חברים מס הקניה על אופנוע משולם מעלות האופנוע ליבואן בתוספת דמי הובלה.
באמת שלא התעמקתי, אבל לשם ההשוואה, מצאתי מחירים של GS1200 מאובזר בגרמניה לצרכן. ראיתי שמדובר על מחיר של כ-15,000 אירו.
לשם השמרנות במידה ונתקלתי במחירונים לא מעודכנים או לא רלוונטיים נגיד שהאופנוע נמכר באיזור ה-17,000 אירו.
המחיר כמובן כולל מע"ם (%19 בגרמניה) שלא משולם על ידי יבואן בגרמניה דהיינו: 14,285 אירו.
כמובן שהיבואן זוכה להנחות מסחריות מהיצרן - לא הייתי נחפז ומדבר על 50% אבל בהחלט נכון להניח שהיבואן הישראלי מקבל הנחה ל כ30% דהיינו מחיר האופנוע 10,000 אירו בשערי היצרן.
נוסיף כ-10% עלויות הובלה (אני יודע שזה המון אבל בכל זאת רק כדי להמחיש את התרגיל) נקבל את האופנוע במחיר 11,000 אירו בערך בארץ. שזה בערך 46,200 ש"ח.
בכניסה לארץ היבואן משלם שני סוגי מסים: מע"ם 17% - שעליו הוא מזדכה במלואו בכל חודש למעשה לכן אין מה להכניס אותו כלל לחישוב ומס קניה של 70%
דהיינו מחיר האופנוע הוא 78,540.
הרווח הגולמי של היבואן מהאופנוע הוא מחיר האופנוע לצרכן לפני מע"מ: 129,914 פחות 78,540 = 51,374 ש"ח.
היבואנים אוהבים מאד להציג את הנתון הזה כרווח סביר ולא מפוצץ (במקרה את עבודת הסמינריון בזמנו עשיתי על "דלק מוטורס"), בדוגמא שלנו זה 40%
אלא שבפועל שיעור הרווח הזה כולל מס שמגולגל במלואו על הלקוח.
דהיינו מס הקניה משתלם על ידי היבואן רק כאשר האופנוע נמכר בארץ ללקוח הסופי- היבואן ישחרר את האופנוע מהמכס ולמעשה יעביר את הכספים שכבר גבה מהלקוח ישירות למדינה (למעט אותם המקרים בהם היבואנים נתקעים עם מלאי כלי רכב ונאלצים לרשום אותם על שמם)
לכן למעשה שעור הרווח האמיתי של היבואן הוא: 51374\97574 - 53% כןזה אומר שהיבואן מכר לנו את האופנוע ביותר מפי 2 ממה שעלה לו
כמובן שיש עוד הוצאות נוספות שכר שכירות וכד', אבל הרעיון ברור.... מעבר למס קניה, הרווח של היבואנים מהווה חלק מאד מאד משמעותי במחיר האופנוע, והחגיגה תמשך כל עוד לא תהיה אלטרנטיבה ראויה ליבוא הבלעדי של היבואנים


זה אומר שהיבואן מכר לנו את האופנוע ביותר מפי 2 ממה שעלה לו
ציטוט ההודעה בתגובה