ב-BSA חושפים את הגולד סטאר 650 – דגם רטרו-מודרני עם מנוע בעל צילינדר אחד בנפח 650 סמ"ק ו-45 כוחות סוס.
בשנת 2016 רכשה מהינדרה, חברת ענק הודית, את המותג הבריטי BSA, בכוונה להחזירו לחיים. האופנועים הבריטיים הקלאסיים נוטפי השמן היו חלק מהבסיס הדו-גלגלי בישראל. אופנועי BSA בנפחים 500 ו-350 סמ"ק נשארו בישראל אחרי המנדט הבריטי בארץ, וחלק מהם מסתובבים על כבישי ישראל עד היום – במצב שיפוץ כזה או אחר.
בשנים האחרונות שמרו ההודים את המותג על אש קטנה, וניסיונות הקאמבק לשנת 2020 נתקלו בברקזיט ובקורונה. מנכ"ל מהינדרה הצהיר שהמותג עתיד להציג מספר מצומצם של דגמים מונעים עם מנוע בעירה פנימית, כשבשנת 2022 יציגו גרסאות חשמליות של BSA בסגנון רטרו כזה או אחר.
על מנת להחזיר את שם המותג לשיח הציבורי, מציגים ב-BSA דגם שמזכיר את עברם. הגולד סטאר 650 מגיע עם מנוע סינגל בנפח 652 סמ"ק, עם גל זיזים עילי כפול, 45 כוחות סוס ב-6,000 סל"ד ומומנט של 5.6 קג"מ ב-4,000 סל"ד. השלדה היא מסוג עריסה, כאשר המזלג מגיע בקוטר 41 מ"מ ללא אפשרויות כיוונון, וצמד הבולמים מאחור מספק חמישה מצבי עומס קפיץ.
חישוקי השפיצים מגיעים בקוטר 18″ מלפנים עם דיסק בודד בקוטר 320 מ"מ לבלימה ו-17″ מאחור עם דיסק בקוטר 255 מ"מ. הקליפרים של ברמבו ויש כמובן ABS. עוד נתונים: מיכל הדלק מכיל 12 ליטר שמביא למשקל מלא של 213 ק"ג, גובה המושב 780 מ"מ, יש לוח LCD וחיבור USB על הכידון.
ה-BSA גולד סטאר 650 צפוי להגיע לשווקים בתחילת שנת 2022 ולהתמודד באופן הגיוני מול הרויאל אנפילד על מבחר דגמיו (כולל האינטרספטור עם מנוע הטווין). טרם פורסמו מחירים, אך אם ניקח את האינטרספטור כהשוואה, אז הם צפויים להיות נמוכים יותר. נמשיך לעדכן.