דף הבית / מכונות / רכיבה ראשונה: בנלי TRK251
Benelli-TRK251-024

רכיבה ראשונה: בנלי TRK251

הבנלי TRK251 נכנס לסגמנט הבייבי אדוונצ'רים ומציע חבילה טובה למדי במחיר נמוך של 26 אלף ש"ח; עסקה טובה לאופנוע טוב

  • יתרונות: מנוע סינגל גמיש, התנהגות עירונית, נוחות, אבזור, קונספט, מחיר רכישה, מחיר ביטוח חובה
  • חסרונות: ויברציות ברכיבה בינעירונית
  • שורה תחתונה: בנלי נכנסת לסגמנט הבייבי אדוונצ'רים עם ה-TRK251, ומציעה חבילה טובה במחיר נמוך
  • מחיר: 26,886 ש"ח 'על הכביש'
  • מתחרים: סוזוקי ויסטרום 250, ב.מ.וו G310GS, הונדה CRF250 ראלי, קוואסאקי ורסיס 300X
  • נתונים טכניים: מנוע צילינדר יחיד, 249 סמ"ק, 26 כ"ס ב-9,250 סל"ד, 2.15 קג"מ ב-8,000 סל"ד, הזרקת דלק, 4 שסתומים, DOHC, קירור נוזל, 6 הילוכים, שלדת פלדה, מזלג הפוך בקוטר 41 מ"מ, מהלך 135 מ"מ, זרוע פלדה עם בולם יחיד, כיוון עומס קפיץ, דיסק קדמי צף בקוטר 280 מ"מ עם קליפר 4 בוכנות, דיסק אחורי בקוטר 240 מ"מ עם קליפר צף בוכנה בודדת, מערכת ABS, אורך 2,070 מ"מ, בסיס גלגלים 1,390 מ"מ, גובה מושב 800 מ"מ, מיכל דלק 18 ל', מרווח גחון 170 מ"מ, משקל מלא 176 ק"ג, צמיגים 110/70R17, 150/60R17

צילום ועריכה: אביעד אברהמי

מה זה?

הבנלי TRK251, שהוצג השנה, הוא הגרסה של בנלי לבייבי אדוונצ'ר – קטגוריה שהפכה להיות פופולרית מאוד בשנתיים האחרונות. בבסיסו מנוע הסינגל 249 סמ"ק שמגיע מה-BN251 של בנלי, אולם סביב המנוע נבנה אופנוע חדש לחלוטין – בקונספט של בייבי אדוונצ'ר ובקורלציה ל-TRK502 הוותיק והמוכר.

העיצוב, כאמור, דומה מאוד לזה של ה-TRK502, ולא במקרה, שכן בבנלי רצו ליצור קורלציה בין שני הדגמים. השלדה החדשה עשויה מפלדה, ומכלולי השלדה חדשים גם הם. מלפנים יש מזלג הפוך בשרני בקוטר 41 מ"מ, ומאחור זרוע פלדה חדשה, כאליה מחובר בולם יחיד עם כיוון עומס קפיץ. החישוקים בקוטר "17, ועליהם מגיעים צמיגי מצלר ספורטק M5 ספורטיביים ומרשימים, כשהאחורי במידה הספורטיבית 150/60. יש גם מערכת בלמים הכוללת ABS, כשמלפנים יש דיסק פרפרי וקליפר גשר קבוע בעל 4 בוכנות. מפרט טכני בהחלט מרשים – בטח בהשוואה לאופנועים אחרים בסגמנט.

אמנם זהו אופנוע פשוט וזול, אולם גם האבזור פה מרשים יחסית לסגמנט. כך למשל יש כידון עבה וגבוה, יש משקף רוח צנוע עם באר פלדה, יש שקע טעינה USB בחלקו הקדמי של מיכל הדלק, יש פנסי LED היקפיים – כולל בפנסים הראשיים, ויש סבל אחורי מסיבי מפלדה שמגיע כסטנדרט, ועליו ניתן להתקין ארגז אחורי. ניתן לרכוש בתוספת תשלום סט ארגזי צד מקוריים של בנלי, הכוללים גם מנשא ייעודי.

ואחרי כל המפרט הטכני והאבזור – מחירו של הבנלי TRK251 עומד על פחות מ-27 אלף ש"ח על הכביש, וזו סובה טובה מאוד לקחת אותו לנסיעת מבחן.

