דף הבית / חדשות / 7 דברים שאהבנו בדוקאטי מונסטר 1200R החדש
56-34 MONSTER 1200 R

7 דברים שאהבנו בדוקאטי מונסטר 1200R החדש

דוקאטי חשפה את המונסטר 1200R החדש, ואנחנו מסדרים את הדברים שאהבנו

דוקאטי חשפה אתמול (ב') בתערוכת פרנקפורט את המונסטר 1200R החדש – המונסטר החזק ביותר אי-פעם עם 160 כ"ס. על פי דוקאטי, זה גם המונסטר הקרבי והמרגש ביותר שיוצר אי-פעם – יותר קרבי מהמונסטר 1200 בגרסת ה-S. סיבה מספיק טובה למנות את מה שאהבנו במונסטר החדש.

1. קודם כל, המנוע!

היינו בטוחים שהמונסטר יקבל את מנוע ה-DVT עם תזמון השסתומים המשתנה של המולטיסטראדה, אבל מסתבר שהמונסטר מקבל אבולוציה של מנוע הטסטהסטרטה 11 מעלות DS, שבמעבר מגרסת המונסטר S ל-R הוא זוכה לתוספת של 10% בהספק ו-5.5% במומנט. ובמספרים – 160 כ"ס ו-13.4 קג"מ ממנוע L-טווין בשרני מקורר נוזל עם יחס דחיסה של 13.0:1. כמה שזה נשמע מפתה! אגב, יש גם מערכת בקרת אחיזה עם 8 מצבים וגם 3 מצבי ניהול מנוע – ספורט, תיור ואורבן.

160 כ"ס, 13.4 קג"מ מ-L-טווין בשרני - יאמי!
160 כ"ס, 13.4 קג"מ מ-L-טווין בשרני – יאמי!

2. הבולמים

גרסת ה-S של המונסטר מגיעה עם בולמי אוהלינס, וה-R מגיע גם הוא עם אוהלינסים, אבל חדשים לגמרי, מתכווננים באופן מלא. מלפנים מזלג הפוך בקוטר 48 מ"מ, ומאחור זרוע חד צדית עם בולם יחד ומנגנון לינקים. זה חייב להיות טוב. ואם כבר אוהלינס, אז גם משכך ההיגוי המקורי מגיע מהיצרנית השבדית.

אוהלינס מתכווננים מלפנים ומאחור
אוהלינס מתכווננים מלפנים ומאחור

3. הצמיגים

פירלי דיאבלו סופרקורסה SP – שהם צמיגי מרוץ חוקיים לכביש. יש לנו סיפר טוב עם הצמיגים האלה, אבל נשמור אותו לפעם אחרת. רק נספר שהצמיג האחורי במידה 200/55ZR17 – מה שאומר מלא אחיזה, עד המרפק. במיוחד שגם החישוקים קלים יותר משל גרסת ה-S.

פירלי דיאבלו סופרקורסה SP - יש לנו סיפור עם הצמיגים האלה
פירלי דיאבלו סופרקורסה SP – יש לנו סיפור עם הצמיגים האלה

4. הבלמים

ברמבו מונובלוק M50 רדיאליים עם צמד דיסקים בקוטר 330 מ"מ – אותה מערכת בלימה שמגיעה עם הפניגאלה 1299. מה שזה אומר בפשטות – מערכת בלימה היסטרית. ויש גם ABS מודרני מדגם 9MP של בוש.

מי שלא בלם ב-M50 על דיסקים בקוטר 330 מ"מ - לא חווה עוצמת בלימה...
מי שלא בלם ב-M50 על דיסקים בקוטר 330 מ"מ – לא חווה עוצמת בלימה…

5. העיצוב

מונסטרי לגמרי, נאמן למשפחה. האגזוזים עובו פה ב-8 מ"מ וכעת קוטרם עומד על 58 מ"מ בשרניים וגם דוד הפליטה עוצב מחדש, יש כנף קדמית מקרבון, יש משקף קדמי קטן, יש רגליות רוכב ומורכב נפרדות, אבל אחרי הכל – הוא נראה מסיבי, קרבי, ובעיקר – מונסטר.

מונסטר
מונסטר

6. האבזור

אלקטרוניקה הכוללת 3 מצבי ניהול אופנוע, חבילת בטיחות של דוקאטי הכוללת בקרת החלקה ו-ABS, לוח שעונים צבעוני TFT, פנסי LED, חלקי קרבון, חישוקים קלים, בולמים איכותיים, בלמים היסטריים, משכך היגוי, קלאץ' מחליק בתפעול הידראולי – הכל ברמה הגבוהה ביותר.

מאובזר למלחמה!
מאובזר למלחמה!

7. לבסוף, הזמן – שבועיים

שזה הזמן שיעבור מהיום ועד שנניח את הישבן שלנו על המונסטר 1200R החדש וניתן עליו גז במסלול ספרדי. בטוח שיהיה מעניין!

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 41, רוכב על אופנועים 25 שנה ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

Yamaha-MT-Sport-Pack-003

ימאהה: חבילות ספורט חדשות ל-MT הקטנים

בימאהה מציעים חבילת ספורט, שבעיקר משפרת את הסטייל, לצמד דגמי ה-MT הקטנים - MT-125 ו-MT-03

3 תגובות

  1. אולי משהו אצלי לא בסדר אבל בעיני הוא מכוער.

  2. Avatar

    לדן- בדיקת ראייה דחוף!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO