פורסם לראשונה בנובמבר, מיד אחרי תערוכת מילאנו. עודכן היום – 9.5.16
לאופנוע הזה אף אחד לא ציפה. אפשר לומר שהוא הגיע בהפתעה גמורה, והוא בהחלט אחד מהאופנועים החשובים שהוצגו השנה במילאנו. ימאהה הלכה עד הסוף, ואל תוך משפחת ה-MT יצקה דגם נוסף – שמרחיב את המשפחה ומהווה את הסמן הימני בה. קבלו את ה-MT-10 – היציאה שמסמלת יותר מכל את התעוזה של ימאהה בשנים האחרונות. החברה הזו חושבת פחות יפנית ויותר אירופאית, ועל כך מגיע לה הרבה כבוד.
ה-MT-10 הוא למעשה YZF-R1 מהדור האחרון, מופשט, מעוצב ומותאם להיות סטריטפייטר. לא עוד נייקדים כאילו סטריטפייטרים רכרוכיים, אלא הדבר האמיתי – מכונת מלחמה שבנויה על בסיס אופנוע הספורט הקיצוני של ימאהה.
אז הנה כל מה שאהבנו ב-MT-10 החדש
1. המנוע
אמנם 4 צילינדרים בשורה, אבל מנוע הקרוספליין של ה-R1 מ-2009 ועד היום הוא ה-4 צילינדרים הכי מגניב, מעניין, מחוספס ומרגש שיצא מיפן אי-פעם. הוא מרגיש כמו שילוב בין V2 ל-V4, יש לו סאונד מעניין – בטח עם מערכת פליטה פתוחה, והוא לא חלק כמו 4 צילינדרים קונבנציונלי עם סדר הצתה של כל 180 מעלות, אלא מציע חספוס והמון אופי.
ב-MT-10 המנוע הזה לא מספק 200 כ"ס אלא כ-170 כ"ס 'בלבד', ובתמורה עקומת המומנט רחבה יותר. נשמע שילוב מנצח, במיוחד עם מערכת פליטה קצת פחות חנוקה מזו שעומדת ביורו 4. נגיד אקרפוביץ'. יאמי!
2. המראה
בימאהה עשו את הדרך הארוכה, ועיצבו מחדש את עבודת הגוף על הפלטפורמה של ה-R1, בהתאם לרוח של משפחת ה-MT. התוצאה, לדעתנו, מטריפה. נכון שהמסיכה עם צמד הפנסים מזכירה קצת את הטואונו של אפריליה, אבל אין ממש רע בזה, והחזות הכללית משדרת ערימות של קרביות. גם שאר האופנוע מעוצב יפה, כשמאוד אהבנו את המנוע ומיכל הדלק הגדולים במרכז ואת השפיצים הקטנים שנמתחים אחורנית ולפנים.
3. מכלולי השלדה
מה כבר יש להוסיף על זה? שלדה של R1, בולמים של R1 (מכוילים לסטריטפייטר), בלמים רדיאליים של R1, גלגלים של R1, או בקיצור – מכלולי שלדה של R1 – אופנוע הסופרבייק של ימאהה. מה שאומר שהאופנוע הזה יודע לספוג כוחות, והרבה. עוד יאמי!
4. האלקטרוניקה
מצערות חשמליות (Ride By Wire) עם 3 מצבי רכיבה, בקרת החלקה עם 3 מצבים, ABS, בקרת שיוט, אופציה לקוויקשיפטר. קליק אחד או קליק וחצי מתחת לחזית הטכנולוגיה האירופאית בסגמנט, אבל הרבה מעל הסטנדרט היפני. מכובד!
5. הקונספט
זו אולי הנקודה החשובה ביותר: זו הפעם הראשונה שיצרנית יפנית משחררת סטריטפייטר שלא משחק בכאילו, שהוא לא נייקד רך, נעים ושימושי, אלא מכונת מלחמה אמיתית. אופנוע שמסתכל לאפריליה טואונו V4, ב.מ.וו S1000R, דוקאטי מונסטר 1200 ו-MV אגוסטה ברוטאלה 1000 ישר ללבן של העין. זו הפעם הראשונה שיצרנית יפנית בונה סטריטפייטר על בסיס אופנוע הספורט הקיצוני שלה, ולא אופנוע חדש סביב מנוע מוחלש. זו הפעם הראשונה שיצרנית יפנית יוצאת מגבולות יפן ובאה להילחם מול האירופאים במגרש הביתי שלהם, בסגמנט שהולך ומתפתח. ויודעים מה? כשהבסיס של הסטריטפייטר שלך הוא R1, יש מצב שגם תהיה שחקן משמעותי.
6. המחיר
נכון, המחיר הרשמי עדיין לא פורסם בארץ, אבל אם ימאהה תישאר נאמנה לערכי הליבה של משפחת ה-MT החדשה, זה אומר שה-MT-10 יוצע במחיר אטרקטיבי. כמה זה אטרקטיבי? אם YZF-R1 עולה כ-130 אלף ש"ח, אנחנו נהיה מאוד מרוצים אם ה-MT-10 יעלה פחות מ-100 אלף, ולהערכתו זה גמרי הכיוון אצל היואנית המקומית. בימאהה כבר הוכיחו שהם יכולים.
7. ההשקה העולמית
בסוף השבוע הקרוב אנחנו נוסעים לרכב עליו על כבישים אירופאים משובחים, ולכן בתכלס זה הסעיף החשוב ביותר…
מה נסגר איתך אביעד עם כל ה "גררר" וה "יאמי"?!
מה, כתבת את הפוסט הזה מהאייפון עם נרתיק ארנבת ורוד?
הרגת אותי…
" זו הפעם הראשונה שיצרנית יפנית משחררת סטריטפייטר שלא משחק בכאילו, שהוא לא נייקד רך, נעים ושימושי, אלא מכונת מלחמה אמיתית. "
אז זהו ש … Suzuki BKing
Z1000 לא נחשב?
רון, חוץ מזה שה K1200/1300 R/S גם 4 בשורה אין שום קשר בין האופנועים.
המקור של במוו הוא סדרה K שהוא אופנוע תיור, עם גל הינע, מתלים ייחודיים ואלקטרוניקה שהקדימה את המתחרים. אם כבר הדוגמא היותר טובה היא S1000R, והוא לא נראה כמו כשלון