דף הבית / מכונות / רכיבה ראשונה: קוואסאקי Z900 מוגבל לרישיון A1
Kawasaki-Z900-A1-006

רכיבה ראשונה: קוואסאקי Z900 מוגבל לרישיון A1

ה-Z900 המוגבל ל-47.6 כ"ס הוא אופנוע זהה לחלוטין לגרסת ה-125 כ"ס, למעט הספק המנוע, ויש לו כמה יתרונות חשובים ביחס לאופנועי A1; מבחן דרכים

  • יתרונות: מחיר, עיצוב, מנוע גמיש וחזק, מתלים והתנהגות דינמית, בלמים חזקים
  • חסרונות: לא נוח בהרכבה, אין בקרת אחיזה, לפעמים מצועצע מדי, עלויות תחזוקה
  • שורה תחתונה: חוץ ממהירות סופית, מרגיש כמו הדבר האמיתי
  • מחיר: 67,985 ש"ח (במבצע 64,985 ש"ח)
  • מתחרים: נייקדים מוגבלי הספק בנפח 650 ומעלה
  • נתונים טכניים: מנוע 4 צילינדרים, 948 סמ"ק, הגבלה אלקטרונית ל-47.6 כ"ס, 9.3 קג"מ, הזרקת דלק, 6 הילוכים, קלאץ' מחליק, שלדת צינורות פלדה, מזלג קדמי הפוך 41 מ"מ כיוונים מלאים, מהלך 120 מ"מ, זרוע אלומיניום עם בולם יחיד וכיוונים מלאים, מהלך 140 מ"מ, דיסקים קדמיים 300 מ"מ, אחורי 250 מ"מ, מערכת ABS, אורך 2,065 מ"מ, בסיס גלגלים 1,450 מ"מ, גובה מושב 795 מ"מ, משקל מלא 210 ק"ג, מיכל דלק 17 ל', צמיגים 120/70ZR17, 180/55ZR17
  • לרכיבת מבחן על קוואסאקי Z900 – לחצו כאן
קוואסאקי Z900 - מוגבל לרישיון A1 ו-47.6 כ"ס
קוואסאקי Z900 – מוגבל לרישיון A1 ו-47.6 כ"ס

מה זה?

האופנוע שבמבחן הוא ה-Z900 של קוואסאקי בגרסה מוגבלת הספק ל-47.6 כ"ס עבור רוכבים בעלי רישיון נהיגה A1 (באירופה A2). את ה-Z900 הציגה קוואסאקי לפני קצת פחות משנתיים כדגם מחליף ל-Z800 שלה, שהוא בעצמו החליף את דגם ה-Z750 על מגוון גרסאותיו, ולפני כשנה הוציאה דגם נוסף התואם את התקנות האירופאיות כך שהספקו יוגבל ויתאים לרישיון נהיגה A1.

הגבלת ההספק היא אלקטרונית, והיא מתבצעת על-ידי מחשב ניהול המנוע שאליו נטענת מפת ניהול מנוע מותאמת כך שבהגיע המנוע לסל"ד שבו מתקבל ההספק המקסימלי (35 קילוואט), לא מתאפשר לו לעבור את המומנט שבו מתקבל ההספק הנ"ל.

כמו שכתבנו כבר בעבר, היתרון המשמעותי ביותר של אופנוע 'רגיל' שהוגבל לרישיון A1 – להבדיל מאופנוע שמלכתחילה איננו דורש רישיון A בלתי מוגבל, הוא המומנט הגבוה המתקבל בסל"ד נמוך מאוד, לרוב הוא אף גבוה משיא המומנט באופנוע A1 'רגיל', וב-Z900 בוודאי שיש הרבה ממנו.

מי שבקיא בתקנות יורו 4 ובתקנות הרישוי האירופאיות ודאי זוכר שאחד התנאים להגבלת אופנוע עד 35 קילוואט הוא שהדגם המקורי שיורד מפס הייצור ללא ההגבלה לא יפיק למעלה מפי 2 ההספק הנ"ל, כלומר 70 קילוואט, שהם בערך 95 כוחות סוס.

אם ככה, איך ייתכן שה-Z900 שנמכר בגרסה הלא מוגבלת שלו עם 125 כ"ס מוצהרים, מקבל דגם מוגבל A1 חוקי למהדרין? ובכן, פשוט – קוואסאקי מייצרים 2 גרסאות של הדגם המדובר: גרסה אחת עם ההספק 'המלא' של 125 כ"ס, וגרסה נוספת עם 95 כוחות סוס 'בלבד', שאותה מותר על פי התקנות להגביל, ולאחר מכן במקומות שבם מתאפשר להסיר את ההגבלה בצורה חוקית – מתקבל כאמור הספק מקסימלי של 95 סוסים, שהם לא מעט ובוודאי מספיקים למי שעד אז הסתפק בחצי מהם.

ביצועים זהים לגרסה הרגילה - למעט המהירות הסופית והתאוצה בסל"ד גבוה
ביצועים זהים לגרסה הרגילה – למעט המהירות הסופית והתאוצה בסל"ד גבוה

איך זה מרגיש?

