דף הבית / חדשות / 5 דברים שאנחנו אוהבים בימאהה טנרה 700
Yamaha-Tenere-700-local-launch-015

5 דברים שאנחנו אוהבים בימאהה טנרה 700

הנקודות שאותן אנחנו יותר אוהבים בימאהה טנרה 700 החדש - אחרי חצי שנת רכיבה

הימאהה טנרה 700, שהגיע ארצה לפני כחצי שנה, הצליח לעשות לא מעט רעש – בארץ ובעולם. בארץ נמכרו כבר יותר מ-100 יחידות מהאדוונצ'ר-ראלי החדש של ימאהה, וגם בעולם הוא מככב בטבלאות המכירות. אז אחרי חצי שנה ויותר מ-5,000 ק"מ שבהם הוא משרת אותנו במערכת, אנחנו רוצים לעשות סיכום ביניים של הדברים שאנחנו יותר אוהבים בו.

1. המנוע

ה-CP2 של ימאהה - מנוע אדיר, אחת היציאות הטובות של החברה
ה-CP2 של ימאהה – מנוע אדיר, אחת היציאות הטובות של החברה

מנוע ה-CP2, הטווין המקבילי של ימאהה בנפח 689 סמ"ק, הוא אחת היציאות החזקות של ימאהה בשנים האחרונות, וכבר כתבנו את זה בעבר. עם זווית של 270 מעלות בין שני פיני הארכובה, הטווין המקבילי הזה לא משעמם לרגע, ויותר מזה – הוא מנוע מלא שמחת חיים שמספק כוח בכל סל"ד, ובמיוחד בטווחי הביניים. התוצאה היא מנוע מהנה מאוד ושופע מומנט, ששמח להרים גלגל קדמי בכל הזדמנות ועוזר לעבודה תלת-ממדית של האופנוע כולו. הכרנו אותו לראשונה ב-MT-07 והתאהבנו, התלהבנו ממנו ב-XSR700, התפעלנו מטווח השימושים שלו בטרייסר 700, ומסתבר שהוא מתאים לא רק לאופנועי כביש – אלא גם לאדוונצ'רים. איזה מנוע משובח!

2. המתלים וההתנהגות

מערכת מתלים איכותית
מערכת מתלים איכותית

בימאהה הבינו שאדוונצ'ר-ראלי אמיתי חייב מערכת מתלים ראויה לשמה, ולכן הרכיבו על הטנרה 700 מערכת בולמים איכותית למדי – מזלג הפוך בקוטר 43 מ"מ מטיפוס קארטרידג' עם כיוונים מלאים מלפנים, ומאחור זרוע אלומיניום עם בולם יחיד איכותי בעל מיכל גז וכיוונים מלאים, כולל כיוון שיכוך כיווץ מהיר ואיטי. הבולמים הללו – ובמיוחד האחורי – מגיעים בטכנולוגיה של סדרת ה-WR-F של ימאהה, כלומר בולמים של קאיאבה שהגיעו מעולם האנדורו. והם עובדים נפלא. יש לנו מעט ביקורת עליהם, בעיקר שהיינו רוצים אותם עם קפיצים במידה או שתיים יותר קשיחים, אבל אלו דברים שניתנים לכיוון, וכשהבסיס טוב – התוצאה טובה. ואכן, מערכת המתלים של הטנרה 700 מאפשרת טווח שימושים רחב מאוד – מרכיבת כביש רגועה, דרך ספורטיבית יותר, ועד רכיבת שטח מהירה וקשוחה. בכל המצבים האלה המתלים יספגו והאופנוע יישאר יציב על הקו. מעולה!

3. העיצוב

אדוונצ'ר-ראלי מודרני
אדוונצ'ר-ראלי מודרני

הימאהה טנרה 700 הוא אחד הכלים המרעננים על כבישי ישראל כשמדובר על עיצוב. הוא מביא איתו מראה קשוח של אופנוע ראלי – במיוחד כשמסתכלים מלפנים ורואים את משקף הרוח, ארבעת פנסי ה-LED הקדמיים, לוח השעונים הגבוה והמוארך וה'באר' לנשיאת מתקן GPS או טלפון שמעליו. גם הזנב המינימליסטי ומרכז האופנוע הגדול נותנים תחושה של אופנוע קרבי. לדעתנו הצליח לימאהה בגדול בקטע הזה.

4. הקונספט

הקונספט - פחות זה יותר
הקונספט – פחות זה יותר

בימים שבהם אופנועי אדוונצ'ר הולכים ומתרחקים מהשטח, והולכים ונהיים גדולים יותר, כבדים יותר, חזקים יותר (לעתים מדי…), טכנולוגיים יותר, וכמובן גם יקרים יותר – בא הימאהה טנרה 700 ומחזיר את השפיות ואת הנגישות למשחק. מצד אחד זהו אופנוע אדוונצ'ר קרבי, עם עיצוב מודרני, עם יכולות דינמיות מעולות, עם טווח שימושים רחב ועם נוחות טובה יחסית, אבל מצד שני יש בו רק את מה שצריך לצורך רכיבת אדוונצ'ר. זה אומר שמערכות האלקטרוניקה והבקרות שלו מסתכמות במערכת ABS עם מצב כביש ומצב אנדורו, וזהו. אין בקרת אחיזה (וגם לא צריך עם המנוע הנהדר והנשלט הזה), אין קוויקשיפטר, בקרת שיוט, חיישני לחץ אוויר בגלגלים או מסך TFT. מה כן יש? שלדה טובה, בתוכה מנוע משובח, מערכת מתלים ראויה, גלגלי שפיצים בקוטר "21 ו-"18, בלמים פשוטים אך טובים למדי, והכל עטוף במודרניות ובפונקציונליות עם מחשבה על הפרטים הקטנים. זה כל מה שצריך כדי לצאת לרכיבת אדוונצ'ר בכביש ובשטח – ולכן המחיר הנגיש.

5. הביצועים

יכולת שטח אמיתית
יכולת שטח אמיתית

ואחרי כל אלו, הימאהה טנרה 700 לא רק יפה, אלא גם אופה. השילוב של מנוע מעולה עם שלדה מאוזנת, מערכת מתלים ראויה, גלגלים במידות שטח עם צמיגי אדוונצ'ר קרביים (פירלי סקורפיון ראלי STR) ומשקל סביר של קצת יותר מ-200 ק"ג – יוצרים מכונה עולה, שעובדת טוב למדי בכביש, ובעיקר מצטיינת ברכיבת שטח – החל משבילים ועד שטחים טכניים ותובעניים יותר. כלומר כן – לטנרה 700 יש יכולות שטח אמיתיות, ומי כמו רוכב האדוונצ'ר הישראלי יודע להעריך אופנועי אדוונצ'ר עם יכולת שטח אמיתית וגבוהה.

אז אחרי חצי שנה איתו, אפשר לסכם ולהגיד שהימאהה טנרה 700 פורע את כל הצ'קים שימאהה פיזרו בשנתיים של טיזרים, של קונספטים ושל אבי-טיפוס. אופנוע אדוונצ'ר-ראלי מעולה שמתאים מאוד לקהל האדוונצ'ר הישראלי, שבאמת לוקח את האופנועים שלו לשטח. עבודה יפה של ימאהה.

קרבי ופונקציונלי
קרבי ופונקציונלי

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 42, רוכב על אופנועים 26 שנה ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

65479_TE 300i Jarvis Edition 2020

חדש בארץ: הוסקוורנה TE300i בגרסת ג'ארוויס

ההוסקוורנה TE300i הגיע ארצה בגרסת מחווה לאלוף האקסטרים-אנדורו גראהם ג'ארוויס הכוללת תוספות מכאניות ועיצוביות; המחיר: 74 אלף ש"ח

10 תגובות

  1. Avatar

    מתי כתבה על 5 דברים שאתם לא אוהבים?

    • Avatar

      ולהסתגן בלהרגיז את מטרו?!?! השתגעת?

      הם גםכותבים שלאופנוע "מחיר נגיש".

      עולה לא רחוק מBMW 750GS… "נגיש"

  2. Avatar

    אכן אופנוע מעולה אך במחיר מוגזם!! על מנת להקרא אדוונצר הוא חייב חבילת תוספות, שמשום מה חולקה בצורה מוזרה לשלוש קטגוריות, כשבכל קטגוריה לי כרוכב יש משהו נדרש, המביאים את האופנוע הזה למעל 80 אש"ח וזה מוגזם ביותר ומתקרב לטריטוריות אחרות !

  3. Avatar

    מה זה "חצי שנה אצלינו במערכת"? גילוי נאות חסר פה. קיבלתם בחינם מהיבואן? זה כלי שנרכש במחיר "רגיל" ע"י אחד מחברי המערכת?. זה פרט חשוב כידי להבין כמה אובייקטיבית הכתבה.

  4. Avatar

    מה אתה בדיוק?…מחלק לעצמך מחמאות על האופנוע שלך ,זה מיבחן דרכים משוחד,או משהו כזה?…ה ZZR1400 שלי יותר יפה,יותר מהיר,יותר חזק ויותר נוח מהטנרה 700. אז?…how about that?

  5. Avatar

    תהיה גבר ותראה חשבונית רכישה אנחנו לא מאמינים
    מהמר שקיבלת הנחה של יותר מ-10K

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO