דף הבית / מכונות / רכיבה ראשונה: הונדה CB1000R החדש
Honda-CB-R-Launch-036

רכיבה ראשונה: הונדה CB1000R החדש

ה-CB1000R ממשיך את הרוח החדשה והצעירה של הונדה, ויחד עם זאת הוא אופנוע כיפי מאוד וסופר-קל לרכיבה

  • יתרונות: עיצוב, קלות תפעול וידידותיות, נוחות, מתלה קדמי, אלקטרוניקה ואבזור
  • חסרונות: בולם אחורי
  • שורה תחתונה: ה-CB1000R גם נראה מצוין ומודרני, ווהוא נייקד-ליטר סופר-קל לרכיבה
  • מחיר: 99,900 ש"ח
  • מתחרים: סוזוקי GSX-S1000, קוואסאקי Z1000
  • נתונים טכניים: מנוע 4 צילינדרים, 998 סמ"ק, DOHC עם 16 שסתומים, 145 כ"ס ב-10,500 סל"ד, 10.6 קג"מ ב-8,500 סל"ד, הזרקת דלק, מצערות חשמליות עם 4 מצבים, בקרת אחיזה ובקרת בלימת מנוע, 6 הילוכים, שלדת פלדה קורה מרכזית, מזלג טלסקופי הפוך של שוואה מסוג BFF-BP, כיוונים מלאים, מהלך 120 מ"מ, זרוע אלומיניום חד-צדית עם בולם יחיד של שוואה, כיוונים מלאים, מהלך 131 מ"מ, צמד דיסקים קדמיים 310 מ"מ עם קליפרים רדיאליים, דיסק אחורי 256 מ"מ, מערכת ABS, אורך 2,120 מ"מ, בסיס גלגלים 1,455 מ"מ, גובה מושב 830 מ"מ, מיכל דלק 16.2 ל', משקל מלא 212 ק"ג, צמיגים 120/70ZR17, 190/55ZR17
הונדה CB1000R - ניאו ספורט קפה
הונדה CB1000R – ניאו ספורט קפה

מה זה?

ה-CB1000R הוא האח הגדול במשפחת ה'ניאו ספורט קפה' של הונדה, אח ל-CB300R ול-CB125R. הקונספט הוא נייקד גדול ומודרני עם עיצוב שמשלב אלמנטים מהעבר, כמו עיצוב מיכל הדלק ועבודת הגוף, עם כאלו מההווה ומהעתיד כמו פנסי LED בתוך הפנס הראשי העגול, וכן הקווים הכלליים.

ה-CB1000R מגיע בזמן, שכן הדגם הקודם בעל השם הזהה, שהיה אופנוע נחמד מאוד, נותר הרחק מאחור בעוד כל סגמנט הנייקדים הגדולים עף קדימה. דגם חדש היה יותר מנדרש, והונדה עשתה את זה בצבע, אפשר לומר בניו-אייג', כמו שהיא עושה בשנים האחרונות.

בבסיס ה-CB1000R מנועו של ה-CBR1000RR פיירבלייד מהדור הקודם, שבמעבר לגרסת הנייקד הספקו קוצץ ל-145 כ"ס ובתמורה גרף המומנט הורחב משמעותית. המומנט המקסימלי, אגב, עומד על 10.6 קג"מ המתקבלים ב-8,500 סל"ד, נתון שמעיד על גמישותו של המנוע.

הבולמים של שוואה, כשמלפנים מותקן המזלג ההפוך האיכותי BFF-BP. הקליפרים הקדמיים רדיאליים, והמפרט הטכני והאבזור מכובדים למדי וכוללים מצערות חשמליות עם 4 מצבי רכיבה (ספורט, סטנדרט, גשם, ומצב רביעי לבחירת הרוכב), בקרת אחיזה ב-3 מצבים וניתוק, בקרת בלימת מנוע ב-3 מצבים, פנסי LED היקפיים ולוח שעונים LCD עם שפע מידע כמו שאנחנו אוהבים.

אבל מעל כל אלה עומד העיצוב. הונדה של 3 השנים האחרונות היא לא הונדה של התקופה שאחרי המשבר הכלכלי של 2009. אם עד לפני 3 שנים ראינו בהונדה בעיקר כלים יעילים וחסכוניים אך משעממים, הונדה של התקופה האחרונה חוזרת לנועזות, ומייצרת אופנועים שגם נראים מצוין וגם מציעים ביצועים טובים יחד עם ידידותיות למשתמש ההונדאית, ואנחנו אוהבים את זה. ה-CB1000R נראה מעולה, מודרני מאוד, ויש לו ערך מוסף עיצובי – של אופנוע שרירים שמעוצב סולידי אבל מודרני עם נגיעות חדות – שגורם לרוכב, וגם לסביבה, להתבונן בו בלי הפסקה.

