לגבי בלמים - קח זוג אופניים וסע איתם במישור ונסה לבלום עם הבלם הקדמי (יד ימין) או האחורי (יד שמאל), ותבחין די מהר איך הבלימה בכל בלם משפיעה על האופניים במהירויות שונות. ההמלצה כאן על אופניים היא רק בשל זמינות וקלות נסיעה + שליטה. בגדול בלימה אגרסיבית בבלם קדמי (יד ימין) במהירות נמוכה עלולה להביא לנעילת גלגל קדמי ואיבוד שליטה (גם לי קרה).

השיעור הבסיסי בשימוש בבלמים הוא איך להאיט את הכלי בלי לאבד שליטה במהירויות שונות. כמו שהמליצו לפני, תתחיל משימוש בבלם האחורי ותוסיף קדמי כשאתה רוכש ביטחון.

לגבי הילוכים, נראה לי הדברים הבאים רלבנטיים:
1. תפקיד הקלאץ׳ - הפרדה / שילוב בין המנוע ותיבת ההילוכים, שבתורה מניעה את הגלגל האחורי (בלי להכנס לכל המכניקה הנלוות). מי שרגיל לכלי רכב אוטומטי מתקשה לתפעל את הקלאץ׳ לשלב בתחילת נסיעה והעברת הילוך. נסה לתרגל תחילת נסיעה בראשון, לחיצה על הקלאץ׳, עצירה, תחילת נסיעה עד שתרכוש רגישות לתפקוד הקלאץ׳.
2. החלפת הילוך. בנוסף להסבר המעולה למעלה, 2 הסנט שלי - ההילוכים מאפשרים שליטה על מהירות הנסיעה הסופית של כלי הרכב (גם להאטה) - הילוך נמוך = מהירות סופית נמוכה. סע ישר במגרש, תתחיל בהילוך ראשון, תעלה לסל״ד בינוני, ותחליף להילוך שני, תאיט, תוריד לראשון וחוזר חלילה. כשזה נקלט, תוסיף הילוך שלישי אם המגרש מאפשר. שים לב לרעש המנוע ומד הסל״ד ולמהירות הנסיעה שלך והראש כבר יעשה את הקישור בין השניים.

מקווה שעזרתי