ציטוט נכתב במקור על ידי קטנופען צפיה בהודעה

אבל כדי לוודא סופית שאני הולך על קטנוע ולא אופנוע, ניגשתי לעשות נסיעת מבחן על הדיוק 390, שהוא אמור היה להיות אופנוע "חמוד למתחילים" במחיר די אטרקטיבי.
אז אולי בגלל שאני עדיין נחשב מתחיל בתחום (למרות שאני רוכב כבר 16 שנה, אבל על כלים רגועים וקטנים לרוב), ואולי בגלל שעברו שנתיים מאז שרכבתי בפעם האחרונה, אבל הסיבוב של החצי שעה על הדיוק החדש גרם לי להתרגש כמו ילדה קטנה! כמה זמן שלא הרגשתי סיבוב מהיר ב-140 קמ"ש כשהרגליים מחבקות את מיכל הדלק...

טוב, לא באתי למכור את האופנוע, אבל תכלס הסיבוב הזה רק בלבל אותי ומכאן הפוסט:
1. לדיוק (ולכל אופנוע) יש פער גדול מאוד של אחסון לעומת הקטנועים. האם מישהו פה יודע אם ניתן להתקין תיקי צד לא מקוריים או דרך טובה לחבר תיק אחר למושב המורכב?
ארגז כמובן זה תמיד אופציה.

יש סבל מקורי של קאפה לדגם הקודם, נמכר באבנוע, כמובן מתחבר לחיבורים המקוריים בלי שום התאמות מיוחדות, מצ"ב קישור עם תמונה
http://www.avnoa.co.il/product/10325...-200-390-11-16

בנוסף וולקוביץ' בדרום תל אביב מייצר סבלים בהתאמה אישית לדיוקים מהדור הקודם, נראה יתר גס, ועולה רק 500 שקלים.
(לדעתי, זה לא באמת משנה, גם ככה הארגז מסתיר את הסבל)

תיקי צד מקוריים יש בpowerparts, כולל מנשאים, כולל כיסוי גשם, כולל מנעול, זה מעט יקר ויש הנחה מסויימת במעמד רכישת הכלי, אבל זה נראה מעולה יחסית לתיקים אוניברסליים, ניתן גם להזמין בחו"ל במחיר טוב, זה נראה ככה:
http://www.ktm-parts.com/76012925000.html
אגב הנפח שלהם 18 ליטר, והם נשלפים באמצעות מפתח.

גם חברת shad (משווק באופנועית) מייצרים מנשאי וארגזי צד לדיוקים, נראה מעולה גם כן:
http://www.ktmduke390forum.com/forum...uke-390-a.html

כמובן ניתן לרכוש גם תיקים אוניברסליים שנראים כמו סמרטוטים שזורקים על גמל, אבל אני לא ממליץ.

פתרונות אחסון נוספים, תיק מיכל, בשלל גדלים.

תיק זנב מקורי של KTM, שנפתח לגודל של קסדה+ במידת הצורך ומתלבש יפה על המושב האחורי, כמובן כולל כיסוי גשם, רשת גומי ותא פנימי נוסף, וככה זה נראה:
https://www.morebikes.co.uk/9377/ktm...ar-bag-review/

ראיתי כבר הכל על DUKE390, אפילו כאלו שיביישו אופנוע אדוונצ'ר מבחינת אחסון, הכל תלוי מה אתה צריך, מה התקציב, ומה הייעוד.



2. אם להיות קצת רציונלי ולא לבזבז הכל על אופנוע חדש, עד כמה שונה הדיוק החדש מהדגם הקודם (עד 2016)? ועד כמה לדעתכם יהיה לי יותר קשה למכור את הדגם הישן עוד כמה שנים?
3. הסיבוב על הדיוק היה כיף גדול אבל גם השאיר אותי עם צוואר תפוס מהרוח... עד כמה רלוונטי להתקין מיגון רוח לדיוק בערום ועד כמה זה יעזור בנסיעות ארוכות?

משקף? יש בקטלוג משקף מקורי מוגבה מעט, הוא עוזר במהיריות שבאמת צריך רק אם אתה "בא אליו", אם לא ברצונך להתכופף, חברת puig חברת ermax ושלל חברות נוספות יציעו לך פיתרון מעולה
http://www.onlineracingspares.com.au...15-390-1/6275F
כמובן שיש במגוון צבעים, שחור/כחול/צהוב/שחור ועוד



זהו, סיימתי לחפור, תודה לעונים (ולקוראים שהגיעו עד הלום )
עד כמה שונה החדש מהישן? משמעותית, בולמים, שלדה, טכנולוגית ועוד, זה לא מוריד מהעובדה שגם בדגם הישן יש לו הרבה קלפים טובים בקטגוריה שלו.

duke390 ממודל 2016 עם מעט ק"מ בשעון ניתן להשיג בכעשירייה פחות ממחיר של חדש בניילון, דיל שווה, כמובן להשים לב ממי רוכשים, הלקוחות הפונציאליים לרוב לא מרכיבים ארגזי צד ומשקף ומתיירים אלא ההפך המוחלט.
לגבי ירידת ערך, בשנה הראשונה היא הגדולה ביותר, ההבדל בין דיוק חדש למשומש במחירון הוא כ10 אש"ח, ובין דיוק בן שנה לדיוק בן 4 זה קצת יותר מ5 אש"ח (אגב, זה עובד ככה בכל המותגים, וכמובן שהכל נגזרת של המחיר הראשוני של הכלי, הדיוק אופנוע זול בבסיסו כחדש ולכן הירידת ערך לא אסטרונומית)
היבואן בארץ (גילוי נאות, אני עובד שם) נותן מחירון על duke משומש בטרייד אין (משהו שלא קורה במותגים אחרים)
חוץ מזה יש גם מועדון רוכבים פעיל מאוד ש\ה עוד בונוס לטובתו.


טיפים נוספים בנושא, מושב ג'ל, פריט חובה, כנ"ל כלוב מנוע.
טיפ נוסף, להקטין גלגל שיניים אחורי, יוריד לו קצת מה"עצבים" ויביא ליתרון משמעותי בתיור ובצריכת הדלק.