שנת 2015 מסתיימת היום. האמת, הייתה שנה מצוינת. השוק העולמי יצא מהמשבר העמוק ואנחנו מופצצים בדגמים חדשים שהם תוצאה ישירה של המשבר הזה, וגם השוק המקומי חווה עלייה במכירות אחרי שנים ארוכות של דשדוש במקום, כולל גידול מסיבי בתחום האופנועים והגדלת היחס בין אופנועים לקטנועים. זה הזמן שלנו לבחור את האופנועים שעשו לנו את זה יותר מכולם השנה.
לא היו לנו יותר מדי כללים לבחירה. בהתחלה רצינו לבחור אופנועים שעליהם רכבנו, אבל השנה הוצגו כמה כלים מחרמנים במיוחד שעליהם טרם רכבנו והם חייבים להיכנס לרשימה הזו. אז בלי יותר מדי בלבולי מוח – קבלו את הרשימה שלנו ל-2015. רק הערה קטנה – את האפריקה טווין של הונדה וה-MT-10 של ימאהה אנחנו שומרים לרשימה של שנה הבאה, אחרי שנרכב עליהם…
אפריליה קאפונורד
אמנם יצא כבר ב-2013, אבל רק השנה הקאפונורד הגיע ארצה וזכינו לרכב עליו, והופתענו בגדול. המתלים הסמי-אקטיביים עם כיוון עומס הקפיץ מעולים, מנוע הווי-טווין אדיר (רק שתיין דלק לא קטן…), ההתנהגות מצוינת והוא מספק המון נוחות. ים של אופנוע אדוונצ'ר ב-125 אלף שקל.
ב.מ.וו S1000XR
האדוונצ'ר המטורלל של ב.מ.וו. סופרבייק בחליפת אדוונצ'ר. למי שרוצה ללכת עד הסוף. אם עד עכשיו המולטיסטראדה של דוקאטי היה הסמן הימני של הקטגוריה, בא ה-S1000XR והזיז את הסקאלה עוד יותר. הקונספט מאוד דומה למולטיסטראדה – בסיס של אופנוע ספורט, גלגלי "17, מתלים סמי-אקטיביים וים של אלקטרוניקה על אדוונצ'ר-כבישי, אבל לעומת הווי-טווין של דוקאטי, הב.מ.וו מצויד ב-4 צילינדרים בשורה, עם סאונד והתנהגות של סופרבייק. טירוף!
ק.ט.מ סופר-אדוונצ'ר 1290
אנחנו כבר בשוונג של אדוונצ'רים, והם הולכים ונהיים מוגזמים, אז עכשיו זה המקום של הסופר-טנקר, סליחה סופר-אדוונצ'ר של ק.ט.מ – ה-1290 – התשובה האוסטרית לR1200GS בגרסת האדוונצ'ר למי שהאדוונצ'ר 1190 קטן עליו. 160 כ"ס ממנוע וי-טווין ענק, ערימות של אלקטרוניקה – כל מה שק.ט.מ יכלו לזרוק על האופנוע, כולל פנסי ערפל שמשנים את עוצמתם כתלות בהטיה, וכמובן מתלים סמי-אקטיביים וכל הבקרות שיש, מיכל דלק ענק, ובגדול אופנוע סופר-מוגזם, אבל מה-זה מהנה…
דוקאטי מונסטר 1200R
במעבר חד לסטריטפייטרים. המונסטר 1200R הוא גם אופנוע מוגזם. כאילו, מה חסר לגרסת ה-S המושקעת? האמת שכלום, אבל אם אפשר לייצר מונסטר שיהיה אפילו יותר פרימיום עם רכיבים של פניגאלה, אז למה לא? אופנוע אדיר שמיועד לפנאי – ימי מסלול ורכיבות ספורטיביות, מכלולים איכותיים, 160 כ"ס, וכל זה בא באופנוע מעודן ומגומר. איזו מכונה!
ב.מ.וו R1200R
נישאר בנייקדים, אבל מסטריטפייטר מטורלל נעבור לרודסטר מעודן. ה-R1200R המחודש ל-2015 קיבל את מנוע קירור האוויר-נוזל של ה-R1200GS, ועל הדרך עבר מקצה שיפורים מקיף. לא אבולוציה אלא אופנוע חדש לגמרי, כולל מזלג הפוך במקום הטלהלבר המסורתי (אגב, זה בגלל שאין מקום לטלהלבר בשל הרדיאטור…). התוצאה – אחד האופנועים שיותר נהנינו לרכב עליהם השנה. מצד אחד אופנוע כביש נעים לשימוש ואיכותי, ומצד שני זאב בעור כבש – עם יכולות כביש אדירות והמון חיוכים בקסדה. וכל זה מגיע באריזה סופר-סטייליסטית, כך שזה פצצה של אופנוע בתי קפה, ועם ערימות של אלקטרוניקה.
ימאהה XSR700
נשארים עם נייקדים סטייליסטים. מה שאנחנו אוהבים ב-XSR700 זה שמצד אחד הוא רטרו סטייליסטי שנראה מצוין, אבל על פלטפורמה סופר-מגניבה של ה-MT-07 – כלומר אופנוע שמח עם מנוע כיפי בטירוף והתנהגות אדירה. תראו לנו עוד אופנוע רטרו שמרים גלגל בקלות בהילוך שלישי ב-70 קמ"ש בדאבל-קלאץ' קטן. בקיצור, עפנו עליו. המחיר הזול הוא בונוס רציני.
ימאהה טימקס 530
נשארים עם ימאהה. למה בחרנו בטימקס 530 המחודש? פשוט מאוד – כי הוא קיבל מזלג הפוך. בדיוק מה שהיה חסר לו כדי להיות ספורטיבי חד ומדויק בפרונט במקום הדרדל'ה שהיה שם לפני כן, שהיה מתעוות בכניסה לפנייה על בלמים כמו אחרון הג'ויריידים. עוד רגע אתם שם, ימאהה – רק חסרים עוד איזה 300 סמ"ק 30-40 כ"ס!
ימאהה MT-09 טרייסר
אם יש פה 3 אופנועים רצופים של ימאהה, זה אומר בדיוק באיזו תקופה החברה נמצאת, ועוד לא הכנסנו את ה-WR250F החדש כי טרם רכבנו עליו. בקיצור, הטרייסר הוא אחת היציאות החזקות של השנה – אדוונצ'ר-כביש על בסיס ה-MT-09 עם מנוע הטריפל האדיר ועם התנהגות מעולה, וכל זה במחיר ממתק.
SWM
גם ה-630 וגם ה-250/310. גם כי להוסקוורנה האיטלקית מגיע קצת כבוד, וגם כי אלו היו אופנועים מעולים שמגיע לעולם השטח לקבל בחזרה!
הוסקוורנה 701 ויטפילן
כנראה הקונספט הכי מחרמן שיצא השנה. המעמיד הרשמי של 2015. כבוד גדול לסדנת KISKA.
בנלי לאונצ'ינו