בנלי TRK251 - הבייבי אדוונצ'ר החדש של בנלי
בנלי TRK251 – הבייבי אדוונצ'ר החדש של בנלי

ביצועים

נתחיל במנוע. הסינגל הזה, על 26 כוחות הסוס שלו, לא פראייר בכלל. תגובת המנוע טובה ואגרסיבית למדי, למרות תקנות יורו שחונקות את המנוע, וגם הסאונד נחמד מאוד ומפמפם לא בחרישיות-יתר. יחסית למנוע בנפח צנוע של 250 סמ"ק המנוע הזה גמיש למדי, וזה אומר שניתן להעביר הילוכים מהר בשורט-שיפטינג ולרכוב על גלי המומנט. כשמושכים את ההילוכים מקבלים תאוצות טובות למדי (שוב, ביחס לנפח), שעומדות בקו אחד עם עדר הקטנועים העירוניים ברמזור.

ברכיבה בין-עירונית יש כוח מצוין להתגלגל בנוחות על סביב 120 ואפילו קצת יותר, כשהמהירות המקסימלית על מסך ה-LCD עמדה על 155 קמ"ש – שהם 140 קמ"ש על צג ה-GPS – אז נכנס המנתק לפעולה. במהירויות האלה החיסרון היחיד של המנוע מתגלה – הוא מעט מווברץ. לא משהו לא צפוי ממנוע צילינדר יחיד, גם בנפח הזה. בכל מקרה, זה לא משהו שלא ניתן לחיות איתו, אבל זה מורגש – במיוחד בהתחלה.

ההתנהגות הדינמית טובה, ואפילו מפתיעה – הרבה בזכות מערכת המתלים, ובמיוחד המתלה הקדמי. בזכות בולמים קשיחים יחסית היציבות גבוהה מאוד וה-TRK251 אינו מתנדנד כלל. מאידך, הספיגה טובה, והמתלים – ובמיוחד הקדמי – יודעים לספוג כוחות ועומסים גדולים. זה לחלוטין לא פרונט שאנחנו רגילים לראות באופנועים בסגמנט הפשוט הזה, והוא משמעותית טוב יותר מהמקובל. אגב, מערכת המתלים תתמוך ברכיבת שבילים עדינה, ורק הגלגלים והצמיגים המיועדעם לכביש יהוו את צוואר הבקבוק בביצועי השטח.

עם נפח קטן, משקל נמוך, מתלים קשיחים וגלגלי "17 ספורטיביים – ההיגוי חד מאוד וזריז, והזזה של ה-TRK251 מצד לצד קלה במיוחד. זה אמנם לא כלי שהיינו יוצאים לתקוף איתו כבישים מפותלים (למרות שהוא בהחלט מסוגל לכך), אבל ברכיבה עירונית – מקום המחיה הטבעי של ה-TRK251 – התכונה הזו הופכת אותו לחולץ פקקים מצוין. גם הבלמים טובים מאוד, ואהבנו שה-ABS לא ממהר להתערב.

בסך הכל חבילת הביצועים – המנוע וההתנהגות הדינמית – טובה מאוד, ואפילו מפתיעה בהתחשב בנפח ובסגמנט.

ביצועים מצוינים ביחס לנפח ולסגמנט
ביצועים מצוינים ביחס לנפח ולסגמנט

איך זה מרגיש?

ה-TRK251 הוא אופנוע קטן ממדים, ועם גובה מושב של 800 מ"מ הרוכב מגיע בקלות לקרקע עם 2 רגליים בטוחות. תנוחת הרכיבה זקופה לחלוטין, והשליטה על הכלי קלה ואינטואיטיבית. שתי התכונות הללו הופכות את ה-TRK251 לכלי אידאלי לרוכבים מתחילים.

ברכיבה עירונית באים לידי ביטוי כל יתרונותיו: המנוע גמיש ומאפשר להאיץ ביציאה מרמזורים או כשהכביש נפתח, השליטה על הכלי קלה מאוד, ובזכות זווית צידוד הכידון הגדולה בשילוב של גובה המושב ומשקל האופנוע – ההשתחלות בין מכוניות היא קלה ביותר, מהקלות שפגשנו.

מאידך, גם רכיבה בין-עירונית אפשרית עם ה-TRK251 – במיוחד אם היא לא ארוכה מדי. כך למשל לרכיבה מהפרברים אל העיר הגדולה הוא מצוין. המושב נוח מאוד, גם לאורך זמן, וגם המורכבת הקבועה שלנו דיווחה על נוחות במידה רבה. מיגון הרוח רחוק מלהיות מושלם, ובהבירויות גבוהות הוא יסיט רוח אל קסדת הרוכב, אולם בהתחשב במהירויות הנסיעה שאליהן מיועד ה-TRK251 – אנחנו חיים עם זה בשלום.

מצוין בעיר, אבל גם בבין-עירוני למרחקים קצרים
מצוין בעיר, אבל גם בבין-עירוני למרחקים קצרים

כמו כל האופנועים של בנלי, גם ה-TRK251 מיוצר בסין (אולם מתוכנן בבנלי איטליה), אבל גם כאן גילינו כי האיכות הכללית ואיכות החלקים והגימור הם ברמה טובה למדי. אמנם לא ברמה של אופנוע יפני מושקע, אולם רחוק שנות אור מהכלים הסיניים שהכרנו בעשור הקודם, ולחלוטין עומד בסטנדרטי ייצור אירופאיים שאליהם אנחנו רגילים. שוב – בטח ביחס לנפח המנוע, לסגמנט ולמחיר. כך שגם בתחום הזה הציון של ה-TRK251 גבוה.

באבזור, אהבנו מאוד את פנסי ה-LED הקדמיים, שמעבר לנראות המודרנית גם מספקים תאורה מצוינת. אהבנו גם את הסבל האחורי המסיבי, וכן את שקע ה-USB השימושי. פחות אהבנו את מסך ה-LCD הפשוט, שאמנם מציע תצוגת הילוך, מד דלק ומד סל"ד, אבל לא מציע נתוני תצרוכת דלק או טמפרטורת סביבה, שלדעתנו צריכים להיות באדוונצ'ר – גם בייבי אדוונצ'ר.

תצרוכת הדלק הממוצעת במהלך המבחן עמדה על כ-25 ק"מ/ל', ועם מיכל דלק ענק בנפח 18 ליטרים, טווח הרכיבה עומד פה על יותר מ-400 ק"מ בין תדלוקים. עם יד עדינה יותר על הגז אפשר להגיע בקלות ל-500 ק"מ. מרשים ביותר!

מכלולים טובים
מכלולים טובים – מעל למקובל בקטגוריה

סיכום ועלויות

הבנלי TRK251 הוא התשובה של בנלי לקטגוריית הבייבי-אדוונצ'רים שנולדה בשנתיים האחרונות ותפסה חלק חשוב אצל רוכבים מתחילים ואצל בעלי רישיון A1 (באירופה A2). הוא מציע מנוע סינגל גמיש וחזק יחסית, מכלולי שלדה ברמה גבוהה מהמקובל, והתנהגות דינמית בהתאם. בנוסף, הוא מציע אבזור לכובד כמו סבל אחורי, פנסי LED ושקע USB.

מתוך כלל המתחרים שלו בקטגוריה, הבנלי TRK251 הוא הזול ביותר, כשמחירו נמוך בכ-1,100 ש"ח מהסוזוקי ויסטרום 250. מעל שני אלה נמצאים הכלים הגדולים והיקרים יותר – הונדה CRF250 ראלי, ב.מ.וו G310GS וקוואסאקי ורסיס 300X, כשבקרוב יצטרף לחבורה גם הק.ט.מ 390 אדוונצ'ר שהוצג לאחרונה.

יוצא אפוא שהבנלי TRK251 הוא הבייבי אדוונצ'ר הזול ביותר שנמכר כיום בישראל, אולם הוא בהחלט אופנוע טוב, והוא משלב בצורה מצוינת רכיבה אורבנית, כולל בעומסים, עם רכיבה בין-עירונית, במיוחד למרחקים קצרים כמו מהפרברים לתל-אביב וחזרה. רק לשים ארגז, ומקבלים כלי סופר-שימושי שמהווה תחליף ראוי לקטנוע, ובמחיר שפוי – גם לרכישה וגם לתחזוקה. עסקה טובה לאופנוע טוב.

עלויות טיפולים

  • 1,000 ק"מ – 375 ש"ח
  • 5,000 ק"מ – 480 ש"ח
  • 10,000 ק"מ – 820 ש"ח
  • 15,000 ק"מ – 480 ש"ח
  • 20,000 ק"מ – 820 ש"ח
  • סה"כ ל-20,000 ק"מ – 2,975 ש"ח

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

2024 KTM RC8C

ק.ט.מ: הזמנה מוקדמת ל-RC 8C של 2024

ה-RC 8C הייחודי של ק.ט.מ, עם המנוע של ה-890 דיוק R ועם מכלולי קצה למסלול, חוזר גם לשנת 2024 ב-100 יחידות בלבד; בשבוע הבא ניתן יהיה לבצע הזמנה מוקדמת

תגובה אחת

  1. Avatar
    קול-בי קריינות ודיבוב

    נראה מקסים. יכלו להשקיע באגזוז יפה יותר, ואולי אפילו מושחר. עניין של טעם.
    אם ההבדל לויסטרום 250 הוא רק 1100 ש"ח, נראה לי שאנשים יכלו על הסוזוקי.
    בכל מקרה, טוב שיש כלי לכל רוכב, והתחרות בין היבואנים מביאה לנו רק טוב.

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן