לא הכל רק הדגמים הזולים
BMW f650 עד 2007
Aprilia pegaso 650
שניהם זה פרי פיתוח משותף של במוו ואפריליאה, אפריליאה סיפקו שילדות במוו הנדסה כללית ומנוע.
בזה של במוו במנוע יש 4 שסתומים והוא מכוון להספק בינוני ואמינות, בזה של אפריליאה יש 5 שסתומים והוא מכוון להספק גבוהה על חשבון אמינות.
השאר הם חולקים מכללים ביניהם וגם היצור היה חלקית באפריליאה.
ב2007 במוו שינו שם לg650 והעבירו הרכבה לקימקו ואז משם עשו מתיחת פנים וללונסין סין.
תאכלס הכלי שמיוצרים בסין טובים מאוד ואמינים לא פחות מאלה של אפריליאה ואפילו יותר. אבל זה הנדסה של במוו ייצור מנוע של רוטקס ייצור רכיבים רובם בהלה ובוש והרכבה בסין בסטנדרט במוו.
אותו סיפור לגבי ה800 שחלקם מורכבים בהודו עם בקרת איכות וסטנדרט במוו.
גם היפנים ככה והרוב מורכבים בתאילנד ומלזיה וארצות כאלה בדגמים הזולים יותר, אבל סטנדרט נשאר יפני.
נעזוב רגע רכבים אמא שלי עובדת במפעל בישראל שמייצר עבור היפנים ועבור האירופאים רכיבים.
אגב מכירים את סיפור הכרית אוויר של בוש שהיו נפתחות והמון רכבים עברו ריקול?
זה כי בוש ניסו לעבור למפעל סיני עם בקרת איכות סינית ואז חזרו למפעל הישראלי.
עכשיו לוקי בקשר ליפנים הם מחקים טוב מאוד אבל הם עדיין לא ברמת מקור מהסיבה שאין להם מספיק חומרי גלם וטכנולוגיה לייצר מוצרים כמו המקור.
המטלורגיה של היפנים מפגרת בבערך מילניום, הידע בזכוכית ובעוד המון חומרים.
כן הם מעולים בליעל תהליך ייצור ולייצר בידיוק לפי שירטוט, זה החלק החזק שלהם פס יצור יפני לרוב בטולרנסים הרבה יותר גבוהים מחלק מפסי היצור באירופה.
אבל נטו טכנולוגית החל מlow tech ועד היטק הם מתבססים לרוב על טכנולוגיות מיושנות שפג תוקף הפטנט שלהן או על טכנולוגיות ברשיון אירופאיות
שוב מבלי לזלזל
לוקי בתור נהג משאית מה תעדיף איסודזו, מיצובישי, דאפ , מרצדס או וולוו?
אני בטוח שאת האיסודזו והמיצובישי תעדיף להשאיר בצד ולקחת אירופאית.
Hino זו לא משאית יפנית, זה ייצור יפני של סאאב כמדומני או וולוו
Sent from my m3 note using Tapatalk