דף הבית / מכונות / ארוכי טווח / 10 דברים שאתם צריכים לדעת על הסוזוקי SV650 החדש
SV650-statics-008

10 דברים שאתם צריכים לדעת על הסוזוקי SV650 החדש

אנחנו מתחילים מבחן ארוך טווח על הסוזוקי SV650 החדש, ומתחילים ב-10 נקודות שצריך לדעת על האופנוע המגניב, הזול והצרכני הזה

הסוזוקי SV650 עשה לאחרונה קאמבק לארץ, היישר לאחת הקטגוריות החמות ביותר – הנייקדים הבינוניים, קטגוריה שמאפשרת כניסה נוחה ונעימה לעולם האופנועים הגדולים. לרגל החזרה שלו ריכזנו עבורכם את כל הנקודות שצריך לדעת על האופנוע החשוב של סוזוקי

1. בתכלס זה גלדיוס מעוצב מחדש

ה-SV650 המקורי, שיוצר מ-1999 ועד 2012 עם שינויים מועטים, הוחלף ב-2012 על ידי ה-SVF650 גלדיוס. הקונספט היה דומה – נייקד בינוני עם מנוע וי-טווין 650 סמ"ק, אבל הגלדיוס היה אופנוע חדש לגמרי עם שלדה חדשה ומכלולים חדשים, וכמובן עיצוב חדש. בשנה שעברה החזירו בסוזוקי את ה-SV לייצור, אבל הבסיס לא היה ה-SV650 הישן אלא הגלדיוס. למעשה בסוזוקי לקחו את הגלדיוס, עיצבו את כל עבודת הגוף ברוח ה-SV המקורי רק בצורה מודרנית, שיפרו כמה נקודות, והופ – SV650 חדש.

הסוזוקי SV650 החדש - שלנו באדום!
הסוזוקי SV650 החדש – שלנו באדום!

2. יש לו שלדת מסבך משולשי פלדה

כן, שלדת מסבך משולשי פלדה, כמו בדוקאטי, בק.ט.מ ובעוד כמה אופנועים מגניבים. טוב, זה לא באמת עניין גדול והיו גם כמה אופנועים יפניים עם תצורת השלדה הזו, אבל היא בהחלט נראית טוב ומתאימה לקונספט של הנייקד. ב-SV המקורי הייתה שלדת קורות, אולם במעבר לגלדיוס הגיעה השלדה החדשה, שכאמור עברה ל-SV החדש. מבחינה טכנית, אגב, מסבך משולשי פלדה היא תצורה בעלת חוזק מבני גבוה מאוד, ולכן מתפתלת ונמתחת מעט מאוד. במילים אחרות – שלדה קשיחה.

3. מנוע הווי-טווין שלו – פנינה מוטורית

הפעם הראשונה שרכבנו על הווי-טווין 650 סמ"ק הזה של סוזוקי הייתה ב-2005, כשהויסטרום 650 הגיע ארצה, ומאוד התלהבנו ממנו. "פנינה מוטורית" קראנו לו אז, ואנחנו עדיין חושבים ככה. פשוט כי הוא מנוע טוב – חזק, גמיש, חלק ונעים, אך יחד עם זאת וי-טווין, מה שאומר אופי מיוחד. כשנתיים לאחר מכן רכבנו על ה-SV שהגיע ארצה, ולאחר מכן על הגלדיוס ועל הויסטרום דור 2. בכל דור כזה המנוע שופר ושודרג, הפך חזק יותר, חלק יותר ונעים יותר לשימוש. במעבר ל-SV650 החדש הוחלפו כ-60 חלקים במנוע לחדשים, טובים יותר, וגם ההספק עלה ל-75 כ"ס (יש גם גרסה מוגבלת ל-A1 עם 47 כ"ס).

מנוע הוי-טווין 650 של סוזוקי - פנינה מוטורית
מנוע הוי-טווין 650 של סוזוקי – פנינה מוטורית

4. יותר מ-400 אלף מנועים כאלה נמכרו

מאז 1999 ועד היום נמכרו ברחבי העולם יותר מ-410,000 אופנועים עם מנוע הוי-טווין הזה. SV, ויסטרום, גלדיוס, ויסטרום דור 2, ועכשיו ה-SV650 החדש. לאורך השנים המנוע הזה הוכיח אמינות ועמידות יוצאי דופן, והדוגמה הטובה ביותר היא הויסטרומים הישנים שעדיין מסתובבים על כבישי ישראל. אצלנו במערכת היה עד לא מזמן אחד כזה עם כ-200 אלף ק"מ, והוא עדיין היה במצב מצוין. גם יפה וגם אופה.

5. פנס עגול הוא אחד מסימני ההיכר שלו

אם נוציא רגע את גרסת ה-S עם חצי הפיירינג וצמד הפנסים שנמכרה בשנים שה-SV הקודם יובא ארצה, אז הפנס העגול ממתכת הוא אחד מסימני ההיכר המובהקים של ה-SV650, וטוב עשו בסוזוקי ששמרו על הפנס העגול גם בדור האחרון של ה-SV.

פנס עגול - סימן היכר
פנס עגול – סימן היכר

6. הוא קטן

ה-SV650 החדש הוא אופנוע קטן. גובה המושב נמוך – 785 מ"מ בלבד, כך שגם רוכבים נמוכים יגיעו לקרקע בבטחה. הוא צר, בגלל השלדה ומיכל הדלק הצרים שנובעים ממנוע הוי-טווין הצר (וזה כיף גדול כי זה משפר את השליטה), והוא קל פיזית. אל תדאגו, גם רוכבים גבוהים יותר ירגישו בנוח.

7. הוא פשוט, אבל מודרני

אין ב-SV650 שום דבר מיוחד או טכנולוגי במיוחד, והוא שומר על פשטות. שיא הטכנולוגיה בו הם מערכת הזרקת הדלק ומערכת ה-ABS. השלדה פשוטה, הבולמים פשוטים, הבלמים פשוטים, הכידון, החשמל, הפלסטיקה – הכל פשוט. אבל בשנת 2017 האופנוענות התקדמה כל כך שגם הכלים הפשוטים עובדים מצוין, כחבילה שלמה. וכזה בדיוק ה-SV650. הוא פשוט עובד טוב, עגול ושלם, והוא חבילה מצוינת. פשוטה אבל מודרנית, ובעיקר – טובה. מין סוג של GS500 מודרני, אבל כמעט 30 שנה אחרי – ה-SV טוב עשרות מונים מאותו ה-GS500 בכל פרמטר. יפה לראות איך מערימה של חלקים פשוטים יוצרים מכונה מעולה, כמאמר הקלישאה – גדולה מסך חלקיה.

הוא קטן, הוא צר והוא קל
הוא קטן, הוא צר והוא קל

8. הוא זמיש

אחת התכונות שאנחנו יותר אוהבים ב-SV650, חוץ מהמנוע האדיר, היא הזמישות. השילוב של משקל נמוך, גובה נמוך, רוחב צר ומערכת מתלים טובה בסך הכל – יוצרת אופנוע סופר-זמיש. למי שלא קרא בפול גז בשנה האחרונה נספר ש'זמיש' זה הלחם של זריז וגמיש, או Agile באנגלית. אז ה-SV650 החדש בהחלט כזה. הוא אחד האופנועים שיותר נהנינו איתם באימוני מסלול כאן בישראל, על מגרשי חניה. אפשר לקפל אותו בעבודה תלת-ממדית, ואנחנו מאוד אוהבים אופנועים כאלה.

9. הוא זול!

בסיבוב הקודם שלו בארץ ה-SV650 עלה יותר מ-70 אלף שקל. מאז ירד קצת מס הקנייה, אבל גם היבואנית המקומית לחצה חזק מול היצרנית, וגם עשתה קווץ' משלה במחיר, והתוצאה היא שה-SV650 החדש עולה כאן בארץ 51 אלף ש"ח, שזה מחיר חסר תקדים בכל קנה מידה. גרסת ה-A1 המוגבלת תעלה אפילו 2,000 שקל פחות – 49,000 ש"ח על הכביש. איזה יופי זה תחרות בשוק חופשי. בנוסף, מרווח טיפולים של 12,000 ק"מ מכובדים מקל על עלויות התחזוקה, וגם על הנוחות הכללית של כניסה למוסך.

שלדת מסבך משולשי פלדה - מבנה קשיח
שלדת מסבך משולשי פלדה – מבנה קשיח

10. הוא נמצא אצלנו במבחן ארוך טווח

מה שאומר שבחצי השנה הקרובה אתם הולכים לקרוא עליו הרבה. גם על החיים היומיומיים והשימושים השגרתיים שלנו איתו, אבל גם על כל מיני דברים פחות שגרתיים שיש לנו בראש, כמו אופנוע גדול ראשון, החיים עם אופנוע נייקד, כמובן שיפורים ותוספות, ומי יודע, אולי גם בית ספר לווילי, כי הוא לא רע בזה…

והוא אצלנו במבחן ארוך טווח...
והוא אצלנו במבחן ארוך טווח…

אודות אביעד אברהמי

בן 39, רוכב על אופנועים 23 שנה ברציפות, חולה גז מאובחן וממציא מטבע הלשון 'חזיר גז'.

עשוי לעניין אותך

GASGAS-EC300-2018-Launch-034

השקה עולמית: גאס גאס EC300 דגם 2018

גאס גאס מתאוששת מהמשבר, מפתחת דגמים חדשים ומשיקה את דגמי האנדורו הדו-פעימתיים של 2018 - EC300 ו-EC250; צעד גדול קדימה

2 תגובות

  1. 1. דבר ראשון – להחליף את האגזוז לכזה שיתן סאונד בריאי ולא חולני א לא יורו4.
    2. בי"ס לווילי זה מה זה מגניב – איפה נרשמים?

כתיבת תגובה

Single Sign On provided by vBSSO