זרוע חד-צדית יפהפייה
זרוע חד-צדית יפהפייה

ביצועים

סעיף הביצועים היה הנעלם הגדול מבחינתנו בטרם רכבנו על ה-CB1000R, שכן מצד אחד מדובר בנייקד שרירי וגדול, אבל מצד שני זו הונדה, שידועה בכלים הידידותיים שלה. אפשר כבר להגיע לשורה התחתונה ולספר שהביצועים של ה-CB1000R מצוינים, אבל לא מושלמים, ושהוא בהחלט אחד הכלים הגדולים היותר קלים לרכיבה.

המנוע פה מפיק 145 כ"ס, אבל אלו 145 הסוסים הפחות מורגשים, או נכון יותר הפחות מאיימים, שעליהם רכבנו. הוא חזק מאוד, כמובן, אבל הכוח נבנה בליניאריות ובאופן חלק, ובשום שלב אין התפוצצות שמעיפה את האופנוע קדימה – רק תאוצה שהולכת ומתחזקת בהדרגתיות. אתה פותח מצערת, והופ, אתה ב-200 קמ"ש בקלות, כשהמהירות הסופית עומדת על יותר מ-250 קמ"ש והגיר בן שש המהירויות מחולק נכון ומדויק.

הוא גם גמיש מאוד, המנוע הזה, ובניסיון שעשינו בהילוך השישי בפחות מ-40 קמ"ש, פתיחת המצערת כבר הניבה תאוצה, בלי גמגומים או חוסר נוחות. כלומר המנוע הזה סופר-שימושי ויעיל. ויברציות כמעט ואין, וזה לא מפתיע כשמדובר על 4 צילינדרים יפני, ועוד של הונדה. מערכת פליטה משוחררת יותר הייתה עושה פה טוב, בעיקר לסאונד.

ההתנהגות הדינמית טובה. ההיגוי זריז מאוד, וה-CB1000R פונה כמעט בכוח המחשבה, אולם גם כאן – ההתנהגות ידידותית ביותר, ומספיק לשחרר את הכידון אחרי ההיגוי כדי שה-CB ישמור על הקו ביציבות מרשימה, גם בהטיה.

מכלולים איכותיים, מנוע 145 כ"ס
מכלולים איכותיים, מנוע 145 כ"ס

הבולמים הקדמיים – פשוט מעולים. הם בשרניים מספיק כדי לא להתפתל תחת שילובי כוחות, ההידראוליקה של ה-BFF-BP מעולה, אבל הקפיצים לא קשים מדי כמו באופנועי ספורט, כך שהפרונט גם סופג מצוין ועוזר לשמור על היציבות ועל הביטחון גם בכבישים פחות איכותיים. מאחור המצב פחות טוב.

הבולם האחורי גם רך על הקפיץ וגם בעל הידראוליקה בינונית, ולחלוטין לא עומד בקו אחד עם הפרונט. התוצאה היא זנב שמתנדנד בפניות במצבו המקורי. אחרי שחיזקנו את עומס הקפיץ והאטנו את שיכוך ההחזרה המצב השתפר מאוד, אבל עדיין רחוק מבולם איכותי, כמו שאופנוע כזה דורש ושמתאים לחבילת הביצועים הטובה של ה-CB1000R. מפה נמליץ לרוכשי ה-CB1000R החדש – ובעיקר לכאלו שרוכבים יותר ספורטיבי עם האופנוע שלהם – ההוצאה הראשונה שלכם צריכה להיות על בולם אחורי איכותי.

גם הבלמים מצוינים, ובעיקר מלאי רגש מלפנים. אבל אחרי הכל חשוב לציין שההתנהגות של ה-CB בהחלט טובה, ושמבחינת ביצועים הוא כמעט מאוזן לגמרי ויכול לספק הנאה רבה לרוכב.

ביצועים מצוינים
ביצועים מצוינים

איך זה מרגיש?

תנוחת הרכיבה מציבה את הרוכב ברכינה קלה לפנים ולא זקוף לגמרי כמו בצמד האחים הקטנים, וזה מצוין כדי להתמודד עם הרוח במהירויות גבוהות. החוסר במיגון רוח כלשהו מאלץ את הרוכב להישכב על מיכל הדלק עם פלג הגוף העליון בכל מהירות מעל 150 קמ"ש. לא ציפינו אחרת מנייקד.