בתכל'ס, כמו אופנוע רגיל 'בגודל מלא' שבגדול פשוט לא מגיע למהירות סופית גבוהה ממש כמו האחרים. כך למשל, בירידה עם רוח גבית ניתן לראות מהירות סופית של 175 קמ"ש על הסקאלה, שהם כנראה קצת פחות בפועל.

הוא קצת יותר 'מבוית' וקצת פחות בועט מהדגם בעל 125 הסוסים (על דגם ה-95 הלא מוגבל לא רכבנו), ויש מי שישימו לב לצורך התכוף יותר בהעברת ההילוכים, שכן ההגבלה באה לידי ביטוי בחלק העליון של קשת הסל"ד ולמעשה קצת מקצרת את משיכת ההילוכים. אבל עבור רוכבים רבים – ובמיוחד אלה שעבורם זה אופנוע ראשון או שני – אלו הם נתונים זניחים כמעט לחלוטין.

רק כדי להמחיש – רכבנו עם ה-Z900 שבמבחן גם בקבוצה שכללה כלים דומים (נייקדים) בעלי הספק גבוה (רישיון נהיגה A), ובשום שלב לא היו לנו רגשי נחיתות בכל מה שקשור ליכולת להישאר עם הקבוצה בקצב סביר שהיה נוח לכולם.

פתרון מצוין למחפשי אופנוע A1
פתרון מצוין למחפשי אופנוע A1

סיכום ועלויות

ה-Z900 בבסיסו הוא אופנוע יחסית פשוט, כפי שכבר כתבנו עליו בעבר, ללא מערכות אלקטרוניות סופר-מתקדמות או יקרות במושגים של היום, אבל הוא עדיין מציע את כל מה שצריך באופנוע מסוגו – מנוע בריא ומכלולי שלדה טובים שעובדים היטב ביחד ומייצרים חווית רכיבה מהנה, וכל זה תקף ונכון גם לדגם ה-A1.

מאידך, זה גם מה שמאפשר לו לקבל תג מחיר שפוי בכל קנה מידה, כשהדגם המוגבל ל-47.6 כ"ס של ה-Z נמכר במחיר זהה לדגם ללא הגבלת ההספק – 67,985 ש"ח – מה שהופך אותו לרכישה הגיונית (כלכלית) עבור רוכבים רבים.

*בימים אלו הוא נמכר בהנחה של 3,000 ש"ח, מה שהופך אותו לרכישה אפילו עוד יותר אטרקטיבית.

עלויות טיפולים

  • 1,000 ק"מ – 1,055 ש"ח
  • 6,000 ק"מ – 308 ש"ח
  • 12,000 ק"מ – 2,247 ש"ח
  • 18,000 ק"מ – 920 ש"ח
  • 24,000 ק"מ – 3,340 ש"ח
  • סה"כ ל-24,000 ק"מ – 7,870 ש"ח

אודות נמרוד ארמן

מכור לריח של צמיגים חרוכים ואספלט טרי, מחייך בקסדה למראה השלט "זהירות סיבובים מסוכנים לפניך!". אם היה יכול היה גר במסלול מרוצים ומקבל לחשבון הבנק צמיגי סליקס כמשכורת.

עשוי לעניין אותך

2024 KTM RC8C

ק.ט.מ: הזמנה מוקדמת ל-RC 8C של 2024

ה-RC 8C הייחודי של ק.ט.מ, עם המנוע של ה-890 דיוק R ועם מכלולי קצה למסלול, חוזר גם לשנת 2024 ב-100 יחידות בלבד; בשבוע הבא ניתן יהיה לבצע הזמנה מוקדמת

9 תגובות

  1. Avatar

    היי,

    רשום עלויות אחזקה גבוהות, למה הכוונה? כלומר על איזה גובה עלויות מדובר? גבוהות לעומת מוגבלים אחרים?האם עלויות על בימרים נמוכות יותר?

    • Avatar

      אותו אופנוע בטיפולים השינוי בתיכנות של מחשב האפנוע

    • Avatar

      לא יודע איך האחרים אבל נראה לי בכללי יקר סתכל בכתבה של הדגם הרגיל. טיפולים יקרייייים

  2. Avatar

    מה עם צריכת דלק , בין דגם A1 לבין A

  3. Avatar

    המחירים של הטיפולים לא הגיוני, יותר יקר להחזיק אופנוע מאשר רכב.
    טיפול לאוטו כל 15 אלף קמ עלותו כ 500 שקל לעומת קטנוע עלותו 3,610 ל 12 אלף קמ.

  4. Avatar

    נו קניתי איפה אני שם קסדה ציוד כפפות חליפה ??

  5. Avatar

    לא הבנתי ולא אבין לעולם את עלות התחזוקה המטורפת.
    למה עולה לטפל באופנוע 6,800 ש"ח בשנה?
    פי 3 מרכב. וזה אחרי שהורדתי את עלות הטיפול אחרי הרצה שאמור להיות חד פעמי.
    זו גם הסיבה שאני לא רוכב על אופנועים דרך אגב. סתם לתשומת לב ביבואנים (או היצרנים).
    וזה גם לפני עלות צמיגים ושרשרת שיש להחליף לפחות פעם בשנה ותקלות לא צפויות שגם הן יקרות יותר מרכב.

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן