
נכתב במקור על ידי
nimi9
etz301, אני לא בא להגן על אף יבואן, אבל מאחר ובדומה לך אני אוהב לעשות הערכות מספריות, הנה חיבור יותר מציאותי למספרים:
* מחיר האופנוע בגרסה המאובזרת המלאה בגרמניה, חדש - לא יד 2, ראיתי עכשיו - 21,875 יורו. בוא נגיד שבסוכנות ילחצו יד על 21 אלף.
* דיברת עכשיו על הנחות ליבואן גדול מצד אחד (30%) ועל העובדה שיבוא מקבילי יכול להוזיל לך עלויות כצרכן. אבל - ביבוא מקבילי לא יקנו כל כך הרבה כלים, ולכן ההנחה תקטן משמעותית. אני אומר שהיא לא תעלה על 15%.
* התוצאה של שני הסעיפים הקודמים היא שעלות הכלי ליבואן מקבילי פה היא יותר כמו 15,000 ולא 10,000. לפני שילוח. תוסיף עוד אלף יורו משלוח כמו שהכנסת לחישוב שלך, אנחנו כבר ב-16 אלף. בתרגום לשקלים: 68,480 ש"ח נכון להיום. למרות שהיבואן לא יכול לקנות ולמכור לפי שער היורו באותו יום, אבל נשים את זה רגע בצד.
* יוצא שאחרי מס קניה המחיר ליבואן (ללא מע"מ, שמנו בצד) הוא 116,416 ש"ח. מחיר ללקוח: 136,206 ש"ח לפני רווח.
* כמה זה רווח סביר ליבואן? 20%? בתחומים מסויימים זה תופס, לא יודע אם בתחום הרכב גם, אבל נניח שניה שכן - מחיר סופי ללקוח: 163,448 ש"ח. ביבוא מקבילי כמובן.