הכידון הרחב (והעבה והאיכותי) מפשק את הזרועות לצדדים, מאפשר שליטה קלה על ההיגוי, וגם נותן תחושה מהנה למדי. המושב, על אף שנראה צר, תומך היטב את הישבן, והוא נוח מאוד – גם אחרי מאות רבות של ק"מ. הדבר נכון שבעתיים למושב המורכב, שנראה כמו פיסה קטנטנה של ריפוד, אבל נוח למדי לאורך זמן. גם בפלג הגוף התחתון נוח למדי, כשאין כיפוף מוגזם בברכיים ויש לא מעט מקום לרוכבים, גם אם הם גבוהים. מעולה והונדאי.

ה-CB1000R בנוי היטב, עשוי מחומרים איכותיים, ואיכות הגימור בו גבוהה. לא ציפינו למשהו אחר מאופנוע גדול של הונדה שמיוצר ביפן. יש לנו בעיה עם בית המתגים השמאלי, שבו כפתורי הצופר והאיתות התהפכו – כמו בלא מעט דגמים של הונדה, אבל מתרגלים לזה מהר.

לוח השעונים אמנם מסוג LCD, אבל הוא מציע המון מידע על תצרוכת דלק ונתוני דרך. בנוסף, לבחור בין 3 מצבי ניהול מנוע קבועים – ספורט, סטנדרט וגשם, כשכל אחד מהם שולט על כוח המנוע, בלימת המנוע ובקרת האחיזה. יש גם מצב רביעי שבו הרוכב יכול לבחור את כל אחד משלושת הפרמטרים.

וידידותיות. זו המילה שמסכמת את ה-CB1000R יותר מכל. למרות שמדובר באופנוע גדול, כבד (212 ק"ג) וחזק (כאמור, 145 כ"ס ו-10.6 קג"מ), זה אחד הכלים הגדולים היותר קלים וידידותיים לרכיבה, ולדעתנו הוא מתאים למנעד רחב מאוד של רוכבים – גם כאלו שעולים לראשונה על אופנוע גדול.

עיצוב מרהיב של הונדה ניו-אייג' וקלות רכיבה הונדאית קלאסית
עיצוב מרהיב של הונדה ניו-אייג' וקלות רכיבה הונדאית קלאסית

סיכום ועלויות

ה-CB1000R הוא נציג חשוב לדור החדש של אופנועי הונדה – הדור השני שאחרי המשבר הכלכלי. הוא מציע עיצוב נועז ועם זאת מתוחכם, מנוע חזק וביצועים ברמה גבוהה, אבל יחד עם זאת הוא שומר על המאפיינים של הונדה, והוא קל לרכיבה, ידידותי, אינטואיטיבי, ומשתף פעולה עם הרוכב יותר כמו CB650F ופחות כמו ליטר עם 145 כ"ס. זה הקסם הגדול של האופנוע הזה לדעתנו.

חשוב לציין שה-CB1000R לא מתחרה בסופר-נייקדים כמו הימאהה MT-10, אלא בנייקדים היפנים הגדולים כמו ה-Z1000 של קוואסאקי והג'יקסס 1000 של סוזוקי. על-פני שניהם יש לו את הערך המוסף של העיצוב המודרני, שכאמור משלב אלמנטים עיצוביים של פעם עם מודרניזציה ועתידנות. 100 אלף ש"ח הוא עולה בגרסת הבסיס. לחלוטין לא זול, אבל מובן בהתחשב ברמת האבזור.

ושוב, אנחנו מאוד אוהבים את הגישה החדשה של הונדה, כאמור הדור השני של האופנועים שאחרי המשבר הכלכלי. הגישה החדשה הזו כוללת את האפריקה טווין, את ה-X-ADV, וגם את שלושת הכלים בסדרת הניאו ספורט קפה, שכוללים את ה-CB1000R. כל אלו הם דיסוננס אדיר לדור הראשון שאחרי המשבר. הונדה על הגל.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

Ducati 851 Strada 89 1

נוסטלגיה: דוקאטי 851 ו-888

ה-851 היה אופנוע הקצה של דוקאטי בשנות ה-80, והוא הוחלף בהצלחה על ידי ה-888; מנוע וי-טווין מתקדם, הרבה אדום, והצלחה גדולה במסלולים

3 תגובות

  1. Avatar

    לא כתבתם איך הוא בסיבובים….
    בנוסף משהו לא בסדר עם השעון. הוא מראה שעברתם 785 ק"מ במהירות ממוצעת של 156 קמ"ש……

  2. Avatar

    "פונה בכח מחשבה כמעט" 😉
    אופנוע משגע. יעיל, חזק ומהמם!!

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן