צילום: בני דויטש
- יתרונות: מחיר, התנהגות מנוע, תפעול, התנהגות דינמית, מראה
- חסרונות: קאסטום אמיתי צריך וי-טווין
- סיכום: הקאסטום למתחילים שמשלים את משפחת ה-650 של קוואסאקי, בדיוק מה שצריך ובמחיר מצוין
- מחיר: 64,985 ש"ח (מבצע קיץ 54,985 ש"ח)
- מתחרים: הארלי סטריט 750, יוסאנג אקווילה 650
- נתונים טכניים: מנוע טווין מקבילי, 649 סמ"ק, 61 כ"ס, 6.4 קג"מ, 6 הילוכים, גובה מושב 705 מ"מ, משקל 225 ק"ג, צמיגים 120/70R18, 160/60R17
מה זה?
הוולקן S משלים את משפחת ה-650 של קוואסאקי, כפי שהייתה עוד במשפחת ה-500. כעת יש אופנוע כביש לבוש (ER6f), כביש עירום (ER6n), דו"ש גבוה (ורסיס) וגם קאסטום – כאמור הוולקן S. בניגוד לעבר, כעת כל המשפחה יושבת על אותה הפלטפורמה של מנוע ושלדה, למעט שינויים קטנים בהתאם לדגם. המנוע איבד 8 כ"ס ביחס לוורסיס כדי להרחיב את תחום השימוש שלו לסל"ד נמוך יותר. פרט לכך יש גלגל קדמי בקוטר "18, ועיצוב קאסטום מודרני, אם כי חלק יעדיפו פנס קדמי עגול פשוט במקום המעוצב שכאן. בקיצור, זוכרים EN500? אז זה כזה, אבל מודרני.
ביצועים
אין מה לצפות לביצועים עוצרי נשימה, כי זה לגמרי לא הקטע של הוולקן. הוא מעדיף שיוט נינוח, וזה בדיוק מה שהוא משדר. המנוע גמיש, ובעיקר שקט וחרישי, ותחום העבודה המועדף עליו הוא 2,500 עד 5,000 סל"ד. כמובן שהוא יכול גם הרבה יותר מזה, אבל אז הוא יוצא מהווייב הכללי של האופנוע. ההיגוי קליל, אבל רגליות הרוכב השלוחות קדימה יגעו באספלט מהר מאוד. הבולמים פשוטים ובסך הכל סופגים היטב, בעיקר הקדמי, אם כי האחורי יכניס מדי פעם זוגייה לרוכב ולמורכבת, אבל זה גם בגלל תנוחת הרכיבה שלא מאפשרת באמת חיבור לאופנוע. גם הבלמים מצוינים ומלאי רגש, וכוללים ABS – אמנם לא הכי מודרני שיש, אבל בסך הכל עובד לא רע.
איך זה מרגיש?
בסך הכל טוב מאוד. הוולקן מרגיש מהודק ומהוקצע, חוויית הרכיבה עליו משרה הרבה נינוחות, והוא קל לרכיבה ושליטה. תנוחת הרכיבה כאמור שולחת את הרגליים לפנים, וזה מכניס את הרוכב למוד סתלבט. המושב הנמוך במיוחד נוח למדי, אם כי זה של המורכבת הוא בעיקר לשם הסמליות, או לבנות עם ישבן ממש קטן. אין מיגון רוח, אז שיוט נינוח מתבצע על 120-130 קמ"ש גג, וגם זה משתלב בדיוק עם רוח האופנוע. המנוע מקבל ציון בסדר. מצד אחד הוא יעיל ועושה עבודה מצוינת מצד שני טווין מקביל בסידור של 180 מעלות זה לגמרי לא הקטע של קאסטומים. גם בעיר הוולקן נשלט ונעים, בעיקר בגלל הנינוחות וגובה המושב.
מבחן אחד הוולקן עבר בגדול – וזה את מבחן התגובות מהרחוב, שכן קיבלנו המון כאלה במהלך המבחן. גם ברמזורים וגם מעוברי אורח. כולם שואלים שאלות, אם זה על המנוע השקט או על הנפח, אם זה על היצרנית, ובעיקר על המחיר. ככה זה עם קאסטומים – הם תמיד מגנטים לתשומת לב.
עלויות
הוולקן S עולה במחיר רשמי 64,985 ש"ח, אולם הוא נמכר במבצע קיץ עד סוף אוגוסט ב-10,000 ש"ח פחות, כלומר 54,985 ש"ח. מחיר כזה לקאסטום 650 סמ"ק שמגיע עם ABS כסטנדרט – זה מחיר מצוין. אמנם רואים בבירור איפה חסכו פה – למשל ברגליות הרוכב ובתושבות הברזל הפשוטות שלהן, אבל מצד שני יש פה גם לוח שעונים מודרני עם מחשב דרך מובנה, כך שלדעתנו מקבלים תמורה מלאה למחיר, במיוחד במחיר המבצע.
רק למה שוב לקרוא לקורזר קאסטם? זה אופנוע פס יצור בתצורת קרוזר
רכשתי כלי זה לפני שבועיים. צריכת הדלק שלו היא גבוהה מרכבי הפרטי האם זה בכלי שלי או בעיה כללית?
תמסורת מרעישה ממש ממש לא נאים נראה קסתום אבל ממש ממש לא מתאים את הציבור בחו"ל נמקר ב7 אלף דולר למה ?לצערי מאוד מאוד מאוכזב
טול וע קרוזר נוח קל לשליטה ובכלל חוייה..
Omer Anatot