אינדיאן מתקדמת בצעדי ענק. מאז רכישת המותג האמריקאי הוותיק על-ידי קונצרן פולאריס ב-2011, החברה לא מפסיקה להתפתח ולחשוף דגמים חדשים וגרסאות חדשות לדגמים קיימים. פולאריס לקחה את השם והמוניטין של אינדיאן, והפכה את הכלים למודרניים וידידותיים, יחד עם השמירה הקפדנית על המראה והרוח של המותג.
עד היום לאינדיאן היו 2 פלטפורמות לליין הרחב של האופנועים שלה: הסקאוט והצ'יף. על צמד הפלטפורמות הללו בנו באינדיאן דגמים רבים בטווח מחירים רחב, כשסדרת הצ'יף מציעה את המגוון הרחב ביותר של דגמים.
כעת, 7 שנים אחרי הרכישה, עומדים להציג באינדיאן פלטפורמה שלישית במספר – פלטפורמת ה-FTR1200, הנה 5 דברים שאתם צריכים לדעת עליה:
הבסיס – FTR750
לפני שנתיים חשפו באינדיאן את ה-FTR750 – אופנוע פלאט-טראק תחרותי המיועד להתחרות במרוצי הפלאט-טראק הפופולריים בארה"ב ולשבור את השליטה המוחלטת של הארלי-דיווידסון בסגמנט. התוצאות היו מיידיות: אינדיאן זכתה עם ה-FTR750 בשתי האליפויות האחרונות, כשבעונה האחרונה ה-FTR750 קוטף 11 ניצחונות מתוך 12 מרוצים. בנוסף, טראביס פסטרנה ערך עם ה-FTR750 מופע קפיצות ראווה לזכרו של איוול קניבל.
הקונספט – במילאנו 2017
בתערוכת מילאנו 2017 חשפה אינדיאן דגם קונספט של FTR1200. הרעיון היה לבחון את תגובות הקהל לגרסה סדרתית ל-FTR, כזו המיועדת לכביש הציבורי ולא למרוצים, אבל משתמשת באלמנטים עיצוביים ומכאניים הלקוחים מה-FTR750 המקורי. תגובות הקהל לא הותירו מקום לספק – קהל הרוכבים מעוניין בדגם כזה.
הייצור הסדרתי – ל-2019
באינדיאן הבינו שיש דרישה לאופנוע בקונספט פלאט-טראק לכביש הציבורי, והכריזו לאחרונה שה-FTR1200 יגיע לייצור סדרתי כבר כדגם 2019. על הפלטפורמה הזו יבנו קרוב לוודאי דגמים נוספים בעתיד – ספורטיביים יותר או פחות.
הפלטפורמה – ספורטיבית
הנתונים של ה-FTR1200 והמכלולים המכאניים שלו מבטיחים שמדובר באופנוע עם יכולות ספורטיביות ממשיות ולא עוד קרוזר מגודל לשיוט בכבישים ישרים. המנוע, וי-טווין בנפח 1,203 סמ"ק, יפיק כ-120 כ"ס ויותר מ-12 קג"מ, והוא יישב בתוך שלדת מסבך משולשי פלדה קשיחה. הבולמים הקדמיים הפוכים ובשרניים, הגלגלים בקוטר "19 קדמי ו-"18 אחורי, והבלמים ככל הנראה של ברמבו האיטלקית. המשקל אמור להיות נמוך, וכאמור הקונספט כולו – ספורטיבי. ממש אופנוע לתת איתו גז.
החשיפה – בקלן
אינדיאן תציג את גרסת הייצור הסדרתי של ה-FTR1200 כבר בתערוכת קלן הקרובה שתיפתח בעוד שבועיים. אז גם ייחשפו הנתונים המלאים, וכמובן תמונות. על-פי ההערכות, גרסת הייצור של ה-FTR1200 תהיה דומה מאוד לגרסת הקונספט שהוצגה במילאנו בשנה שעברה.
אלינו לישראל ה-FTR1200 צפוי להגיע לקראת אמצע 2019, וכבר עכשיו אנחנו יודעים שזה לגמרי אחד הכלים שאנחנו רוצים להניח עליהם את הישבן ולתת גז.
נראה מעולה ומיוחד, הנתונים אש. רק חבל שהמחיר יהיה גם אש
המחיר ההתחלתי שלו בארה"ב ואירפה עומד כרגע על 15 אלך דולר כלומר כ55 אלף שקל, לכמה לדעתך הוא יגיע בארץ?