בדוקאטי הציגו לפני 3 שבועות את הפניגאלה V2 – כרטיס הכניסה של דוקאטי לעולם אופנועי הספורט המקצועיים והאח הקטן של הפניגאלה V4. הבסיס לפניגאלה V2 החדש הוא הפניגאלה 959 הוותיק (כשלפניו היה הפניגאלה 899 הנהדר), אבל הלכה למעשה מדובר באופנוע חדש לחלוטין שעבר מקצה שיפורים ושינויים בכל מקום אפשרי.

הדגם הזה הוא חשוב מאוד עבור דוקאטי, שכן כאמור הוא כרטיס הכניסה לעולם אופנועי הספורט המקצועיים של החברה, אז לכבוד הדגם החדש קבלו כמה נקודות שאתם צריכים לדעת:
1. השם – פניגאלה V2
לפני שנתיים בדוקאטי שחררו את הפניגאלה V4. השם V4 נבחר כדי לציין את המנוע החדש ויוצא הדופן של דוקאטי – V4 שהחליף את ה-L2 הישן והוותיק שמזוהה עם דוקאטי כבר עשרות שנים. בדוקאטי רוצים ליצור קורלציה בין דגמי הפניגאלה, ואם בעבר זה היה במספרים (למשל פניגאלה 1299 אל מול פניגאלה 959), אז כעת זה בתצורת המנוע. האח הגדול הוא פניגאלה V4 – האח הקטן הוא פניגאלה V2. אגב, אם לא ידעתם, השם 'פניגאלה' מציין את 'בורגו פניגאלה' – רובע פניגאלה – הרובע בעיר בולוניה שבו ממוקמים מפעלי דוקאטי.

2. העיצוב – כמו של פניגאלה V4
בהמשך לסעיף הקודם, גם העיצוב בקורלציה מלאה לפניגאלה V4. מעטפת הפיירינג כולה עוצבה מחדש, כשהמסיכה וצמד הפנסים זהים לאלו של ה-V4, פיירינג הצד הוא דו-שכבתי ומעוצב בדיוק כמו זה של ה-V4 מהדור הקודם, והזנב המינימליסטי והמאוורר לקוח גם הוא מהאח הגדול – כמו מיכל הדלק. אלמנטים עיצוביים נוספים הם הזרוע החד-צדית המחליפה את הדו-צדית של ה-959, וכן מערכת הפליטה שעוברת מתחת למנוע ויוצאת מצד ימין של האופנוע. בדוקאטי שמרו על הקווים הנקיים של ה-V4 והעבירו אותם ל-V2, ולטעמנו זה אחד מאופנועי הספורט היותר סקסיים ונחשקים בעולם האופנועים.

3. המנוע – 955 סמ"ק, יותר חזק
הבסיס למנוע בפניגאלה V2 הוא אותו דזמוקואדרו בנפח 955 סמ"ק (קוטר קדח 100 מ"מ, מהלך בוכנה 60.8 מ"מ), אולם הוא מקבל מסאג' רציני, בעיקר ביניקה ובפליטה, וכעת הוא מפיק 155 כ"ס ב-10,750 סל"ד ו-10.5 קג"מ ב-9,000 סל"ד, שהם 5 כ"ס ו-0.2 קג"מ יותר מה-959. המנוע עומד כמובן בתקנות יורו 5, וכפי שכתבנו לא פעם – המנוע הזה על שלל גרסאותיו הוא אחד המוצלחים של דוקאטי. המנוע, אגב, משמש כגורם נושא עומס מרכזי בשלדת הפניגאלה.

4. שלדה ומתלים – לכביש ולהנאה במסלול
השלדה היא מונוקוק מאלומיניום, והיא קומפקטית וקלה. מערכת המתלים כוללת מזלג הפוך של שוואה בקוטר 42 מסוג BPF (ר"ת Big Piston Fork) ובולם יחיד של זקס מאחור, המחובר לזרוע החד-צדית. בשני הצדדים יש כיוונים מלאים, כשבדוקאטי מציינים שהאופנוע מיועד לכבישים ולהנאה במסלול ולכן הוא מכוון בהתאם – לא קשיח יתר על המידה. יש גם משכך היגוי מקורי – גם הוא של זקס, ויש חישוקי אלומיניום עם 5 חישורים, כשעליהם מותקנים צמיגי פירלי דיאבלו רוסו קורסה II עם צמיג אחורי במידה המיוחדת 180/60ZR17 לטובת יותר אחיזה על הצד. המשקל – אם שאלתם – עומד על 200 ק"ג עגולים כשהפניגאלה V2 מוכן לקרב.

5. ארגונומיה משופרת
בדוקאטי מציינים שהארגונומיה בפניגאלה V2 שופרה ביחס ל-959, וכעת הוא נוח יותר. כך למשל המושב החדש מאפשר יותר תנועה לאורך האופנוע, והוא גם נוח יותר בזכות הריפוד החדש. מיקום הרגליות לא השתנה, אלא רק המושב כחלק מיחידת הזנב.

6. אלקטרוניקה – הטופ של דוקאטי
שדרוג נוסף חשוב בפניגאלה V2 נמצא במערכות האלקטרוניקה, שמיישרות קו עם הפניגאלה V4: יש מצערות חשמליות עם 3 מצבי רכיבה, יש יחידת מדידת אינרציה IMU ב-6 צירים, ויש ABS להטיה שפועל ב-3 מצבים, כולל בקרת סלייד בכניסה לפנייה, בקרת אחיזה מתקדמת ב-8 מצבים כולל בקרת דריפט, בקרת ווילי, בקרת בלימת מנוע, קוויקשיפטר ל-2 הכיוונים וביטול מאותתים אוטומטי, וכן מסך TFT צבעוני ופנסי LED היקפיים. בהחלט מפרט אלקטרוניקה מרשים ומודרני.

7. עוד רגע נרכב עליו בחרז
בסוף השבוע הקרוב נרכב על הדוקאטי פניגאלה V2 בהשקה העולמית שתתקיים במסלול חרז שבספרד. מבחן דרכים, חוויות מהרכיבה בחרז על מכונת-על איטלקית של דוקאטי, וגם וידאו – יהיו כולם כאן בפול גז תוך ימים. הישארו מעודכנים!
