. לבודדים שעוד נותר כוח בסוף היום ציפה תרגול אחרון שבו למדנו כיצד לייצר אחיזה בעלייה חלקה ואיך לצאת ממנה אחרי שנתקעים, במינימום בזבוז אנרגיה. כדי לעזור בייצור האחיזה החבר'ה מליגל דאגו לנו לחומוס, שווארמה ופלאפל לארוחת צהריים, השלב היחיד ביום שבו הייתה דממה מוחלטת ביער. אחרי ההפסקה לצורכי בליעה, קורי ורועי הסבירו לגבי סט-אפ (כיוון) של האופנוע, כיצד לבחור ולמקם כידון ומנופים, כיוון מתלים בסיסי וכיוצא באלה.

הקורס היה מוכוון לטובת המשתתפים ובקשותיהם, כך שהקבוצה אליה הצטרפתי קיבלה אימון שמוכוון מעט יותר אל אנדורו טכני, אך רועי מספר שאפשר להתאים את הקורס לכיוונים שונים ורמות שונות בהתאם לקבוצה. שלנו הייתה קצת חסרת יכולת קשב וריכוז ולכן היו מעט יותר תרגולים ופחות הסברים ארוכים.

המשך היום היה מאתגר יותר...
המשך היום היה מאתגר יותר…

אני תמיד אוהב להשתתף בקורסי רכיבה, בין אם בכביש או בשטח, ותמיד כיף להשתתף בקורס שמועבר על ידי רוכב מהטובים בעולם. אולם גם בקרב האלופים יש כאלו שיודעים להעביר חומר ותורה באופן טוב יותר ופחות. קורי נמט (ורועי שלומי) שניהם רוכבים מעולים וגם מדריכים מצוינים עם המון סבלנות (ותאמינו לי שהיא נדרשה) ויכולת רטורית גבוהה שעוזרת להם להעביר את הנקודות והחומר בקורס בצורה מעולה. אף אחד מבין הבאים לקורס לא יצא בסוף היום מהיר יותר (אם כבר אז רק תפוס וכואב יותר), אבל כן קיבלנו ארגז כלים ותובנות שתרגול שלהם יהפוך אותנו לרוכבים משוחררים וטובים יותר, שמתעייפים פחות ובהתאם גם מהירים יותר. צמד הדוקטורים קורי ורועי הפצירו ברוכבים לתרגל את התרגילים שביצענו ולחזור ל'ביקורת' בעוד חודשיים-שלושה כדי לראות את השיפור וללמוד טכניקות נוספות. אני כבר מחכה בקוצר רוח לביקורת הבאה שלי אצל הרופאים.

הכותב היה אורח של חברת ליגל, יבואנית אופנועי TM לישראל.

אודות אסף זומר

נכנס לעשור הרביעי של חייו, אבל עדיין הילד של המערכת; רוכב שטח וכביש מצטיין ואוהב לכתוב על זה.

עשוי לעניין אותך

Ducati 851 Strada 89 1

נוסטלגיה: דוקאטי 851 ו-888

ה-851 היה אופנוע הקצה של דוקאטי בשנות ה-80, והוא הוחלף בהצלחה על ידי ה-888; מנוע וי-טווין מתקדם, הרבה אדום, והצלחה גדולה במסלולים

תגובה אחת

  1. סרטון מעולה (בחירת מוזיקה ועריכה) וסקירה מרתקת.
    אמן שקורי יהיה פה לתושב, רק יעזור לענף.
    כיף לקרוא.

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן