דף הבית / ספורט / סיקורים / רומניאקס 2020: מקום 12 לסוף סלע בגולד!
Romaniacs-2020-006

רומניאקס 2020: מקום 12 לסוף סלע בגולד!

בשנה נטולת אירועים התקיים בכל זאת מרוץ הרומניאקס המפורסם עם תוצאה מרשימה לסוף סלע הישראלי - מקום 12 בקטגוריית גולד

מרוץ הרד-בול רומניאקס לשנה זו היה האירוע היחיד באליפות ה-WESS שהתקיים ב-2020, עם משתתף ישראלי אחד – סוף סלע הצעיר – ועם תנאים קשים מאוד.

הרומניאקס מתקיים בדרך כלל בחודשי הקיץ. מגיפת הקורונה יצרה מעבר כפוי של האירוע לחודש אוקטובר, והביאה על הרוכבים תנאי קור, גשם ואף שלג בפסגות – שהפכו את האירוע הקשה מלכתחילה לקשה אף יותר. מאמץ עיקש של המארגנים, שכבר נאלצו לבטל את כל המרוצים השנה בסדרת ה-WESS (אליפות העולם למרוצי אנדורו), נשא פירות, אם כי כמות הרוכבים קוצצה בצורה משמעותית, כמו גם נוכחות הקהל ואף קיום הפרולוג המפורסם ברחובות העיירה סיביו, שאותו נאלצו המארגנים לבטל.

מנואל לטנביכלר, גראהם ג'רוויס ואלפרדו גומז
מנואל לטנביכלר, גראהם ג'רוויס ואלפרדו גומז

בסופם של ארבעה ימי תחרות אינטנסיביים וקשים ניצח, בפעם השנייה ברציפות, מנואל לטנביכלר על גבי הק.ט.מ 300EXC TPI. לטי ג'וניור ניצל נפילה ותקלה במתנע החשמלי של גרהאם ג'רביס הנצחי ביום האחרון. ג'רביס על ההוסקוורנה TE300i הוביל עד לפתחו של היום הרביעי בפער של 27 שניות, אך בסיום נאלץ להסתפק במקום השני. שלישי סיים אלפרדו גומז על ההוסקוורנה, אך זאת לא נקודת הציון היחידה במשפחה: אחותו סנדרה היא הרוכבת הראשונה שמסיימת בקטגוריית גולד, עם המיקום 13 בסוף התחרות.

סוף סלע, הרוכב הישראלי הצעיר (בסך הכל בן 17) והבלתי נלאה השתתף על-גבי הק.ט.מ 300EXC TPI בקטגוריית הגולד, וסיים את האירוע במקום ה-12 – 11 שעות ו-51 דקות אחרי המנצח מבחינת הזמנים. סוף כבר מכיר את המרוץ היטב, כשהשתתף בקטגוריית הברונזה כבר בגיל 13, לאחר מכן בקטגוריית הסילבר, וסיים בשנה שעברה בקטגוריית גולד עם אצבעות שבורות. הסיום במקום ה-12 השנה מהווה הישג חסר תקדים לישראלי באנדורו העולמי בפרט ובזירה העולמית בכלל, כשסוף סלע הצעיר מתקדם בצעדי ענק לטופ 5 של רוכבי האנדורו העולמיים. 

סוף סלע ברומניאקס של 2019 (צילום: ניר עמוס)
סוף סלע ברומניאקס של 2019 (צילום: ניר עמוס)
מנואל לטנביכלר והעליות של רומניאקס
מנואל לטנביכלר והעליות של רומניאקס
מנואל לטנביכלר והירידות של רומניאקס
מנואל לטנביכלר והירידות של רומניאקס

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

stage-12-ricky-brabec (1)

דקאר 2024: הונדה מנצחים, גדי נחמני מסיים

המסע הארוך והמפרך של דקאר 2024 הסתיים עם ניצחון נוסף לריקי בראבק והונדה; גדי נחמני מסיים את הראלי, כאשר יעל קדשאי נאלצת לפרוש בגלל פציעה

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן