דף הבית / חדשות / 10 דברים שצריך לדעת על הטימקס 530 החדש
TMAX-2017-015

10 דברים שצריך לדעת על הטימקס 530 החדש

הדור הרביעי של הימאהה טימקס 530 יוצא לשווקים בימים אלה; הנה כל מה שאתם צריכים לדעת עליו

ימאהה טימקס זה אייקון. סמל סטטוס. הרבה יותר מקטנוע או מקסי-סקוטר. בימים אלו ימאהה משיקה את הטימקס 530 החדש של 2017, ובימים הקרובים הוא גם יגיע ארצה, אז ריכזנו עבורכם את כל מה שצריך לדעת על המכונה הזו, שמסמלת כל כך הרבה.

1. זה הדור הרביעי של הטימקס

דור רביעי, למרות שבימאהה אומרים דור שישי
דור רביעי, למרות שבימאהה אומרים דור שישי

הטימקס 500 הראשון הוצג ב-2000 והחל להימכר כדגם 2001. הוא הגיע משום מקום ויצר קטגוריה משל עצמו – מקסי-סקוטרים ספורטיביים. עד היום כמה יצרנים ניסו לחקות את ההצלחה האדירה של ימאהה (250,000 יחידות מאז 2001), אבל אף מקסי-סקוטר לא באמת הצליח אפילו להתקרב לטימקס, לא בביצועים, לא בשלמות החבילה, ובטח שלא במכירות.

ב-2004 הדור הראשון קיבל מתיחת פנים, בין היתר הזרקת דלק, צמד דיסקים קדמיים ומתיחת פנים קלה. בימאהה קוראים לו הדור השני, אבל לדעתנו זה דור 1.5. ב-2008 הוצג הדור השני האמיתי של ה-500 – עם שלדת אלומיניום, עיצוב חדש ועוד כמה נגיעות, וגם הוא היה הצלחה. ב-2012 שוב טימקס חדש, בנפח 530 ועם עיצוב חדש ומחודד בהרבה. זה היה הדור השלישי. 3 שנים מאוחר יותר, ב-2015, דור 3.5, עם מזלג הפוך, מפתח KEYLESS ועוד נגיעות. ועכשיו, ל-2017 – קבלו את הדור הרביעי של הטימקס 530.

2. המנוע נשאר זהה

אין שינוי במנוע עצמו, אבל יש מצערות חשמליות לראשונה בקטנוע
אין שינוי במנוע עצמו, אבל יש מצערות חשמליות לראשונה בקטנוע

כל כך קיווינו שהטימקס יגדל ל-700-750 סמ"ק, אבל בימאהה בחרו להישאר עם מנוע הטווין המקבילי שלהם בנפח 530 סמ"ק. הוא לא השתנה, למעט מערכות העזר – מערכת הזרקה, מזרקים, מערכת פליטה, תיבת אוויר, בית תרמוסטט, מסנן שמן וגם הווריאטור – למשל עם רצועת קרבון חדשה וצרה יותר. היתרון: עם 46 כ"ס הוא עדיין מתאים לרישיון A1.

3. השלדה חדשה לחלוטין

בימאהה מתגאים בשלדת האלומיניום החדשה שמקצצת כ-30% ממשקלה של הקודמת, ובסך הכל 9 ק"ג ממשקלו הכללי של הטימקס. גם הזרוע האחורית חדשה לגמרי, ואם הטימקס של 2015 והלאה הצטיין בהתנהגות הדינמית שלו, ביכולות הספורטיביות וביציבות, אז זה של 2017 אמור להיות אפילו טוב יותר.

4. כ-500 טימקסים חדשים נמכרים בישראל מדי שנה

600 טימקסים השנה! בתמונה: טימקס, טימקס SX וטימקס DX
600 טימקסים השנה! בתמונה: טימקס, טימקס SX וטימקס DX

תחשבו על זה – כלי של יותר מ-80 אלף שקל לגרסה הבסיסית, שעולה כמו אופנוע מכובד, מוכר לבדו בערך כמו כל שוק האופנועים הגדולים בישראל. בשנים הפחות טובות של הטימקס בישראל הוא מכר כ-300 יחידות בשנה. ב-2016 נמכרו כ-500 טימקסים. בכל פעם שיש דגם חדש המכירות מיד קופצות, ובמטרו מתכננים על יותר מ-700 טימקסים חדשים השנה. זה יותר מ-2 כלים ביום בממוצע, וביחס לגודל השוק שלנו זה מספר עצום.

