CFMOTO הסינית ממשיכה להתקדם במהירות בעולם האופנועים. החברה מציגה במילאנו סדרת דגמים חדשה בשם 700CL-X – עם מנוע טווין מקבילי חדש, עיצוב רטרו-מודרני מהמם ואפשרויות קסטומיזציה רבות.
נתחיל במנוע. זהו טווין מקבילי בנפח 692.2 סמ"ק, והוא נשען על הטכנולוגיה של מנועי ה-650 וה-400 של CFMOTO. הוא מגיע עם מצערות חשמליות, והמבנה הפנימי מפתיע למדי עם בוכנות מחושלות וקלאץ' מחליק. ההספק המקסימלי עומד על 75 כ"ס והמומנט 6.83 קג"מ.
אבל מעבר למנוע החדש יש פה עניין גדול נוסף, והוא הקונספט והעיצוב. מצד אחד מדובר בעיצוב מודרני לחלוטין, ואפילו עתידני. אבל מצד שני יש פה נגיעות רבות בסגנון רטרו, כמו למשל פנס כרום עגול (LED כמובן), לוח שעונים עגול (LCD בקוטר 7.5 ס"מ), שלדת מסבך משולשי פלדה שחורה, נגיעות של עור ושל גימור מט, ועוד. אם הרטרו המודרני הזה נראה לכם מוכר, נזכיר שאת האופנועים של CFMOTO מעצבת סדנת KISKA האוסטרית, האחראית לכל העיצובים של ק.ט.מ והוסקוורנה. עכשיו זה מסתדר בראש?
כך או כך, ב-CFMOTO מציעים 3 גרסאות על בסיס הפלטפורמה: Hertage, אדוונצ'ר וספורט, כשכל אחת מהן מגיעה עם אלמנטים ייעודיים וכל אחת ניתנת לעיצוב אישי על-ידי שפע צבעים ואביזרים. נראה שב-CFMOTO פונים ללב-ליבו של ההיפסטר העירוני הסטייליסט, ויש לא מעט כאלו.
מכלולי השלדה עושים רושם טוב ואיכותי, ונראה שהאופנוע גם אמור לנסוע, ואפילו טוב. כך למשל יש מערכת בולמים מתכווננת במלואה, יש קליפר רדיאלי מלפנים, הצמיגים בגרסת הספורט הם פירלי דיאבלו סופר-קורסה קרביים על חישוקי "17, באדוונצ'ר פירלי סקורפיון STR על חישוקי שפיצים בקוטר"17 ו-"19, ופירלי MT-60 על חישוקים יצוקים בקוטר "17 בהריטייג'. ברשימת האבזור תמצאו גם מערכת ABS מודרנית, בקרת שיוט, פנסי LED היקפיים, וגם שקע טעינה USB לטלפון הנייד המשקל היבש עומד על 183 ק"ג, גובה המושב 800 מ"מ, ונפח מיכל הדלק 13.5 ליטרים. בנוסף, לכל אופנוע אבזור מקורי משלו, כך למשל האדוונצ'ר מגיע עם תיקים של קרייגה ומשקף רוח גבוה, הספורט עם קליפ-אונים ומושב יחיד, וההריטייג' עם מושב עור וכידון גבוה.
לא ברור מתי יגיע ה-700CL-X לייצור סדרתי, אך על-פי CFMOTO זה אמור לקרות בקרוב. אם אכן יגיע לייצור, קרוב לוודאי שגם יגיע ארצה, ואז נדע את מחירו. נמשיך לעדכן.