רוצים עוד נתון? יותר מ-50% מרוכשי טימקס חדש בישראל משקיעים במעמד בקנייה 10,000 ש"ח ויותר על תוספות – מערכת פליטה, חלקי וריאטור, תוספות בלינג וכו'. באירופה, אגב, 52% מרוכשי טימקס בוחרים באחת מהגרסאות המיוחדות והיוקרתיות.

5. הטימקס של 2017 שומר על ה-DNA של המותג

בומרנג. בתמונה: גרסת ה-SX
בומרנג. בתמונה: גרסת ה-SX

הוא מתחדד בעיצוב, אבל שומר על קווי המתאר הכל כך מזוהים עם הטימקס כמו מבנה הבומרנג של מרכז הכלי. יחידת החזית והפנסים, עם הנטייה מטה – כמו הסופרבייקס המודרניים של השנים האחרונות (דוקאטי פניגאלה, הונדה CBR1000RR), נראית נפלא בעינינו, ואנחנו בטוחים שגם בעיני קהל היעד העיקרי. אגב, הוא מגיע במקור עם פנסי LED לבנים, שזה בכלל מתאים לקונספט הטימקסי. אם לא הבנתם, תפעילו את הראש. מאחור, אגב, הופרדו הפנסים וכעת יש 2 מהם. גם כאן, האוריינטציה האופנוענית ברורה.

6. השנה הטימקס מקבל המון אלקטרוניקה

מלא אלקטרוניקה. בתמונה - לוח שעונים TFT צבעוני
מלא אלקטרוניקה. בתמונה – לוח שעונים TFT צבעוני

הזרקת דלק ו-ABS זה כבר מזמן סטנדרט, אבל השנה הטימקס מקבל עוד כמה תופיני אלקטרוניקה. יש בקרת החלקה כסטנדרט, ואם אתם חולי דריפטים בכיכרות אז שתדעו שהיא ניתנת לניתוק. יש גם מצערות חשמליות – לראשונה בקטנועים של ימאהה, ויש לוח שעונים חדש שכולו מסכי TFT צבעוניים והוא נשלט במלואו ממתגים על הכידון. מפתח ה-KEYLESS משתדרג גם הוא, ומעתה ניתן להתניע ולדומם את הטימקס ישירות מהשלט, ואם אתם יושבים בבאר ורואים מישהו בחוץ עולה על הטימקס שלכם ונוסע, לחיצה על כפתור בשלט תדומם את המנוע.

בגרסת הספורט יש גם מתג D-MODE לבחירה בין 2 מצבי ניהול מנוע – ספורט ועיר, ויש גם חיבור לאפליקציה ייעודית לטלפון הנייד שדרכה אפשר לצפות בנתונים ולבצע שינויים. בגרסת התיור יש גם משקף מתכוונן חשמלית ל-135 מ"מ, יש חימום למושבים ולידיות ב-3 רמות, ויש בקרת שיוט.

7. הטימקס מתרחב

כן, גם זו התרחבות
כן, גם זו התרחבות

לא, הכוונה לא לרוחה הפיזי ולמשקל, אלא להיצע הדגמים, אם כי מבחינה פיזית דווקא תא האחסון שמתחת למושב גדל השנה. אם לא הבנתם מהפסקה הקודמת, אז מעתה הטימקס מוצע ב-3 גרסאות – רגילה, SX ספורט, ו-DX תיור.

הגרסאות נבדלות בראש ובראשונה בסכמת הצביעה. בעוד הגרסה הרגילה מגיעה רק בשחור מבריק, גרסת הספורט מגיעה בכסוף-מט עם גלגלים כחולים, בדומה ל-YZF-R1, וגם בשחור מט, ויש לה גם נגיעות יוקרתיות כמו סמלי אלומיניום עם הלוגו בצדדים. גרסת התיור מגיעה – בנוסף לשחור מט, גם בכחול מט. לטעמנו, אגב, הגרסאות הכחולה והכסופה מתחרות ביניהן על תואר הצביעה היפה ביותר.

פרט לסכימות צביעה, ה-SX מגיע עם מתג D-MODE ועם אופציה לאפליקציית סלולר, וה-DX מגיע עם משקף חשמלי מתכוונן, חימום לידיות ולמושבים, בקרת שיוט, בולם אחורי שמתכוונן בעומס הקפיץ ובשיכוך ההחזרה, וגם עם האופציה לאפליקציה, אם כי זו האחרונה כנראה לא תעבוד בישראל אלא רק באירופה.

חוץ מהתרחבות ליין הדגמים, בימאהה מרחיבים משמעותית גם את היצע האביזרים, כמו שהאופנוענות המודרנית מכתיבה. לכן החל מהשנה תוכלו למצוא לטימקס בערך הכל, ומקורי של ימאהה. החל ממערכות פליטה (אקראפוביץ'), דרך מחרשות, מאותתים, ידיות, מנופים, מגנים, משקפים מקוצצים מושחמים, ארגזים אחוריים והרשימה עוד ארוכה.

8. לראשונה – מכירה מוקדמת של טימקסים

מי רוצה לקנות ראשון?
מי רוצה לקנות ראשון?

לנו זה נשמע בתחילה כמו אקט שיווקי, אבל לאחר מכן הבנו את הסיבה האמיתית. במטרו פתחו לראשונה מכירה מוקדמת לטימקס החדש, שכאמור צפוי להגיע ארצה ממש בימים הקרובים. הסיבה: עשרות רוכשים פוטנציאליים הגיעו לסוכנויות מטרו וביקשו לפתוח הזמנה. היסטריה כזו סביב דגם חדש לא זוכרים במטרו. אז אם אתם רוצים לרכוש טימקס חדש, שתדעו שיש מכירה מוקדמת. כמו כרטיסים להופעה, רק בלי ההנחה.

אם תהיתם מה המחירים, אז הגרסה הרגילה של הטימקס תעלה כ-84 אלף ש"ח, גרסת ה-SX תעלה מעט יותר, וגרסת ה-DX תעלה קצת יותר מ-90 אלף ש"ח. את המחירים המדויקים נדע כבר בימים הקרובים.

9. המוניטין, הו המוניטין…

טימקס שחורה - יחידת חיסול
טימקס שחורה – יחידת חיסול

השם שיצא לטימקס (אגב, לא רק בארץ אלא בהרבה מדינות באירופה) מוצדק לחלוטין. הרבה חיסולי עולם תחתון התבצעו על טימקסים, ומי שרוכב על טימקס שחור ברחבי גוש דן ודאי חווה על בשרו את כמות הפעמים שנעצר לביקורת רישיונות על-ידי משטרת ישראל. על כל זה אין ויכוח. אבל אחרי הכל, מדובר במקסי-סקוטר מעולה, ספורטיבי ומהודק, שרק הולך ומשתבח עם השנים. נכון, הוא יקר לרכישה, הוא יקר לתחזוקה, ויש לו מוניטין לא משהו, אבל אם מתעלמים מאלה (למרות שקשה…) ובוחנים את הטימקס רק לפי היכולות שלו, אז יש פה חתיכת יציאה אדירה שכבר 17 שנה מובילה את שוק המקסי-סקוטרים בלי שמץ של תחרות. בעולם הכל-כך תחרותי שלנו, זה לא דבר מובן מאליו. לכן יש לנו הרבה כבוד לטימקס.

10. היום אנחנו רוכבים עליו

זה מה ששאר העיתונאים שירכבו איתנו הולכים לראות היום, אבל בקטן יותר...
זה מה ששאר העיתונאים שירכבו איתנו היום הולכים לראות, אבל בקטן יותר…

ההשקה העולמית לטימקס החדש מתקיימת בימים אלו בקייפטאון, דרום אפריקה, ואנחנו פה כדי לרכב עליו ולספר לכם איך הוא. היום (ראשון) נרכב על גרסאות ה-SX וה-DX של הטימקס על הכבישים המדהימים שמסביב לקייפטאון, ובימים הקרובים נביא לכם את רשמינו. הישארו מעודכנים.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 39, רוכב על אופנועים 23 שנה ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

Beta 2018

מטרו משיקה את דגמי בטא 2018 עם אלכס סלביני

מטרו מוטור עורכת אירוע השקה ורכיבות מבחן על דגמי 2018 של בטא; כוכב האירוע - אלכס סלביני, רוכב קבוצת המרוצים של בטא באליפות העולם באנדורו

כתיבת תגובה

Single Sign On provided by vBSSO